rob30 25.11.2014 09:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 netmax piszesz ile Twój dom powinien pobierać według OZC ale nie zapominaj, że jak rozumiem to jest nowy dom i zanim go porządnie nie wygrzejesz to zapomnij a zapotrzebowaniu wyliczeniowym bo obecnie jest ono dużo dużo większe i zapewne grzałka mocno wspomaga dlatego takie zużycie.Na takim etapie próba dochodzenia czemu akurat takie zużycie a nie inne jest moim zdaniem bezsensu bo za dużo zależy od stanu wygrzania domu. chyba to nie jest łamanie regulaminu link idealny dla Ciebie: http://www.blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/uruchomienie-pompy-ciepla-altherma-w-okresie-zimowym/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asaselllo 25.11.2014 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Co do realnego zuzycia energii - tylko podlicznik prawdę Ci powie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2014 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) To bardzo dużo. To tak jakbyś przy +4st miał COP=2, a to raczej słabo;) Ja mam inne obawy. Masz OZC, bo tak na oko to ta pompa jest za słaba do Twojego domku. Choć w tych temperaturach nie powinno się to jeszcze objawiać. Tak, jest ozc do tego domu. Projektowe obciązenie cieplne tego domu to 6196 W, nigdy mi sie nie zdarzyło aby to obciązenie cieplne było niedoszacowane. Co do mocy pompy to dla Daikna jest przeskok w typoszeregu z 8 kW na 11 kW a róznica ceny to ok 7000 zł, czy opłaci sie przewymiarywac moc o ponad 80 %, to temat do dyskusji. Edytowane 25 Listopada 2014 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2014 10:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 netmax piszesz ile Twój dom powinien pobierać według OZC ale nie zapominaj, że jak rozumiem to jest nowy dom i zanim go porządnie nie wygrzejesz to zapomnij a zapotrzebowaniu wyliczeniowym bo obecnie jest ono dużo dużo większe i zapewne grzałka mocno wspomaga dlatego takie zużycie. Na takim etapie próba dochodzenia czemu akurat takie zużycie a nie inne jest moim zdaniem bezsensu bo za dużo zależy od stanu wygrzania domu. chyba to nie jest łamanie regulaminu link idealny dla Ciebie: http://www.blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/uruchomienie-pompy-ciepla-altherma-w-okresie-zimowym/ Podałem to obciązenie w poprzednim poscie, co do wygrzewania to róbiłem pomiary przy takiej samej pompie i dom pobrał przez 2 tygodnie listopada (od 03 do 17) ok 1050 kWh czyli 1/10 całorocznego zapotrzebowania na ciepło. Zuzycie w pierwszym sezone grzewczym jest całkowicie nie miarodajne i nie powinno sie na jego podstawie wysuwac daleko idących wniosków które moga spowodowac rozstrój nerwowy u inwestora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Tak, jest ozc do tego domu. Projektowe obciązenie cieplne tego domu to 6196 W, nigdy mi sie nie zdarzyło aby to obciązenie cieplne było niedoszacowane. Co do mocy pompy to dla Daikna jest przeskok w typoszeregu z 8 kW na 11 kW a róznica ceny to ok 7000 zł, czy opłaci sie przywamiorywac moc o ponad 80 %, to temat do dyskusji. Obciążenie jest pewnie poprawnie wyliczone, tylko pompa troszkę za słaba. Skoro nie ma odpowiedniej w typoszeregu to ja poszukałbym takiej u innego producenta, bo ta zwyczajnie będzie droższa w eksploatacji i użytkownik będzie zdziwiony dlaczego koledzy w podobnych domach zużywają mniej od niego, choć on ma super klasowego Daikina:o Nie wszystko złoto, co się świeci;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2014 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Faktycznie, dane ktore podawalem to tzw PEAK VALUE - czyli dla mnie