agb 21.02.2017 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Kupiłem ten, dziś odebrałem, jutro montaż. Zaprogramowany pod g12w w pge. http://allegro.pl/show_item.php?item=6445051698 A łódzkim PGE masz przez cały rok te same godziny taryf? Bo w aukcji napisane jest Zaprogramowane godziny obowiązują przez cały rok - nie ma rozgraniczenia na sezony(...) a np. w mazowieckim PGE jest rozgraniczenie na sezony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cob_ra 21.02.2017 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 agb, miałem dodatkowo programowany, z tego co pamiętam z ustaleń godziny są sztywne w czasie letnim i zimowym 13-15 przy podpisywaniu umowy, i nich się trzymałem podając dane do programowania. I taryfa 6-13, 15-22II 13-15, 22-6 oraz piątek 22-poniedziałek 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 21.02.2017 21:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 to jesteś w błędzie. W PGE II taryfa w dzień od 1 października do 30 marca jest w godzinach 13-15 a od 1 kwietnia do 30 września w godzinach 15-17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 21.02.2017 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Zgadza się. U mnie jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cob_ra 21.02.2017 22:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 to jesteś w błędzie. W PGE II taryfa w dzień od 1 października do 30 marca jest w godzinach 13-15 a od 1 kwietnia do 30 września w godzinach 15-17 Może masz rację, w wyciagu od 2017 tak by wychodziło. Z drugiej strony w tym okresie grzać moge cwu, ustawiając godziny w pc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 22.02.2017 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Owszem tylko wskazania licznika będą błędne, a instalujesz go przecież aby mieć w miarę prawidłową informację.A ten licznik da się tak zaprogramować aby współgrał z taryfami z PGE ale trzeba to wcześniej zgłosić sprzedającemu. Edytowane 22 Lutego 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 22.02.2017 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Owszem tylko wskazania licznika będą błędne, a instalujesz go przecież aby mieć w miarę prawidłową informację. A ten licznik da się tak zaprogramować aby współgrał z taryfami z PGE ale trzeba to wcześniej zgłosić sprzedającemu. Pytałeś się o to sprzedawcy? Licznik wtedy będzie sam zmieniał odczyty dziennego okienka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszechu 22.02.2017 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Moim zdaniem dziwna sprawa że II taryfę ma część z was przesuniętą w czasie letnim (ENERGA ma 13-15 cały rok). Bo co ma czas letni do przygotowania obiadu (piekarnik,płyta itp), a to właśnie okienko chyba głównie jest do gotowania aby obiad był na czas (+oczywiście pralka,zmywarka itp ale którym pora włączenia nie robi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 22.02.2017 10:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Pytałeś się o to sprzedawcy? Licznik wtedy będzie sam zmieniał odczyty dziennego okienka? Tak -pytałem Moim zdaniem dziwna sprawa że II taryfę ma część z was przesuniętą w czasie letnim (ENERGA ma 13-15 cały rok). Bo co ma czas letni do przygotowania obiadu (piekarnik,płyta itp), a to właśnie okienko chyba głównie jest do gotowania aby obiad był na czas (+oczywiście pralka,zmywarka itp ale którym pora włączenia nie robi). Gotowanie obiadu czy inne tego typu rzeczy nie mają z tym nic wspólnego. Dystrybutorzy po prostu dążą do większego wykorzystania energii w okresach kiedy jest jej "nadprodukcja" dlatego taki a nie inny układ II taryfy u niektórych dystrybutorów. Edytowane 22 Lutego 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 22.02.2017 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Moim zdaniem dziwna sprawa że II taryfę ma część z was przesuniętą w czasie letnim (ENERGA ma 13-15 cały rok). Bo co ma czas letni do przygotowania obiadu (piekarnik,płyta itp), a to właśnie okienko chyba głównie jest do gotowania aby obiad był na czas (+oczywiście pralka,zmywarka itp ale którym pora włączenia nie robi). Dziwna czy nie, w PGE tak jest. Przynajmniej łódzkie i mazowieckie. Reszta oddziałów nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 22.02.2017 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Tak -pytałem ..... Dziękuję. Ciekaw tylko jestem jak jest z ewentualną korekcją zegara, który może zacząć się spieszyć lub opóźniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ccool 