Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

cześć wszystkim,

co do tekstów powyżej, to u mnie do zasobnika po brzegi wchodzi 150 kg ekogroszku, ja na razie jadę na "hybrydzie" - piec do grzania i ewentualnie do wspomagania cwu (mam tak jednak ustawione że raczej nie wspomaga), same grzanie cwu - pompa ciepła - powietrze-powietrze - koszt miesięczny za prąd ok. 70 zł - mam założony licznik poboru prądu na pompie, spalanie za okres - ostatnie 17 dni wyszło mi 8,5 kg/dobę, mam ustawienia ręczne, w PID wydaje mi się że jednak pali więcej ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,3k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

U mnie pompą co steruje regulator pokojowy i kiedy temperatura na pietrze spada poniżej zadanej włącza pompę. No i wtedy nagle zaczyna podgrzewać wodę w 7 grzejnikach i podłogówkę w łazience. Efekt jest taki, że temperatura na kotle spada nagle o jakieś 10 stopni i wtedy PID zaczyna nadrabiać i powstają spiski. Zastanawiam się czy nie lepiej by było założyć na grzejniki głowice termostatyczne i zrezygnować ze sterownika pokojowego. Co wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompy muszą chodzić cały czas. Sterownik pokojowy lepiej jak steruje kotłem. Jeśli masz siłowniki to te mają za zadanie zmniejszyć temp.

Jesli nie masz, to mogą opuścić kilka stopni na piecu. Ale lepsze jest to pierwsze rozwiązanie. A zatrzymywanie pompy od podłogówki czy CO, to wg mnie bez sensu bo się cała instalacja wychłodzi i później kocioł musi gonić żeby to zagrzać z powrotem.

Niech się ktoś jeszcze wypowie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Julo23 ma rację, pompy najlepiej jak będą cały czas pracowały, układ będzie stabilniej pracował.

U mnie pompy cały czas śmigają,

Musze się pochwalić ( choć nie wiem jak to u was wygląda) spalanie w tych warunkach wyszło mi 8,3kg. Zasypałem 9dni temu 75kg i dopiero dzisiaj zasypuję ponownie 3 worki.

 

Dajcie znać jak to u was wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak u mnie jest podłączony sterownik pokojowy ale działa kiedy w sterowniku kotła jest wybrana opcja "wyłączony". Tam gdzie wybiera się czym steruje regulator pokojowy mam wybrane pompa co. Jak zmieniam na kocioł to od razu wchodzi on w tryb nadzoru. Macie jakieś pomysły jak to ustawić żeby pompa mogła chodzić cały czas?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@luki81, u mnie to ok. 10kg/24godz bo 15 dni miałem cały zasobnik, a zasobnik to podobno ok. 150kg (6 worków).

 

@jarooo3, poczytaj sobie instrukcję obsługi najpierw. Nie wiem czy masz sterownik pokojowy z komunikacją RS ? Czy masz zawory sterujące ST-61 ?

Po ustawieniu na "Regulator TECH" – regulator wyposażony w komunikację RS, trzeba jeszcze to dalej poustawiać.

Sterowanie - kocioł, i odpowiednio co dalej ma robić jak przekroczy zadaną temp. w pokoju. Czy ma obniżyć temp. na piecu, czy ma obniżyć i ile ma obniżyć na kaloryferach i podłodze. ( w menu to jest nazwane - obniżenie pokojówki i jest w opcjach każdego zaworu oraz w menu instalatora - wtedy dot. pieca).

Jeśli nie masz siłowników na zaworach to możesz wybrać tą opcję z obniżeniem nieco temp. na piecu. Jeśli je masz to ustawić zmniejszenie temp. na zaworach a nie na piecu.

Na wyświetlaczu pieca masz jeszcze w rogu u góry literkę "P". jeśli mruga to nie przekroczyło temp. zadanej w pokoju. A jeśli nie mruga to już jest ciepło i mogą się pojawić obniżenia temperatur jeśli takie były zaprogramowane.

