Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Schody SAMONOŚNE


Charlie

Recommended Posts

Witam,

Czy ktoś ma tego typu konstrukcję u siebie ? Jeśli tak to proszę o kontakt na wykonawcę i podpowiedź ile kosztowały :)

 

Pod hasłem schody samonośne należy rozumieć konstrukcję gdzie drewniane trepy wystają ze ściany a balustrada jest z grubego szkła przytwierdzona do policzków trepów. Nie są widoczne żadne wsporniki czy słupki.

 

Z góry dziękuję za info..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months później...
odświeżam wątek. Ciekawi mnie tego typu rozwiązanie, a raczej woła do siebie;). Zastanawiam się i to poważnie dosyc na tegoroczną, nawet przedświąteczna realizację. Potrzebuje już zmiany we wnętrzu, nowatorskości… czegoś co sprosta moim wymogom estetycznym. A te, Ooo te schody sa niesamowite. Widziałem je kiedyś i do tej pory pamiętam, nie ważne jaka cena
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
kaiser.jpgo masz! Mam nieodparte wrażenie, że rzuciłeś się na temat jak poparzony. Schody samonośne mogą wzbudzić entuzjazm, ale spokojnie . Mam u siebie podobną realizację jaką widac na zdjeciu -równie ciemne stopnie, wnętrze utrzymane w modernistycznym stylu. Króluje u mnie minimalizm, dlatego też schody były niezbędne, szczególnie z takim charakterem. Chcesz takie? to powiem tylko tyle, że w Kaiser rozwiążą twój problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten podział szyby przy poczatku biegu wygląda trochę na chaotyczny (bo taki w istocie jest ), lepiej jakby w połowie długości biegu było pionowe łączenie a nie prostopadle do osi biegu.

Poza tym, powinien być jakiś pochwyt na zakończeniu szkła, szklany, metalowy albo drewniany ew. trochę odsunięty od szkła do wnętrza biegu (taki byłby najwygodniejszy) bo o tę szybę nie można się podeprzeć, co trochę przeczy idei barierki przy schodach. Ta szyba na biegu jest w ogóle trochę za wysoka i nieproporcjonalnie wygląda, a też ten uskok od dołu między ukośna szybą a poziomą trochę razi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]146591[/ATTACH]o masz! Mam nieodparte wrażenie, że rzuciłeś się na temat jak poparzony. Schody samonośne mogą wzbudzić entuzjazm, ale spokojnie . Mam u siebie podobną realizację jaką widac na zdjeciu -równie ciemne stopnie, wnętrze utrzymane w modernistycznym stylu. Króluje u mnie minimalizm, dlatego też schody były niezbędne, szczególnie z takim charakterem. Chcesz takie? to powiem tylko tyle, że w Kaiser rozwiążą twój problem.

 

Witam. Proszę o informację jaki jest koszt takich schodów jak na foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
Witam! Czy ściana z silikaów 18cm grubości będzie się nadawać czy jest do poprawki? Niestety nie myśleliśmy o rodzaju schodów, a te z drugiego zdjęcia byłyby idealne.

 

Do poprawki - bruzdować trzeba pod konstrukcję stalową nośną.

Można zrobić tak, że ściany w ogóle nie musi być a konstrukcję stalową nośną zabudować płytami KG.

 

Max. długość stopnia 1,2 mb, grubość stopnia drewnianego 8 - 9 cm w zależności od rodzaju drewna - ugięcie stopnia przy węźle ze szkłem, max 4 mm pod warunkiem użycia balustrady szklanej jako elementu stężającego. Max. obciążenie 420 KG/m2.

Szkło na balustradę typu laminowane/hartowane grubości 17,5 mm w przypadku zastosowania poręczy ( nakładana na krawędź szkła lub montaż boczny do powierzchni szkła balustrady ) a 21,5 mm w przypadku gdy poręczą jest krawędź szkła.

Możliwość zastosowania stopni kamiennych lub szklanych.

 

To najdroższy typ schodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś oszczędna ta Beata na górnym biegu

Samonośne dywanówki gr.4-5cm?

Strach wchodzić

 

Czemu strach? Większość stopni na konstrukcjach samonośnych posiada grubość stopnia 40 mm. Zastosowanie odpowiednich bolców oraz śrub skręcających sprawia, że konstrukcja na brzegu stopnia ma minimalne ugięcie i są stabilniejsze od wielu klasycznych modeli samonośnych.

 

Inne też "Strach wchodzić" i są w 100% stabilne :)

 

http://www.centrum-schodow.com.pl/img/23/big/21.jpg

 

http://www.centrum-schodow.com.pl/img/23/big/12.jpg

 

http://www.centrum-schodow.com.pl/img/23/big/14.jpg

 

http://www.centrum-schodow.com.pl/img/13/big/5.jpg

ziuta62]

Dzięki za odpowiedż! Czyli nie muszę jej wyburzać pod to bruzdowanie co kolwiek to jest?

 

Generalnie najfajniej aby ściana była nośna do tego typu schodów ale mniejsze też nie stanowią problemu. Mocowania są tak gęsto rozmieszczone w takich przypadkach, a mocowania na klej dwuskładnikowy pozwalają spokojnie użytkować schody. Nie ma się co bać:) No i dobrze jest aby konstrukcje zakładać przed położeniem tynku na ścianie dzięki czemu uda się bez problemu zrobić gładką ścianę inaczej trzeba pruć i znowu obrabiać (a czasami nawet dodatkowo na całej ścianie nadkładać ) albo właśnie obudować to KG.

Edytowane przez proxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w tej chwili SSO więc do schodów "Wojtek" powinnam zrobić konstrukcję przed tynkami? Tylko takie schody będą mi pasowawć bo mam wszędzie belki wyeksponowane na sufitach i domek będzie raczej stylowy z dużą ilością drewna. Te metalowe podpory do schodów też są fajne, ale nie pasują, unikam wszelkich KG w domu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w tej chwili SSO więc do schodów "Wojtek" powinnam zrobić konstrukcję przed tynkami? Tylko takie schody będą mi pasowawć bo mam wszędzie belki wyeksponowane na sufitach i domek będzie raczej stylowy z dużą ilością drewna. Te metalowe podpory do schodów też są fajne, ale nie pasują, unikam wszelkich KG w domu.

 

Konstrukcje taką zakładamy przed położeniem tynków, ponieważ jest ona wykonywana z grubej blachy. Konstrukcja taka jest kompletna tzn. zawiera profil ścienny oraz mocowane elementy stalowe, które wystają ze ściany a stanowią konstrukcje dla stopnic. Można to również położyć na tynk przy czym należy pamiętać, że aby uzyskać efekt schodów "wychodzących ze ściany" To konstrukcja musi być obrobiona na gotowo ze ścianą. Blacha + mocowania gdzieś 3 cm (czasem więcej, jeżeli jest krzywa ściana), które trzeba zasłonić, a kłaść tak grubo gips mija się troszkę z celem. Kiedy ściany są już otynkowane, ogipsowane i pomalowane zakłada się stopnice. Dlatego lepiej konstrukcje założyć przed położeniem tynku. Daje to lepszy efekt i jest wygodniejsze przy obrabianiu, to i gips nie powinien pękać w takich wypadkach.

 

 

Wysłałem prywatną wiadomość

Edytowane przez proxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...