Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

W dziale okna podobne posty pojawiają sie systematycznie. Szyba ma prawo pękać samoistnie i zawsze są to trudne sprawy bo zwykle gwarancje je wykluczają ze swojego zakresu. Kontynuację proponuję przenieść do działu okna:

http://forum.muratordom.pl/forumdisplay.php?61-Okna-drzwi-bramy-garażowe

 

Ale by nie było tak całkiem poza tematem - nie miałem jeszcze przypadku pęknięcia szyby w drzwiach. Czy tzn że Wam nie pękają? czy tylko ich nie zgłaszacie (bo termin lub powód jest oczywisty) ? Pytam, bo czasem zastanawiam się jaki będzie dym" gdy okaże się że trzeba wymienić skrzydło, bo w nowoczesnych drzwiach praktycznie nie możliwe jest wymienienie szyby we własnym zakresie.

 

Weszliśmy w erę hartowania szyb i już nawet w stosunkowo tanich skrzydłach takie szyby się pojawiają więc temat może już niedługo stać się tylko opowieścią dla dzieci. :)

 

Miałem w ostatnich dwóch latach jeden przypadek zgłoszenia przez klienta pęknięcia szkła. Podobno szkło pękło w nocy gdy wszyscy smacznie spali...:confused::sleep: Producent nie uznał reklamacji ale naprawił klientowi bezpłatnie to skrzydło w ramach "dobrej współpracy". :) Dodam że w tym przypadku i w wielu podobnych wymiana szyby to praktycznie wykonanie skrzydła od nowa.

To był ten model drzwi:

dew.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No biorac pod uwage, ze 80% skrzydla, to szyba, to moznaby tak rzec, ale chyba nie chcesz powiedziec, ze wykonywali od nowa ramiaki?

U mnie stolarz na moja prosbe przy kazdej szybce zrobil ledwie widoczne listewki (po jednej stronie), ktore mozna wyjac i szybe wymienic.

 

Koszt bocznych ramiaków w cenie tego skrzydła to ledwie ok. 200-250 zł. Koszt oczyszczenia rantów z popękanego szkła to ok. 100-150 zł. Szyba jest klejona klejem UV a to wyjątkowo "mocna bestia". Przy takiej proporcji kosztów i stracie czasu wykonano całe nowe skrzydło. Na rynku wiele konstrukcji jest tak wykonanych. Dlatego lepiej w skrzydło wmontować hartowane szkło...

 

Ty chciałeś te listewki bo chuchałeś na zimne ale większość klientów ich nie chce. Osobiście także ich nie lubię bo to dodatkowy element raczej niedodający uroku. Dzisiaj modne są proste linie i jak najmniej dodatków, listewek, łączeń, rozet dolnych przy klamkach, itp...

 

Nie twierdzę że nowe konstrukcje są złe. Po prostu ryzyko zbicia szkła jest tak niewielkie iż można sobie odpuścić wariant z listewkami.

Stolarz zapewne ucieszył się z Twojego pomysłu gdyż taki wariant wykonawczo dla niego także był znacznie łatwiejszy do wykonania.

 

Podobnie w motoryzacji. Pewne części są na dziś nienaprawialne - wymienia się całe zespoły bo to szybsze i prostsze dla producenta rozwiązanie. Czasami użytkownik ma problem lecz są to marginalne tematy i nikt się nad tym nie zastanawia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się wtrącić to odpowiadam, że można.

Nie znam tego producenta uszczelki samoopadającej / progu lecz zazwyczaj jest element plastikowy, który daje się przekręcić w lewo/prawo śrubokrętem krzyżowym bądź imbusem/ampulem. Należy go poszukać po tej stronie uszczelki, która jest pod zawiasami.

Na Twoich zdjęciach czegoś takiego nie widać. Zatem jest jeszcze możliwość, również stosowana przez producentów, że ten kwadratowy element plastikowy wyciąga się do siebie aż wyjdzie cały z uszczelki i wtedy przekręca się go w lewo/prawo, a następnie należy go z powrotem schować.

Przekręcając w lewo plastikowy bolec "robi się" coraz dłuższy, przez co uszczelka szybciej zaczyna opadać, a jednocześnie powinna mocniej dolegać do podłoża. Wkręcając go w prawo plastik jest krótszy, mniej wystaje poza obręb drzwi i uszczelka/próg opada później i teoretycznie słabiej dociska. Jest to głównie zabawa z regulacją.

