map78 24.11.2014 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Projektowe obciążenie cieplne budynku ΦHL: 6391 W Pzdr Krystian Czyli oko mnie jednak nie myli;) Twoja pompa jest źle dobrana i prędzej czy później się o tym boleśnie przekonasz:( Twój dom potrzebuje 6,4kW w mrozie (nie wiem w której strefie mieszkasz) tymczasem Twoja pompa przy +2st ma już tylko 5,2kW mocy - jak masz do niej tabelkę to zobacz ile ma przy -15st. Ona będzie dużo chodzić na grzałce, niezależnie od tego czym są spowodowane Twoje obecne problemy. Przykro to mówić, ale zastanów się nad wymianą tej jednostki od razu, bo IMHO nie będziesz zadowolony:no: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asaselllo 24.11.2014 22:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Niestety przedmówca ma rację. Należy komuś porządnie przylać za dobór pompy. Mam znajomego, który zajmuje się montażem pomp daikina. Mówi, że do domów powyżej 120 m2 (optymalnie do 100m2) nigdy nie poleca tych mniejszych jednostek, chyba że klient mainne źródło ogrzewania np. kominek i jest świadom konieczności palenia w nim zimą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 24.11.2014 22:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Niestety przedmówca ma rację. Należy komuś porządnie przylać za dobór pompy. Mam znajomego, który zajmuje się montażem pomp daikina. Mówi, że do domów powyżej 120 m2 (optymalnie do 100m2) nigdy nie poleca tych mniejszych jednostek, chyba że klient mainne źródło ogrzewania np. kominek i jest świadom konieczności palenia w nim zimą. Hmm, sugerowałem się taką informacją: "Ale po co Panu 9kW przy -15, jak przy -20 potrzebuje Pan 6,3 kW, a przy -15 z 5 kW. Nie w tym rzecz, tylko w głębokiej modulacji pracy pompy (22 kroki invertera i moc od 1,8 kW), elektronicznej pompie obiegowej z płynna modulacją mocy, pracy w trybie PC bez grzałek od 18 stopni na powrocie (u konkurencji jest to 25 stopni), na możliwościach sterowania (np. jedyna pompa na rynku posiadająca licznika ciepła i umożliwiająca odczyt poboru energii elektrycznej), na innej konstrukcji agregatu, która ma ogromny wpływ na koszt odszraniania, czego konkurencja w ogóle nie pokazuje - wymiennik zawieszony poza tacą dolną. No i na koniec marka. Można się z tym nie zgodzić, ale tak jak porsche czy bmw to górna półka, bo są pierwsi we wprowadzaniu nowych technologii, tak i Daikin. Jest pierwszy i to co ma teraz, konkurencja wprowadzi za 2-3 lata, co widać na przykładzie modeli pomp z ostatnich 5-6 lat. Jaka jest regulacja mocy mocy Panasonica czy Atlantica tj. od ilu i ile stopni? Tego nawet trudno jest się dowiedzieć. Taka pompa, kiedy będzie Pan potrzebował przy 0 stopni 2,8 kW będzie pracowała jak on/off. To właśnie to taktowanie pompy niby inverterowej. A 80% ciepła kupuje Pan od -2 do +10 stopni. To ta modulacja przez cały sezon wpływa na koszty eksploatacji i logika odszraniania, a nie moc przy -15 stopniach" Hmm, Hmmm. Gubie sie:) Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 24.11.2014 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Hmm, sugerowałem się taką informacją: "Ale po co Panu 9kW przy -15, jak przy -20 potrzebuje Pan 6,3 kW, a przy -15 z 5 kW. Nie w tym rzecz, tylko w głębokiej modulacji pracy pompy (22 kroki invertera i moc od 1,8 kW), elektronicznej pompie obiegowej z płynna modulacją mocy, pracy w trybie PC bez grzałek od 18 stopni na powrocie (u konkurencji jest to 25 stopni), na możliwościach sterowania (np. jedyna pompa na rynku posiadająca licznika ciepła i umożliwiająca odczyt poboru energii elektrycznej), na innej konstrukcji agregatu, która ma ogromny wpływ na koszt odszraniania, czego konkurencja w ogóle nie pokazuje - wymiennik zawieszony poza tacą dolną. No i na koniec marka. Można się z tym nie zgodzić, ale tak jak porsche czy bmw to górna półka, bo są pierwsi we wprowadzaniu nowych technologii, tak i Daikin. Jest pierwszy i to co ma teraz, konkurencja wprowadzi za 2-3 lata, co widać na przykładzie modeli pomp z ostatnich 5-6 lat. Jaka jest regulacja mocy mocy Panasonica czy Atlantica tj. od ilu i ile stopni? Tego nawet trudno jest się dowiedzieć. Taka pompa, kiedy będzie Pan potrzebował przy 0 stopni 2,8 kW będzie pracowała jak on/off. To właśnie to taktowanie pompy niby inverterowej. A 80% ciepła kupuje Pan od -2 do +10 stopni. To ta modulacja przez cały sezon wpływa na koszty eksploatacji i logika odszraniania, a nie moc przy -15 stopniach" Hmm, Hmmm. Gubie sie:) Krystian Skwituję to tak Good Luck;) Tylko dobrze spisuj licznik:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 24.11.2014 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Skwituję to tak Good Luck;) Tylko dobrze spisuj licznik:D Nie rozumiem, to pisała jedna z bardziej cenionych osób na forum:) Gdzie jest coś nie tak? Czy coś z Daikinem? Pzdr Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 24.11.2014 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Nie rozumiem, to pisała jedna z bardziej cenionych osób na forum:) Gdzie jest coś nie tak? Czy coś z Daikinem? Pzdr Krystian Kolega Clarnet z pewnością jest fachowcem i często mądrze pisze, ale jest również sprzedawcą Daikina - to co miał napisać A kto Ci tą pompę dobierał? Konkretnie do Twojego domu? Clarnet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 24.11.2014 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 (edytowane) Kolega Clarnet z pewnością jest fachowcem i często mądrze pisze, ale jest również sprzedawcą Daikina - to co miał napisać A kto Ci tą pompę dobierał? Konkretnie do Twojego domu? Clarnet? Nie Clarnet. To nie ważne obecnie. Co za różnica czy ktoś sprzedałby mi 7.4kW czy 9.0kW? (wiem, koszta, ale przecież byłbym niezadowolony i niegatywnie opisałbym na forum). Nie róbcie jaj, że przy 170m2 - 7.4kW mi nie wyrobi. Powoli, przy +2 i delcie okolo 3-8 stopnia, dla 35 stopni na wyjsciu, zużycie wg karty jest: 2.61kW (A daje 8,71). Więc w ciagu 2h powinno zużyć około 5,2kW. Spaliło 7-8kW, pytanie dlaczego? Pzdr Krystian Edytowane 24 Listopada 2014 przez netmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 24.11.2014 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Różnie to bywa. Czy ceniona - nie wiem, bo nie wiem o kim mowa. Jak to zwykle bywa, są różne szkoły jazdy. Jedna mówi, żeby dobierać mniejsze moce (bo i tak grzałka uzupełni braki), druga, żeby przewymiarowywać. Poza tym, co do pracy bez grzałek poniżej 18 stopni - mój atlantic chodzi bez grzałek. 