Zigobar 12.01.2017 17:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Dzięki. Pompki działają z mksymalną wydajnością. Czy warto zmnieszyć nieco ich moc by doprowadzić deltę do 5*? Nie chodzi mi o koszt zużycia przez nie prądu, bardziej interesuje mnie efektywność układu. Przyjmując, że przy tzw. delcie optymalnej sprawność układu osiąga wartość najwyższą, to do jej wyznaczenia z dokładnością do 1*C byłby potrzebny dokładny pomiar grzewczej i pobieranej (całkowitej, czyli sprężarka + obiegówki). To optimum, to niekoniecznie 5*C. Może się okazać, że dla układu o stosunkowo małych oporach i obiegówkach "elektronicznych" (mniejsza moc pobierana przy tej samej wydajności) będzie to np. 4*C. Ale to tylko moje przypuszczenia. Moim zdaniem dla poprawnie zbudowanych układów deltę od 4 do 5*C można uznać za wzorową. Obecnie masz deltę 3,5*C. Jakie obiegówki w GZ miałeś wcześniej, a jakie są obecnie? Twoją instalację najlepiej zna jej konstruktor - wihajster. Zatem będzie lepiej, jeśli po wymianie obiegówek zastosujesz się do jego rad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 12.01.2017 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 W całości popieram Delta 5 stopni, dotyczy PC Panasonica, być może innych producentów powietrznych.Wiele innych PC zwłaszcza glikolowych może mieć konstrukcyjnie wyznaczoną deltę wyższą lub niższą niż rzeczone 5 z inwertera. Jeśli dyskutowana PC osiąga wszystkie oczekiwane parametry to oznacza, że została "uszyta" na miarę, zarówno DZ jak i GZ.Myślę, że nie warto kombinować, a najlepiej, przed podjęciem jakichkolwiek działań skonsultować je z producentem i instalatorem w jednej osobie, co do którego kompetencji nie żywił bym żadnych wątpliwości. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 12.01.2017 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 W całości popieram Delta 5 stopni, dotyczy PC Panasonica, być może innych producentów powietrznych. Wiele innych PC zwłaszcza glikolowych może mieć konstrukcyjnie wyznaczoną deltę wyższą lub niższą niż rzeczone 5 z inwertera. Jeśli dyskutowana PC osiąga wszystkie oczekiwane parametry to oznacza, że została "uszyta" na miarę, zarówno DZ jak i GZ. Myślę, że nie warto kombinować, a najlepiej, przed podjęciem jakichkolwiek działań skonsultować je z producentem i instalatorem w jednej osobie, co do którego kompetencji nie żywił bym żadnych wątpliwości. Pozdrawiam Pratchawiec Właśnie- tylko bez pomiaru mocy grzewczej i podlicznika jest trudno wiedzieć ,że układ osiągnął wszystkie oczekiwane parametry (COP,moc max, przepływ nominalny) 50-60% postów (jak nie więcej) nie popełniono by tu , gdyby użytkownicy wiedzieli z jaką sprawnością działają ich PC. To jest dość ciekawe : -najpierw wdrażamy PC -robimy odbiory i żegnamy się z wykonawcą -a potem zaczynamy drążyć temat , czy aby PC potrafi osiągać max moc w najlepszych kosztach lub czy pracuje optymalnie w całym zakresie temp Tak sobie myślę, pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djfilipo 12.01.2017 20:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Poradnik laika: Wyedytuj sobie stopkę (jak ja) Wpisz najważniejsze dane - skróty - cyferki - nawet jak Ty nie kumasz to skuma ktoś kto może Ci pomóc Wpisuj dane cyferkowe w posty - jeśli "dużo" prądu - to napisz ile - jeśli "gorąco" to napisz ile - jeśli "długo" to napisz ile Skąd wiesz, że masz dom "enerooszczędny"? Badałeś? Sprawdzałeś? Czy tak jak ja uwierzyłeś wykonawcon i swojemu marnemu kierownikowi budowy? Masz symulację kiedy pompa ile powinna wyprodukować ciepła (w którym miesiącu)? To sensowny punkt odniesienia. Masz podlicznik który mierzy tylko pompę? Sam czas działania niewiele Ci powie. To tak na gorąco od gościa który od Czerwca ora forum w podobnych tematach. Zaoszczędzisz czas - i nikogo nie zdenerwujesz. Dzięki