Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zadzwoniłem do SASa na serwis. Pan powiedział, że poluzowała się śruba od wlewu oleju, albo puścił Simmerring, który dokupię w każdym sklepie. Dodatkowo powiedział, że mogę to zrobić dopiero na wiosnę (gdy wygaszę w piecu) bo nie powinno się nic zatrzeć. Czeka mnie w takim razie rozbieranie reduktora. Edytowane przez luk_sob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

1. Tak z ciekawości. Czy ktoś z was aktualizował oprogramowanie sterownika ( ST-450zPID) ?

 

2. Co to są impulsy wzrostu? Nie znalazłem tutaj jeszcze takie informacji?

 

3. Jaka powinna być temperatura podajnika? Mi ostatnio pokazuje ok.42-48 stopni. Nie wiem czy to trochę nie za wysoka.

Edytowane przez luk_sob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Zapomniałem całkiem o tym forum, brak czasu. Ale musze nadrobić zaległości. Przepraszam wszystkie osoby które się próbowały ze mną skontaktować.

Jak tam u was spalanie ?

 

Ja po wczorajszym zasypie policzyłem że wytrzymał 10dni to średnia na dobę ok 15kg.

Zużycie w tym sezonie ok. 2.5 tony. do dnia dzisiejszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem całkiem o tym forum, brak czasu. Ale musze nadrobić zaległości. Przepraszam wszystkie osoby które się próbowały ze mną skontaktować.

Jak tam u was spalanie ?

 

Ja po wczorajszym zasypie policzyłem że wytrzymał 10dni to średnia na dobę ok 15kg.

Zużycie w tym sezonie ok. 2.5 tony. do dnia dzisiejszego.

 

Ok a jaką masz temperaturę zadaną na piecu przy takim spalaniu ? I czy spala przez cały sezon po 15 na dibe czy przy takiej temperaturze jak teraz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory miałem 55*C na CO.

Ale teraz zmieniłem na tryb letni + załączona pompa od podłogówki. Więc nastawiam CO tak że ustawiam bojler na 50*C i CO próbuje dojść do tej temp.

Wiadomo że ma ciężej bo grzeje podłogę jeszcze, ale wydaje mi się że ten tryb jest dużo bardziej oszczędniejszy i piec chodzi łagodniej niż na pompach równoległych czy ogrzewaniu domu. Teraz zasyp powinien starczyć na 15-16 dni. Wcześniej było do 10dni. Zasyp to ok 140-150kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Cześć, jak zwykle jak się robi wiosna nikt nie zagląda, ale......

zastanawiam się cały czas nad alternatywą dla ogrzewania wody latem, ze względu na to, że szkoda dogrzewać sobie pomieszczenie jak jest i tak juz gorąco, w zeszłe sezony kończyłem jeszcze dopalać na ruszcie awaryjnym drewno po budowlane, a teraz zastanawiam się czy nie warto grzałki na prąd założyć, bo fakt jest, że w lato musi chodzić i piec i pobór prądu też wtedy występuje, no i sam nawet ekogroszek dla utrzymania żaru, jak dobrze pamiętam to jest ok. worka minimum na tydzień....+ prąd to i tak myślę, że około 125 zł na miesiąc wyjdzie....

 

Jak jest to u was, macie jakieś konkretne rozwiązania i przeliczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja ma na grzałkę, kupiłem programator który włącza bojler w taryfie kiedy prąd mam tańszy.

Ale szczegół mogę ci podać jak wróce do domu. Prąd jest wtedy chyba prawie 3x tańszy.

 

Wg mnie nie ma sensu palić całe wakacje, popiół wynosić itp.

A przepale tylko piec raz na ile żeby spalić papiery których nie wyrzucam tylko zostawiam na rozpałkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasobnik 250 L jak widac w podpisie.

zużycie dokładnie nie wiem, musiałbym kupić miernik taki do gniazdka. Nie mam jak tego zmierzyć. Zużycie wody 5m3 miesięcznie.