śmiertelnika - nic nie znaczy. Chcialem pompę do podanych OZC, zrobilem to w dobrej kolejności (najpierw OZC, pozniej byla prosba o dobor pompy) Nie straszcie mnie. Inaczej pytanie: kto z okolic Sląska, jest na tyle godny polecenia, aby sprawdził mi całą instalacje. W najgorszym wypadku wymienię pompę - problem to jedynie czas i zbliżająca się zima. Z gory dzieki za info. Co jeszcze możecie poradzić? P.S. Co do ocieplenia mojego domu, to jak w stopce, plus jedynie dodam: na podłogach 30cm, na dachy płaskim styropapa od 25-45 (spady). Na podłogach deska okolo 9mm (niby pod ogrzewanie podłogowe). Jeszcze jedno: widzę, że przy wiekszym metrażu ludzie mają także7.4kW lub 8.4kW: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?95197-Altherma-DAIKIN/page56 Pzdr Krystian I dobrze zrobiłes, taka powinna byc kolejnosc, co do zuzycia to na spokojnie dom sie wygrzeje pobierze co ma pobrac a nastepny sezon bedzie prawie taki mam byc. ja z wymianą popmy bym sie tak nie spieszył. Pierwsze co mozesz zrobic to zmien taryfę n G12w, a potem zemelduj sie w Duonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2014 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Obciążenie jest pewnie poprawnie wyliczone, tylko pompa troszkę za słaba. Skoro nie ma odpowiedniej w typoszeregu to ja poszukałbym takiej u innego producenta, bo ta zwyczajnie będzie droższa w eksploatacji i użytkownik będzie zdziwiony dlaczego koledzy w podobnych domach zużywają mniej od niego, choć on ma super klasowego Daikina:o Nie wszystko złoto, co się świeci;) Pompa juz jest i wszelkie dywagacje na temat wyboru innego producenta nie mają juz sensu, chyba ze pompa bedzie wymieniana, tak czy inaczej moc pompy jest wyzsza niz projektowe obciązenie cieplne. Mało tego powiem tak obliczeniowe obciązenie cieplne jak wynika z moich obserwacji jest zawsze przeszacowane, ile? tego dokładnie ciezko pomierzyc ale szacuje ze jest to ponad 10%. Oczywiscie pompę zawsze mozna przewymiarowac ale musi miec to sens ekonomiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Pompa juz jest i wszelkie dywagacje na temat wyboru innego producenta nie mają juz sensu, chyba ze pompa bedzie wymieniana, tak czy inaczej moc pompy jest wyzsza niz projektowe obciązenie cieplne. Mało tego powiem tak obliczeniowe obciązenie cieplne jak wynika z moich obserwacji jest zawsze przeszacowane, ile? tego dokładnie ciezko pomierzyc ale szacuje ze jest to ponad 10%. Oczywiscie pompę zawsze mozna przewymiarowac ale musi miec to sens ekonomiczny. Asolt, ale powietrznej pompy tak się nie dobiera:no: Musisz uwzględnić, że jej moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. I tak, jeśli wyliczyłeś, że obciążenie tego domu jest 6,2 kW przy -20st na zewnątrz i +20st wewnątrz to trzeba dobrać jednostkę, która przy -20st odda te 6,2kW mocy, albo więcej gdy chcemy mieć w domu cieplej niż 20st. Tymczasem ten Daikin, jak przy -20st będzie miał 4kW to będzie Cud nad Wisłą, koro przy +2st oddaje już tylko 5,8kW:eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 25.11.2014 10:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Pompa juz jest i wszelkie dywagacje na temat wyboru innego producenta nie mają juz sensu, chyba ze pompa bedzie wymieniana, tak czy inaczej moc pompy jest wyzsza niz projektowe obciązenie cieplne. Mało tego powiem tak obliczeniowe obciązenie cieplne jak wynika z moich obserwacji jest zawsze przeszacowane, ile? tego dokładnie ciezko pomierzyc ale szacuje ze jest to ponad 10%. Oczywiscie pompę zawsze mozna przewymiarowac ale musi miec to sens ekonomiczny. Witam, Aby nie było niejasności. Asolt - pełna profeska, nie mam żądnych