Zapoznaj się z instrukcją i dowiedź się hydraulika czym dysponujesz.

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaroo3

 

Kwestia jaki masz jeszcze regulator pokojowy.

Tak jak pisał julo23 jeżeli masz z komunikacją RS to musisz wybrać w menu pieca funkcje Regulator Techa , a jak masz regulator pokojowy dwustanowy to wybierasz funkcję standard. I teraz kwestia jaką masz automatykę. Ja mam dwa zawory 3D, z czego jeden jest sterowany za pomocą modułu ST61 do którego mam podłączony regulator pokojowy dwustanowy i tu na piecu mam funkcję w zaworze jeden wybraną funkcje regulator standard. Natomiast drugi zawór 3D jest podłączony do sterownika pieca, zawór ten jest zgrany z regulatorem pokojowym z komunikacją RS- i tu na sterowniku w piecu mam wybraną funkcję jako zawór opcje regulator pokojowy Tech.

Jeżeli nie masz zaworów 3D, to w sterowniku pieca ustawiasz funkcję obniżenia CO a nie regulacji popmp. Musisz ppokombinować- fakt troche tych funkcji do ustawienia jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynamy już wkraczać w tematy na których się nie znam. Moja instalacja miała być w założeniu prosta i funkcjonalna. Kocioł pracuje w układzie otwartym z wymiennikiem, reszta to układ zamknięty. Na układzie otwartym jest 1 pompa, na zamkniętym w sumie 4:

1. do podłogówki

2. do grzejników

3. do cwu

4. cyrkulacja cwu.

To tak z grubsza opisując bo fachowcem nie jestem.

Z tego co widzę i czytam to u mnie w instalacji jest tylko jeden zawór trójdrożny, wygląda dokładnie jak na tym zdjęciu: 280313esbe1.jpg Z boku ma takie manualne pokrętło, którym reguluję temperaturę podłogówki.

Sterownik mam taki: http://www.salus-controls.pl/pl,091flrf-bezprzewodowy-programowany-regulator-temperatury-tygodniowy,20,p.html i na tą chwilę ten sterownik po dojściu do zadanej temperatury wyłącza tą pompę do grzejników.

No i nie wiem czy mam tą komunikację RS w swoim sterowniku czy nie....

Przyjrzałem się przed chwilą swojej instalacji i z tego co widzę to kabel ze sterownika idzie prosto do pompy do grzejników. Nie wiem czy w takim wypadku będę mógł sterować temperaturą kotła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego widzę że nikt Ci za bardzo nie odpowiada, a weź zadzwoń do SAS-a i zapytaj, co ci szkodzi... Tam w miarę kumaci są goście. No chyba że hydraulik co Ci to robił odpowie na Twoje pytania. Tylko napisz później na forum co i jak..

Ja to laik jestem, jedynie co poznałem się troche na swojej instalacji bo czytam forum i obserwuje pracę pieca.

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaroo3

Trosze pogubiłem się w twoim opisie instalacji, piszesz że masz układ otwarty i zamknięty, może coś takiego istnieje, ja mam zamknięty.

Sterownik pokojowy dwustanowy przesyła sygnał za pomocą dwóch kabli, natomiast RS to splotka 5u żył przewodu.

Do podłogówki masz mieszacz z pompą , a do grzejników masz zawór 3D? Opisz jeszcze raz , wrzuć foty może coś wymyślimy jak zmodyfikować sterowanie.

U mnie to wygląda tak 20151102_214049.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaroo3

Trosze pogubiłem się w twoim opisie instalacji, piszesz że masz układ otwarty i zamknięty, może coś takiego istnieje, ja mam zamknięty.

Sterownik pokojowy dwustanowy przesyła sygnał za pomocą dwóch kabli, natomiast RS to splotka 5u żył przewodu.

Do podłogówki masz mieszacz z pompą , a do grzejników masz zawór 3D? Opisz jeszcze raz , wrzuć foty może coś wymyślimy jak zmodyfikować sterowanie.

