Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak to optymalnie ogrzać - domek do 100m2 (Paulinka) - DORADŹCIE!

Daras-Aleksander

Recommended Posts

Witam!

Jestem tu zupełnie początkujący, względnie przetrząsnąłem forum, ale nie znalazłem optymalnych dla mnie odpowiedzi, chciałbym więc zadać kilka pytań i poprosić o poradę bardziej doświadczonych użytkowników:

Oto domek:

http://gotowe-projekty-domow.pl/arx_paulinka.htm

- projekt jest trochę zmodyfikowany: mamy odbicie lustrzane; piętro jest wyższe o 3 pustaki, na przeciw schodów jest mała łazienka; łącznie wyszło ok 95 m2 (żona liczyła po podłogach)

- dom jest ocieplony 20 cm styropian lambda o32, na dach pójdzie 25 cm wełny (zamierzam dać lambde 035)

Ogrzać to chcę 1-funkcyjnym piecem kondensacyjnym (z wbudowanym zasobnikiem 100l):

Vaillant VSC ecoCOMPACT VSC 196-C 150 + regulator pogodowy calorMATIC 430

http://www.vaillant.pl/klienci_indywidualni/systems-and-products/gas/podgrzewacze-wody/produkt_vaillant/VSC_ecoCOMPACT.html

Na parterze: 4 grzejniki, w holu 2-3 m2 podłogówki, w łazience - drabinka + 3-4 m2 podłogówki

Na piętrze: 2 grzejniki, w łazience - drabinka + 2-3 m2 podłogówki

PYTANIA:

1. zapotrzebowanie na co wychodzi ok 4-5 kW, na cwu starczyłoby myślę 15 kW, ale chcemy deszczownicę, dlatego myślę dać 20 kW - jak sądzicie, chyba wystarczy?

2. na parterze będzie rozdzielacz z pompą co. (Grundfos Alpha 2), na piętrze będzie drugi rozdzielacz, czy:

2a. ta pompa wystarczy na oba poziomu, czy na piętrze musi być druga?

2b. nie jestem pewien czy do cyrkulacji muszę mięć oddzielną pompę (typu Grundfos Comfort AutoAdapt) czy ta jedna wystarczy?

3. poradźcie jak obliczyć zapotrzebowanie na moc grzejników pokojowych - niby wiadomo, że 50W/m2, ale przy tak ocieplonym domu wystarczyłoby mniej myślę, tylko jak dokładnie to policzyć?