zastrzeżeń. Dajcie mi kilka dni, ogarnę jeszcze ustawienia. Muszę wywalić sprzęgło + dodatkową pompkę obiegową, o czym nie wspomniałem, a firma od Daikina mi rekomendowała - nie wiem teraz po co. Problem jest taki, że ma problem wytworzyć np 37-40 stopni na zasilaniu, ale wstępnie podejrzenie jest niepoprawnego działania hydrauliki łącznie z sprzęgłem. Wyjaśnijcie mi jeszcze pojęcie: "temperatura równowagi grzałki była przesunięta na +10". Jak wspomniałem, wcześniej teraz ustawiłem na -6. To oznacza, że grzałka MOŻE grzać poniżej -6? Będę pisał na bieżąco. Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2014 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Asolt, ale powietrznej pompy tak się nie dobiera:no: Musisz uwzględnić, że jej moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej. I tak, jeśli wyliczyłeś, że obciążenie tego domu jest 6,2 kW przy -20st na zewnątrz i +20st wewnątrz to trzeba dobrać jednostkę, która przy -20st odda te 6,2kW mocy, albo więcej gdy chcemy mieć w domu cieplej niż 20st. Tymczasem ten Daikin, jak przy -20st będzie miał 4kW to będzie Cud nad Wisłą, koro przy +2st oddaje już tylko 5,8kW:eek: A kto powiedział ze pompa (nie uzupelnianie grzałkami) ma oddac moc równa obciązeniu cieplnemu przy -20 oC, ile jest godzin z taka temp, ile jest godzin w których pompa pracuje z moca minmalną i jaki jest wtedy COP, ile sie na tym traci. To warto wiedziec, a nie od razu dobierac pompe 2 razy mocniejszą. Te -20 oC (w zaleznosci od strefy) występuje przez kilka lub kilkdziesiąt godzin w sezonie grzewczym, cóz z tego ze oprócz samej pompy bedą pracowały grzałki (głownie w II taryfie bo nocy jest najzimniej) jakie to edą straty w porównaniu do pracy pompy z niskim dla -20 oC COP. Moze warto zrobic takie podliczenie i wtedy sie okaze ta róznica to moze 200-300 zł na sezon. Jezeli maja byc jakies zawody w najmniejszym mozliwym zuzycu energii to moze i warto nieco wiecej przewymiarowac pompę. Bez dokładnych obliczen to tylko takie sobie gdybanie. Wiarygodnym by było zainstalowanie róznych mocy pomp w tym smaym budynku i grzanie naprzemienne w róznych sezonach, wtedy miozny by sie pokusic o porównania. A tak to tylko dydskusja na forum. Edytowane 25 Listopada 2014 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam, Aby nie było niejasności. Asolt - pełna profeska, nie mam żądnych zastrzeżeń. Dajcie mi kilka dni, ogarnę jeszcze ustawienia. Muszę wywalić sprzęgło + dodatkową pompkę obiegową, o czym nie wspomniałem, a firma od Daikina mi rekomendowała - nie wiem teraz po co. Problem jest taki, że ma problem wytworzyć np 37-40 stopni na zasilaniu, ale wstępnie podejrzenie jest niepoprawnego działania hydrauliki łącznie z sprzęgłem. Wyjaśnijcie mi jeszcze pojęcie: "temperatura równowagi grzałki była przesunięta na +10". Jak wspomniałem, wcześniej teraz ustawiłem na -6. To oznacza, że grzałka MOŻE grzać poniżej -6? Będę pisał na bieżąco. Krystian Sprzęgło dostałeś po to żebyś więcej zapłacił i miał gorszy COP:D Co do temp grzałki, nie wiem jak to wygląda w Daikinie, ale w Panasie jest takie ustawienie jak temp załączenia grzałki i ja to mam ustawione na -15st, ale w zeszłą zimę było raz w nocy -19st i i tak się nie załączyła - widocznie nie było takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 A kto powiedział ze pompa (nie uzupelnianie grzałkami) ma oddac moc równa obciązeniu cieplnemu przy -20 oC, ile jest godzin z taka temp, ile sie na tym traci. To warto wiedziec, a nie od razu dobierac pompe 2 razy mocniejszą. Tu są właśnie różne szkoły. Ja wyszedłem z założenia, że jakbym chciał ogrzewać grzałką to od razu kupiłbym Kospela