Tak jest jak mówisz.

musiałem wyciągnąc ten metalowy kwadratowy element (kombinerkami bo stawiał opór) i przekręcic - pomogło.

Podziękował

 

f5,

Regulacja? Pewnie Robespierre by wiedział, bo on obraca się w tego typu drzwiach.

Próg opada tym bardziej, im mocniej wciśnie się ten wystający element, czyli albo jak napisał Aramontowy srubokręć/ imbus (ja nie zwróciłem na to wcześniej uwagi) albo przesunięcie skrzydła bliżej ościeżnicy poprzez wkręcenie zawiasu, z tym że Ty masz bezprzylgówki to może nie być najlepsza opcja.

Nie mogę powiększyć zdjęć by dokładnie obejżeć szczegóły, ale wygląda że nogę ościeżnicy od strony klamki masz uniesioną (podłoga ma spadek?) i dlatego uszczelka może nie dość daleko wypadać (za dużo też nie może, bo są modele które się będą blokować.

Mimo wszystko zapytał bym monterów, czy można coś z tym zrobić.

regulacja bardzo prosta warto polecać te progi aby wygłuszyć lub prawie całkowicie odciąc pomieszczenie.

 

W dziale okna podobne posty pojawiają sie systematycznie. Szyba ma prawo pękać samoistnie i zawsze są to trudne sprawy bo zwykle gwarancje je wykluczają ze swojego zakresu. Kontynuację proponuję przenieść do działu okna:

http://forum.muratordom.pl/forumdisplay.php?61-Okna-drzwi-bramy-garażowe

 

Dzięki za linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami użytkownik ma problem lecz są to marginalne tematy i nikt się nad tym nie zastanawia...

 

Z tym to pojechales :) Szczegolnie w kontekscie motoryzacji, czy AGD.

 

Ja rozumiem, ze hartowana szybka o wysokosci 4cm moze przetrwac wieki w drzwiach, chyba ze ktos specjalnie walnie w nia mlotkiem, ale mowa takze o takich:

 

http://i.snag.gy/Bliow.jpg

 

jak sie ma dzieci, to prawdopodobienstwo wymiany szyby, nawet hartowanej (chociaz nie pamietam, czy ja aby nie zamowilem klejonej, musialbym sprawdzic), jest calkiem spore, a nie widze sensu robic od nowa drzwi, szczegolnie ze chodzi o dab lity. Listewki sa tak zrobione, ze trzeba sie przyjrzec, albo wiedziec, czego szukac.

 

p.s. w kwestii uszczelek pod drzwiami - warto montowac takie szczotkowe? Z piwnicy mi wieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to chińskie klaki. Udręka w montażu i trwałości. Nie zdziw się, jak kiedyś sama klamka zostanie Ci w ręku - bądż z powodu ułamania a moze wyrwiesz ją z drzwi, bo ich systemu montazu nie sa idealne .

Hoppe London 113/202SP.

Do klamki wskazanej w linku podobne sa modele w wielu firmach. Ekonomiczne ale dobre jak na swoja cenę są klamki WB czy też Urfic. Z tym że to nir te kolory. NA stare zloto do sie pomalowac mosiadz lub aluminium.

 

A te Hoppe sa dobre? Przeciez te Birmingham i London sa w podobnych cenach:

http://www.alterdom.pl/drzwi_wewnetrzne-Klamki_Hoppe,6

a widzialem tez tansze, choc b. ciezko znalezc takie do drzwi wewnetrznych, wiec zachodzi obawa, ze tak, jak Axa Diva, juz jest wycofana z produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy oknami tez się zajmujecie ?

 

dzis zauwazyłem ze pękła mi szyba srodkowa w oknie (pakiet 3 szybowy).

okno na południową stronę

pękła od ramy a rysa zatrzymała sie w srodku szklenia.

 

co to za zwyczaje mają szyby ? a sądze ze to bardziej kwestia okna :(

 

Na początek należy sprawdzić czy okno jest odpowiednio obsadzone. Pion, poziom. Jest to okno typu FIX czy otwierane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szukam białych (najlepiej śnieżnobiałych), prostych, gładkich, nowoczesnych drzwi.

2 sztuki do łazienek bezprzylgowe

3 sztuki do pokojów mogą być przylgowe

 

Moje typy w średniej półce:

1. Asilo Pertini 5, Linate 1 - bardzo ładne, trochę drożej niż pozostałe, lakierowane.

Najchętniej wziąłbym te z ukrytymi zawiasami ale otwory drzwiowe mają szerokość 89-90 cm i max. mógłbym je poszerzyć do 90 cm. Więc raczej się nie zmieszczą.