25 na powrocie miały stare modele panasonica, teraz coś zmienili z tym. No ale masz co masz, poobserwuj jeszcze trochę, zobacz jak będzie pracowała w temperaturach -7 i niżej. Ustaw stałą temperaturę powiedzmy 22 czy 22,5 stopnia i nie mieszaj przy niej, bo inaczej nie ustabilizuje się zużycie. Poobserwuj przez tydzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 24.11.2014 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Nie róbcie jaj, że przy 170m2 - 7.4kW mi nie wyrobi. To zależy, jak dobrze został wykonany dom. Jak jest mocno spieprzony, to może nie dać rady - proste. Powoli, przy +2 i delcie okolo 3-8 stopnia, dla 35 stopni na wyjsciu, zużycie wg karty jest: 2.61kW (A daje 8,71). Więc w ciagu 2h powinno zużyć około 5,2kW. Spaliło 7-8kW, pytanie dlaczego? To nie ma innej opcji - muszą pracować grzałki. A co z tym CWU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 24.11.2014 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Powoli, przy +2 i delcie okolo 3-8 stopnia, dla 35 stopni na wyjsciu, zużycie wg karty jest: 2.61kW (A daje 8,71). Więc w ciagu 2h powinno zużyć około 5,2kW. Spaliło 7-8kW, pytanie dlaczego? Pzdr Krystian Powoli, pompa 7,4kW przy +2st daje 8,7kW??? To o jakiej ty pompie piszesz? Moc jej wzrasta wraz ze spadkiem temperatury? moc pomp PW podaje się dla punktu A7/W35, a poniżej (zazwyczaj) powinna spadać, a nigdy rosnąć Podaj dokładny model tej pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asaselllo 24.11.2014 23:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Przede wszystkim przy -15 nie będziesz miał 7,4kW. Jak będzie 4,5kW to cud. Po drugie nie wiem jak inne pompy ale np. panasonic nie załącza grzałek nawet jak jest 10 st.C na powrocie. Po trzecie jakbyś miał mocniejszą pompę to byś mógł 90% a nawet więcej grzać tylko w taryfie nocnej. Niestety ktoś troszkę sobie zadrwił moim zdaniem. Ale życzę Ci aby Twój dom okazał sie na tyle ciepły a pompa na tyle wydajna byś mógł odpisać, po sezonie, że wszyscy się myliliśmy a sezon zamknąłeś w 1200-1500 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 24.11.2014 23:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 To zależy, jak dobrze został wykonany dom. Jak jest mocno spieprzony, to może nie dać rady - proste. To nie ma innej opcji - muszą pracować grzałki. A co z tym CWU? Tak, z CWU. Lepiej operować na t. zasilania, krzywej grzewczej czy temp pomieszczenia? Piszesz, że pomieszczenia - spróbuje. Z doświadczenia: jaka musi być np temp. zasilania i przez ile h w ciągu dnia, aby utrzymać 21/22 stopnie przy -10 na zewnątrz? Pzdr Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 24.11.2014 23:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Przede wszystkim przy -15 nie będziesz miał 7,4kW. Jak będzie 4,5kW to cud. Po drugie nie wiem jak inne pompy ale np. panasonic nie załącza grzałek nawet jak jest 10 st.C na powrocie. Po trzecie jakbyś miał mocniejszą pompę to byś mógł 90% a nawet więcej grzać tylko w taryfie nocnej. Niestety ktoś troszkę sobie zadrwił moim zdaniem. Ale życzę Ci aby Twój dom okazał sie na tyle ciepły a pompa na tyle wydajna byś mógł odpisać, po sezonie, że wszyscy się myliliśmy a sezon zamknąłeś w 1200-1500 zł. Przy -15 pokazuje 4,95kw dla 35 stopni na zasilaniu (zużycie wtedy: 2,83kw). Jak sprawdzić: kiedy załącza grzałki? Czemu mi tak szybko załącza grzałki? Rozumiem, że jak brakuje mocy to wtedy załącza - czyli przy dużych minusach? Pzdr Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mitch 24.11.2014 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 (edytowane) Tak, z CWU. Lepiej operować na t. zasilania, krzywej grzewczej czy temp pomieszczenia? Piszesz, że pomieszczenia - spróbuje. Z doświadczenia: jaka musi