Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Drzwi balkonowe, tarasowe. Podparcie i izolacja


Recommended Posts

Na początek witam wszystkich serdecznie!

 

Natchniony tym forum zamontowałem pod oknem PCV tarasowym oraz balkonowymi specjalne podpory

Jak to niestety często bywa, monteży położyli pod oknami co im w ręce wpadło, nie zwracając uwagi na sensowność rozwiązania. Montaż miałem przeprowadzony na wiosnę i odpukać na razie nic złego z oknami się nie dzieje. Postanowiłem jednak poprawić przed wylewkami ten "sajgon" panujący pod ramami.

Podpory kupiłem i zamontowałem. Jak to wygląda możecie przekonać się sami

 

http://img543.imageshack.us/img543/5378/20111202152739small.jpg

http://img849.imageshack.us/img849/4884/20111202152835small.jpg

http://img830.imageshack.us/img830/7991/20111202133611small.jpg

http://img233.imageshack.us/img233/6788/20111202133601small.jpg

 

Podpory przykręcone są do chudziaka śrubami 12/60 z kołkami. Niestety nie mam tak małej wkrętarki żeby wścisnąć ją w szczelinę między ramą, a chudziakiem i przykręcić podpory do ramy podokiennej. Tam tylko dokręcona jest ta podpora.

 

Przestrzeń między podporami wypełniona będzie styropianem i zapiankowana. Mam jednak do frumowiczów parę nurtujących mnie pytań:

1) podpory zewnętrzne przykręcone są w osi ramy plus jedna w osi ramy między skrzydłamo okna tarasowego (zdjęcie 3). Zastananwiam się jednak czy te zewnętrzne nie powinny być oddalone od krawędzi ok. 15cm? Tak gdzieś czytałem, że tak powinno być przy kotwieniu, ale czy przy podparciu też? Dodatkowo dwie podpory przykręcone będą na środku skrzydeł.

2) jeśli dorze jest jak jest, to co z pracą profili i rozszerzaniem latem i kurczeniem zimą? Przecież z taką podporą nie ma tam luzu i marginesu na ruch profili? Nie wygną się gdzieś na środku?

3) czy wielką tragedią jest brak przykręcenia podpory do ramy podokiennej? Jaki to może mieć wpływ na pracę i wyginanie ramy w przód i w tył?

4) jak mocno dokręcać te śruby do podpór? Do oporu się nie da, bo lekko kręcąc można spokojnie wygiąć ramę. Zostawić jakiś luz? Czy tylko na styk z ramą? Ja dokręcałem na styk plus pół obrotu, ale okazało się że nie mogłem zamknąć drzwi balkonowych bo się lekko wygięły :-). Mimo, że wkręcając śrubę nie czułem żadnego oporu. Odkręciłem z powrotem i zostawiłem tylko na styk.

5) jak wylać wylewkę? Powinna być wylana pod listwę okienną aż do tych metalowych podpór? Czy tylko do krawędzi listwy, a wtedy podpory i przestrzeń pod listwą okienną ocieplić styropianem (w tym wypadku okne nie będzie w ogóle dotykać wylewki?

6) słyszałem od jednego z monterów, że warto w ramie dolnej zamontować kotwy, które będą wygięte do środka pomieszczenia, ale mają niejako "wisieć" w powietrzu. Dopiero w trakcie wylewania posadzki, te wiszące kotwy zatapia się w cemencie. Dzięki temu, zatopione kotwy usztywniają dodatkowo ramę nie pozwalając jej na ruchy i wyginanie w przód i w tył. Czy to jest prawidłowe rozumowanie? Wylewki tradycyjne (a taką będe miał) też pracują i rozszerzają się i dlatego robi się dylatacje i zakłada taśmy brzegowe. Jeśli taka posadzka w uproszczeniu ruszy się, to przecież razem z tymi kotwami i niejako sama wymusi ruch dolnej ramy na zewnątrz czy też do wewnątrz. Nie wiem ile to może być mm, ale jakoś tam posadzka pracuje (ogrzewanie podłogowe) i nawet te 2-3 mm moga wypaczyć ramę

 

Się trochę rozpisałem, ale to są ważne dla mnie pytania i prosiłbym doświadczonych forumowiczów i monterów o odpowiedź na nie

Dziękuję

 

~bruder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, trochę pojechałeś z treścią i pytaniami ;)

Może trochę z innej beczki, ale ja zamawiając moją stolarkę, nie wiadomo dlaczego, zostałam uznana przez sprzedawcę za wymagającą klientkę :confused:

Może dlatego, że w moim domu prawie wszystkie (poza 2), okna są balkonowe w zestawach i nie życzyliśmy sobie, by pod nimi była posadzka, styropian, etc.

Od razu zamówiłam tzw. poszerzenia z pcv, które dodatkowo będą wzmacniane stalowymi ceownikami. Z uwagi, że okna będą posadowione w warstwie pierwszego pustaka, tych poszerzeń będzie na 20cm wysokości, znaczy 2 poszerzenia gr. 10 cm, każde wzmacniane stalą.

Myślę, że to dobre rozwiązanie pomagające uniknąć mostków termicznych, gwarantujące w miarę stabilność dla okien dużych i dodatkowo za rozsądną cenę:)

Może coś z tego, przyda się Tobie?

Pozdrawiam.

Edytowane przez koka1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Podparcie powinno być pod stojakami i słupkami czyli jest OK.

2. Miejsce na pracę termiczną profili powinno być nad oknem

3. Powinny być przykręcone

4. Śruby reguluje się tak by dolna rama miało poziom na całej długości

5. Najlepiej by wylewka weszła trochę pod listwę - będzie dodatkowe podparcie

6. Skoro nie przykręciłeś podpór do okna to kotwy są wskazane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...