2. Intenso Paris - biały CPL, chyba najlepsze w tej cenie ale patrzyłem na próbnik i kolor biały CPL nie jest śnieżnobiały ale wpada w jakąś kość słoniową, co mi się mniej podoba

3. Dre Premium - okleina biały mat Dre-Cell. Kolor okleiny mi odpowiada ale nie wiem jak z jakością

 

Proszę, polećcie co wybrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek należy sprawdzić czy okno jest odpowiednio obsadzone. Pion, poziom. Jest to okno typu FIX czy otwierane?

okno o wymiarach 176 x 133 cm obustronnie zloty dab

szyba 110 x 66 cm pekla gdy okno bylo uchylone

http://images54.fotosik.pl/502/6db9b7c7aa740763med.jpg

 

tak to wzglada

http://images53.fotosik.pl/502/d2dbdaffd1a734b7med.jpg

http://images51.fotosik.pl/501/3ef5e1c8c67d54cbmed.jpg

 

nie potrafie powiedzwiec na ta chwile czy okno trzyma pion i poziom sprawdze jak wpadnie mi w reke poziomica

Edytowane przez f.5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(a to ze względu na ulubiony materiał chińskich fabryk - ZNAL - cynk mieszany z aluminium - stop tak słaby jak plastikowe zabawki z PRL-u. Materiał pochodzący w 100% z odzysku. Bardzo niejednorodny a przez to bardzo słaby. Używany bo TANI !!! )

 

Super, ale przejrzalem kilkadziesiat stron z klamkami, nie wiem, czy aby nie wszystkich producentow i, o ile w ogole wspomniany jest material, to jest to zawsze ZnAl. Np.:

 

Nowoczesna klamka firmy VDS na podłużnym szyldzie w kolorze: nikiel-satyna wykonana z bardzo solidnego materiału - stop cynku i aluminium.

 

I teraz nie mam pojecia, co mam kupic.

 

Zalezy mi na dlugim prostokatnym (a nie owalnym) szyldzie i w miare prostej, geometrycznej klamce, j.w. ten Hermes. Kolor jednak nie stare zloto (bedzie za ciemny), tylko cos jasniejszego - np. patyna.

 

Sytuacja sie robi krytyczna, bo na dniach mam miec montaz pozostalych skrzydel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szukam białych (najlepiej śnieżnobiałych), prostych, gładkich, nowoczesnych drzwi.

2 sztuki do łazienek bezprzylgowe

3 sztuki do pokojów mogą być przylgowe

 

Moje typy w średniej półce:

1. Asilo Pertini 5, Linate 1 - bardzo ładne, trochę drożej niż pozostałe, lakierowane.

Najchętniej wziąłbym te z ukrytymi zawiasami ale otwory drzwiowe mają szerokość 89-90 cm i max. mógłbym je poszerzyć do 90 cm. Więc raczej się nie zmieszczą.

2. Intenso Paris - biały CPL, chyba najlepsze w tej cenie ale patrzyłem na próbnik i kolor biały CPL nie jest śnieżnobiały ale wpada w jakąś kość słoniową, co mi się mniej podoba

3. Dre Premium - okleina biały mat Dre-Cell. Kolor okleiny mi odpowiada ale nie wiem jak z jakością

 

Proszę, polećcie co wybrać?

 

Ad. 1 Ja podpowiadałbym Ci tę opcję ze względu na "biel bielszą od innych". Drzwi wyglądają na droższe niż są w rzeczywistości. Można powiedzieć że jest to lekko wyższa klasa niż średnia.

Nie musisz od razu rozkuwać całego otworu - wystarczy podkuć w miejscu gdzie są zawiasy czy puszka zamka.

 

Ad 2 Nieco mocniejsza tzn odporniejsza na uderzenia czy zarysowania ale opcja bezprzylgowa nie wygląda już tak super. Ramiaki są lekko pozaokrąglane i szczeliny robią się dość duże. Nie wygląda to najlepiej - gdybyś chciał je przylgowe to zaleciłbym te. Beprzylgowe raczej odradzam.

 

Ad3. Raczej nie będziesz zadowolony z jakości tej okleiny... Konstrukcja słabsza od INTENSO ale podobna jak w ASILO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, ale przejrzalem kilkadziesiat stron z klamkami, nie wiem, czy aby nie wszystkich producentow i, o ile w ogole wspomniany jest material, to jest to zawsze ZnAl. Np.:

I teraz nie mam pojecia, co mam kupic.

