Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Pytanie jak wyżej...a ściślej chodzi o to czy można zrobić w ten sposób, aby zachować odpowiedni poziom wylewki podłogowej pod przyszłą podłogę drewnianą na legarach (z tego co wiem, potrzebuje to ok. 7 cm) ale na początek byłyby tam podłogi panelowe (pływające). I teraz sęk w tym, czy i jak można zrobić nietrwałem rozwiązanie tak aby tą wysokość zniwelować na potrzeby panelów podłogowych... Mi tak bez większego wysiłku nasówa się jakiś twardy styropian budowlany??

Ale czy to byłoby właściwe rozwiązanie, czy aby nie będzie on uwydatniał akustyki takiej podłogi?? Nie wiem, może są juz jakieś zalecane rozwiązania systemowe dla takich potrzeb??

 

Generalnie, chodzi o to aby na początku nie władować się w jakieś kosmiczne koszty, a odłożyć ten moment na później. Ale nie wiem czy rozumuje właściwie...

Co o tym sądzicie??

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/16315-rozwi%C4%85zanie-przej%C5%9Bciowe-do-pod%C5%82ogi-drewnianej-na-legarach/
Udostępnij na innych stronach

cześc,

rozwiązanim które ja stosuje do podnoszenia poziomu podłogi są płyty OSB 6mm, 8 mm. Klejone do podłoża i mocowane dodatkowo na kołki szybkiego montażu.

 

Co mógłby tobie zaproponować to: zamiast kleju pod płyte OSB zastosowac taką samą pianke jak pod panele i dodatkowo je zamocować za pomoca kołków ale takich, które później można wykręcić (zdemontować).

Na płyty OSB kładziesz pianke i panele. Foli nie musisz kupowac bo juz płyta OSB i dodatkowa pianka spełniaja rolą odcinacza :) wilgotności.

 

Aha nie kupuj płyt OSB w hipermarketach nudowlanych bo sa bardzo drogie ok 18-22 zł (jeżeli dobrze pamietam).

Mysle, że koszt dodatkowej pianki i płyty OSB wynosił by 14-16 zł + kołki.

Napisz jakie miasto to może coś poradzimy.

 

pozdrawiam

 

mj

Ale w ten sposób masz tymczasową podłogą o wysokosci 1cm, a Senserowi (o ile zrozumiałem) chodzi o zrobienie tymczasowej podłogi na własciwej wysokości - czyli około 7 cm. Dobrze ?

 

IMHO styropian nie ma sensu - 7cm styropianu będzie kosztowało około 7zł za m2. Za tyle możesz od razu dać legary. Na to możesz dac płyty OSB. Ale te grubsze >2cm - najlepiej na piuro-wpust. To dodatkowy koszt (circa 25 zł/m2), a na to już co chcesz: wykładzina, panele, parkiet, etc...

 

PS. Aha - zapomniałem o wełnie między legary - to koleje 4,- zł/m2 W sumie surowa podłoga wyszłaby za jakieś 35,-zł/m2

A nie sądzicie, że koszty takiej prowizorki będą porównywalne z właściwą podłogą? Co prawda zależy jeszcze od powierzchni i z czego ta podłoga ma być (przy ogzotycznym to pewnie nie :) )

My po prostu położyliśmy tymczasowo (już ponad rok) wykładzinę i uważamy na próg. Za miesiąc kupujemy deski które na razie będą rozłożone beż mocowania i lakierowania na pół roku i dopiero wtedy będą kładzione "na gotowo". Prowizorki są zazwyczaj najtrwalsze :(

Ale w ten sposób masz tymczasową podłogą o wysokosci 1cm, a Senserowi (o ile zrozumiałem) chodzi o zrobienie tymczasowej podłogi na własciwej wysokości - czyli około 7 cm. Dobrze ?

 

sorrki, własnie mnie olśniło co napisałem :oops:

 

mj

ja właśnie mam ten sam dylemat...

znaczy się może odpada kłopot z tym co teraz bo teraz już będą deski (mam wrażenie, że prowizorka wyszłaby drożej)

ale zastanawiam się jak połączyć korytarz i kuchnię w terakocie z salonem w deskach

w planie mam 10 cm styropianu i 4 cm wylewki

czy zatopienie legarów w wylewce jest dobrym pomysłem ?? choć i tak to nie będzie wystarczające i pewnie legary powinny pójść już na chudziak ....

ach i mam pytanie do Macieja Jutrzenki ... gdzie w Warszawie kupię tanio płytę OSB ??

wymyśliłam sobie, że podłogi w sypialniach to będzie właśnie płyta OSB i na to wykładzina.... i chyba tu też powinnam coś pomyśleć nad wyrównaniem tego do podłogi w korytarzu ....

oj dużo wyszło .....

