Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

POMPA CIEPŁA - zużycie prądu


Gość Gosc***

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

konkretem jest twoje zużycie w stosunku do twojego m2

tak dla porównania ja mam w tym tygodniu na zasilaniu 26-27 a pompa pracuje z 7-8 h na dobę

a jak u ciebie

Dlatego najlepszym i podstawowym sposobem na obniżenie rachunków jest niskie zapotrzebowanie domu na ciepło a pompa ciepła jedynie jako dodatek do tego,nigdy odwrotnie :)

Edytowane przez ArturWi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie przeczytam opinię osoby, która ograniczy mój rachunek za prąd. Mało tego nawet za to zapłacę.

 

Najpierw kup sobie podlicznik trojfazowy za 120 pln.

 

Mój rachunek za prąd za cały rok ( w domu wszystko jest na prąd, oświetlenie led w całym domu) wynosi 7900 zł

Nie wiem dokładnie jaki procent to koszt ogrzewania i podgrzewania wody ale sądzę, że około 5500 zł.

 

No wlasnie - nie wiesz podstawowej rzeczy a marudzisz na wysoki koszt ogrzewania pompa :) U mnie rachunek za caly dom wyniosl:

 

- 5527 kWh droga taryfa po 0,6 = 3316 pln

- 6907 kWh tania taryfa po 0,33 = 2279 pln

SUMA: 12502 kWh - 5595 pln

 

Caly zeszly sezon CO+CWU (poczatek listopada do konca maja) pompa zuzyla 5415kWh (w taniej 3648kWh, w drogiej 1767kWh). Czyli na reszte poszlo 7087kWh.

 

Gdybym mial jedna taryfe to na calosc poszloby 12502 * 0,5 = 6200. Ale zeszly sezon nie ogrzewalem calosci (nie grzalem m.in. poddasza), wiec moglbym sie zblizyc do ~7k pln. Zakladajac, ze mozesz miec drozszy prad (u nas na Slasku zawsze byl tanszy) to nawet jest mozliwe ze mamy identyczne zuzycie.

 

Wiec - najpierw podlicznik, potem optymalizacja. Bo narazie to nie wiadomo czy jest co optymalizowac - moze wychodzic ze po prostu ta 60' plazma i gotowanie na indukcji zjada wiecej niz pompa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam posiadam pompę ciepła i koszty o których piszecie są zdumiewająco niskie. Moim zdaniem niemożliwe do osiągnięcia. Chętnie przeczytam opinię osoby, która ograniczy mój rachunek za prąd.

Niemożliwe, a jednk ;-) Ja też nic nie sprzedaję, nie montuję, ale napiszę parę uwag. Jedna sprawa, to minusy Twojej instalacji:

- podłogówka + grzejniki to recepta na niższą sprawność - do tego masz pewnie układ mieszający, który jeszcze obniża sprawność pompy, bo pewnie grzejesz do wyższych temperatur, tak by grzejniki dobrze ogrzewały. Nie piszesz ile masz podłogi i jak duże grzejniki, a to ma spore znaczenie.

- bufor zawsze obniża sprawność układu, u Ciebie pewnie jest potrzebny, skoro masz wpięty w instalację kominek

- 500l wody, to też kolejne straty, z 300l były by mniejsze, ale jeśli rzeczywiście tyle potrzebujesz, to nie ma na to rady.

- 2 taryfy to podstawa, gdyż w taniej prąd jest 2x tańszy. To, że zaburza cykl programu nie ma znaczenia, dom ma dużą bezwładność, więc temperatura nie spada mocno, gdy się długo nie grzeje. Masz sterownik pokojowy, czy pogodowy, czy taki i taki ? Ustaw na sterowniku niższą temperaturę w drogiej taryfie, a wyższą w taniej, reguluj te temperatury tak długo, aż pc będzie jak najmniej pracować w drogiej, a komfort będzie satysfakcjonujący.

 

Żeby na odległość coś powiedzieć o działaniu Twojej instlacji, trzeba by poznać parę jej parametrów. Zacznij od:

- założenia podlicznika na pc, bo może to nie pc bierze tyle prądu

- zakupu 6 termometrów z czujnikiem na kabelku i umieszczenia 4 czujników na rurach dz i gz przy pompie, 1 na zasilaniu podłogówki i 1 na zasilaniu grzejników.

Jak to zrobisz i zanotujesz temperatury podczas działania pc i zużycie przez parę dni, można będzie coś więcej powiedzieć, czy instalacja działamniej więcej poprawnie, czy na niepotrzebnie wysokich temperaturach i czy można coś na to spróbować poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za szybką reakcję.