za 3tys, a nie pompę za 25tys;) Przypomina mi się też pewna rozmowa na FM ze stycznia ubiegłego roku, kiedy to szczęśliwy posiadacz Nibe Split 12kW z profesjonalnie wyliczonym obciążeniem na poziomie 7,5kW wołał HELP gdy temperatura na zewnątrz spadła do -15st. Płakał, że pompa pracuje cały czas z grzałkami, a temp w domu 19st i spada. A wystarczy spojrzeć w tabelkę i zobaczyć, że Nibe 12kW przy -15st ma już tylko 4,6kW i nawet z grzałeczką biedna nie dawała rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2014 11:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 (edytowane) Tu są właśnie różne szkoły. Ja wyszedłem z założenia, że jakbym chciał ogrzewać grzałką to od razu kupiłbym Kospela za 3tys, a nie pompę za 25tys;) Przypomina mi się też pewna rozmowa na FM ze stycznia ubiegłego roku, kiedy to szczęśliwy posiadacz Nibe Split 12kW z profesjonalnie wyliczonym obciążeniem na poziomie 7,5kW wołał HELP gdy temperatura na zewnątrz spadła do -15st. Płakał, że pompa pracuje cały czas z grzałkami, a temp w domu 19st i spada. A wystarczy spojrzeć w tabelkę i zobaczyć, że Nibe 12kW przy -15st ma już tylko 4,6kW i nawet z grzałeczką biedna nie dawała rady. Widocznie to profesjonalne wyliczenie obcięzanie nie było takie profesjonalne na jakie wyglądało, przeciez NIbe ma grzałkę co najmniej 3 kW czyli razem to było 7,6 kW dla -15 oC to dla -20 oC powinno byc ok 8,5-9 kW lub nawet wiecej bo nie wiadomo ile brakowało przy -15 oC. Dziwne, na taką drogą Nibe nie szkoda kasy na faktycznie profesjonalne ozc szkoda, naprawdę dziwne. Co do Kopspela to ja bym kupił bufor i grzałkę z wezownica cwu i miałbym wszystkow jednym czyli cwu przepływowo , wszystko w II taryfie (kospel tego nie potrafi) ogrzewanie i cwu w jednym, ale to tak na marginesie. Jako ze jestes szczesliwym posiadaczem pompy PW to podaj jezeli mozesz zmierzony i wyliczony COP twojej pompy przy -20 oC (rzeczywisty nie z tabelek producenta) dla temp zasilania ok 36 oC (nie wiem ile to jest u Ciebie, ale nie sądzę ze mniej) Edytowane 25 Listopada 2014 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 25.11.2014 11:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Sprzęgło dostałeś po to żebyś więcej zapłacił i miał gorszy COP:D Co do temp grzałki, nie wiem jak to wygląda w Daikinie, ale w Panasie jest takie ustawienie jak temp załączenia grzałki i ja to mam ustawione na -15st, ale w zeszłą zimę było raz w nocy -19st i i tak się nie załączyła - widocznie nie było takiej potrzeby. Nawet mnie nie denerwujcie:)..."specjalisci" - autoryzowany partner Daikina, napisał: "Witam, Mam już wyjaśnienia odnośnie instalacji: Patrząc na zdjęcia rozdzielacza i zakończenia instalacji po stronie instalacji CO brakuje następujących elementów: - pompy obiegowej dla ogrzewania podłogowego (pompa obiegowa zastosowana w pompie ciepła nie ma odpowiednich parametrów (wysokość podnoszenia). Pompę powinien dobrać projektant ogrzewania podłogowego. Niestety my nie mamy informacji o stratach ciśnienia w instalacji, a ktoś kto dobierał ogrzewanie podłogowe powinien znać takie parametry. - z pompa wiąże się filtr , zawór zwrotny - w instalacji należy zastosować sprzęgło hydrauliczne lub co najmniej zawór różnicy ciśnień aby zrównoważyć dwa obiegi - obieg pompy obiegowej umieszczonej w pompie ciepła oraz w pompie obiegowej dla ogrzewania podłogowego. Instalacja ogrzewania nie jest przygotowana abyśmy mogli podłączyć do niej pompę ciepła. Podłączenie pompy ciepła do instalacji ogrzewania rozumiem jako włączenie się do przygotowanych króćców max 1m od zamontowanej pompy. Instalacja oczywiście musi być kompletna. Ponadto w celu