Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

POMPA CIEPŁA - zużycie prądu


Gość Gosc***

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie rozumiem, skoro sa nie wyczuwalne to temperatura obniży się o 1/2 stopnie? ( to dla Ciebie jest niezauwazalne) U mnie temperatura o 2 stopnie obniza sie w ciagu godziny bo srednio co godzine zalacza sie sprezarka zeby nagrzac pomieszczenie do zadanej temperatury 15 stopni.(na 2 stopnie ustawiona jest histereza) Wychodzi na to ze cieplo ucieka przez garaz (nieogrzewany) i wylaz na strop (nie mam jeszcze drzwi wewnetrznych a w drzwiach zewnetrznych jest szpara (drzwi do regulacji) moze to jest przyczyna... poza tym wydaje mi się ze dom jest dosc dobrze ocieplony

Sam sobie odpowiedziałeś. Masz dziury w domu którymi ucieka Ci ciepło. Po nad to w domu już zamieszkałym inaczej rozkłada się ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...pozatym w dolnym zrodle w jednym kolektorze ciagle slysze przelewanie glikolu-pewnie nie zostal on dobrze odpowietrzony-instalator rowniez twierdzi ze to sie samo odpowietrzy z czasem (dodam tylko ze podczas uruchomienia mieli problem z odpowietrzeniem tej jedej nitki,z druga nitka jest wszystko wporzadku -kolektory 2 x 100m)...

Wydajność pompy napełniającej była wystarczająca do odpowietrzenia jednej sekcji, a do drugiej już nie? Czyżby coś dławiło przepływ?

Skoro teraz obiegówka ma sobie poradzić z odpowietrzeniem, to rozumiem, że odpowietrzniki cały czas wyłapują powietrze. Tak?

Instalator udowodnił, że obie sekcje pracują?

Jakie masz temperatury DZ i GZ pod koniec cyklu pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, skoro sa nie wyczuwalne to temperatura obniży się o 1/2 stopnie? ( to dla Ciebie jest niezauwazalne) U mnie temperatura o 2 stopnie obniza sie w ciagu godziny bo srednio co godzine zalacza sie sprezarka zeby nagrzac pomieszczenie do zadanej temperatury 15 stopni.(na 2 stopnie ustawiona jest histereza) Wychodzi na to ze cieplo ucieka przez garaz (nieogrzewany) i wylaz na strop (nie mam jeszcze drzwi wewnetrznych a w drzwiach zewnetrznych jest szpara (drzwi do regulacji) moze to jest przyczyna... poza tym wydaje mi się ze dom jest dosc dobrze ocieplony

 

to jest jakaś masakra - 2 stopnie w ciągu godziny? Pamiętam jak u siebie byłem na takim samym etapie jak ty (nieocieplony wyłaz, brak drzwi wewnętrznych, brak drzwi zewnętrznych garaż/dom - temperatura spadała szybko, ale nie tak jak u ciebie...a warunki na zewnątrz były podobne jak teraz...

coś jest ewidentnie nie tak...

napisz jakie masz temperatury DZ i GZ na koniec cyklu pracy, napisz też jakie masz sterowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było tyle włączeń jak dla eksperymentu podbiłem pompę na 25 stopni i termostatami w pokojach pozmniejszałem wszędzie oprócz łazienki.

W łazience rano było ciepło ( grzeje tylko tanią taryfa) za to przez to że w obiegu była tylko podłogówka w łazience, sprężarka szalała przez noc ( około 10 załączeń)

Edytowane przez jvc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, skoro sa nie wyczuwalne to temperatura obniży się o 1/2 stopnie? ( to dla Ciebie jest niezauwazalne) U mnie temperatura o 2 stopnie obniza sie w ciagu godziny bo srednio co godzine zalacza sie sprezarka zeby nagrzac pomieszczenie do zadanej temperatury 15 stopni.(na 2 stopnie ustawiona jest histereza) Wychodzi na to ze cieplo ucieka przez garaz (nieogrzewany) i wylaz na strop (nie mam jeszcze drzwi wewnetrznych a w drzwiach zewnetrznych jest szpara (drzwi do regulacji) moze to jest przyczyna... poza tym wydaje mi się ze dom jest dosc dobrze ocieplony