być np temp. zasilania i przez ile h w ciągu dnia, aby utrzymać 21/22 stopnie przy -10 na zewnątrz? Pzdr Krystian Nie, zaraz zaraz. Mylisz pojęcia. Chodziło mi o ustawienie jednej temperatury, żeby był jakiś punkt odniesienia. Niezależnie od tego, czy sterujesz termostatem pokojowym, czy pogodówką. Ja steruję pogodówką (80% wpływu pogodówka, 20% temp. pomieszczenia). Krzywą grzewczą manewrujesz, gdy np. PC trzyma złą temperaturę przy określonych warunkach. Jest cała masa teorii do tego, również na forum. Z doświadczenia ciężko powiedzieć. Jednym przy -10 wystarczy 26 stopni zasilania przez 3 h, u innych 36 stopni przez 8 h będzie mało. Zależy od jakości ocieplenia/uszczelnienia domu, a także czy masz na podłogach panele czy kamień. Ja mam u siebie wszędzie panele i muszę utrzymywać wyższe zasilanie, niż jak miałem samą posadzkę. Za dużo zmiennych, żeby powiedzieć. Co do grzałek - cholera wie, jaka jest logika. U mnie przy -1 chciało włączyć grzałki, z drugiej strony przy -15 nie chciała. Edytowane 24 Listopada 2014 przez mitch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 24.11.2014 23:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Listopada 2014 Przy -15 pokazuje 4,95kw dla 35 stopni na zasilaniu (zużycie wtedy: 2,83kw). Jak sprawdzić: kiedy załącza grzałki? Czemu mi tak szybko załącza grzałki? Rozumiem, że jak brakuje mocy to wtedy załącza - czyli przy dużych minusach? Pzdr Krystian Krystian, nie patrz na te tabele Daikina, bo są przekłamane:( To jest ten słynny myk z jakimiś Peak Value, o którym tak żywo z kolegą Clarnet dyskutowaliśmy. Twoja pompa przy temp zewnętrznej +2st oddaje 5,8kW mocy. Tutaj masz link do rzeczywistych badań przeprowadzonych przez niemiecki niezależny instytut badawczy. Twój Daikin jest na 8 stronie. http://www.bafa.de/bafa/de/energie/erneuerbare_energien/publikationen/energie_ee_waermepumpe_liste_ab_2013.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 25.11.2014 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Krystian, nie patrz na te tabele Daikina, bo są przekłamane:( To jest ten słynny myk z jakimiś Peak Value, o którym tak żywo z kolegą Clarnet dyskutowaliśmy. Twoja pompa przy temp zewnętrznej +2st oddaje 5,8kW mocy. Tutaj masz link do rzeczywistych badań przeprowadzonych przez niemiecki niezależny instytut badawczy. Twój Daikin jest na 8 stronie. http://www.bafa.de/bafa/de/energie/erneuerbare_energien/publikationen/energie_ee_waermepumpe_liste_ab_2013.pdf Faktycznie, dane ktore podawalem to tzw PEAK VALUE - czyli dla mnie śmiertelnika - nic nie znaczy. Chcialem pompę do podanych OZC, zrobilem to w dobrej kolejności (najpierw OZC, pozniej byla prosba o dobor pompy) Nie straszcie mnie. Inaczej pytanie: kto z okolic Sląska, jest na tyle godny polecenia, aby sprawdził mi całą instalacje. W najgorszym wypadku wymienię pompę - problem to jedynie czas i zbliżająca się zima. Z gory dzieki za info. Co jeszcze możecie poradzić? P.S. Co do ocieplenia mojego domu, to jak w stopce, plus jedynie dodam: na podłogach 30cm, na dachy płaskim styropapa od 25-45 (spady). Na podłogach deska okolo 9mm (niby pod ogrzewanie podłogowe). Jeszcze jedno: widzę, że przy wiekszym metrażu ludzie mają także7.4kW lub 8.4kW: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?95197-Altherma-DAIKIN/page56 Pzdr Krystian Edytowane 25 Listopada 2014 przez netmax Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Faktycznie, dane