Płace za prąd 180zł. w tym płyta indukcyjna, 3 TV, dwa chodzą cały dzień non-stop, reszta to standard, lodówka, piec CO, pralka, komputery itd.

 

płyta to tak wyjdzie 30zł/miesięcznie

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Julo powiedz czy ty piszesz stan na teraz, czy juz około letni, takie zużycie energii nie jest na prawdę duże, zaskakuje mnie jak piszesz, że ta płyta tak mało ciągnie, zastanawia mnie jak jeszcze dużo z niej korzystacie, kurcze sam kiedyś interesowałem się płytą ale postawiłem na gaz ze względu na koszty, wyszło mi znacznie taniej w przeliczeniu niż indukcja, albo u mnie tak dużo pompa ciągnie, albo sam juz nie wiem.....

Telewizory tez u mnie chodzą komp i piec, ale nie mam indukcji, za to pompę na wodę ze studni, co na pewno nie jest ekonomiczne, chociaż znowy, przy 3 osobowej rodzinie nie sądze, że tak dużo znowu zawija.....płacę tak jak ty około 180 zł na m-c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ja płace 180zł i to jest stały rachunek, niezależnie czy lato czy zima. Także cięzko mi powiedzieć jak w lato a jak w zime wychodzi.

Mam licznik, musiałbym spisywać teraz a poźniej w lato obie taryfy i policzyć. Ale komu by się tak chciało. Pewnie bym zapomniał to robić co miesiąc.

Żona gotuje cały czas bo siedzi w domu, z tym że troche jej cisne żeby używała w tanich godzinach. Czyli od 13 do 16-tej. Za to w weekendy i święta mam cały dzień tanią taryfę. Może kupię kiedyś miernik taki do gniazdka to mogę z ciekawości pomierzyć ale pieca nie zmierze bo mi elektryk podłączył bezpośrednio bez gniazdka.

 

podsumowując - płace 180zł, teraz chodzi piec i pompki, w lato chodzi grzałka w bojlerze 250L i na jedno wychodzi.

 

Acha dodam że w całym domu mam LEDy albo energooszczędne, jedynie w piwnicy zwykłe żarówki bo tam za dużo nie świece, więc pomyślałem że ewentualna oszczędność nie przekroczy kosztu zakupu żarówek.

Ja jeszcze myślałem wymienić pompki na energooszczędne.

Bo mam trzy. Jednak do kaloryferów - chyba chodzi na 1 biegu 25W albo 35W- bodajrze, pisze z pamięci. Druga od bojlera, chyba taka sama wartość i od podłogówki - ta na pewno jest mocniejsza. Ciekawe za jaki czas by się zwrócił taki zakup.

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...
  • 6 months później...

Witam po letnim sezonie :) znowu walka w kotłowni. W tym roku zgodnie z zaleceniem producenta zostawiłem na okres nieużywania otwarte drzwiczki w moim sasie i co ? Ruda sie wdarła na niektóre elementy( w zeszłym roku miałem zamkniete i nic nie bylo) Wniosek: zamykać. A jak z tym u Was?

Ale nie o tym walka będzie. Podczas nieużywania za pomysłem kolegi Elwonsky-iego zamontowałem w moim układzie pompe za zaworem 4d na powrocie do pieca by podnieść temp powrotu i wszytsko byłoby ok ( temp faktycznie sie podniosła sporo) tylko mam teraz problem z samym weglem podawanym na retorte.(wielkie niedopaly spadaja do popielnika)mimo zmniejszonego nawet do -30 wpolczynnika podawania wegla. nie wiem czy błedem jest to że podpieta jest jako pompa cyrkulacyjna do pieca czy podpiąc ja do zwyklego gniazdka niech pracuje caly czas ? dzis podpiałem ja jako pompa podlogowa a czujnik wsadzilem w izolacje przy wejsciu powrotu do pieca_ zobacze czy sie cos zmieni. Skoro zadana 58, powrot do pieca ok 50 na dom ok 37 to dlaczego podaje i podaje ?? nawet nie wiem ile dokladnie wynosi spalanie ale wizualnie szybciej ubywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Witam,

 

Na początku dzięki wielkie za zaangażowanie i za posty. PO przeczytaniu waszych postów ogarnąłem kocioł powiedzmy w 75%...

