brachol 20.10.2005 04:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2005 rozumiem ze jak dren merlioracyjny przechodzi przez dom to musze zrobic opaske i niebardzo mam mozliwosc wybrania glebokosci polozenia bo musze trafic na dalsza czesc drenu zeby to sprawnie dzialalo i teraz jeszcze pytanie czy taki dren odprowadzi wode z dachu czy trzeba robic osobna instalacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 20.10.2005 07:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2005 Jeżeli dren melioracyjny przechodzi w miejscu usytuowania domu, to trzeba sprawę skonsultować z urzędem melioracji.Przypuszczalnie trzeba będzie wykonać : - projekt obejścia drenu- wykonać obejście pod nadzorem gminnego inspektora melioracjiDrenaż opaskowy budynku to inna sprawa, i nie może być przyłączony do drenażu melioracyjnego.Także odpływy z rynien dachowych (niosą zanieczyszczenia) nie mogą się bezpośrednio łączyć z drenażem melio, ani drenażem opaskowym.Dla odpływów z rynien najlepiej zbudować studzienki chłonne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 20.10.2005 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2005 a dlaczego nie mozna podlaczyc opaski do melioracji? i kto nakazuje mi konsultacje z Inspektorem Melioracji? Jakas ustawa? w pozwoleniu nie ma o tym mowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew Rudnicki 20.10.2005 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2005 Na melioracje gruntów są odpowiednie ustawy i urzędy. Do melioracji nie wolno nic prywatnie przyłączać, co wynika z odpowiednich ustaw i rozporządzeń.Jak również są przewidziane kary.Ja w swoim pozwoleniu na budowę miałem nakazane uzgodnienie w Urzędzie Melioracji.Może Twoja melioracja jest już wyłączona z pracy, nieczynna ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brachol 20.10.2005 11:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Października 2005 a tego nei wiem bede sie musial przejsc do urzedu jednakpozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek77 19.07.2006 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Witam wszystkich, a czy ktoś wykonywal drenaż zanim zaczął kopać fundamenty?? ja mam wysoki poziom wod gruntowych więc najpierw musze zrobic drenaż by osuczyć teren, pozdrawiam i czekam na jakieś informacjie, z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 19.07.2006 10:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Tomek77 mozna i tak jak piszesz z tym że musisz dobrze zakryć to wloknina by ci nie muliło tego Sebo8877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek77 19.07.2006 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 robie podsypke z drobnego kamienia, rure drenarską owijam geowłókniną, na rurę daję jeszce okolo 40cm drobnego kamienia, na góre sypie juz rodzimą ziemię by sie ubiło do czasu kopania ław. Sam drenaż moge zrobić najbliżej 1-1,5m od planowanuch fundametów ponieważ boję sie ryzyka oberwania ziemi (ławy kopane bezpośrednio w ziemi). Dla całosci zachowuję spadki okolo 30 cm na długości 12m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 19.07.2006 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lipca 2006 Tomek spadek wychodzi 2,5% jest ok - ale pytanie kiedy będziesz kopał ławy?? Weź pod uwage że na swieżo zasypany drenaż małoprawdopodobne byś mogł wejśc z kopaniem ław troszku to musi postac - proponuję z 2-3 miesiące lub min 1m odległosci ława drenaż. sebo8877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek77 20.07.2006 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 kopie w odleglosci okolo 1 m, nie blizej. Cieszy mnie fakt ze juz drenaz na polowie domu pracuje , opada tez poziom wod gruntowych we wczesniej wykopanych dołkach kontrolnych, ławy planuje kopac za jakies 1,5-2 miesiace, mam natomiast pytanko, na forum sporo pisze o tym ze rury owija sie geowloknina, ja tez robie tak samo ,ale czy to dobre rozwiązanie, czy geowloknina sie nie "zatka", moze jednak ona powinna byc nad rura w obsypce z kamieni?? Robie tak ze na spod daje okolo 10cm podsypki, potem rurę drenarska oiwinięta geowłoknina i na góre jeszce jekiec 40 cm gryzu, co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 20.07.2006 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 kopie w odleglosci okolo 1 m, nie blizej. Cieszy mnie fakt ze juz drenaz na polowie domu pracuje , opada tez poziom wod gruntowych we wczesniej wykopanych dołkach kontrolnych, ławy planuje kopac za jakies 1,5-2 miesiace, mam natomiast pytanko, na forum sporo pisze o tym ze rury owija sie geowloknina, ja tez robie tak samo ,ale czy to dobre rozwiązanie, czy geowloknina sie nie "zatka", moze jednak ona powinna byc nad rura w obsypce z kamieni?? Robie tak ze na spod daje okolo 10cm podsypki, potem rurę drenarska oiwinięta geowłoknina i na góre jeszce jekiec 40 cm gryzu, co wy na to? Rurę drenarską nie owija się bezpośrednio geowłókniną, najpiew układa się geowłókniną, obsypuje żwirem, rura, znowu obsypanie żwirem z 15 cm i zawija się geowłókninę tworząc zamknięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AldonkaS 20.07.2006 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 Geno - jesteś pewien tego co piszesz . A jak kupisz gotowe rury, już owinięte geowłukniną - to co??? owijasz je jeszcze raz??