Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jakosc nowych okien drewnianych.


Recommended Posts

Witam,

 

zamowilem 18 okien drewnianych (sosna na mikrowszczepy) do budowanego domu. Mniejsza o opoznienia, bo nie o tym mowa. Przyszly okna, rozpakowalem 9 sztuk, a wszystkich byly skazy i uszkodzenia. Odeslalem okna do fabryki zadajac usuniecia usterek, badz produkcji nowych okien. Po dlugim czasie okna wrocily z fabryki, "komisyjnie" odbierane z transportu przez dilera oraz przewiezione do mnie. Po rozpakowaniu okazalo sie, ze okna sa w jeszcze gorszym stanie, niz byly. Zdecydowalem, by montowac, bo musze robic instalacje przez zime, ale zazadalem tylko czesciowej platnosci, poki usterki nie zostana usuniete. Po dokladnym przegladzie po montazu okazuje sie, ze doslownie kazde okno posiada od 3 do 15 uszkodzen/skaz.

 

Czy to jest norma? Dla mnie te okna wygladaja nie na I klase jakosci, ale jakby byly z demontazu.

 

"kilka" przykladow (zdjec posiadam ok. 170):

20111203_121317.jpg

20111203_121247.jpg

20111203_121339.jpg

20111203_121453.jpg

20111203_121709.jpg

20111203_121742.jpg

20111203_122602.jpg

20111203_123239.jpg

20111203_123324.jpg

20111203_120439.jpg

20111203_120407.jpg

20111203_120239.jpg

20111203_120755.jpg

20111203_121055.jpg

20111203_114556.jpg

20111203_114709.jpg

20111203_114731.jpg

20111203_115155.jpg

20111203_115050.jpg

20111203_115645.jpg

20111203_115909.jpg

20111203_115945.jpg

20111203_120016.jpg

20111203_120130.jpg

20111203_110951.jpg

20111203_111523.jpg

20111203_112143.jpg

20111203_112323.jpg

20111203_113656.jpg

20111203_113958.jpg

20111203_114113.jpg

20111203_103826.jpg

20111203_104057.jpg

20111203_104334.jpg

20111203_105513.jpg

20111203_104410.jpg

20111203_110813.jpg

20111203_110930.jpg

20111203_101257.jpg

20111203_101459.jpg

20111203_102138.jpg

20111203_101931.jpg

20111203_102527.jpg

20111203_101131.jpg

20111203_095531.jpg

20111203_095609.jpg

20111203_095650.jpg

20111203_100531.jpg

20111203_100558.jpg

20111203_093953.jpg

20111203_094010.jpg

20111203_094234.jpg

20111203_094512.jpg

20111203_094607.jpg

20111203_094806.jpg

20111203_094832.jpg

20111203_095435.jpg

20111203_113326.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 43
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Oczywiscie, ze mieli. Zarysowan i uszkodzen do "zywego" drewna nie bylo przed montazem.

 

Problem w tym, ze nie wiem, co z tym poczac. Nie wiem, czy oni sa w stanie usunac usterki w zadowalajacy sposob. A jesli nie, to co? Odstapic od umowy? Zadac wymiany na nowe? Ja musze robic instalacje przez zime - musze miec zamknieta budowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, ze mieli. Zarysowan i uszkodzen do "zywego" drewna nie bylo przed montazem.

 

Problem w tym, ze nie wiem, co z tym poczac. Nie wiem, czy oni sa w stanie usunac usterki w zadowalajacy sposob. A jesli nie, to co? Odstapic od umowy? Zadac wymiany na nowe? Ja musze robic instalacje przez zime - musze miec zamknieta budowe.

 

Ilość błędów i wad powstałych w procesie produkcji, lakierowania, transportu, montażu jest tak duża, że powinien Pan odmówić przyjęcia tych okien i nie dopuścic do ich montazu. Wad widocznych na zdjęciach nie da się prawdopodobnie usunąć w zadowalający sposób na zamontowanych wyrobach - nawet w warunkach warsztatowych będzie to trudne...

 

Nie pozostaje Panu chyba nic innego jak zakwestionować jakość dostarczonych okien i zażądać ich wymiany na nowe. Koszty demontazu tych okien i wstawienia nowych będzie Pan musiał jednak prawdopodobnie pokryć we własnym zakresie. - chyba, że jakoś "przełknie" Pan widoczne skazy i zgodzi się na jakąś naprawę zamontowanych już okien i obniżenie ceny wyrobów. Tak czy inaczej konieczne będę również poprawki w pracach montazowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego koszt demontazu i montazu musialbym pokryc ja, a nie sprzedawca?

