jogi1978 13.02.2017 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) jogi jest blisko odkrycia perpetum mobile . To linoleum co masz na podłodze nie jest robione na bazie korka? Jeśli tak, to wspaniale izoluje ogrzewanie podłogowe od ogrzewanych pomieszczeń, c skutkuje małym odbiorem ciepła. Efektem jest wysoki powrót i minimalna różnica pomiędzy wej-wyjść i brak delty 5. Tylko skąd u Ciebie tak ciepło? Nie jest to przypadkiem piętro w domu, lub bliźniak? No chyba że dałeś po 50 cm styro i nie masz wentylacji, a z opisu to nie wynika. Te "linoleum" to wygląda 1000% lepiej niż większość paneli laminowanych w Polsce i nie zamienił bym je na zwykłe panele.Załęcze ci fotki może zmienisz zdanie o jak to nazywasz "linoleum" to nie to samo co płytki w blokach z czasów komunistycznych. a co do powrotu żadnego korku ani innych podkładów nie ma panele są kładzione bezpośrednio na surowy beton.więc wersja izolacji korkowej odpada. A jest to dom wolnostojący a podłoga ok 20cm jastrych +17cm styrobeton +C.O + wylewka 5,5-6CM + panele ,strop lekki TERIVA i piętro jastrych + 5,5-6cm wylewka + panele to tyle. Edytowane 13 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 13.02.2017 10:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) jogi1978 . Jakiej pojemności masz sprzęgło ? dT u Ciebie - to jest na PC/sprzęgło czy sprzęgło / system ?? Instalator jak montował PC - to miał przepływomierz i sprawdził czy PC uzyskuje przepływy nominalne ?? sprzęgło jak w stopce takie małe gówno zamontowane między zaworem trójdrożnym a pompkami wtórnymi wilo model:SHE40 25/65 serwisant przy uruchomieniu nie miał przepływomierzu i dlatego niie wiem czy mam nominalny przepływ dlatego pytam jak można mniej więcej bez przepływomierza ustawić.Matematycznie znając dane C.O. czy to jest obowiązek serwisanta? przy PC kombinowałem z różnymi przepływani i nigdy nie wywaliło mi żadnego błędu .dziwne troch bo czy PC na bardzo małych przepływach np.1l/min czy 2,5l/min każda pętla to i tak nie wywala błędów o zbyt małym czy dużym przepływie . dT podaje z wyświetlacza z PC Edytowane 13 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 13.02.2017 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Czyli działa tak jak inwerter powinien działać. Nie wiem w czym problem, skoro ciepło w domu? Jeżeli temp. w domu osiągnie zadaną wartość w pierwszej kolejności muszą się wyłączyć pompki wtórne. I potem jak PC nie będzie miała odbioru ciepła to nie ma wyjścia musi się wyłączyć.... Zgadzam się w 100% ten system sterowania pompami wtórnymi działałby ale nie u mnie nie mam bufora ani sprzgła 100l tylko małe sprzęgło (zwrotnica) 1l .i jak się steruje samymi pompkami owszem PC bardzo szybko się wyłączy ale też bardzo szybko się wychłodzi efekt może być tylko jeden PC taktuje co 3min przetestowane na własnej skórze:D A problem to "KWh " nie temeratura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 13.02.2017 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Jogi,spokojnie-czytam co piszesz :-PC pracuje ciągle przy małej modulacji , czyli masz ODBIÓR ciepła -w chałupie masz ciepło Wnioski :-może jeszcze dom się suszy i dlatego PC się nie wyłącza przy pracy 24h-jeśli odbiór ciepła nie jest związany z schnięciem chałupy , to masz gdzieś mostki -montaż termostatów pokojowych powinien zmniejszyć koszty przesuwając zużycie w T2 , ale kWh może być trochę więcej -ma być korzystniej w złociszach-ciepłomierz pomoże Ci ustawić optymalnie system , może raczej dopieścić-a nie zmniejszyć drastycznie koszty Tak mi się wydajepzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 13.02.2017 