Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Samodzielne wykonanie obudowy kominka - fotorelacja


silver_stas

Recommended Posts

Oczywiście . Teraz wiem , że wystarczyło zrobić " strop" między komorą główną , a komorą dekompresyjną z wełny mineralnej + płyta g-k , natomiast ściany np. z cegły na sztorc i nie trzeba dawać wełny . Z kolei chcąc mieć obudowę z naturalnej cegły , to musi to zrobić dobry murarz . Dla mnie to bez znaczenia , bo do mojej koncepcji wystroju i tak pasuje gładka powierzchnia obudowy , to miałbym dodatkową robotę ;) . Po co w ogóle zadałem sobie trud z tym postem ? Otóż wszystkie dotychczasowe prace budowlane i wykończeniowe wykonywali fachowcy z polecenia i jestem z ich pracy bardzo zadowolony. W tej dziedzinie nie miałem nikogo sprawdzonego , a z racji moich licznych zainteresowań potrafię sporo rzeczy zrobić , postanowiłem po teoretycznym przygotowaniu zrobić to sam . Dla mnie efekt jest zadowalający i jest przykładem , że średnio uzdolniony majsterkowicz może to zrobić bez problemu. Teraz spokojnie mogę się zająć moim kolejnym hobby :) . Powodzenia .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kominek wyszedł bardzo ładnie, a z tego wyszła także bardzo ciekawa relacja, nie za wiele ich jest. Jak możesz pokaż jak zakończyłeś wyloty w pokojach na górze domu. Będę robił tak jak Ty, tylko mam strop betonowy i zastanawiam się jak dobrze je umiejscowić w stropie i czym odizolować od styropianu znajdujacego się w podłodze.

Te rury do rozprowadzenia ciepła podłączone są blachy którą tak jaby obudowany został kominek, tworzy się tam coś w rodzaju komory. Czy taką blachę/obudowę do podłączenai rur do rozprowadzenia ciepła kupuje się razem z kominkiem czy osobno.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem po kolei . Wyloty powietrza to typowe anemostaty ze stali nierdzewnej w moim przypadku o średnicy 150 mm i są na wysokości ok 30 cm nad poziomem podłogi . O ile dobrze zrozumiałem ty chcesz umieścić wyloty w podłodze . Jak sam zauważyłeś jest problem z odizolowaniem od styropianu . Nie mam wiedzy czy można zastosować takie rozwiązanie . Zazwyczaj zaizolowane rury lub kształtki prowadzi się podłogą lub ścianą i kończy na pewnej wysokości nad podłogą . Trudno będzie odizolować anemostaty od styropianu w stropie , ale niech wypowiedzą się mądrzejsi . Ta blacha/obudowa nazywa się dystrybutor ciepłego powietrza . Zamawiasz go tam gdzie kupujesz kominek , bo jest dopasowany do konkretnego modelu . Przy zamówieniu ustalasz średnicę króćców wylotowych . Napisz coś więcej o kominku , jaka moc , DGP rozumiem że grawitacyjne i najważniejsze jaki rozkład pomieszczeń . Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki za dopowiedź. Co do kominka to przygotowuję sie do jego montażu /chciałbym zrobić to sam, jak większość przy budowie domu/. Nad modelem kominka się zastanawiam. Co do pomoieszczeń, to kominek mam w centralnej części domu, nad kominkiem bezpośrednio są dwa pokoje, do jednego ciepłe powietrze będzie napływało z podłogi a do drugiego ze ściany. Do przedpokoju na piętrze jest około 1 metra i do trzeciego pokoju około 2 metrów. Chciałbym dać nawiew chociaż do tego trzeciego pokoju. Wtedy dałbym rurę płaską o wysokości max 5 cm /5 cm styropian i 5 cm beton/. Tylko nie wiem jeszcze jakie rury, jak je zaizolować, położyć w warstwie styropianu. Nie weim czy bez wymuszonego nawiewu powietrze ciepłe będzie docierało do tego pokoju. A i jeszcze za kominkiem jest kuchnia do której wystarczyło by przebić otwór w ścianie. To tyle, ale namieszałem ale myśle że wiadomo o co chodzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najważniejsze jest dobranie mocy wkładu do wielkości domu. Podaj powierzchnię . Montaż nie jest trudny , ale trzeba znać podstawowe zasady np. min. odległość od ściany . Podłączenie rury spalinowej do komina radziłbym zlecić fachowcowi . Ja zdecydowałem się na Tarnawę , bo oprócz jej zalet (jak dla mnie) miałem gratis stojak pod wkład , dostawę i montaż . Teraz DGP . Izolowanie kształtek to nie problem , na stronie Darco masz rękawy . Jest jeszcze kwestia wylotu z podłogi . Myślę , że można zastosować kształtkę z wylotem okrągłym i do tego anemostat . Od styropianu wylewki odizoluje wełna , ale jest problem styku anemostatu z podłogą w zależności od temperatury. Jeśli chodzi o trzeci pokój , to 2 m dla grawitacyjnego DGP to nie problem . U mnie jest 3 m i ogrzewa 2 pomieszczenia . Tyle , że ja mam rurę fi 150 , a ty musisz dać kształtkę 150X50 , co daje o połowę mniejsze pole przekroju , ale pokój pewnie nie ma dużej powierzchni , więc powinno wystarczyć. Do kuchni lepiej przebić 2 otwory dla pełnej cyrkulacji powietrza , bo tylko górny słabo nagrzewa .Układ domu i kominka masz idealne do grawitacyjnego Dgp. Odległości od osi kominka też niewielkie , jedynie zastanawiam się czy kształtki które musisz zastosować nie mają za małego pola przekroju do grawitacji. Pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...