eniu 05.01.2015 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 Ten wymiar współcześnie stał się standardem. Gdzie upatrujesz kłopoty z podłączeniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kater-acme 05.01.2015 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2015 trochę mnie ten wątek skołował w kwestii wyboru wkładu kominowego ze stali - po wpisach tu wychodzi, że preferowana jest stal 1.4404, z 1 mm ścianką; wcześniej, również na FM, doczytałem, że do kominka (rekreacyjnego) opalanego drewnem suchym, lepsza będzie 1.4828 czyli niby "żaroodporna" (a może raczej "żarowytrzymała"?) - ma troszkę gorszą odporność na kwas, ale nieco lepiej radzi sobie z wysokimi temperaturami oczywiście w obu wypadkach mówię o ściance 1 mm (0,8 mm jest ciutkę tańsza, nie ma co rozważać) cały komin będzie mieć 9 m, oczywiście z wyczystką na dole, trójnikiem, na górze parasolka, osadzony na luźno w pustakach keramzytowo-betonowych; wkład to Thorma Valencia to jak w końcu - 1.4404 czy 1.4828 ? guglając trafiłem na taką publikację - http://www.stalenierdzewne.pl/porady-ekperta/zastosowanie-stali-typu-14828-i-14404-w-instalacjach-kominowych do kotła kondensacyjnego na bank dam kwasówkę, ale do kominka to mnie trochę zmylylylyście koledzy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FAFAL 08.01.2015 19:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Ten wymiar współcześnie stał się standardem. Gdzie upatrujesz kłopoty z podłączeniem? komin mam centralnie nad kominkiem i ma on wymiar 14x25 i nie mam pojęcia jak podłączyć do niego rure spalinowa która ma fi 180 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 08.01.2015 21:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 (edytowane) Owal 120 x 220. Na całej wysokości komina....Daszek, kryza...Szczelnie na kominie, bo się będzie lało do wkładu. Oczywiście gdzieś w obudowie przejście z owalu na okrągłe. Wszystkie rury kielichami do góry. Pierwsza też do wkładu a nie na wkład (króciec spalinowy). Jak trzeba - zamówić redukcję (zwykle trzeba). Edytowane 8 Stycznia 2015 przez Kominki Piotr Batura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FAFAL 09.01.2015 05:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Owal 120 x 220. Na całej wysokości komina....Daszek, kryza...Szczelnie na kominie, bo się będzie lało do wkładu. Oczywiście gdzieś w obudowie przejście z owalu na okrągłe. Wszystkie rury kielichami do góry. Pierwsza też do wkładu a nie na wkład (króciec spalinowy). Jak trzeba - zamówić redukcję (zwykle trzeba). Nie ma mowy o owalu. Komin pewnym momencie delikatnie skręca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 09.01.2015 06:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 No to masz problem. Trzeba rozkuć to miejsce i ... To nowy komin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 09.01.2015 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 Witam.FAFAL ... masz priv'a na skrzynce FM.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
FAFAL 09.01.2015 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2015 No to masz problem. Trzeba rozkuć to miejsce i ... To nowy komin? nie no nowy komin nie wchodzi w gre. Ten komin odprowadzał spaliny z otwartego kominka i działał idealnie. Ktoś kto robił ten kominek nie doprowadził powietrza z zewnątrz i przez to kominek nie bardzo nadaje sie do użytku, a dwa, że z byt wiele ciepła to ten kominek nie dawał. Dlatego też zdecydowałem zrobić wkład kominkowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NOTO 04.02.2015 14:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Po prostu umieść wkład przed tym otwartym kominkiem. dziure zamuruj. Ja w podobny sposób podłączyłem swoją kozę poprzez trójnik. Komin schodzi do samego dołu, jakies 50 cm wyżej jet ten trójnik. Poniżej niego jest wyczystka. Ktos może napisać jakie są dobre temperatury dla : paleniska (drewno), spaliny na wyjsciu z piecyka , spaliny na końcu (albo 1-2 metry przed) komina ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 04.02.2015 16:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Po prostu umieść wkład przed tym otwartym kominkiem. dziure zamuruj. Ja w podobny sposób podłączyłem swoją kozę poprzez trójnik. Komin schodzi do samego dołu, jakies 50 cm wyżej jet ten trójnik. Poniżej niego jest wyczystka. Ktos może napisać jakie są dobre temperatury dla : paleniska (drewno), spaliny na wyjsciu z piecyka , spaliny na końcu (albo 1-2 metry przed) komina ? "Dobre" to pojęcie względne... Raz może to być 200, drugi raz 800 o C. Skonstruuj jeszcze raz pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 04.02.2015 16:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 . Ktos może napisać jakie są dobre temperatury dla : paleniska (drewno), spaliny na wyjsciu z piecyka , spaliny na końcu (albo 1-2 metry przed) komina ? Dobra temperatura to taka która zapewni prawidłowy ciąg kominowy , zbyt duża to niepotrzebna starta ciepła za mała brak prawidłowego ciągu . Ile to konkretnie w stopniach ? Zależnie od straty danego komina . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 04.02.2015 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Ktos może napisać jakie są dobre temperatury dla : paleniska (drewno), spaliny na wyjsciu z piecyka , spaliny na końcu (albo 1-2 metry przed) komina ? W palenisku - im wyższa, tym lepsza. Drewno spala się w zakresie od 300 do 1500 st. (poniżej i powyżej nie będzie się palić). Na wyjściu z pieca - im niższa, tym lepiej. Ale żeby znać prawdziwą stratę kominową, trzeba znać jeszcze ilość spalin. Może być tak, że palenisko "puszczające" w komin 500 st. może mieć niższą stratę, niż inne "puszczające" 200. Jeżeli rozpatrujemy jedno i to samo palenisko/piec - własny na przykład - im mniej, tym lepiej. Nie można, nie znając konstrukcji pieca i komina, powiedzieć jaka temperatura spalin jest odpowiednia. Asekuracyjnie podaje się, że około 150-180 st., ale to pisanie dla pisania. Chodzi o zachowanie ciągu, który jednak zależy mocno nie tyle od temperatury (chociaż też), co od oporów przepływu, a te zależą od prędkości spalin (i to w kwadracie), która z kolei zależy wprost od ich ilości Piec wysyłający mało spalin ciągnie nawet wypuszczając w komin spaliny o temperaturze 30-50 st. (małe opory przepływu - te także wyraża się w Pa i czasem mogą praktycznie wyzerować ciąg). Wchodzi w to sprawa kondensacji. W kominie lepiej, żeby jej nie było, a więc sam komin (powierzchnia jego ścian) nie powinna być niższa niż 50-60 st. Aby to osiągnąć, teoretycznie spaliny opuszczające komin nie powinny być chłodniejsze niż 50 st. Różnica w temperaturze spalin wlatujących do komina i wylatujących powinna być możliwie niska. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 04.02.2015 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Witam. który jednak zależy mocno nie tyle od temperatury (chociaż też), co od oporów przepływu, a te zależą od prędkości spalin (i to w kwadracie), która z kolei zależy wprost od ich ilości Ten fragment najbardziej mi się spodobał ... Wojtek - jak się spotkamy następnym razem to stawiam pierwszy ... Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 04.02.2015 23:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2015 Witam.Poza tym sama racja oczywiście ...Konkluzja sprowadza się do jednego - jak komin mamy cieńkościenny (stalowy lub ceramiczny) w ociepleniu lub ceglany stojący pośrodku domu a nie na ścianie zewnętrzenej, to jest "git" ...Generalnie żeby wytworzyć całkiem przyzwoity (kilkanaście - kilkdziesiąt Pa) "ciąg" kominowy, potrzebujemy zróżnicować temperaturę mas powietrza o jakieś 30-40 stopni (gdzieś i kiedyś to wyczytałem). Nadwyżka jest uwzględnieniem tego co pochłonie sam komin (materiał z jakiego jest wykonany).Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 05.02.2015 06:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 Witam. Poza tym sama racja oczywiście ... Konkluzja sprowadza się do jednego - jak komin mamy cieńkościenny (stalowy lub ceramiczny) w ociepleniu lub ceglany stojący pośrodku domu a nie na ścianie zewnętrzenej, to jest "git" ... Generalnie żeby wytworzyć całkiem przyzwoity (kilkanaście - kilkdziesiąt Pa) "ciąg" kominowy, potrzebujemy zróżnicować temperaturę mas powietrza o jakieś 30-40 stopni (gdzieś i kiedyś to wyczytałem). Nadwyżka jest uwzględnieniem tego co pochłonie sam komin (materiał z jakiego jest wykonany). Pozdrawiam. Doprecyzujmy. Bo "cienkościenny" nie musi być w ociepleniu żeby było "git". Chodzi o gołą rurę poza szachtem, w warunkach zewnętrznych. Taka nie działa jak powinna. Cienko, grubościenna...Bo w środku i owszem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxus79 26.02.2015 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 witamczyli do kominka stalowy do kotla na paliwo stale chcialem dac ceramiczny lecz mysle ze jesli stalowy latwiej naprawic to chyba tez zastosuje do kotla stalowy ?po co sobie utrudniac jesli ceramiczny sie posypie to lipa a stalowy zawsze mozna wyciagnac i wlozyc na nowo co wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 26.02.2015 14:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Chcesz powiedziec ze wewnatrz budynku mozna stosowac dowolnie dlugie odcinki tzw. golej rury ? Doprecyzujmy. Bo "cienkościenny" nie musi być w ociepleniu żeby było "git". Chodzi o gołą rurę poza szachtem, w warunkach zewnętrznych. Taka nie działa jak powinna. Cienko, grubościenna...Bo w środku i owszem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 26.02.2015 17:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2015 Dowolne, to dość swawolne określenie. W części mieszkalnej (ciepłej) tak. W połaci dachowej, na strychu, ponad dachem - nie. Dotyczy to budynków o (raczej) standardowych wysokościach. "Raczej", bo innych wysokości nie ćwiczyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 30.05.2015 08:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 Przy okazji walki z "nowoczesnymi" pomysłami: http://forum.muratordom.pl/redirector.php?url=http%3A%2F%2Fblog.kominki-batura.pl%2Fznow-o-kominach%2F Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 05.07.2015 06:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lipca 2015 http://blog.kominki-batura.pl/komin-glownie-do-kominka-ale-nie-tylko/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.