Olleo 04.12.2011 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Witam, zamowilem 18 okien drewnianych (sosna na mikrowszczepy) do budowanego domu. Mniejsza o opoznienia, bo nie o tym mowa. Przyszly okna, rozpakowalem 9 sztuk, a wszystkich byly skazy i uszkodzenia. Odeslalem okna do fabryki zadajac usuniecia usterek, badz produkcji nowych okien. Po dlugim czasie okna wrocily z fabryki, "komisyjnie" odbierane z transportu przez dilera oraz przewiezione do mnie. Po rozpakowaniu okazalo sie, ze okna sa w jeszcze gorszym stanie, niz byly. Zdecydowalem, by montowac, bo musze robic instalacje przez zime, ale zazadalem tylko czesciowej platnosci, poki usterki nie zostana usuniete. Po dokladnym przegladzie po montazu okazuje sie, ze doslownie kazde okno posiada od 3 do 15 uszkodzen/skaz. Czy to jest norma? Dla mnie te okna wygladaja nie na I klase jakosci, ale jakby byly z demontazu. "kilka" przykladow (zdjec posiadam ok. 170): Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dyzu007 04.12.2011 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 widze ze i monterzy mieli wkład w usterki okien.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 04.12.2011 11:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Oczywiscie, ze mieli. Zarysowan i uszkodzen do "zywego" drewna nie bylo przed montazem. Problem w tym, ze nie wiem, co z tym poczac. Nie wiem, czy oni sa w stanie usunac usterki w zadowalajacy sposob. A jesli nie, to co? Odstapic od umowy? Zadac wymiany na nowe? Ja musze robic instalacje przez zime - musze miec zamknieta budowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 05.12.2011 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 Oczywiscie, ze mieli. Zarysowan i uszkodzen do "zywego" drewna nie bylo przed montazem. Problem w tym, ze nie wiem, co z tym poczac. Nie wiem, czy oni sa w stanie usunac usterki w zadowalajacy sposob. A jesli nie, to co? Odstapic od umowy? Zadac wymiany na nowe? Ja musze robic instalacje przez zime - musze miec zamknieta budowe. Ilość błędów i wad powstałych w procesie produkcji, lakierowania, transportu, montażu jest tak duża, że powinien Pan odmówić przyjęcia tych okien i nie dopuścic do ich montazu. Wad widocznych na zdjęciach nie da się prawdopodobnie usunąć w zadowalający sposób na zamontowanych wyrobach - nawet w warunkach warsztatowych będzie to trudne... Nie pozostaje Panu chyba nic innego jak zakwestionować jakość dostarczonych okien i zażądać ich wymiany na nowe. Koszty demontazu tych okien i wstawienia nowych będzie Pan musiał jednak prawdopodobnie pokryć we własnym zakresie. - chyba, że jakoś "przełknie" Pan widoczne skazy i zgodzi się na jakąś naprawę zamontowanych już okien i obniżenie ceny wyrobów. Tak czy inaczej konieczne będę również poprawki w pracach montazowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 05.12.2011 08:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 Dlaczego koszt demontazu i montazu musialbym pokryc ja, a nie sprzedawca? Jakie poprawki w pracach montazowych sa potrzebne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 06.12.2011 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Dlaczego koszt demontazu i montazu musialbym pokryc ja, a nie sprzedawca? Jakie poprawki w pracach montazowych sa potrzebne? Dlatego, że część przynajmniej wad widoczna była w momencie odbioru jakościowego okien, przed ich montażem. Można więc mniemać, że dopuszczając te okna do montażu zaakceptował Pan również te wady. Możliwe jest oczywiście, że wniósł Pan swoje zastrzeżenia do protokołu odbioru stolarki i w inny sposób umówił się z dostawcą... Co do wad montazowych, to na conajmniej jednym zdjęciu widoczny jest brak pianki montażowej (zbyt mała szczelina montażowa) i pekniecie ramiaka na skutek przewiercenia śruby montażowej. Nie sposób jednak przeanalizowac to na podstawie zdjęć - powinien Pan zaprosić rzeczoznawcę techniczneo d/s stolarki i poprosić o sporządzenie opinii technicznej. Na pewno są tu podstawy do zakwestionowania jakości prac montażowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 06.12.2011 09:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 W protokole odbioru zapisalismy, ze sa liczne uszkodzenia mechaniczne, zarysowania itd. do poprawy, a do umowy dodalismy aneks, ze czesc platnosci wstrzymana jest do momentu usuniecia wad produktu. Na ktorym