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) Masz 4 x przyłącze Gw 1 "" - czyli PC jest dławiona na wyjściu i PC nie ma przepływów nominalnych . Wg. mnie powinieneś mieć co najmniej sprzęgło z Gw 1,1/4 " lub Gz 1,1/2" . Twój Instalator - to domator Edytowane 13 Lutego 2017 przez Andrzej5101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brochas 13.02.2017 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Masz nowy dom. Za rok będziesz się głowic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MrSmith 13.02.2017 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Proszę o poradę. Czy wybrać monoblok czy split. Różnica cenowa 5tys. Od miejsca w którym będzie stała jednostka zewnętrzna do kotłowni jest 3m + kolejne 2m (w kotłowni) do wpięcia w podłogówkę. Czy strata ciepła wynikająca z długości przewodów idących na zewnątrz tj 3m+2m w środku jest na tyle poważna żeby pójść w splita 5tys drożej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalmichalmichal 13.02.2017 11:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Może ktoś wie ile Aquarea 5kw ma mocy przy temperaturach zewnętrznych -15 i -20 dla ogrzewania temperaturą wody w co +35 i oczywiście jaki COP wtedy ? Przy jakiej temperaturze zewnętrznej obowiązkowo załącza się grzałka w Aquarea 5kw ? Czy można programować przy jakiej temp zewn ma się grzałka załączać ? Podoba mi się ta 5kw bo ma stałą moc do -7 stopni 4.2 KW i zużywa wtedy tylko 1,6 kwh więc COP 2,59. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 13.02.2017 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) Andriu. dzięki wreszcie będę mógł coś przekazać serwisantowi a hydraulika zaciągnę z powrotem do kotłowni zobaczymy co na tą twoją uwagę powiedzą i czy masz racje myślę, że się nie wygłupie co?jeżeli jest jak piszesz czy PC nie powinna wywalić błąd ? Edytowane 13 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 13.02.2017 11:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) PC - pracuje prawidłowo , tylko z racji że jest przepływ stłumiony , to nie osiąga mocy znamionowych . Kolega bobrow - ma to w " jednym palcu opanowane " , a dobry instalator powinien rzucić okiem i to zauważyć i On powinien to poprawić. Należy zmienić;-sprzęgło na większe , -zastosować rury na wyjściu z PC o średnicy wewnętrznej > =32 mm Edytowane 13 Lutego 2017 przez Andrzej5101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 13.02.2017 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 michalmichalmichal; Podoba mi się ta 5 kW bo ma stałą moc do -7 stopni 4.2 kW i zużywa wtedy tylko 1,6 kWh więc COP 2,59. Zobacz tutaj ;http://forum.muratordom.pl/showthread.php?304433-Dob%C3%B3r-pompy-wg-OZC/page17 , a na pewno Tobie dużo się wyjaśni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 13.02.2017 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 PC - pracuje prawidłowo , tylko z racji że jest przepływ stłumiony , to nie osiąga mocy znamionowych . Kolega bobrow - ma to w " jednym palcu opanowane " , a dobry instalator powinien rzucić okiem i to zauważyć i On powinien to poprawić. Należy zmienić; -sprzęgło na większe , -zastosować rury na wyjściu z PC o średnicy wewnętrznej > =32 mm Gdakanie. Gdyby nie było nominalnego przepływu PC wywali błąd. Skoro nie wywala to przepływ jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 13.02.2017 12:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Zgadzam się w 100% ten system sterowania pompami wtórnymi działałby ale nie u mnie nie mam bufora ani sprzgła 100l tylko małe sprzęgło (zwrotnica) 1l .i jak się steruje samymi pompkami owszem PC