U mnie to wygląda tak [ATTACH=CONFIG]335962[/ATTACH]

No troszkę się pogubiłeś ale wcale się nie dziwię. Ja zakumałem jak działa mija instalacja dopiero niedawno jak zacząłem drążyć temat. Moja instalacja jest wykonana na wzór jednego ze schematów z instrukcji obsługi kotła. Ciepła woda z kotła krąży sobie w układzie otwartym i za pośrednictwem wymiennika płytowego przekazuje ciepło do całej reszty instalacji, która jest w układzie zamkniętym. No ale dla uproszczenia można przyjąć, że moja instalacja pracuje w układzie zamkniętym.

Do podłogówki mam zawór 3d taki jak na zdjęciu które wyżej załączyłem. Na nim jest pokrętło do regulacji temperatury. I tyle. Dla sprawnej pracy mam po prostu osobną pompę do podłogówki, do grzejników, do cwu i do cyrkulacji cwu.

Postaram się jutro cyknąć jakieś fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zmienić w ustawieniach instalatora bądź serwisowych, żeby alarm krócej wył ? Chodzi mi konkretnie o to że jak palę drewnem na ruszcie awaryjnym i mam ustawione, np. alarm pieca od 89*C CO, to sterownik pokojowy zaczyna wyć. Wciskam OK, żeby go wyłączyć, ide do kotłowni żeby obniżyć temp. - otworzyć drzwiczki itp, choć siłownik i tak puszcza gorącą wodę na maxa na kaloryfery ale mimo wszystko idę trochę to szybciej opanuje jak przegrzebie żar pogrzebaczem. A sterownik pokojowy wyje i sterownik pieca w kotłowni też w kółko, paru sekundach, i tak notorycznie.... i trzeba naciskać OK. i znowu wyje... aż temp. mu spadnie.

Zależy mi żeby tak ustawić żeby po naciśnięciu OK już nie wył tak szybko tylko oczekał troche dłużej zanim ponownie się włączy alarm. Wiecie może która funkcja za to odpowiada ?

Edytowane przez julo23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co zmienić w ustawieniach instalatora bądź serwisowych, żeby alarm krócej wył ? Chodzi mi konkretnie o to że jak palę drewnem na ruszcie awaryjnym i mam ustawione, np. alarm pieca od 89*C CO, to sterownik pokojowy zaczyna wyć. Wciskam OK, żeby go wyłączyć, ide do kotłowni żeby obniżyć temp. - otworzyć drzwiczki itp, choć siłownik i tak puszcza gorącą wodę na maxa na kaloryfery ale mimo wszystko idę trochę to szybciej opanuje jak przegrzebie żar pogrzebaczem. A sterownik pokojowy wyje i sterownik pieca w kotłowni też w kółko, paru sekundach, i tak notorycznie.... i trzeba naciskać OK. i znowu wyje... aż temp. mu spadnie.

Zależy mi żeby tak ustawić żeby po naciśnięciu OK już nie wył tak szybko tylko oczekał troche dłużej zanim ponownie się włączy alarm. Wiecie może która funkcja za to odpowiada ?

 

Niestety ja nie wiem

U mnie wył i sterownik pokojowy i piec jak nie rosła temperatura. Musiałem wszystko wyłączyć z sieci aby wyzerować.

Nie wyobrażam sobie takiej sytuacji jakby w nocy wszystko by zawyło- dzieci na pewno by się pobudziły.

Trochę lipa z tym alarmem - ja w sumie nie szukałem opcji zmiany sygnału awari

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa dni temu zmieniłem ustawienia na Pid. Współczynnik wentylacji z -8 zrobiłem+2, a współczynnik podawania pozostawiłem bez zmian -30.

Przedtem non stop wpadał w nadzór, a teraz sobie ładnie cyka wokół zadanej i mocno nie spada oraz sporadycznie wpada w nadzór. Zobaczymy jak to się przeniesie na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od tygodnia posiadam zainstalowanego SASa 17kW i chciałem prosić o jakieś dobre rady.