ktore podawalem to tzw PEAK VALUE - czyli dla mnie śmiertelnika - nic nie znaczy. Chcialem pompę do podanych OZC, zrobilem to w dobrej kolejności (najpierw OZC, pozniej byla prosba o dobor pompy) Nie straszcie mnie. Inaczej pytanie: kto z okolic Sląska, jest na tyle godny polecenia, aby sprawdził mi całą instalacje. W najgorszym wypadku wymienię pompę - problem to jedynie czas i zbliżająca się zima. Z gory dzieki za info. Co jeszcze możecie poradzić? Na razie jeszcze nic się nie bój;) Nie masz dobranej pompy na tzw 100% tylko mniej, co oznacza, że część zapotrzebowania będzie musiało być uzupełnione grzałką - a to wcale nie musi być jakąś tragedią. Ja po prostu wolę żeby 100% sezonu przykrywała mi pompa z COP'em niż używanie grzałki - ale tu są różne szkoły;) Postaraj się skontaktować z jakimś doświadczonym użytkownikiem tej pompy i podpytaj ich o ustawienia. Napisz na priv do tych dwóch gości z linka, który wkleiłeś - a nóż coś podpowiedzą. Sam mam kontakt na priv i telefoniczny z kilkoma nowymi użytkownikami pompy takiej jak moja i wiem, że czasem chłopaki potrafią wymyślić na prawdę dziwne ustawienia, które potem windują ich zużycia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 25.11.2014 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Dokladnie... Jezeli PC pokryje 100% bez grzalek do -10* to nie musi byc zle... Wszystko kwestia lokalizacji, temp etc. Tak czy inaczej, warto przejzec ustawienia. CO jak i CWU Te 50kWh zużyło mi w sytuacji, kiedy "temeperatura rownowagi grzałki była przesunietą na +10" (standardowo jest na 0). Rozumiem, że to funkcja odpowiedzialna za włączanie grzałki? Znajomy fachowiec tak zrobił "W piątek przesunąłem punkt równowagi z 0 do +10 stopni by sprawdzić prace grzałek i czujników. Można wrócić z powrotem do 0 stopni lub nawet niżej" Teraz ustawiłem na -6, zobaczymy jak bedzie. Pytanie nr 2: na ile wiarygodne jesy zużycie energii, które pokazuje PC? NIe mam podlicznika! Pozdrawiam Krystian Skiba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 25.11.2014 09:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Dokladnie... Jezeli PC pokryje 100% bez grzalek do -10* to nie musi byc zle... Wszystko kwestia lokalizacji, temp etc. Tak czy inaczej, warto przejzec ustawienia. CO jak i CWU A nie widzicie problemu w tym że on już teraz pompuje w podłogę 35 stopni. To przepraszam ile będzie musiał dać jak będzie powiedzmy -10? Chyba że dopiero włączył i wszystko się stabilizuje a to może z tydzień lub dwa potrwać zanim całość osiągnie stabilną temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 A nie widzicie problemu w tym że on już teraz pompuje w podłogę 35 stopni. To przepraszam ile będzie musiał dać jak będzie powiedzmy -10? Chyba że dopiero włączył i wszystko się stabilizuje a to może z tydzień lub dwa potrwać zanim całość osiągnie stabilną temperaturę. Na razie staramy się rozwikłać problem dlaczego kolega przez 8godz. zużył 50kWh, bo tyle nie zużyłby nawet grzejąc przez 8godz. CWU do 55st przy dodatnich temp na zewnątrz:eek: Dla mnie to wygląda tak jakby pracowała cały czas grzałka hydroboxu, pompa i jeszcze włączała się grzałka zasobnika - wtedy takie zużycie będzie prawdopodobne. U mnie w durszlaku idzie teraz ok 20kWh na dobę z CWU, a w środku mam >23st. więc coś tu jest mocno nie hallo:( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.