Fajna idea – jak ktoś ma czas i dośwadcznie – porsze kontynuujcie tradycję…

 

A teraz do rzeczy… Zainstalowałem kociołek producenta KBO 25 KW, EkoDuo – oryginalnie był z rusztem wodnym ale w moim wydaniu ruszt został wycięty i zainstalowany został dodatkowy żeliwny ruszt.

Palnik Ekoenergia, sterownik TECH 480 PiD, zawór 3D, regulator pokojowy ST 298. Do ogrzania jakieś 200 mkw (opcjonalnie w weekend 260) oraz CWU 200L…

 

Kocioł pracuje sobie na parametrach zad CO – 60 st, CWU-50-60 – nie ma problemów z osiągnięciem

 

Początkowo kocioł po rozgrzaniu przerzucał niedopałki do popielnika w dużej ilości, regulacja współczynnikiem podawania i wsp wentylacji przystopowała i nie ma już niespalonego groszku w popielniku (wsp podawania -20, wsp went +2). Pojawiły się spieki tzw. Kalafiory które łatwno rozkruszyć – tutaj na razie jestem na etapie zmniejszania wsp. Went o 2 stopnie i myśle że optimum zaraz osiągniemy. Wszystko byłoby super, ale jak czytam że Wam pali ok 15 kg na dobe to wręcz nie mogę uwierzyć…

 

U mnie przy pracy równoległej pomp spalanie to około 40-50 kg, zasobnik wystarczy na max 3 dni… Ekogroszek 25 kj piast. Dom ocieplony styropianem: połowa szarą 5, połowa 10-15 cm (warunki techniczno remontowe), dach ocieplony wełna 15+5)…

Wydaje mi się że spalanie bardzo duże – nie powinno tak być…

 

Przy pracy równoległej pomp:

zad 60, cwu 55, wsp pod -20, wsp went +2.

Regulator pokojowy: jeżeli ustawiony na sterowanie kotłem to po osiągnięciu temp w domu obniża CO o 10 stopi. (tak ustawiam aby na kotle było CO 60), 3D w pozycji 6 (40/60), temp na grzejniki 48 st, szybko osiąga parametry, grzejniki grzeją cały czas, po dwóch dniach w domu nawet 28 stopni…spalnie 40-50 kg doba…

Przestawiłem regulator pokojowy na sterowanie pompą CO, ale tutaj mam problem z parametrami. Temperatura w domu 24 stopnie, histereza regulatora 1 st, zadana 23,5. Ładnie dogrzewa osiąga 24 stopnie, wyłącza pompe i przechodzi w nadzór i tutaj zaczynają się problemy, w nadzorze po paru godzinach żar mam w połowie podajnika, popiół go zasypuje i prawie gaśnie… ustawienia trybu nadzoru oryginalne podawanie 1S, przerwa 5 min, nadmuchy nie pamiętam ale chyba co 3 min 30%... problem jest taki że temperatura w domu długo utrzymuje się na poziomie zadanym i tryb nadzoru długo trwa… Macie jakieś pomysły jak ustawić po pierwsze parametry nadzoru, a po drugie jakie ustawienia regulatora pokojowego ? Może lepiej histerezę na minimum czyli 0,2 st i wówczas częściej będzie się załączał ? Odnośnie regulatora – można jakoś załączyć wygaszacz ekranu…?

 

Czy macie jakieś pomysły jak obniżyć apetyt kotła ? Przynajmniej do 25 kg… Kiedyś ktoś pisał że w menu serwisowym powinny być parametry jak minimalny czas podawania, maksymalny czas podawania… jak to działa, jak to ustawiać ?