 

Jakie poprawki w pracach montazowych sa potrzebne?

 

Dlatego, że część przynajmniej wad widoczna była w momencie odbioru jakościowego okien, przed ich montażem. Można więc mniemać, że dopuszczając te okna do montażu zaakceptował Pan również te wady. Możliwe jest oczywiście, że wniósł Pan swoje zastrzeżenia do protokołu odbioru stolarki i w inny sposób umówił się z dostawcą...

 

Co do wad montazowych, to na conajmniej jednym zdjęciu widoczny jest brak pianki montażowej (zbyt mała szczelina montażowa) i pekniecie ramiaka na skutek przewiercenia śruby montażowej. Nie sposób jednak przeanalizowac to na podstawie zdjęć - powinien Pan zaprosić rzeczoznawcę techniczneo d/s stolarki i poprosić o sporządzenie opinii technicznej. Na pewno są tu podstawy do zakwestionowania jakości prac montażowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W protokole odbioru zapisalismy, ze sa liczne uszkodzenia mechaniczne, zarysowania itd. do poprawy, a do umowy dodalismy aneks, ze czesc platnosci wstrzymana jest do momentu usuniecia wad produktu.

 

Na ktorym zdjeciu jest brak pianki? Panowie mowili, ze minimum 1cm szczelina musi byc i wg nich wszedzie bylo poprawnie.

 

Gdzie takiego rzeczoznawce mozna znalezc i ile kosztuje taka usluga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W protokole odbioru zapisalismy, ze sa liczne uszkodzenia mechaniczne, zarysowania itd. do poprawy, a do umowy dodalismy aneks, ze czesc platnosci wstrzymana jest do momentu usuniecia wad produktu.

 

Na ktorym zdjeciu jest brak pianki? Panowie mowili, ze minimum 1cm szczelina musi byc i wg nich wszedzie bylo poprawnie.

 

Gdzie takiego rzeczoznawce mozna znalezc i ile kosztuje taka usluga?

 

Na jednym ze środkowych zdjęć wydaje się, że okno jest na styk z murem, ale może to tylko kwestia jakości tego zdjęcia.. Jeżeli są szczeliny min. 1 cm, to znaczy, że powinno być OK.

Lista rzeczoznawców powinna być w każdym oddziale Stowarzyszenia Inzynierów (SITPMB). Tam także ceny.. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Gdzie takiego rzeczoznawce mozna znalezc i ile kosztuje taka usluga?

 

Przy Zrzeszeniu Montażystów Stolarki zaczęła właśnie funkcjonować grupa rzeczoznawców budowlanych wyspecjalizowanych w zagadnieniach stolarki budowlanej. Koszt ich pracy to 100 zł/godz. plus koszty dojazdu. Namiary znajdziesz na stronie Zrzeszenia. pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Okna są zamontowane , protokól odbioru spisany więc jako jedna ze stron umowy jesteś zobowiązany do jej realizacji. Oznacza to,że musisz wyznaczyć termin firmie , która tobie okna sprzedała ( jak sie domyślam wraz z ich montażem ) , do usuniecia wad ( w zdecydowanej wiekszości drobnych uszkodzeń ). Usunecie ( maprawy lakiernicze i uzupełnienie drobnych ubytków drewna ) jest możliwe, ale po pierwsze w okresie wiosennym jak stała temperatura w nocy wzrośnie do kilku stopni powyżej zera, po drugie musi to wykonać wysokiej klasy fachowiec inaczej naprawa będzie nie skuteczna ( estetycznie i technicznie ).Jak firma nie będzie chciała , lub potrafiła usunąć w/w usterek , to wtedy uwrto wykonać stosowną ekspertyzę , która potwierdzi twoje zasadne roszczenia w stosunku do wykonawcy. Natomiast zawsze warto nie ponosząc dodatkowych kosztów " dogadać się " z wykonawcą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

fabryczne i montazowe wgniecenia i zarysowania - nie podlegaja normalizacji

problem jest natomiast z mikrowczepami w warstwach zewnetrznych

okna sa polakierowane lakierem bezbarwnym z widocznym rysunkiem drewna

w tej sytuacji mikrowczepy moga znajdowac sie w warstwach zewnetrznych jedynie w sytuacji kiedy w zawartej umowie istnieje odpowiednia klauzula.

Norma dotyczaca elementow drewnianych do okien nie dopuszcza mikrowczepow w warstwach zewnetrznych przy lakierowaniu bezbarwnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Rety.. ile uszkodzeń! Przez ostatnie 5 lat nie nazbierałem tylu łącznie.