za informację stopka zrobiona , mam nadzieję że wszystko jest jasne nie budowałem tego domu - musiałem trochę pogrzebać w papierach . Wracając do tematu sporego zużycia prądu , zużycie w grudniu dla całego domu to 2000 kWh - sporo wg mnie , oświetlenie w całym domu wymienione na energooszczędne , kuchenka elektryczna i piekarnik używane normalnie , boiler 300 l grzany tylko przez PC - nastawiona temp wody w boilerze to 50 C . Niestety nie mam jak narazie osobnego miernika zużycia faktycznego przez PC ,ale praca 17 godzin na dobę daję trochę do myślenia . Zastanawia mnie dlaczego w jednym pokoju jest temperatura 22-23 stopnie , gdzie w pokoju obok jest 18-19 stopni . Na rozdzielaczach nie posiadam termostatów , jedynie co mogę pokręcic tak sadze to na belce powrotnej są zawory dławiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 12.01.2017 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Dzięki za informację stopka zrobiona , mam nadzieję że wszystko jest jasne nie budowałem tego domu - musiałem trochę pogrzebać w papierach . Wracając do tematu sporego zużycia prądu , zużycie w grudniu dla całego domu to 2000 kWh - sporo wg mnie , oświetlenie w całym domu wymienione na energooszczędne , kuchenka elektryczna i piekarnik używane normalnie , boiler 300 l grzany tylko przez PC - nastawiona temp wody w boilerze to 50 C . Niestety nie mam jak narazie osobnego miernika zużycia faktycznego przez PC ,ale praca 17 godzin na dobę daję trochę do myślenia . Zastanawia mnie dlaczego w jednym pokoju jest temperatura 22-23 stopnie , gdzie w pokoju obok jest 18-19 stopni . Na rozdzielaczach nie posiadam termostatów , jedynie co mogę pokręcic tak sadze to na belce powrotnej są zawory dławiące. Po stopce to domek nie wydaje się energooszczędny. 55 cm porotermu i 15 wełny to niestety ale "trochę" za mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
U Jaśków 12.01.2017 22:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Tak pokrotce, bo "techniczna" kobitka to rzadkosc 1) Patrze na Twoj dziennik budowy i zastanawiam sie skad stwierdzenie, ze "dom byl dobrze wysuszony". . No wiem, źle się wyraziłam, ale całkiem ostro nad tym suszenio-wietrzeniem pracowałam od maja. jestes na dobrej drodze do zamrozenia sobie DZ i to dopiero bedzie duzy problem. Co ja bym zrobil na Twoim miejscu (zakladam, ze nie masz - jeszcze - taryfy G12) Zamrożenie DZ? Rany! Już wiem gdzie się sprawdza temp na powrocie DZ(wczoraj to jeszcze było -15st mrozu ale dzisiaj to lipa - na plusie 1st jest a co za tym idzie na powrocie DZ -0,03st i dużo mi nie mówi, na wejściu 1,6 st; pewnie w mrozy było sporo mniej, tym bardziej że miałam dwa automatyczne wyłączenia pompy bo "temp. zasil. ob. pierw. CB" co w przybliżeniu znaczy przekroczyła wartości minimalne i się awaryjnie wyłączyła... Od miesiąca mam G12w - pompa włączona 20-6, 11-15... DZ odpoczywa - jeśli dobrze zrozumiałam, ale może za krótko? ...Co do czasu pracy- co z tego ... nawet jakby zapitalała 38h na dobę to powyżej 20st zasilania na podłogówce nie ruszy - chyba że teraz jak jest "mazurskie lato" +1st, zobaczymy rano... 1) Wlaczyl grzalke na 9kW ...2) Zmienil proporcje zasilania podlogowki poddasze-parter na korzysc parteru ...3) Daj troszke odetchnac DZ. Niech sie nieco zregeneruje. Jesli to mozliwe niech pompa pochodzi na samej grzalce. Jesli masz kominek, to pobaw sie w miare mozliwosci w palenie w nim.... Nie siwiej! - Twoj dom potrzebuje teraz najwiecej energii i jak napisalem wczesniej - jkuz nigdy nie bedzie jej potrzebowal az tyle (jesli nie powybijasz okien). Grzałka chodziła cały czas na 3 kW - teraz zmieniłam na 9kW - się zobaczy, Zdławiłam przepływy na piętrze - się zobaczy. DZ chyba odpoczywa... jakby co proszę o weryfikację poglądów. Kominek, właśnie się wstępnie omurowuje - na razie pierwotna zabudowa tymczasowa, ale pewnie ze dwa dni będzie sechł zanim się go odpali... I już osiwiałam... - dwa dni tu nie zajrzałam bo zamarzła mi rura główna z wodą w garażu i ją nagrzewamy ile wlezie... póki co bez efektów... Rany! Jak mi spadnie ciśnienie na podłogówce to ... już tylko wyłysienie mi grozi... a jak rozsadzi rurę w szlichcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