 

Sprawdź co wpływa ta tak pokazywane temperatury? Gdzie masz czujniki i co na nie wpływa? Za szybki spadek ciepła - o 2 stopnie, ale też za szybkie grzanie. Nie można domu tak szybko bez wietrzenia wychłodzić i jeszcze bardziej nierealne jest nagrzanie pompą o tej mocy i podłogówką o tym metrażu w tak krótkim czasie, całego domu. Sprawdź faktyczne temperatury i wahania jakimś termometrem, bo te różnice "ze szparą pod drzwiami" są wręcz niemożliwe.

Dom ma dużą bezwładność, podłogówka również. Na oko tak z 10 do 20 razy większą.

 

A nie masz jakiegoś małego bufora w kotłowni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydajność pompy napełniającej była wystarczająca do odpowietrzenia jednej sekcji, a do drugiej już nie? Czyżby coś dławiło przepływ?

Skoro teraz obiegówka ma sobie poradzić z odpowietrzeniem, to rozumiem, że odpowietrzniki cały czas wyłapują powietrze. Tak?

Instalator udowodnił, że obie sekcje pracują?

Jakie masz temperatury DZ i GZ pod koniec cyklu pracy?

 

Bylem przy tym jak napelniali dolne zrodlo i pamietam ze jeden kolektor odpowietrzyli bez problemu a z drugim dlugo sie meczyli w koncu pojechalem bo nie mialem juz czasu wiec pompe uruchomili po moim wyjezdzie i teraz caly czas slysze to przelewanie w drugim kolektorze.Od czasu do czasu slysze ze sie cos odpowietrza na odpowietrzniku/odpowietrznikach dolnego zrodla(tam mi sie wydaje ze to odpowietrzniki od dolnego zrodla)

ponizej zdjecie z naczyniami i odpowietrznikami (widac je za manometrami) naczynie po prawej u gory to woda z sieci,naczynie na dole po prawej to dolne zrodlo,naczynie po lewj u gory to obieg co

 

Co do udowodnienia czy sekcje pracuja to tak jak mowilem wczesniej nie bylo mnie przy uruchomieniu.Na czym polega sprawdzenie czy sekcje pracuja? Slysze w jednym kolektorze (tym z powietrzem) przelewanie wiec zakladam ze przeplyw jest. Obie nitki kolektorow sa "zmrozone" wiec raczej obie pracuja

 

Co do temperatury DZ i GZ to sprawdze i dam znac jak to wyglada.

 

 

http://www.niewiesc.mojabudowa.pl/galeria.php?current=7&page=5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź co wpływa ta tak pokazywane temperatury? Gdzie masz czujniki i co na nie wpływa? Za szybki spadek ciepła - o 2 stopnie, ale też za szybkie grzanie. Nie można domu tak szybko bez wietrzenia wychłodzić i jeszcze bardziej nierealne jest nagrzanie pompą o tej mocy i podłogówką o tym metrażu w tak krótkim czasie, całego domu. Sprawdź faktyczne temperatury i wahania jakimś termometrem, bo te różnice "ze szparą pod drzwiami" są wręcz niemożliwe.

Dom ma dużą bezwładność, podłogówka również. Na oko tak z 10 do 20 razy większą.

 

A nie masz jakiegoś małego bufora w kotłowni?

 

Poniżej zdjęcie z pokazaniem drzwi zewnetrznych,drzwi do garazu nieogrzewanego-w garazu jest tez wylaz na poddasze nieogrzewane

na zdjeciu zaznaczylem gdzie znajduje sie sterowanie pompa-sterownik buderus hrc2 ma w sobie czujnik temperatury-moze rzeczywiscie polozenie ma wplyw na tak czeste zalaczanie sie pompy w koncu czujnik jest blisko drzwi i moga byc przewiewy,czujnik zewnetrzny polozony jest na stronie polnocno-zachodniej budynku 2,5 metra od ziemi,1,5 metra od okna

 

Bufora nie mam-o jaki bufor Ci chodzi?