Zalezy mi na dlugim prostokatnym (a nie owalnym) szyldzie i w miare prostej, geometrycznej klamce, j.w. ten Hermes. Kolor jednak nie stare zloto (bedzie za ciemny), tylko cos jasniejszego - np. patyna.

Sytuacja sie robi krytyczna, bo na dniach mam miec montaz pozostalych skrzydel.

 

Bo wybierając długi szyld zamknąłeś sobie drogę do dużego wyboru modeli.

Gdybyś jednak wziął klamkę na rozetach kwadratowych pojawiłoby się o wiele więcej propozycji i tam znalazłbyś lepszą jakość za rozsądne pieniądze.

Np.: to

http://tupai.eu/produkt/klamka-tupai-2275q-96-szyld-kwadratowy-chrom-szczotkowany#product-description

 

Nie wiem tylko czy przedział 100-150 zł jest dla Ciebie rozsądną ceną. (???)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie, czy ostatnie malowanie powinno być przed montażem drzwi czy po?

 

Raczej po gdyż:

1. Wiele ścian odstaje od norm i pomiędzy opaską a ścianą należy położyć akryl który powinien być pomalowany na kolor ściany.

2. Po montażu drzwi mocuje się listwy przypodłogowe i tutaj też pojawia się wiele szczelin do akrylowania i malowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej po gdyż:

1. Wiele ścian odstaje od norm i pomiędzy opaską a ścianą należy położyć akryl który powinien być pomalowany na kolor ściany.

2. Po montażu drzwi mocuje się listwy przypodłogowe i tutaj też pojawia się wiele szczelin do akrylowania i malowania.

 

Dziękuję za odpowiedź, chociaż nie jest ona po mojej myśli :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo wybierając długi szyld zamknąłeś sobie drogę do dużego wyboru modeli.

Gdybyś jednak wziął klamkę na rozetach kwadratowych pojawiłoby się o wiele więcej propozycji i tam znalazłbyś lepszą jakość za rozsądne pieniądze.

Np.: to

http://tupai.eu/produkt/klamka-tupai-2275q-96-szyld-kwadratowy-chrom-szczotkowany#product-description

 

Nie wiem tylko czy przedział 100-150 zł jest dla Ciebie rozsądną ceną. (???)

 

Przede wszystkim, to kolor mi raczej nie odpowiada. Patrzylem tez na kwadratowej rozecie, ale to, co mi sie nawet podoba, jest wciaz z ZnAl.

 

Z mojego przegladu wynika, ze:

- 50% klamek jest z ZnAl

- 48% klamek jest z niewiadomo czego, bo nie podaje tego nawet producent

- 2% jest z Al, ale brak ciekawych wzorow, albo kolorow

 

Np. co to za material? http://www.domino.pl/klamki/produkty/2380-klamka-gustaw-qr-m3-dzielona

http://drzwiklamki.pl/1184-klamka-flip-vds-szyld-72.html - ZnAl

http://e-danbud2.pl/pl/p/Klamka-Warna-VDS-rozeta-kwadratowa-R46-nikiel-satyna/429 - ZnAl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, chociaż nie jest ona po mojej myśli :D

 

Jesli masz tak zamiar zrobic, jak radzi Robespierre, to pomaluj praktycznie na gotowo okolice listew i drzwi, a na opaski i listwy zastosuj dobra tasme maskujaca na kleju kauczukowym (sa takie w niektorych marketach budowlanych, marki nie bede reklamowal, ktore mozna oderwac po 5 miesiacach - w rzeczywistosci nawet pozniej ladnie schodza) i b. dokladnie je przyklej - zeby farba nie podciekala pod tasme. Przy malowaniu staraj sie nie dojezdzac na maksa z walkiem/pedzlem do listwy/opaski, chyba ze sa tak mocno zabrudzone (dodatkowe zabezpieczenie przed podcieknieciem farby). Sprawdz sobie z dluga poziomnica, czy masz faktycznie jakies miejsca, gdzie spore szpary wyjda, bo nie ma co akrylowac wszystkiego - przy opaskach nawet do 2-3 mm szpary nie raza, a przy listwach te 1-1.5mm sie gubi - z akrylem bedziesz miec problemy - albo dobierzesz kolorem do listew i nie bedzie widac, gdzie nie pomalowalas, ale za to gryzc sie bedzie ze sciana, albo vice versa.