22.02.2017 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 ENERGA - WIELKOPOLSKAZegary sterujące w układach pomiarowo-rozliczeniowych zainstalowanych u odbiorców rozliczanych w strefach czasowych: C12a, C12b, C12w, G12,G12w, G12r, ustawia się według czasu zimowego i nie zmienia się go w okresie obowiązywania czasu letniego. Powyższa zasada nie ma zastosowaniaw przypadku, gdy urządzenia sterujące umożliwiają automatycznie utrzymanie godzin stref czasowych w okresie obowiązywania czasu letniego i zimowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cob_ra 22.02.2017 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Owszem tylko wskazania licznika będą błędne, a instalujesz go przecież aby mieć w miarę prawidłową informację. A ten licznik da się tak zaprogramować aby współgrał z taryfami z PGE ale trzeba to wcześniej zgłosić sprzedającemu. Był programowany wg moich wytycznych, które jak się okazało są błędne. Dzwoniłem do ZE i potwierdzili, Czas letni 15-17, zimowy 13-15. Trzeba bedzie przeprogramować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kszechu 22.02.2017 11:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Gotowanie obiadu czy inne tego typu rzeczy nie mają z tym nic wspólnego. Dystrybutorzy po prostu dążą do większego wykorzystania energii w okresach kiedy jest jej "nadprodukcja" dlatego taki a nie inny układ II taryfy u niektórych dystrybutorów. Dla konsumenta ma znaczenie. ..ech chyba trochę nie wierzę w takie tłumaczenie. Czyli "nadprodukcja" jest w okresie zimowym 13-15? wtedy jest prawie zawsze największy pobór prądu. Z kolei w okresie letnim najniższy pobór prądu w ciągu dnia jest w okolicach 17-19 czyli tu mamy nadprodukcję z punktu widzenia dystrybutora. http://www.pse.pl/index.php?dzid=77 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 22.02.2017 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Dla konsumenta ma znaczenie. ..ech chyba trochę nie wierzę w takie tłumaczenie. Czyli "nadprodukcja" jest w okresie zimowym 13-15? wtedy jest prawie zawsze największy pobór prądu. Z kolei w okresie letnim najniższy pobór prądu w ciągu dnia jest w okolicach 17-19 czyli tu mamy nadprodukcję z punktu widzenia dystrybutora. http://www.pse.pl/index.php?dzid=77A wiesz gdzie dystrybutor ma konsumenta? On liczy własną kasę a nie twoją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 22.02.2017 12:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Był programowany wg moich wytycznych, które jak się okazało są błędne. Dzwoniłem do ZE i potwierdzili, Czas letni 15-17, zimowy 13-15. Trzeba bedzie przeprogramować. Czas letni i zimowy oraz okres obowiązywania taryfy to dwie różne rzeczy. Jeszcze raz Ci powtarzam - Od 1 kwietnia do 30 września 15 - 17 a od 1 października do 31 marca 13 - 15. Natomiast na czas letni przechodzisz w tym roku przechodzisz już 25 marca za rok to jest 24 a za dwa lata 30. To samo z czasem zimowym, w tym roku to 28 październik za rok 27 a za dwa lata 26. Edytowane 22 Lutego 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwojtek 22.02.2017 12:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Czas letni i zimowy oraz okres obowiązywania taryfy to dwie różne rzeczy. Jeszcze raz Ci powtarzam - Od 1 kwietnia do 30 września 13 - 15 a od 1 października do 31 marca 15 - 17 . Natomiast na czas letni przechodzisz w tym roku przechodzisz już 25 marca za rok to jest 24 a za dwa lata 30. To samo z czasem zimowym, w tym roku to 28 październik za rok 27 a za dwa lata 26. Powinno być chyba odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 22.02.2017 12:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Masz rację - czeski błąd - już poprawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maly1115 22.02.2017 18:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Dziękuję. Ciekaw tylko jestem jak jest z ewentualną korekcją zegara, który może zacząć się spieszyć lub opóźniać. Ja zegar sterujący mam osobno i tam mogę ustawiać taryfy itd.,za komplet zapłacilem coś ok.100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rk80 22.02.2017 19:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 szukając w necie przykładowych kosztów eksploatacyjnych pomp ciepła trafiłem na takie coś: źródło i więcej przykładów: http://www.e-instalacje.pl/a/koszt-eksploatacji-pompy-ciepla-i-sposoby-jego-obnizenia-18921.html okien ktoś nie zamknął grzejąc czy co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.