 

W pierwszej kolejności ja nie chcę nikogo obrazić tyko uzyskać odpowiedź na moje pytania.

Jestem świadomy, że mam problem moim zdaniem w sterowniku lub ustawieniu parametrów pompy.

 

Uzupełniając dane:

zapotrzebowanie na 1m według obliczeń z certyfikatu energetycznego wyszło 0,44 kWh

I uwierzcie mi, że dom jest dobrze ocieplony. Choć jutro jeszcze raz pobawię się kamera termowizyjną.

Licznika tylko na pompę faktycznie nie mam a plazma jest i to nawet większa :).

Jutro zamontuję licznik i zobaczę jak sprawa będzie wyglądać.

Niestety do wczoraj miałem taryfę G11 a 1 kWh kosztuje u nas 0,61 groszy.

Grzejniki mam przemiarowane ale nie razy 6 tylko 2

 

Proszę przeczytajcie mojego maila i napiszcie jak ustawiacie automatykę pompy, tak aby pompa włączała się tylko w taryfie nocnej.

Druga sprawa to - nie wiem jak spowodować aby pompa uzyskiwała tylko temperaturę zadaną. Mam z tym problem bo na dole zawsze mam większa temperaturę. Np. gdy napalę w kominku i w domu jest 24 stopnie to pompa i tak się włącza aby utrzymać stan bufora w odpowiedniej temperaturze - zupełnie niepotrzebnie. W domu przy - 16 temp. spada mi tylko o 1,5 stopnia na około dobę tak więc pompa może się nie włączać w ogóle.

Wczoraj postanowiłem ograniczyć przepływ na wyjściu obiegów i w ten sposób obniżyć temp.

Natomiast na górze nie mam problemów temp. zadana 21 stopni jest cały czas. Fakt poddasze jest ogromne mój dach ma 380m kw.

Jedyny minimalny mostek jaki mam to przy roletach (są to rolety z pancerzem wkładanym od środka.

Dach może - w dwóch miejscach są małe spadki ale nie są to istotne wartości.

 

KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe, a jednk ;-) Ja też nic nie sprzedaję, nie montuję, ale napiszę parę uwag. Jedna sprawa, to minusy Twojej instalacji:

- podłogówka + grzejniki to recepta na niższą sprawność - do tego masz pewnie układ mieszający, który jeszcze obniża sprawność pompy, bo pewnie grzejesz do wyższych temperatur, tak by grzejniki dobrze ogrzewały. Nie piszesz ile masz podłogi i jak duże grzejniki, a to ma spore znaczenie.

- bufor zawsze obniża sprawność układu, u Ciebie pewnie jest potrzebny, skoro masz wpięty w instalację kominek

- 500l wody, to też kolejne straty, z 300l były by mniejsze, ale jeśli rzeczywiście tyle potrzebujesz, to nie ma na to rady.

- 2 taryfy to podstawa, gdyż w taniej prąd jest 2x tańszy. To, że zaburza cykl programu nie ma znaczenia, dom ma dużą bezwładność, więc temperatura nie spada mocno, gdy się długo nie grzeje. Masz sterownik pokojowy, czy pogodowy, czy taki i taki ? Ustaw na sterowniku niższą temperaturę w drogiej taryfie, a wyższą w taniej, reguluj te temperatury tak długo, aż pc będzie jak najmniej pracować w drogiej, a komfort będzie satysfakcjonujący.

 

Żeby na odległość coś powiedzieć o działaniu Twojej instlacji, trzeba by poznać parę jej parametrów. Zacznij od:

- założenia podlicznika na pc, bo może to nie pc bierze tyle prądu

- zakupu 6 termometrów z czujnikiem na kabelku i umieszczenia 4 czujników na rurach dz i gz przy pompie, 1 na zasilaniu podłogówki i 1 na zasilaniu grzejników.

Jak to zrobisz i zanotujesz temperatury podczas działania pc i zużycie przez parę dni, można będzie coś więcej powiedzieć, czy instalacja działamniej więcej poprawnie, czy na niepotrzebnie wysokich temperaturach i czy można coś na to spróbować poradzić.

 

Dziękuję za ciekawe uwagi.

Faktycznie powinienem postawić tylko na podłogówkę - ale cóż za późno.

Temp. grzeję maksymalnie do 44 stopni. Podłogówka 30 - stosunek 60 podłogówki / 40 grzejniki ale na poddaszu i tu błąd.

Temp. wyjścia i wejścia - na pompie mam dobre parametry. Przemiarowałem dolne źródło.