 

A w ogole, to pilnuj ekipe, zeby scian nie uszkodzila, ani nie pobrudzila - kazdy "fachowiec" psioczy na innych, ze niby jak mozna nie szanowac roboty innych i wlaza, brudza i niszcza, a potem sam robi tak samo i jeszcze wpiera, ze przeciez mialas pomalowac po wszystkim i nie mozna oczekiwac, ze nic nie uszkodzi. Jak uszkodzi, a masz tynk cem-wap, to nigdy nie zaszpachlujesz tego, zeby spod farby nie bylo widac (tzn. wprawny tynkarz ma szanse - tylko szanse, bo nie pewnosc - zrobic ladna szpachle tym samym tynkiem, ale gipsem na 100% bedzie widac). Jak pobrudzi lakierem, czy olejem, to mozesz miec problem z pomalowaniem tego - nawet farby typu milamat na plamy i zacieki nie pozwola na zakrycie tego - farba emulsyjna kryje pewna gruboscia - na grubej warstwie gruntu, plamie z lakieru, czy oleju farba bedzie sie trzymac gorzej i przykryje ciensza warstwa - w pewnych warunkach oswietleniowych bedzie widac.

 

Da sie nie pobrudzic, nie uszkodzic i zostawic klienta zadowolonego w 100% panie Robespierre. Tylko trzeba sie postarac, co moze nie jest proste, jak sie robi to zawodowo i ma sie juz dosc tej roboty. Malowalem, tynkowalem, lakierowalem, olejowalem, robilem wylewki, betonowalem, robilem zabudowe GK i kladlem plytki u siebie - nic nie uszkodzilem, ale robilem u siebie i uwazalem, co robie.

 

No ale moze ja zbyt dokladnie podchodze do estetyki i bedziesz zadowolona :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drzwi licowane są super. Ale trzeba uważać na firmę. W innym wątku zamieściłem zdjęcia ode mnie z mieszkania jako przestrogę dla tych, którzy chcą się zdecydować na zakup w Barausse. Rozważcie dokładnie czy chcecie mieć taki efekt jak u mnie i użerać się z firmą, która ma gdzieś klienta po tym jak zapłaci całość za drzwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim, to kolor mi raczej nie odpowiada. Patrzylem tez na kwadratowej rozecie, ale to, co mi sie nawet podoba, jest wciaz z ZnAl.

 

Z mojego przegladu wynika, ze:

- 50% klamek jest z ZnAl

- 48% klamek jest z niewiadomo czego, bo nie podaje tego nawet producent

- 2% jest z Al, ale brak ciekawych wzorow, albo kolorow

 

Np. co to za material? http://www.domino.pl/klamki/produkty/2380-klamka-gustaw-qr-m3-dzielona

http://drzwiklamki.pl/1184-klamka-flip-vds-szyld-72.html - ZnAl

http://e-danbud2.pl/pl/p/Klamka-Warna-VDS-rozeta-kwadratowa-R46-nikiel-satyna/429 - ZnAl

 

Wszystkie 3 to ZnAl i generalnie w cenach jakich szukasz niczego innego nie znajdziesz.

Musisz chyba zaryzykować.

Może akurat u Ciebie nie ujawnią się te wszystkie wady które ujawniają się u 60-70% użytkowników.

 

Natomiast to co napisał jeden ze sprzedawców na swojej stronie wymaga interwencji moderatora:

"Znal obok stali nierdzewnej to aktualnie najtrwalszy materiał znajdujący zastosowanie zarówno w gospodarstwach domowych jak i budynkach użyteczności publicznej."

 

To chyba przejęzyczenie lub próba naciągania rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sie nie pobrudzic, nie uszkodzic i zostawic klienta zadowolonego w 100% panie Robespierre. :D

 

Ale kto twierdzi że nie?? Nie bardzo rozumiem...

 

Tu nie chodzi o pobrudzenie czy uszkadzanie.

Chodzi o to że w 90% przypadków ściany mają odchyłki nawet po 5-10 mm i praktycznie zawsze klient pyta dlaczego drzwi zamontowano krzywo...

A to nie drzwi są krzywo zamontowane tylko ściana nie ma pionu. "Życie..." albo "Sorry taki mamy klimat..."

Dlatego bezpieczniej ostatnią warstwę pomalować już po montażu stolarki. Powtarzam "bezpieczniej", co nie znaczy że zawsze tak musi być.

Przykładanie poziomicy nic nie da bo monetrzy zazwyczaj mają profesjonalne poziomice które wskazują zupełnie inaczej niż poziomice którymi posługują się klienci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...