A nie sądzicie, że koszty takiej prowizorki będą porównywalne z właściwą podłogą? Co prawda zależy jeszcze od powierzchni i z czego ta podłoga ma być (przy ogzotycznym to pewnie nie :) )

My po prostu położyliśmy tymczasowo (już ponad rok) wykładzinę i uważamy na próg. Za miesiąc kupujemy deski które na razie będą rozłożone beż mocowania i lakierowania na pół roku i dopiero wtedy będą kładzione "na gotowo". Prowizorki są zazwyczaj najtrwalsze :(

 

 

Może to i dobry pomysł??

Choć trąci trochę wiecznym mieszkaniem na budowie, ale ekonomia jest bezlitosna...

Tak dokładnie, chodzi mi o 7 cm...

Choć wiem, że są różne szkoły kładzenia takiej podłgoi...i różne na jej potrzeby wysokości, ale akurat mój kolega ma taką więc o taką zapytałem :-)

A nie sądzicie, że koszty takiej prowizorki będą porównywalne z właściwą podłogą

 

To się da policzyć :)

 

Legary i wełna będą kosztowac tyle samo. Na to OSB, a na to:

1. Tania wykładzina ~ 30 zł/m2 (2 sezony wytrzyma)

2. Lepsza wykładzina lub panele ~ 50 zł/m2

3. Parkiet lub lebsze panele ~ 60-70 zł/m2

 

Powyższe ceny razem z OSB (25 zł/m2)

 

Porządne dechy (z cyklinoiwaniem i lakierowaniem) kosztują IMHO od 60 zł/m2 (sosna) do Bóg_wie_ile (poprawcie mnie jeśli się mylę bo w cenach desek nie robiłem jeszcze rozeznania).

 

Z tego (znowu IMHO) wniosek:

1. Albo dajemy OSB i na to tanią wykładzinę, a po 1-2 latach przekładamy na panele/parkiet/lepszą wykładzinę - strata 5-10zł/m2

2. Albo OSB i tania wykładzina, a po 1-2 latach dajemy dechy - strata 30-35 zł/m2 ale zostaje nam sporo OSB - tylko co z nim zrobić ?

3. Droższe warianty są średnio sensowne jeśli ma to być tylko tymczasowe - chyba, że ten tymczas ma trwać > 3 lata :)

Jasiu, moja prowizorka kosztowała mnie całe 30 zł. Nie mam jeszcze legarów. Na gołym, zagruntowanym betonie rozłożyliśmy wykładzinę którą dostaliśmy od znajomych (a raczej kupiliśmy za 30zł). Niestety wiązało się to z przyzwyczajeniem do stopnia który powstał na styku salonu z korytarzem. Podłoga będzie robiona dopiero teraz.

Kwestia "wrażliwości" na utrudnienia. Nam się udało przeżyć z taką podłogą. Nawet bobas nauczył się zwalniać w biegu :)

Poza tym podłogi od razu się nie lakieruje. Jest to rozłożone w czasie. Na razie będzie ułożona i będzie się sezonowała do końca lata. Dopiero wtedy po ułożeniu na gotowo będzie cyklinowana i lakierowana.

hmm....podoba mi się zarówno pomysł ewy jak i pomysł Jasia

 

ewa czy wasze deski będą przez te pół roku jakoś zabezpieczone przed poważniejszymi zabrudzeniami (jak się jest pechowcem można np. wylać gar barszczu...)?

 

Jasiu osb można potem wykorzystać np.do zabudowy poddasza nieużytk.Jak znalazł.

 

 

Czy ktoś z was mógłby wyświadczyć mi przysługę i wymienić warstwy podłogi z legarami(podłoga na gruncie)?

 

Dzieki.Aga

 

Czy ktoś z was mógłby wyświadczyć mi przysługę i wymienić warstwy podłogi z legarami(podłoga na gruncie)?

Dzieki.Aga

 

Aga u nas jest tak ...styropian, folia /nie pamiętam dobrze, czy pod styropianem też jest folia, ale chyba nie/na tym warstwa chudego betonu w którym dodatkowo zatopione są kratownice.

Teraz planujemy na chudziaka położyć papę, legary - między legarami wełna mineralna i na to dechy.

