grzesioi 06.12.2011 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Witam! chcę zrobić palenisko do wędzarni. rok temu zalepiałem ubytki i użyłem do tego gotowej zaprawy szamotowej którą trzeba było rozmieszać z wodą. Niestety ale zaprawa ta po wyschnięciu była krucha i bardzo łatwo się posypała. Teraz chcę zrobić to od nowa i w związku z tym moje pytanie czego mam dodać do zaprawy szamotowej żeby spoiny między cegłą szamotową dobrze związały? czytałem ze cement portlandzki albo szkło wodne, możecie mi doradzić co będzie lepsze a może macie inny patent ( może wystarczy klej do glazury ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 06.12.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 "( może wystarczy klej do glazury )" Żebyś wiedział ! Zrobienie dobrej zaprawy szamotowej to spory kłopot. Bardzo ważne jest dokładne wyczyszczenie sadzy w miejscach klejonych . Bez tego daremny trud. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 06.12.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 (edytowane) Jezeli tam są temperatury to proponuje użyć gotowej zaprawy szamotowej już z zawartym cementem. Czyli zaprawy o wiązaniu hydrauliczno - ceramicznym. Jest praktycznie w tej cenie co klej do glazury. Kleje do glazury mają z reguły wystrzymałość do maks 100 stopni, a zaprawa o której piszę do 1200 stopni.Jak przy każdym murowaniu, klejeniu powierzchnie powinny być czyste, również niezatłuszczone. Klej do glazury jak sama nazwa wskazuje jest klejem, klejem cienkowarstwowym i jest głównie sprawdzany fabrycznie do typowo tych celów (klejenie glazury). Edytowane 6 Grudnia 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 06.12.2011 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Witam! Dodaj cementu portlandzkiego - około 10%. Jeżeli to budowla, jak mniemam, ogrodowa, szkło wodne odpada. Pozdrawiam P.S.Jak napisał w "międzyczasie" Bohusz, są dostępne gotowe zaprawy szamotowe o wiązaniu hydraulicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzesioi 06.12.2011 22:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 Witam! Dodaj cementu portlandzkiego - około 10%. Jeżeli to budowla, jak mniemam, ogrodowa, szkło wodne odpada. Pozdrawiam P.S. Jak napisał w "międzyczasie" Bohusz, są dostępne gotowe zaprawy szamotowe o wiązaniu hydraulicznym. ta budowla jest w budynku gospodarczym. a co do zaprawy to w sklepie mam pytać o zaprawę szamotową o wiązaniu hydrauliczno - ceramicznym, tak? a jak nie będzie to kupić cement i zmieszać razem w odpowiedniej proporcji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 07.12.2011 06:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Tak.I fugi cieńsze. I najlepiej, żeby producentem zaprawy był zakład materiałów ogniotrwałych, a nie ogrodzeń na przykład.Chociaż reguły tu właściwie nie ma. Zaprawa ma mieć szary kolor. Jeżeli przypomina piasek - nie kupuj. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 07.12.2011 06:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Czytam sobie Wojtka i myślę . Jaki wpływ na szerokość fugi ma grzesioi w swojej gotowej wędzarni ? No i okazuje się ,że nie doczytałem o nowym palenisku , do którego klej do płytek się nie nadaje , choć jego wytrzymałość termiczna jest o wiele wyższa niż 100 st C. Natomiast naprawy starych fug w komorze wędzarni możesz zrobić jak mówiłem . Tam potrzebna jest duża lepkość , której w zaprawach szamotowych należny unikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 07.12.2011 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Tak. I fugi cieńsze. I najlepiej, żeby producentem zaprawy był zakład materiałów ogniotrwałych, a nie ogrodzeń na przykład. Chociaż reguły tu właściwie nie ma. Zaprawa ma mieć szary kolor. Jeżeli przypomina piasek - nie kupuj. Pozdrawiam Ten temat czyta wielu, a więc wskazane jest aby odpowiedź była uniwersalna skierowana do wielu, wielu czytelników. Również tych nie piszących, ale tylko czytających. Tak działają fora internetowe, że pisze na nich niewielki odsetek, a czytających jest dużo, duzo więcej. Słyszałem Wojtku, że jest zaprawa szamotowa z cementem również w kolorze białym. Sporo ludzi właśnie chce mieć fugi białe, albo prawie białe. Możesz również dla uproszczenia i wyczerpania tematu również wskazać miejsca gdzie takie zaprawy można zakupić. Bo przecież o wyczerpujące odpowiedzi chodzi na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 07.12.2011 