Poniżej info n/t domu i instalacji:

do ogrzania niespełna 400m3 kubatury, ściany zewn. z pustaka ceramicznego 36,5cm (w przyszłym roku dojdzie jeszcze 10cm styro), dach ocieplony 25cm wełny 0,039, całość ogrzewana grzejnikami - 17szt. (+kuchnia i łazienki pseudopodłogówka - puszczona z powrotów grzejników) + zasobnik 250l (w przyszłym roku dojdzie kolektor). Z uwagi na sporą odległość od miejsca zamieszkania palę na PIDzie - ustawienia fabryczne, groszek drobny (wesoła), zawór 4D ustawiony na połowę, C.O. na 57st, pompa chodzi na 2-gim biegu od 50st. (wody w zasobniku na razie nie podgrzewam) i wygląda to następująco:

- kopczyk raczej znikomy - środek się nieco zapada

- płomień mocno pomarańczowy (nawet przy pracy wentylatora na 100%)

- duże kalafiory w popielniku (raczej miękkie, szare)

- duże wahania temperatury (48-60) - myślałem że na PIDzie będzie oscylował +/- 2st zadanej

- dużo sadzy w kotle

- spaliny przy pracy dochodzą do ok 130st,

- spalanie na poziomie 30kg/dobę (temp na zewn. 12/5 - dzień/noc) - dom w stanie SZ od 3 lat - kotłownia uruchomiona dopiero teraz (grzejniki ustawione na 4/5 - w domu ciepełko - chce trochę wygrzać ściany).

 

Co mogę korygować, żeby spalanie mniej dotykało kieszeń i żebym nie musiał non stop wyrzucać z popielnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od tygodnia posiadam zainstalowanego SASa 17kW i chciałem prosić o jakieś dobre rady.

Poniżej info n/t domu i instalacji:

do ogrzania niespełna 400m3 kubatury, ściany zewn. z pustaka ceramicznego 36,5cm (w przyszłym roku dojdzie jeszcze 10cm styro), dach ocieplony 25cm wełny 0,039, całość ogrzewana grzejnikami - 17szt. (+kuchnia i łazienki pseudopodłogówka - puszczona z powrotów grzejników) + zasobnik 250l (w przyszłym roku dojdzie kolektor). Z uwagi na sporą odległość od miejsca zamieszkania palę na PIDzie - ustawienia fabryczne, groszek drobny (wesoła), zawór 4D ustawiony na połowę, C.O. na 57st, pompa chodzi na 2-gim biegu od 50st. (wody w zasobniku na razie nie podgrzewam) i wygląda to następująco:

- kopczyk raczej znikomy - środek się nieco zapada

- płomień mocno pomarańczowy (nawet przy pracy wentylatora na 100%)

- duże kalafiory w popielniku (raczej miękkie, szare)

- duże wahania temperatury (48-60) - myślałem że na PIDzie będzie oscylował +/- 2st zadanej

- dużo sadzy w kotle

- spaliny przy pracy dochodzą do ok 130st,

- spalanie na poziomie 30kg/dobę (temp na zewn. 12/5 - dzień/noc) - dom w stanie SZ od 3 lat - kotłownia uruchomiona dopiero teraz (grzejniki ustawione na 4/5 - w domu ciepełko - chce trochę wygrzać ściany).

 

Co mogę korygować, żeby spalanie mniej dotykało kieszeń i żebym nie musiał non stop wyrzucać z popielnika ?

 

Kolego nic nie napisałeś o ustawieniach PID ( współczynnik wentylacji i podawania), czy masz pogodówkę.

Ja mam też 17KW przy 220m2 i spalanie na poziomie przy tych temp poniżej 10kg/doba.

Jadę na ustawieniach -30,-8. Spaliny mam podobną temperaturę.

Ale jeżeli dopiero zacząłeś palić to wszystko musi się wygrzać i trzeba troszkę odczekać na unormowanie spalania, Mur masz fest więc nawet bez ocieplania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...