uruchomienia pompy instalacja ogrzewania podłogowego powinna być napełniona wodą i odpowietrzona. Mogę to wszystko wycenić, ale muszę znać parametry pompy potrzebnej do ogrzewania podłogowego. Pozdrawiam" Ja tylko wykonywałem ładnie polecenia i przelewy:/. Myślałem, ze wybrałem sprawdzoną firmę, ale się myliłem:/. Pzdr Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 25.11.2014 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 U mnie 20-30kWh/ doba 50 to nie ok... Ale zaczol bym z posprawdzaniem wszystkich ustawien. Jaki dom, przy obecnych temperataurach? Ile na zasilaniu? Przez ile h grzane w ciągu doby? Pzdr Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 12:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Widocznie to profesjonalne wyliczenie obcięzanie nie było takie profesjonalne na jakie wyglądało, przeciez NIbe ma grzałkę co najmniej 3 kW czyli razem to było 7,6 kW dla -15 oC to dla -20 oC powinno byc ok 8,5-9 kW lub nawet wiecej bo nie wiadomo ile brakowało przy -15 oC. Dziwne, na taką drogą Nibe nie szkoda kasy na faktycznie profesjonalne ozc szkoda, naprawdę dziwne. Ja bym bardziej się zasnanawiał czy ta NIBE faktycznie odda te 4,6kW przy -15st, bo tak podaje producent, a na ile jest to prawdą - tego nie wiemy. Jak widzisz Daikin w swoich tabelach podaje zupełnie inne moce niż te faktycznie pomierzone przez Niemiecki Instytut badający pompy ciepła;) Jako ze jestes szczesliwym posiadaczem pompy PW to podaj jezeli mozesz zmierzony i wyliczony COP twojej pompy przy -20 oC (rzeczywisty nie z tabelek producenta) dla temp zasilania ok 36 oC (nie wiem ile to jest u Ciebie, ale nie sądzę ze mniej) Skąd ja Ci teraz -20st wezmę U mnie jeszcze takiej temp nawet nie było:) Poza tym nie mam ciepłomierza - nie ze względu na oszczędności, czy coś w tym rodzaju tylko najzwyczajniej dla tego, że moja instalacja jest wyposażona w klimakonwektory i latem służy do chłodzenia, więc ciepłomierz musiałby być jakiś specjalny, który by to wszystko uwzględniał i sam się przełączał np miedzy grzaniem CWU latem, a chłodzeniem - a takiego niestety nie znalazłem. Muszę zatem bazować na tym co podaje producent i ewentualnie koledzy, którzy mają opomiarowana instalację. Wiem tyle, że jak w styczniu w nocy temp spadła raz do -19st to pompa pracowała bez grzałki i dawała +37st a temp w domu utrzymywała się cały czas na poziomie 23st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 25.11.2014 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Ja bym bardziej się zasnanawiał czy ta NIBE faktycznie odda te 4,6kW przy -15st, bo tak podaje producent, a na ile jest to prawdą - tego nie wiemy. Jak widzisz Daikin w swoich tabelach podaje zupełnie inne moce niż te faktycznie pomierzone przez Niemiecki Instytut badający pompy ciepła;) Skąd ja Ci teraz -20st wezmę U mnie jeszcze takiej temp nawet nie było:) Poza tym nie mam ciepłomierza - nie ze względu na oszczędności, czy coś w tym rodzaju tylko najzwyczajniej dla tego, że moja instalacja jest wyposażona w klimakonwektory i latem służy do chłodzenia, więc ciepłomierz musiałby być jakiś specjalny, który by to wszystko uwzględniał i sam się przełączał np miedzy grzaniem CWU latem, a chłodzeniem - a takiego niestety nie znalazłem. Muszę zatem bazować na tym co podaje producent i ewentualnie koledzy, którzy mają opomiarowana instalację. Wiem tyle, że jak w styczniu w nocy temp spadła raz do -19st to pompa pracowała bez grzałki i dawała +37st a temp w domu utrzymywała się cały czas na poziomie 23st. Az tak z wątpliwosciami dotyczacymi Nibe bym sie nie zapędzał, chociaz z drugiej strony Nibe zajmuje sie raczej gruntowymi. Nawet