 

Mam termometr postawiony w salonie jakies 3 metry od czujnika pokojowego i on pokazuje srednio 15,5 stopnia i waha sie +/- 0,5 stopnia wiec mozna zalozyc ze temperatura w pomieszzceniu jest stala -nie ma roznic np 16 stopni 14 stopni

 

http://www.niewiesc.mojabudowa.pl/galeria.php?current=1&page=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej zdjęcie z pokazaniem drzwi zewnetrznych,drzwi do garazu nieogrzewanego-w garazu jest tez wylaz na poddasze nieogrzewane

na zdjeciu zaznaczylem gdzie znajduje sie sterowanie pompa-sterownik buderus hrc2 ma w sobie czujnik temperatury-moze rzeczywiscie polozenie ma wplyw na tak czeste zalaczanie sie pompy w koncu czujnik jest blisko drzwi i moga byc przewiewy,czujnik zewnetrzny polozony jest na stronie polnocno-zachodniej budynku 2,5 metra od ziemi,1,5 metra od okna

 

Bufora nie mam-o jaki bufor Ci chodzi?

 

Mam termometr postawiony w salonie jakies 3 metry od czujnika pokojowego i on pokazuje srednio 15,5 stopnia i waha sie +/- 0,5 stopnia wiec mozna zalozyc ze temperatura w pomieszzceniu jest stala -nie ma roznic np 16 stopni 14 stopni

 

http://www.niewiesc.mojabudowa.pl/galeria.php?current=1&page=1

 

Czujnik masz pewnie w ścianie ktora wychladza się dużo szybciej niż pomieszczenie. U siebie widzę różnice, może nie tak dużą jak u ciebie ale ja już praktycznie mam drugi sezon i dom wygrzany. Jeśli faktycznie masz go w ścianie (np. w puszce elektrycznej) to odkręć pokrywę puszki i go wyciągnij na kablu tak żeby był poza ścianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz pewnie w ścianie ktora wychladza się dużo szybciej niż pomieszczenie. U siebie widzę różnice, może nie tak dużą jak u ciebie ale ja już praktycznie mam drugi sezon i dom wygrzany. Jeśli faktycznie masz go w ścianie (np. w puszce elektrycznej) to odkręć pokrywę puszki i go wyciągnij na kablu tak żeby był poza ścianą.

 

Nie dodałem że u mnie czujnik jest w ścianie zewnętrznej. Jeśli masz w wewnętrznej ścianie to nie będzie się tak wychladzać i moja teoria tu nie spasuje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, skoro sa nie wyczuwalne to temperatura obniży się o 1/2 stopnie? ( to dla Ciebie jest niezauwazalne) U mnie temperatura o 2 stopnie obniza sie w ciagu godziny bo srednio co godzine zalacza sie sprezarka zeby nagrzac pomieszczenie do zadanej temperatury 15 stopni.(na 2 stopnie ustawiona jest histereza) Wychodzi na to ze cieplo ucieka przez garaz (nieogrzewany) i wylaz na strop (nie mam jeszcze drzwi wewnetrznych a w drzwiach zewnetrznych jest szpara (drzwi do regulacji) moze to jest przyczyna... poza tym wydaje mi się ze dom jest dosc dobrze ocieplony[/

 

2 STOP PRZY DOBRZE ocieplonym domu to ma prawo spaść po 2 dniach przy lekkim mrozie na zewn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj bylem na budowie oto rezultaty.

 

1/.Pierwsze spostrzezenia to takie ze temperatura przy czujniku (zdjecie na dole) mierzona innym termometrem wynosi 17,8 stopni a temperatura na sterowniku 16,5 a wiec zakladam ze dziry w drzwiach i brak drzwi na nieogrzewany garaz nie maja wplywu na znieksztalcenie temperatury na czujniku

IMG_3279.jpg

IMG_3280.jpg

 

2/.dolne zrodlo źródło już sie nie "przelewa" -nie slyszalem zadnych niepokojacych dzwiekow podczas pracy dolnego zrodla a wiec chyba uklad sie odpowietrzyl-super!