U Jaśków 12.01.2017 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Pyxis nie wiem jaką mają konstrukcję podłóg ale jak podobną do moich to bym zrobił odwrotnie. Podłogi parter chudziak 10cm, folia, 20 cm styro i podłogówka w 6-cm wylewki, piętro strop 18 cm, styro 5 cm i podłogówka w wylewce 6-7 cm...parametry tech styro mam gdzieś w dzienniku, ale bardzo dobre właściwości cieplne miał - przynajmniej na etykiecie... Zaczął bym od góry. U mnie na początku pojawił się podobny problem ale natychmiast zareagowałem. Zakręciłem całkowicie dół i wszystko poszło na górę. Dzięki temu w 24 godziny ustabilizowałem sobie zasilanie i powrót 30/25. Fakt zrobiła się na górze lekka sauna bo dobiło do 24. I dopiero wtedy pomalutku zacząłem odkręcać dół po jednej góra dwie pętle. Jak się ustabilizowały temperatura zasilania i powrotu to następne i.t.d. W sumie zajęło mi to dwa dni ale poszło bez jakiej kolwiek grzałki i niespodzianek.Faktem jest że przez pierwsz 3,5 dnia zeżarła chyba 240 kWh ale od tamtego czasu średnia razem z tymi mroźnymi to około 20-22kWh/dobę. Zdarzyła się doba gdzie poszło 16 ale była i jedna ze zużyciem 30 Sprawdzę najpierw metodę Pyxisa , tak wyszło z kolejności wpisów- się zobaczy... ale dołu na razie nie chcę przykręcać, przez tą zamarzniętą rurę, garaż jest nieogrzewany, to znaczy tylko w 1/5tej jest podłogówka, przy wejściu na chatę..ale zawsze coś... ...a zasilanie 30st - WOW! Nie pamiętam kiedy takie szaleństwo miałam! Pierwsze dwa tygodnie grudnia tak było a potem coś siadło, do tego "mamy taki klimat"... no i mam kaszanę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djfilipo 13.01.2017 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Po stopce to domek nie wydaje się energooszczędny. 55 cm porotermu i 15 wełny to niestety ale "trochę" za mało. czyli jednym słowem świadectwo które mam wystawione mogę sobię podetrzeć wiadomo co .... grubość ścian 55 cm to trochę za mało .... dziwne grubość wełny jeszcze sprawdze dokładnie na strychu czy jest jedna warstwa czy dwie czy trzy , dla mnie to jest teraz mało ważne . 2000 Kwh zużyte w Grudniu jest dla mnie bardzo dużym zużyciem pradu plus dodam do tego że podwieczór był zapalany kominek. Chce rozwiązać problem tak jak pisałem wcześniej w jednym pokoju jest temperatura 22,5 w innym obok 18. Nie wiem może muszę przepłukac cały układ grzewczy lub coś innego..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 13.01.2017 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 "Ściana poroterm 55cm". A jest w tej grubości styropian jakiś czy tylko sam pustak? Jak sam pustak to ściana ma słaby współczynnik przenikania dużo gorszy niż ściana 2 warstwowa grubości około 40 cm (24 pustak + 15 styropian) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 13.01.2017 07:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 czyli jednym słowem świadectwo które mam wystawione mogę sobię podetrzeć wiadomo co .... grubość ścian 55 cm to trochę za mało .... dziwne grubość wełny jeszcze sprawdze dokładnie na strychu czy jest jedna warstwa czy dwie czy trzy , dla mnie to jest teraz mało ważne . 