Czy pod dechy powinnam położyć jeszcze folię ?

A może ktoś ma jeszcze inny pomysł ?

Przy podłodze na gruncie pod styropian koniecznie trzeba dac folię albo lepiej pape. Chodzi o ciągłość izolacji p.wilgociowej. Izolacja pod styropianem powinna zachodzić (łączyć) się z izolacją (papą) pod pierwszą warstwą bloczków/cegieł muru.

 

Na styropian ca 10cm też dasje się folię (nie papę) żeby woda zarobowa z posadzki nie przedostała się do ocieplenia. Przynajmniej tak jest w książkach o budowaniu :)

 

Wełna między legary służy już bardziej wytłumieniu podłogi niż ociepleniu.

 

Do EWY - Twój pomysł wypali jeśli posadzka (strop) jest dostatecznie równy - u mnie to surowy beton wylany z gruchy i rozciągnięty pacą. Żadna wykładzina nie wytrzymałaby tych nie równości zbyt długo.

 

PS. Ja robię (na poddaszu) płyty OSB (2,8cm) na legarach (5cm), a na to wykładziny lub panele. W łazience wylewka (4cm) na styropianie (3cm). Najpierw robię podłogi na legarach, a potem wylewkę - łatwiej wylewką wyrównać do legarów niż odwrotnie ;)

Przy podłodze na gruncie pod styropian koniecznie trzeba dac folię albo lepiej pape. Chodzi o ciągłość izolacji p.wilgociowej. Izolacja pod styropianem powinna zachodzić (łączyć) się z izolacją (papą) pod pierwszą warstwą bloczków/cegieł muru.

 

Na styropian ca 10cm też dasje się folię (nie papę) żeby woda zarobowa z posadzki nie przedostała się do ocieplenia. Przynajmniej tak jest w książkach o budowaniu :)

 

Wełna między legary służy już bardziej wytłumieniu podłogi niż ociepleniu.

 

PS. Ja robię (na poddaszu) płyty OSB (2,8cm) na legarach (5cm), a na to wykładziny lub panele. W łazience wylewka (4cm) na styropianie (3cm). Najpierw robię podłogi na legarach, a potem wylewkę - łatwiej wylewką wyrównać do legarów niż odwrotnie ;)

 

 

Jasiu może to trochę nieprecyzyjnie opisałam. Zatem może to trochę uściślę.

Układ jest taki : folia na piachu, na folii styropian, / to wszystko jest poniżej ścianki fundamentowej/ na styropianie warstwa chudego betonu do poziomu ścianki fundamentowej.Na chudym betonie następuje połączenie izolacji poziomej ściany fundamentowej z papy, z papą położoną na chudziaku./ zachowanie ciągłości izolacji poziomej/ Na to legary, wełna mineralna no i dechy.

 

Poddasze mam podobnie, tyle że strop drewniany i układ jest taki: folia paroszczelna, legary 10 cm, wełna mineralna między legarami na to płyty OSB na płyty daję jeszcze warstwę korka technicznego /akustyka/ i na to dechy.

Też wychodzę z założenia, że łatwiej dopasować wylewkę do podłogi na legarach i najpierw będzie podłoga a potem wylewka w pomieszczenia, gdzie planuję położyć płytki.

 

pozdrawiam

Edzia

Jeszcze jedna kwestia....

Czy jeśli chodzi o planowaną podłogę na legarach, to czy muszę już na etapie "wylewania" chudziaka wziąść pod uwagę różnice w poziomach już samego chudziaka??

Jeśli przyjąć że pomiędzy pow. przeznaczoną na glazurę a pow. przeznaczoną na legary ma być 7 cm różnicy, to jak "pokierować" poszczególnymi warstwami podłogi (ocieplenie, wylewki folie itp....). Dodam, że podłoga legarowa będzie się łączyć u mnie min. z kuchnią w której będe chciał właśnie położyć terakotę a pod nią ogrzewanie podłogowe.... I już sam nie wiem czego pod co i ile...bo jeśli ogrzewanie podłgowe to ileś tam, jeśli terakota to ileś...jeszcze muszą zostać progi, a nie chcę aby prześwitu na drzwi zostalo 1,7 m :-) Oświeccie mnie i powiedzcie, jak to jest z tymi warstwami w tym kontekście... I gdzie tak naprawdę zaczyna się podłoga parteru??? Czy górna pow. fundametów przyjmuje się jako górną pow. szlichty już na samej podzłodze??

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...