 

Obecnie problem rozwiązałem w ten sposób że załączyłem tryb letni otworzyłem zawór grawitacyjny i grawitacyjnie idzie na dom, a chodzi tylko pompa CWU. Przy takich temp zewn daje rade, w domu 22-23 stopinie, CWU 50, spalanie przy tej opcji koło 20-25 kg/dobra. Natomiast w trybie letnim przy grzaniu tylko CWU spalanie jest minimalne około 5-8 kg doba… Czy takie rozwiązanie – grzanie trybem letnim jest w ogóle poprawne ? Czy w trybie letnim można odłączyć również pompe CWU ?

 

Podsumowując wątek:

 

1. Musze jakoś zejść ze spalaniem w trybie równoległym, ogrzeanie domu

2. Jak dobrać parametry regulatora pokojowego, czy można go wygasić i jakie parametry trybu nadzoru ?

3. Jak regulować mocą kotła poprzez max i min czas podawania

4. Czy można odłączyć pompe CWU w trybie letnim i puścić grawitacyjnie na dom i na bojler, albo na sam dom wyłączając pompe CWU ?

 

Aha najważniejsze – palę na PID i chciałbym aby tak pozostało, raczej nie zamierzam przechodzić na dwustan chyba że testowo…

 

Będę wdzięczny za refleksje, porady, przemyślenia… ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam inny kociolek ale zasady podobne chociaz ja pewne rzeczy juz ogarnalem to walcze narazie tylko z zaniską temp. powrotu.(roznica miedzy aktualna temp pieca a powrotem ok 20 st) ale nie o tym teraz. Z tego co juz kiedys na forum przeczytalem to o wiele lepiej niech piec obniza temp pokojowką niz wylacza pompy na dany czas by temp spadla.(spory referat ktos napisal ☺.) Ja temp na grzejniki daje ok 37 a Twoje 48 mnie by ugotowaly . Tez pracuje na pompach rownoleglych ale powiem Ci ze pompa CWU to u mnie prawie wogole nie chodzi. U mnie mimowolnie wzrasta i tak temp w bojlerze w zaleznosci od aktualnie zadanej i wynosi +\- 6 -8 stopni mniej. od tej na kotle. Co do nadzoru : to tez wiem ze w PID nie powinien wogole wchodzic -powinien byc ciagle w trybie pracy oscylujac wokol zadanej temp. Ja mialem z tym problem ale usunalem go kiedy okazalo sie ze mam nieszczelba retorte i ucieka powietrze bokiem i kociol mi przez to w ten nadzor wchodzil(ale why to nie wiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

Ja niestety nie mam temp powrotu - to może i lepiej - jedna rzecz mniej do kontroli ;)

Tak też mi się wydaje z obserwacji że lepiej obiżać temp na CO niż blokować pompe, gdyż później są duże wahania temp i dużo pobiera przy starcie. Tryb nadzoru u mnie pojawia się właśnie jak pokojówka działa na pompe CO - a w przeciwnym przypadku kocioł chodzi ładnie cały czas.

Wątek czytałem w zasadzie od początku i dzięki temu w miare wyregulowałem piec ;)

A powiedz mi zawór 3D czy 4D regulujesz automatem czy manualnie ?

 

Pozdrawiam i dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. Wpada w nadzor bo np piec pracuje by podniesc temp a regulator wykrywa zadana temp i zalacza pokojowke i nagle nadwyzka. Ja mam 4d i recznie krece. A temp powrotu sprawdzam tak ze podlaczylem czujnik do pieca od podlogowki (wsunalem go przy wejsciu do pieca )bo nie uzywam i idzie mi jako podlogowka. Tak wiec mam wglad na temp powrotu. A wczesniej sprawdzalem powrot wsuwajac w izolacje termometr spozywczy :) Edytowane przez tomlew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...