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 do którego klej do płytek się nie nadaje , choć jego wytrzymałość termiczna jest o wiele wyższa niż 100 st C. Piotrze ja tylko pisze o informacjach z kart produktów producentów klei do glazury. Jeżeli znasz kleje w których w kartach katalogowych producent pisze o większej niż 90 stopni odporności użytkowania napisz mi o nich. Jeżeli nie tu to na prywatną wiadomość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzesioi 07.12.2011 07:53 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 dziękuje wszystkim za odpowiedzi.odwiedziłem wszystkie sklepy budowlane w swojej miejscowości i znalazłem tylko zwykłą zaprawę szamotową nie znalazłem cementu portlandzkiego, mogę użyć zamiast portlandzkiego zwykłego cementu czy lepiej szkło wodne? (wędzarnia jest w budynku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_796 07.12.2011 08:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 (edytowane) Zwykły = portlandzki. Szkło wodne sprawia trochę trudności. Trzeba zarabiać nieduże porcje, ale się da. Ma jednak tę zaletę, że po szczelnym zamknięciu, w plastikowym wiaderku po farbie emulsyjnej na przykład, można zostawić na później. Jak zgęstnieje, lekko skropić wodą, zamieszać i można używać nadal. Przydatność praktycznie nieograniczona czasowo. Szkło wodne powoduje jednak powstawanie białych wykwitów na fugach i cegle. Spaja mocno i przeważnie nie da się już potem tego rozebrać. Wiązanie nie jest odporne na wilgoć. Obniża ogniotrwałość zaprawy, ale to nie dzieje się w temperaturach, o których tu mówimy. Jeszcze jedną jego zaletą jest to, że po wyschnięciu można to grzać. Nie trzeba czekać na związanie, jak w przypadku cementowej. Jeżeli chodzi o kolor zaprawy, rzeczywiście jest możliwość jej kupna w kolorze białym. Trzeba pytać w sklepach specjalistycznych. Bohusz oczywiście mnie trochę podpuszcza - ma ją w ofercie . Pozdrawiam Edytowane 7 Grudnia 2011 przez Wojtek_796 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzesioi 07.12.2011 10:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 Zwykły = portlandzki. Szkło wodne sprawia trochę trudności. Trzeba zarabiać nieduże porcje, ale się da. Ma jednak tę zaletę, że po szczelnym zamknięciu, w plastikowym wiaderku po farbie emulsyjnej na przykład, można zostawić na później. Jak zgęstnieje, lekko skropić wodą, zamieszać i można używać nadal. Przydatność praktycznie nieograniczona czasowo. Szkło wodne powoduje jednak powstawanie białych wykwitów na fugach i cegle. Spaja mocno i przeważnie nie da się już potem tego rozebrać. Wiązanie nie jest odporne na wilgoć. Obniża ogniotrwałość zaprawy, ale to nie dzieje się w temperaturach, o których tu mówimy. Jeszcze jedną jego zaletą jest to, że po wyschnięciu można to grzać. Nie trzeba czekać na związanie, jak w przypadku cementowej. Jeżeli chodzi o kolor zaprawy, rzeczywiście jest możliwość jej kupna w kolorze białym. Trzeba pytać w sklepach specjalistycznych. Bohusz oczywiście mnie trochę podpuszcza - ma ją w ofercie . Pozdrawiam a ja myślałem ze zwykły to taki z dodatkiem popiołu a portlandzki to będzie czysty bez dodatków. dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 07.12.2011 17:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 (edytowane) Bohusz oczywiście mnie trochę podpuszcza - ma ją w ofercie . No Wojtku nie bądź taki skromny. Myślę, że co niektórzy i tak wiedzą, że część materiałów z mojej oferty pochodzi z Twojej Wojtku firmy. Dlatego zresztą są one w mojej ofercie bo wiem, że to materiały wysokiej jakości. Edytowane 8 Grudnia 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 08.12.2011 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 Witam! chcę zrobić palenisko do wędzarni. rok temu zalepiałem ubytki i użyłem do tego gotowej zaprawy szamotowej którą trzeba było rozmieszać z wodą. Niestety ale zaprawa ta po wyschnięciu była krucha i bardzo łatwo się posypała. Teraz chcę zrobić to od nowa i w związku z tym moje pytanie czego mam dodać do zaprawy szamotowej żeby spoiny między cegłą szamotową dobrze związały? czytałem ze cement portlandzki albo szkło wodne, możecie mi doradzić co będzie lepsze a może macie inny patent ( może wystarczy klej do glazury ) Najlepiej jakby taka zaprawa miała atest z dopuszczeniem do zastosowań w kontaktach z żywnością ... szamot może nieźle chrupać w zębach . Ciekawe jak jest w tej kwestii ze szkłem wodnym ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.