 

3/.temperatura w najdalszym pomieszczeniu od rozdzielacza jest mniejsza o 1,5 stopnia od pozostałych pomieszczen (to temat na pozniej-kwestia regulacji )

 

Co do czestych załaczen pompy poniżej dodajęInfo zaraz po WYŁĄCZENIU pracy pompy:

 

godzina 15:11-wylacza sie pompa

IMG_3285.jpg

 

godzina 15:13

IMG_3286.jpg

 

godzina 15:15IMG_3287.jpg

Edytowane przez maciej10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj jeszcze status o godzinie 15:49 czyli 48 minut po wylaczeniu pompy

IMG_3300.jpg

 

poniżej sterownik i zwykly termometr

temperatura na sterowniku 16,5,temperatura na termometrze 17,8

IMG_3281.jpg

 

 

Czasy:

IMG_3277.jpg

 

 

Biore pod uwage to co napisal karolek75 pare postow wyzej

 

 

Tryb zimowy pompy: CWU zostało w sterowniku wyłączone

IMG_3271.jpg

 

Ustawienia obiegu CO

IMG_3272.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pompy ciepła tylko i wyłącznie zbiornik dwupłaszczowy.

Wewnętrzny płaszcz ze stali nierdzewnej, zewnętrzny ze zwykłej i spokój na wiele lat.

 

witam

muszę się nie zgodzić z Twoim twierdzeniem , naczytałem się na forach ,że zasobnik CWU może być ok do PC .Ja miałem już 140 ltr galmet (0,98m2 wymiany) dwupłaszczowy .Pomyślałem ,że skoro już mam to mogę sprawdzić jak to będzie działać-i nie będę musiał wydawać kilku tysi na nowy zasobnik.

I co - i straszna LIPA.

Cop latem było 2,7-2,9 , po wymianie na termicę z 3,4m2 wężownicy miałem w tych samych warunkach COP=4 do 4,5.

Gdybym nie miał ciepłomierza , to bym mógł opowiadać ludziom-tak można , bo u mnie woda ciepła była tylko dużo drożej niż powinna.

To tyle ,

dodam jeszcze ,że nie wymieniałem sondy anodowej w starym zasobniku i musiałem kupić kolejny-dlatego zdecydowałem się na kwasiaka

tymczasem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

muszę się nie zgodzić z Twoim twierdzeniem , naczytałem się na forach ,że zasobnik CWU może być ok do PC .Ja miałem już 140 ltr galmet (0,98m2 wymiany) dwupłaszczowy .Pomyślałem ,że skoro już mam to mogę sprawdzić jak to będzie działać-i nie będę musiał wydawać kilku tysi na nowy zasobnik.

I co - i straszna LIPA.

Cop latem było 2,7-2,9 , po wymianie na termicę z 3,4m2 wężownicy miałem w tych samych warunkach COP=4 do 4,5.

Gdybym nie miał ciepłomierza , to bym mógł opowiadać ludziom-tak można , bo u mnie woda ciepła była tylko dużo drożej niż powinna.

To tyle ,

dodam jeszcze ,że nie wymieniałem sondy anodowej w starym zasobniku i musiałem kupić kolejny-dlatego zdecydowałem się na kwasiaka

tymczasem

 

A w mojej temice 400/100 mam tylko 1m2 powierzchni wymiany a wężownica 2m2 i przez 2m2 wężownicę była lipa, a wiesz dlaczego? Wężownica to kolejny pośrednik w przekazywaniu ciepła i aby ten proces ruszył musi wystąpić gradient temperatur. Przy podłączeniu pod obieg grzewczy u mnie cały zład pod zbiornikiem c.w.u. wiruje przez co również następuje rozwarstwianie się temperatur.

Dlatego zbiornik płaszczowy jest najlepszy z możliwie dużą objętością wody grzewczej, oczywiście nie mówimy tu o zbiorniku z wlotem od góry i wylotem na dole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...