jak by nie oddawał tych 4,6 kW to róznica i tak nie o moze byc duzo wieksza, a i firma raczej dba o swoją renomę, to ozc jest mało wiarygodne Co do COP przy -20 oC to n ie neguję ze pracowała przy -19 oC i dawała 37 oC ale przy jakim COP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.11.2014 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Az tak z wątpliwosciami dotyczacymi Nibe bym sie nie zapędzał, chociaz z drugiej strony Nibe zajmuje sie raczej gruntowymi. Nawet jak by nie oddawał tych 4,6 kW to róznica i tak nie o moze byc duzo wieksza, a i firma raczej dba o swoją renomę, to ozc jest mało wiarygodne Co do COP przy -20 oC to n ie neguję ze pracowała przy -19 oC i dawała 37 oC ale przy jakim COP? Gruntówki faktycznie robią dobre. Natomiast co do powietrznych to jak dla mnie wystarczy przeczytać informację z ich własnej strony żeby zrezygnować z zakupu powietrznej Nibe;) Sam to oceń: http://www.biawar.com.pl/pl/2014-07-01-05-58-43/powietrze-zewnetrzne COP jaki jest przy -20 nie wiem, pewnie poniżej 2, a le zawsze to lepiej niż grzałka i COP=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
netmax 25.11.2014 19:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Witam wszystkim, Po całodniowych testach z firmą instalalującą pompe, mamy kilka informacji oraz uwag. Wnioski: 1. troszkę mam skopaną instalację hydrauliczną, tzn nie potrzebna dodatkowa pompa obiegowa dla CO oraz sprzęgło. Podgłówka była obliczona na: Wydajność 1,31 m3/h Wys. podn. 2,5 m 2. Faktycznie te 50kWh, poleciał mi na grzałce, na 100%. Gdzie temp równowagi była przesunięta z 0 na + 10. "Temperatura zewnętrzna poniżej ktorej dozwolona jest praca grzałki BUH" - czyli była ustawiona poniżej +10 możliwej była praca grzałki. Pytanie jedynie: dlaczego pracowała tylko na grzałce? (tak to wyglada, że pracowała tylko na grzałce - po zużyciu!), skoro to jedynie pracy DOZWOLNEJ grzałki:/. 3. Obecnie przy ustawionej temperaturze pracy grzałki -6, wyciągnąłem wnioski: - oczywiście grzałka się nie włączyła przez cały okres testy czyli dzisiaj pomiędzy 10.00 - 20.00 - w ciągu tego czasu wymusiłem zasilanie na poziomie 40 stopni, niestety max jakie osiągnąłem dzisiaj (przy +4 na zewnątrz) 33 stopnie na zasilaniu i 28 na powrocie (delta na sztywno ustawiona 5 stopni). Czyli jechała już z pełną mocą sprężarki (tak mi się wydaje). Może w przyszłości będzie lepiej, jak się wszystko ustabilizuje. - plusy jakie zauważyłem, że przy tych +4 na zewnątrz i zasilaniu 32/33 stopnie, w domu jest całkiem przyjemnie, w okolicach 22-22.5 stopnie - w ciągi tej ciągłej pracy wymuszonej pomiędzy 10.00-20.00 zyżyto 8kWh!! (i to jest dobra wiadomość). 4. Moje OZC na CO jest na poziomie 6.3kW (rozumiem, że przy -20, aby w domu było +20 tak?) Pompa wg niezależnego instytutu: http://www.bafa.de/bafa/de/energie/erneuerbare_energien/publikationen/energie_ee_waermepumpe_liste_ab_2013.pdf (strona , ma 5.8kW przy +2(t. zewn)/35(zasilanie) Skoro przy +4 dzisiaj, nie potrafiłem uzyskać 35 stopni na zasilaniu, tzn, że co? Proszę mi wyjaśnić. Jak przyjdzie mi coś do głowy - napiszę wiecej. Pzdr Krystian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 25.11.2014 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Listopada 2014 Nie straszcie mnie. Inaczej pytanie: kto z okolic Sląska, jest na tyle godny polecenia, aby sprawdził mi całą instalacje. W najgorszym wypadku wymienię pompę - problem to jedynie czas i zbliżająca się zima. Z gory dzieki za info. Zagadaj do do mkm silesia,powinien pomóc i zerknąc na ustawienia albo właśnie Clarnet,on ma Daikiny i w nich siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.