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebo8877 20.07.2006 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 Geno ma rację geowłoknina musi utworzyć przekrój prawie w srodku wypełniony żwirem i centrealnie w środku rura drenarska Żwir i ryra tworzą zabezpieczona przed zamulaniem strefę w której porusza się woda - większośc iłow i glin zostaj po zewnętrznej stronie tej strefy - geowlóknina jest barierą dla 'mulących cząsteczek) ZCo do gotowej rury to jest to włokno kokosowe a nie geowloknina a ową geowlokninę nalezy rózniez zastosowac tak jak opisujemy powyżej. sebo8877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 20.07.2006 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 Geno - jesteś pewien tego co piszesz . A jak kupisz gotowe rury, już owinięte geowłukniną - to co??? owijasz je jeszcze raz??? Nie wiem czy jednak owinięcie nie zmniejszyłoby poziom odbioru wody przez rurę drenarską. http://www.geotest.pl/art07_drenaz.pdf http://www.abax.pl/techno/drenopaskowy.htm http://www.inora.com.pl/Pub/dren.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek77 20.07.2006 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 zatem mała uwaga, skoro na forum pisza jak cos wykonać, piszą o owijaniu bezpośrednio rury drenarskiej, to dlaczego nikt nie wyciąga wczesniej odpowiednich wnioskow, w koncu po to sa te dyskusje zeby cos wykonać poprawnie jak czlowiek che zrobic cos samodzielnie, w moim przypadku nie wchodzi w gre wywijanie czegokolwiek na fundament bo go po prostu nie ma, robie sam drenaz by osuszyc teren przed wykopaniem czegokolwiek. Dzieki za linki fachowej literatury. Wchodzi na to ze po prostu dam geowłoknine nad rurą drenarską, co do tych rysunków to czy nie uważacie ze poprawny drenaż powinien byc poniżej ław fundamentowych?? A jak jest na ich poziomie to własnie tam gromadzi sie woda i chyba samo zjawisko depresji nie wystarczy a budynek stoi dalej na "miekkim", pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 20.07.2006 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 zatem mała uwaga, skoro na forum pisza jak cos wykonać, piszą o owijaniu bezpośrednio rury drenarskiej, to dlaczego nikt nie wyciąga wczesniej odpowiednich wnioskow, w koncu po to sa te dyskusje zeby cos wykonać poprawnie jak czlowiek che zrobic cos samodzielnie, w moim przypadku nie wchodzi w gre wywijanie czegokolwiek na fundament bo go po prostu nie ma, robie sam drenaz by osuszyc teren przed wykopaniem czegokolwiek. Dzieki za linki fachowej literatury. Wchodzi na to ze po prostu dam geowłoknine nad rurą drenarską, co do tych rysunków to czy nie uważacie ze poprawny drenaż powinien byc poniżej ław fundamentowych?? A jak jest na ich poziomie to własnie tam gromadzi sie woda i chyba samo zjawisko depresji nie wystarczy a budynek stoi dalej na "miekkim", pozdrawiam wszystkich. Wszystko zalezy czy drenaż ma obniżyć zwierciadło wody gruntowej czy zapobiec zawilgoceniu gruntu od wody opadowej - w I przypadku jak najbardziej poniżej ław (zależnie od wysokości zwierciadła) z odsunięciem min. 1,5 m od ławy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek77 20.07.2006 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 drenaz ma obnizyc wysokie zwierciadlo wód gruntowych (miejscami okolo 50cm, gdzie indziej 90 cm) ponizej poziomu ław, biorac pod uwage spadki terenu, planowane "wyniesienie budynku", nieprzepuszczlne warstwy ziemi wykonuje własnie drenaż. Budynek bedzie bez piwnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Geno 20.07.2006 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lipca 2006 drenaz ma obnizyc wysokie zwierciadlo wód gruntowych (miejscami okolo 50cm, gdzie indziej 90 cm) ponizej poziomu ław, biorac pod uwage spadki terenu, planowane "wyniesienie budynku", nieprzepuszczlne warstwy ziemi wykonuje własnie drenaż. Budynek bedzie bez piwnic. Możesz wykonać drenaż na 70 cm nizej od poziomu zwierciadła odsunięty 3 m od ścian budynku, otulina z gewłókniny z 3-4 stron w zależności od podłoża. ----------- I I I I I O I I_______I Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomek77 21.07.2006 07:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2006 drenaż zaczyna się od poziomu ławy i ze wszystlkimi spadkami konczy sie 70 cm ponizej jej poziomu (mowa o dwóch sasiadujących scianach), odleglosć 1,5 metra od planowanych fundamentów. Wstawione juz dwie studzienki kontrolne, widac jak juz pracuje drenaż , warstwe filtrujacą robie w następujący sposób licząc od dna wykopu: podsypka z gryzu, geowłoknina (typ Typar), znowu podsypka z gryzu, rura drenarska, podsypka, geowłoknina, znowu gryz jakies 40 cm i na wierzch ziemia rodzima. Za ostatnia studnią kontrolna jeszce jakied 3 metry rury drenarskiej by odprowadzic wode przeciekająca w gryzie poza teren budynku, potem złaczka i rura pełna karbowana fi 100 jakies 60 metrow z wylotem do stawu duuuuuzo nizej planowanej budowy. Studnie zbiorczą wstawie kiedys oczywiscie ponizej ostatniej studzienki kontrolnej by nie cofala sie woda z odprowadznia odpłwu z przyszlych rynien . Pozdrawiam wszystkich i dziekuję za porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DaroMan.. 26.07.2006 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lipca 2006 Tak se czytam i sie zastanawiam ......kiedy i gdzie jest konieczny drenaz opaskowy..??? pozdrowienia.. DaroMan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.