zdjeciu jest brak pianki? Panowie mowili, ze minimum 1cm szczelina musi byc i wg nich wszedzie bylo poprawnie. Gdzie takiego rzeczoznawce mozna znalezc i ile kosztuje taka usluga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 06.12.2011 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 W protokole odbioru zapisalismy, ze sa liczne uszkodzenia mechaniczne, zarysowania itd. do poprawy, a do umowy dodalismy aneks, ze czesc platnosci wstrzymana jest do momentu usuniecia wad produktu. Na ktorym zdjeciu jest brak pianki? Panowie mowili, ze minimum 1cm szczelina musi byc i wg nich wszedzie bylo poprawnie. Gdzie takiego rzeczoznawce mozna znalezc i ile kosztuje taka usluga? Na jednym ze środkowych zdjęć wydaje się, że okno jest na styk z murem, ale może to tylko kwestia jakości tego zdjęcia.. Jeżeli są szczeliny min. 1 cm, to znaczy, że powinno być OK. Lista rzeczoznawców powinna być w każdym oddziale Stowarzyszenia Inzynierów (SITPMB). Tam także ceny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
firewall 06.12.2011 17:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Olleo, czemu nie piszesz kto produkuje taką tandetę. Przecież takiego producenta należy piętnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 07.12.2011 05:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Powstrzymam sie z pietnowaniem, az sie przekonam, jak pojdzie doprowadzenie produktu do stanu zgodnego z umowa. W przyszlym tygodniu wizyta serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 18.12.2011 08:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2011 Gdzie takiego rzeczoznawce mozna znalezc i ile kosztuje taka usluga? Przy Zrzeszeniu Montażystów Stolarki zaczęła właśnie funkcjonować grupa rzeczoznawców budowlanych wyspecjalizowanych w zagadnieniach stolarki budowlanej. Koszt ich pracy to 100 zł/godz. plus koszty dojazdu. Namiary znajdziesz na stronie Zrzeszenia. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejzms 27.12.2011 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2011 Okna są zamontowane , protokól odbioru spisany więc jako jedna ze stron umowy jesteś zobowiązany do jej realizacji. Oznacza to,że musisz wyznaczyć termin firmie , która tobie okna sprzedała ( jak sie domyślam wraz z ich montażem ) , do usuniecia wad ( w zdecydowanej wiekszości drobnych uszkodzeń ). Usunecie ( maprawy lakiernicze i uzupełnienie drobnych ubytków drewna ) jest możliwe, ale po pierwsze w okresie wiosennym jak stała temperatura w nocy wzrośnie do kilku stopni powyżej zera, po drugie musi to wykonać wysokiej klasy fachowiec inaczej naprawa będzie nie skuteczna ( estetycznie i technicznie ).Jak firma nie będzie chciała , lub potrafiła usunąć w/w usterek , to wtedy uwrto wykonać stosowną ekspertyzę , która potwierdzi twoje zasadne roszczenia w stosunku do wykonawcy. Natomiast zawsze warto nie ponosząc dodatkowych kosztów " dogadać się " z wykonawcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plonskij 18.01.2012 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2012 fabryczne i montazowe wgniecenia i zarysowania - nie podlegaja normalizacjiproblem jest natomiast z mikrowczepami w warstwach zewnetrznychokna sa polakierowane lakierem bezbarwnym z widocznym rysunkiem drewnaw tej sytuacji mikrowczepy moga znajdowac sie w warstwach zewnetrznych jedynie w sytuacji kiedy w zawartej umowie istnieje odpowiednia klauzula.Norma dotyczaca elementow drewnianych do okien nie dopuszcza mikrowczepow w warstwach zewnetrznych przy lakierowaniu bezbarwnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 23.01.2012 05:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2012 W przyszlym tygodniu wizyta serwisu. Olleo, no i jak po wizycie serwisu? Poprawili czy zaproponowali obniżenie ceny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 31.01.2012 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2012 Rety.. ile uszkodzeń! Przez ostatnie 5 lat nie nazbierałem tylu łącznie. Przyczyny są wg mnie w wielu miejscach ale najważniejsze - drewno sosnowe - jest niestety dość miękkie i podatne na uszkodzenia:- w fabryce przez nieostrożne obchodzenie się. - w transporcie, przy rozładunku i składowaniu przy słabym zabezpieczeniu okien. - "oględziny" na budowie i zwrot do fabryki. Nikt na budowie nie zapakuje okien tak dobrze, jak fabrycznie ( o ile te były zapakowane).- sam montaż.. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć, że przy pierwszej próbie montażu wad byłoby o połowę mniej i zapewne dałoby się je w dużej części ponaprawiać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