Przyczyny są wg mnie w wielu miejscach ale najważniejsze - drewno sosnowe - jest niestety dość miękkie i podatne na uszkodzenia:

- w fabryce przez nieostrożne obchodzenie się.

- w transporcie, przy rozładunku i składowaniu przy słabym zabezpieczeniu okien.

- "oględziny" na budowie i zwrot do fabryki. Nikt na budowie nie zapakuje okien tak dobrze, jak fabrycznie ( o ile te były zapakowane).

- sam montaż..

Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że przy pierwszej próbie montażu wad byłoby o połowę mniej i zapewne dałoby się je w dużej części ponaprawiać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months później...
  • 4 weeks później...

Jeszcze sie nie zakonczylo. Pod koniec maja sprzedawca po wielu wizytach, kilku probach naprawy na miejscu (jeszcze gorzej) oraz wizycie rzeczoznawcy (spor miedzy sprzedawca z montazystami a producentem) podjal decyzje o demontazu i odeslaniu do producenta, gdzie okna mialy zostac naprawione (przeszlifowane i pomalowane na nowo). Pomijam juz fakt, ze mialy wrocic w polowie czerwca, a przyjechaly dopiero dzis i to nie wszystkie. Co gorsza - wrocily w jeszcze gorszym stanie, o ile to w ogole mozliwe... Oczywiscie ekipa zabrala je nawet nie probujac montowac.

 

Sam juz nie wiem, co robic. Teoretycznie takie uszkodzenia nie uniemozliwiaja korzystania z okien, bo te sie zamykaja, otwieraja, sa szczelne, mozna je rozszczelnic itd. Ale wygladaja dramatycznie, a estetyczna strona towaru w tym przypadku IMHO jest istotna.

 

I teraz: ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej zaklada, ze kupujacy moze zazadac zwrotu pieniedzy, badz wymiany towaru na nowy, jesli naprawa nie jest dokonana "w odpowiednim czasie". Ustawodawca nie definiuje wprost odpowiedniego czasu - jest to czas, ktory ma na wzgledzie charakter i rodzaj towaru. W tym wypadku jednak mowimy juz o prawie 300 dniach!!! Dalej ustawa jednak zaklada, ze do zwrotu pieniedzy, badz wymiany na nowy kupujacy nie ma prawa, jesli niezgodnosc towaru z umowa ma charakter nieistotny. Wowczas pozostaje jedynie opcja z obnizeniem ceny.

 

Pytanie, czy okna wygladajace, jak uzywane z demontazu, to niezgodnosc istotna, czy tez nie?

 

Druga sprawa, to procedura. Tynki mi prawie skonczyli, chcialbym zaczynac wylewki, a nie mam okien. Jesli teraz na pismie zazadam zwrotu pieniedzy, badz wymiany okien, to jak w banku mam 14 dni oczekiwania na odpowiedz sprzedawcy. Zaloze sie, ze sprzedawca uzna, ze niezgodnosc jest nieistotna i ewentualnie zaproponuje jakies smieszne pieniadze (np. 5% wartosci mniej) i bede musial z tym isc do sadu. Nie wiadomo, co sad zasadzi - czy obnizke ceny, czy zwrot/wymiana, a ja wciaz bez okien. Trwac to moze miesiacami, jesli nie latami. Teoretycznie moge zamowic okna u innego producenta, co trwac bedzie prawdopodobnie ok. 3 miesiace i zostac potem z 2 zestawami.

 

Jak zyc panie Premierze??

Edytowane przez Olleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Premier do Twojego problemu nie ma nic!

masz spisaną umowę ze Sprzedawcą?

masz protokół z dzisiejszej dostawy?

Po dzisiejszej kolejnej wpadce producenta slij list polecony za potwierdzeniem odbioru z wezwaniem do wstawienia okien prawidlowo oszlifowanych, polakierowanych i zamontowanych w terminie 14dni od dnia otrzymania zawiadomienia pod rygorem uniewaznienia umowy i zwrotu wpłaconej sumy wraz z odsetkami w wys. 25% od dnia montazu wyznaczonego w umowie - wiekszych odsetek nie pisz bo oze to być potraktowane jako lichwa a ten poziom odpowiada wartości odsetek od kredytów na karcie

Dopisz również, ze niniejsze pismo jest ostatecznym, przedsadowym wezwaniem do usuniecia braków wynikajacych z realizacji zawartej umowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...