Od 3 stycznia będę miał taryfę G12 wówczas faktycznie ustawię pompę tak jak mówiłeś - to cenna uwaga.

Dziękuję właśnie takich wskazówek oczekiwałem.

Czujniki i sterowanie mam na każdym piętrze a są trzy (trzecie to tylko jeden pokój)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę przeczytajcie mojego maila i napiszcie jak ustawiacie automatykę pompy, tak aby pompa włączała się tylko w taryfie nocnej.

 

Napisz jak sterujesz swoja PCi. Wg jakich zadanych parametrow ona dziala.

 

I na Boga zaloz jakis pomiar zuzycia energii na PCi, bo inaczej jestes slepy i gluchu w razie jakis problemow. Nie wiesz nawet ile ta pompa faktycznie zuzywa. Moze szukasz oszczednosci nie tam gdzie powinienes :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t

- sorrki 45,1

Jeśli dobrze to liczę, to 45kWh/m2/rok *230m2 daje 10350kWh energii grzewczej. Zakładając cop=3 daje około 3500kWh prądu, licząc po 40gr średnio za 1kWh daje około 1400zł za prąd na ogrzewanie. W 1 taryfie po 60gr za 1kWh wychodzi 2100zł. Musisz poszukać tego prądozżeracza, bo co tu nie gra...

Edytowane przez rwxw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

 

Do tej pory nie interesowałem się zużyciem. Rachunek za prąd przychodził raz na rok.

To nasza 2 zima w tym domu. Kwota powaliła mnie troszkę na kolana przed świętami :)

Obawiam się, że wyliczenia z certyfikatu nie przekładają się w realu.

Jednak prawdą jest powiedzenie, że 1 dom buduje się dla wroga :)

 

Pozdrawiam,

KW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Af*Eu, czyli 304m2*45,1kWh/m2rok=13710kWh/rok.

Nie wiemy jaka jest sprawność całego systemu c.o. i cwu ale zakładając 3,0 otrzymamy zużycie na poziomie 4570kWh. Przy cenie 60gr za 1kWh wychodzi 2740zł w roku na c.o.+cwu+urządzenia pomocnicze.

Obliczenia są sporządzane dla parametrów materiałów i przegród teoretycznych, które w rzeczywistości są gorsze. Do tego mostki, wentylacja itd.

Zakładając, że obliczenia pokazują w miarę dokładnie zapotrzebowanie na ciepło budynku, to znowu bardzo trudno jest określić sprawność całego systemu c.o. i cwu w takiej konfiguracji jak u Ciebie.

Ja stawiam na gorsze właściwości budynku niż w obliczeniach + niską sprawność systemu.

Nie ma wyjścia, trzeba opomiarować....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak prawdą jest powiedzenie, że 1 dom buduje się dla wroga :)

 

A moim zdaniem zuzycie samej pompy bedzie w normie. Masz duzy dom, b. duzy dach (wiec ryzyko wystepowania wielu roznego typu mostkow). Masz jakies balkony lub taras polaczony trwale z domem (betonowe)? Jezeli tak - jak sa ocieplone? Jak masz murowane sciany szczytowe / dzialowe na poddaszu - az do folii / dachowki, czy nizej (i jest na nich polozona warstwa ocieplenia?).

 

Przejdziesz na rozliczanie dwutaryfowe - rachunek spadnie do ~6-6,5k pln. Wywalisz plazme - spadnie do 5k pln (sam mam 50' plazme bo jest lepsza niz kazdy inny LCD he he ;) Niestety masz grzejniki wiec COP niski, tego juz nie przeskoczysz. Zamiast 2,5k pln bedziesz placil 3-3,5k pln / sezon. Glowa do gory - to i tak zajebiscie, lepiej niz przewalanie przez piec 5t brudnego wegla :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe... teraz sa LED a nie LCD :-)

Moja 50tka bierze 70W a 40tka LCD 240W. To jest postep ;-)

 

Wiedzialem ze wywolam burze tym stwierdzeniem... A wiec - nie, to zaden postep bo plazma dalej zostawia w tyle czy LCD czy LED - glebia czerni, kontrastem, barwa kolorow, czy mozliwym katem patrzenia na ekran. Niestety bierze wiecej pradu ale za luksus dla oczu sie placi :D

 

Aha - dodam jeszcze ze LED to dalej telewizor LCD, technologicznie rozni sie tylko i wylacznie podswietleniem samej matrycy ;) Wiec ja dalej bede sobie pisal LCD (a czy podswietlany LEDami czy swietlowka to juz zadna roznica, obu daleko do klasycznej plazmy :-)

Edytowane przez Daga&Adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...