blokno 09.06.2012 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2012 Olleo, no i jak po wizycie serwisu? Poprawili czy zaproponowali obniżenie ceny? .. ponawiam.. Jak to się zakończyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 04.07.2012 08:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 (edytowane) Jeszcze sie nie zakonczylo. Pod koniec maja sprzedawca po wielu wizytach, kilku probach naprawy na miejscu (jeszcze gorzej) oraz wizycie rzeczoznawcy (spor miedzy sprzedawca z montazystami a producentem) podjal decyzje o demontazu i odeslaniu do producenta, gdzie okna mialy zostac naprawione (przeszlifowane i pomalowane na nowo). Pomijam juz fakt, ze mialy wrocic w polowie czerwca, a przyjechaly dopiero dzis i to nie wszystkie. Co gorsza - wrocily w jeszcze gorszym stanie, o ile to w ogole mozliwe... Oczywiscie ekipa zabrala je nawet nie probujac montowac. Sam juz nie wiem, co robic. Teoretycznie takie uszkodzenia nie uniemozliwiaja korzystania z okien, bo te sie zamykaja, otwieraja, sa szczelne, mozna je rozszczelnic itd. Ale wygladaja dramatycznie, a estetyczna strona towaru w tym przypadku IMHO jest istotna. I teraz: ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej zaklada, ze kupujacy moze zazadac zwrotu pieniedzy, badz wymiany towaru na nowy, jesli naprawa nie jest dokonana "w odpowiednim czasie". Ustawodawca nie definiuje wprost odpowiedniego czasu - jest to czas, ktory ma na wzgledzie charakter i rodzaj towaru. W tym wypadku jednak mowimy juz o prawie 300 dniach!!! Dalej ustawa jednak zaklada, ze do zwrotu pieniedzy, badz wymiany na nowy kupujacy nie ma prawa, jesli niezgodnosc towaru z umowa ma charakter nieistotny. Wowczas pozostaje jedynie opcja z obnizeniem ceny. Pytanie, czy okna wygladajace, jak uzywane z demontazu, to niezgodnosc istotna, czy tez nie? Druga sprawa, to procedura. Tynki mi prawie skonczyli, chcialbym zaczynac wylewki, a nie mam okien. Jesli teraz na pismie zazadam zwrotu pieniedzy, badz wymiany okien, to jak w banku mam 14 dni oczekiwania na odpowiedz sprzedawcy. Zaloze sie, ze sprzedawca uzna, ze niezgodnosc jest nieistotna i ewentualnie zaproponuje jakies smieszne pieniadze (np. 5% wartosci mniej) i bede musial z tym isc do sadu. Nie wiadomo, co sad zasadzi - czy obnizke ceny, czy zwrot/wymiana, a ja wciaz bez okien. Trwac to moze miesiacami, jesli nie latami. Teoretycznie moge zamowic okna u innego producenta, co trwac bedzie prawdopodobnie ok. 3 miesiace i zostac potem z 2 zestawami. Jak zyc panie Premierze?? Edytowane 4 Lipca 2012 przez Olleo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojgoc 04.07.2012 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Premier do Twojego problemu nie ma nic!masz spisaną umowę ze Sprzedawcą?masz protokół z dzisiejszej dostawy?Po dzisiejszej kolejnej wpadce producenta slij list polecony za potwierdzeniem odbioru z wezwaniem do wstawienia okien prawidlowo oszlifowanych, polakierowanych i zamontowanych w terminie 14dni od dnia otrzymania zawiadomienia pod rygorem uniewaznienia umowy i zwrotu wpłaconej sumy wraz z odsetkami w wys. 25% od dnia montazu wyznaczonego w umowie - wiekszych odsetek nie pisz bo oze to być potraktowane jako lichwa a ten poziom odpowiada wartości odsetek od kredytów na karcieDopisz również, ze niniejsze pismo jest ostatecznym, przedsadowym wezwaniem do usuniecia braków wynikajacych z realizacji zawartej umowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 04.07.2012 12:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Protokolu niestety nie mam - nie bylo mnie przy tym, a montazysci po prostu zabrali towar i pojechali. Ojciec mial za zadanie ich tylko wpuscic, a ja mialem przyjechac po 16tej na odbior. Ale napisalem do nich, ze oczekuje protokolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Olleo 04.07.2012 13:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lipca 2012 Wlasnie otrzymalem informacje, ze odstepujemy od umowy i zwrot kasy. Pieknie, kuzwa, pieknie. Kolejne 3 miesiace w plecy, ale przynajmniej nie zostane z dwoma zestawami okien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.