2000 Kwh zużyte w Grudniu jest dla mnie bardzo dużym zużyciem pradu plus dodam do tego że podwieczór był zapalany kominek. Chce rozwiązać problem tak jak pisałem wcześniej w jednym pokoju jest temperatura 22,5 w innym obok 18. Nie wiem może muszę przepłukac cały układ grzewczy lub coś innego..... Sprawdź czy w pomieszczeniach z niższą temp. nie masz zapowietrzonych pętli. Zużycie prądu spore, związane z symbolicznym ociepleniem. Grzałka nadrabia straty z nawiązką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JTKirk 13.01.2017 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 czyli jednym słowem świadectwo które mam wystawione mogę sobię podetrzeć wiadomo co .... grubość ścian 55 cm to trochę za mało .... dziwne grubość wełny jeszcze sprawdze dokładnie na strychu czy jest jedna warstwa czy dwie czy trzy , dla mnie to jest teraz mało ważne . 2000 Kwh zużyte w Grudniu jest dla mnie bardzo dużym zużyciem pradu plus dodam do tego że podwieczór był zapalany kominek. Chce rozwiązać problem tak jak pisałem wcześniej w jednym pokoju jest temperatura 22,5 w innym obok 18. Nie wiem może muszę przepłukac cały układ grzewczy lub coś innego..... nie wiem czy były pustaki porotherm o grubości 55cm... wiem że na pewno były 44 i 50.... wysokie zużycie przestaje dziwić, jak tam jest tylko sam pustak, lub np. pustak 50cm+5cm izolacji wyniki w świadectwie nie mają żadnej wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djfilipo 13.01.2017 08:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 nie wiem czy były pustaki porotherm o grubości 55cm... wiem że na pewno były 44 i 50.... wysokie zużycie przestaje dziwić, jak tam jest tylko sam pustak, lub np. pustak 50cm+5cm izolacji wyniki w świadectwie nie mają żadnej wartości no to pięknie .... czytam dziennik budowy jeszcze raz , sciany porotherm 50 cm , na to jest napewno podwójny tynk ( pierszy tynk odpadał , pekał , żle nałożony bez siatki , zdecydowaliśmy się na połozenie nowego tynku na jesień . Firma stwierdziła że nie trzeba styropionu , jest dobra ściana . robili jakis odwiert . Koszty poszły..... no cóż nie docieple go lepiej , wezwię najwyżej jakąś ekipę aby wykonali termowizję . Jak sprawdzić czy nie mam gdzieś w ogrzewaniu podłogowym mostków ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 13.01.2017 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 no to pięknie .... czytam dziennik budowy jeszcze raz , sciany porotherm 50 cm , na to jest napewno podwójny tynk ( pierszy tynk odpadał , pekał , żle nałożony bez siatki , zdecydowaliśmy się na połozenie nowego tynku na jesień . Firma stwierdziła że nie trzeba styropionu , jest dobra ściana . robili jakis odwiert . Koszty poszły..... no cóż nie docieple go lepiej , wezwię najwyżej jakąś ekipę aby wykonali termowizję . Jak sprawdzić czy nie mam gdzieś w ogrzewaniu podłogowym mostków ?? Twoja ściana ma U=0,27 odpowiada to ścianie Porotherm 24 + około 9cm styropianu 0,031. Na forum standard to 20cm styropianu Poddasze 15cm wełny - tu to już totalna kicha. Wełna pewnie też nie najlepsza. ile cm styropianu w podłodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
okobar 13.01.2017 08:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 (edytowane) no to pięknie .... czytam dziennik budowy jeszcze raz , sciany porotherm 50 cm , na to jest napewno podwójny tynk ( pierszy tynk odpadał , pekał , żle nałożony bez siatki , zdecydowaliśmy się na połozenie nowego tynku na jesień . Firma stwierdziła że nie trzeba styropionu , jest dobra ściana . robili jakis odwiert . Koszty poszły..... no cóż nie docieple go lepiej , wezwię najwyżej jakąś ekipę aby wykonali termowizję . Jak sprawdzić czy nie mam gdzieś w ogrzewaniu podłogowym mostków ?? dla porównania moja ściana ma 56 cm, ale 36 cm to bloczek z solbetu i 20 cm styropian grafitowy tynku nie liczę a pod dachem 2 x po 15 cm wełny Knaufa , czyli 30 cm.... i uważam że mogłem wełny jeszcze dołożyć Edytowane 13 Stycznia 2017 przez okobar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomaszs131 13.01.2017 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 no to pięknie .... czytam dziennik budowy jeszcze raz , sciany porotherm 50 cm , na to jest napewno podwójny tynk ( pierszy tynk odpadał , pekał , żle nałożony bez siatki , zdecydowaliśmy się na połozenie nowego tynku na jesień . Firma stwierdziła że nie trzeba styropionu , jest dobra ściana . robili jakis odwiert . Koszty poszły..... no cóż nie docieple go lepiej , wezwię najwyżej jakąś ekipę aby wykonali termowizję . Jak sprawdzić czy nie mam gdzieś w ogrzewaniu podłogowym mostków ?? Jeśli Protherm PW to wpierw zrób termowizję ścian zew. tam są dopiero mostki. Na Twoim miejscu ocirpliłbym ścianę styropianem, jak się oczywiście da. Nie wiem jak długie masz okapy? Wełny dołóż 20 cm lub więcej. Przy takim ociepleniu pompa zrujnuje Ci kieszeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 13.01.2017 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Do tego pewnie G11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 13.01.2017 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 No tak , tylko we wzorze nic nie ma nic nt ciśnienia wody w systemie grzewczym-a z tego co wiem , ciśnienie to ma związek z wysokością podnoszenia pompy... Skoro nie ma danego parametu we wzorze to wnosek jest oczywisty - nie ma on znaczenia dla obliczanej wartosci. Pewne parametry musisz wiazac logicznie, a nie tylko na podstawie podobnego brzmienia ich nazw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 13.01.2017 10:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Skoro nie ma danego parametu we wzorze to wnosek jest oczywisty - nie ma on znaczenia dla obliczanej wartosci. Pewne parametry musisz wiazac logicznie, a nie tylko na podstawie podobnego brzmienia ich nazw. Ja prosty chłop jestem spod lasu , to "jesteś za , czy przeciw" ? Proszę wyjaśnić "logicznie" związek ciśnienia w systemie CO z dT , może się do edukuję... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
djfilipo 13.01.2017 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Jeśli Protherm PW to wpierw zrób termowizję ścian zew. tam są dopiero mostki. Na Twoim miejscu ocirpliłbym ścianę styropianem, jak się oczywiście da. Nie wiem jak długie masz okapy? Wełny dołóż 20 cm lub więcej. Przy takim ociepleniu pompa zrujnuje Ci kieszeń. byłem na podaszu i sprawdziłem dokładnie , wełny jest 20 cm , mogę jeszcze docieplić podasze bo jest nie skonczone , tzn pod dachem jest dana wełna i zabezpieczona folią ( można dołożyć 1 warstwę i zabić osb , jak również nie wiem czy tak mozna , mogę jeszcze pod nieskończoną podłogę na podaszu wsadzić styropian lub wełne. Ale wcześniej musze rozwiązać problem z grzaniem podłogi - myślę że jest zapowietrzona lub zasyfiona , nie wszedzie grzeję . Czy znacie jakąś firmę z Sląska która by się tego podjeła ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
True0Man 13.01.2017 12:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2017 Dzięki za informację stopka zrobiona , mam nadzieję że wszystko jest jasne nie budowałem tego domu - musiałem trochę pogrzebać w papierach . Wracając do tematu sporego zużycia prądu , zużycie w grudniu dla całego domu to 2000 kWh - sporo wg mnie , oświetlenie w całym domu wymienione na energooszczędne , kuchenka elektryczna i piekarnik używane normalnie , boiler 300 l grzany tylko przez PC - nastawiona temp wody w boilerze to 50 C . Niestety nie mam jak narazie osobnego miernika zużycia faktycznego przez PC ,ale praca 17 godzin na dobę daję trochę do myślenia . Zastanawia mnie dlaczego w jednym pokoju jest temperatura 22-23 stopnie , gdzie w pokoju obok jest 18-19 stopni . Na rozdzielaczach nie posiadam termostatów , jedynie co mogę pokręcic tak sadze to na belce powrotnej są zawory dławiące. Bez podlicznika nie dojdziesz jak pracuje Ci pompa niestety. Zakładaj czym prędzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.