bardzo szybko się wyłączy ale też bardzo szybko się wychłodzi efekt może być tylko jeden PC taktuje co 3min przetestowane na własnej skórze:D A problem to "KWh " nie temeratura A co steruje pompami wtórnymi? Załóż sterowniki co na nich ustawisz sobie temperaturę w domu. Jak PC będzie taktować co 3min to ktoś tu już kiedyś pisał pod które piny w PC należy podać sygnał z sterowników, żeby wyłączały też obiegówkę w PC. Innym rozwiązaniem jest timer w pompie. Coś mi się zdaję, że ten styropianobeton może być trochę winny. Wg audytora ma lambdę 0,15-0,25W/mK czyli 17cm grubości to mniej niż 5cm styro... trochę słabo pod podłogówkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 13.02.2017 12:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Te "linoleum" to wygl Spokojnie, zainteresował mnie temat Twoich podłóg i gdzieś doczytałem, że są robione z korka. Może akurat na taką stronę trafiłem, gdzie podawali budowę tej podłogi. Co do zużycia, ja tez grzeję nisko, chata niby wygrzana ale.... pewnie jeszcze z rok będę miał zwiększone zużycie i pompa pochłania mi ok 12-18 kWh teraz na dobę. W domu 15 stopni. Zasilanie 25, powrót 20-21. Dom dziurawy jak sito. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MrSmith 13.02.2017 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Czy przy takiej podłogówce mogę w ogóle myśleć o pompie ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 13.02.2017 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) A co steruje pompami wtórnymi? Załóż sterowniki co na nich ustawisz sobie temperaturę w domu. Jak PC będzie taktować co 3min to ktoś tu już kiedyś pisał pod które piny w PC należy podać sygnał z sterowników, żeby wyłączały też obiegówkę w PC. Innym rozwiązaniem jest timer w pompie. Coś mi się zdaję, że ten styropianobeton może być trochę winny. Wg audytora ma lambdę 0,15-0,25W/mK czyli 17cm grubości to mniej niż 5cm styro... trochę słabo pod podłogówkę. sugerujesz że podłoga słabo wyizolowana i jak grzeje podłogę .To od spodu instalacji c.o tępo wychładzania podłogi jest prawie równa tempu ogrzewania C.O .? i dlatego PC chodzi 24h i dochodzi tylko do docelowej temp.(26*) ale już nie +2 to jak wytłumaczyć tw 22* i nawet zrobiłem test termiczny nie pamiętam temp.zew. ale było napewno poniżej 0* - 7.00 rano wyłączam PC Tw.22* przez cały dzień temperatur w domu trochę się wachały 21,5-22,5 2 osoby pracowały drobne prace malarskie godzina 18.00 tw 22,3* lecz już bez komfortu cieplnego w stopach:-) podłoa nieco zimniejsza ale to normalne . więc dom jest raczej ok. owszem mam pare mostków przy oknach od strony tarasu (brak styro i wylewki docelowej tylko jastych) do zrobienia ale to raczej nie mam wpływu na cały dom. Edytowane 13 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 13.02.2017 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) Te "linoleum" to wygl Spokojnie, zainteresował mnie temat Twoich podłóg i gdzieś doczytałem, że są robione z korka. Może akurat na taką stronę trafiłem, gdzie podawali budowę tej podłogi. Co do zużycia, ja tez grzeję nisko, chata niby wygrzana ale.... pewnie jeszcze z rok będę miał zwiększone zużycie i pompa pochłania mi ok 12-18 kWh teraz na dobę. W domu 15 stopni. Zasilanie 25, powrót 20-21. Dom dziurawy jak sito. grzejesz 24h/24h? tak małe zużycie ok 600w/h w tym jeszcze parę defrostów (pewnie za pomocą grzałki ) to nawet jak PC pyrka na totalnym min na 20FR pobiera mi ok 1kwh/h łącznie z defrostami w moim przypadku 0,35-0,40 kwh proces defrostu przebiega zawsze podobnie przy niskim KG.(26*) zasilanie 26* powrót 22* derfrost START 6:00 odpala grzałka czas pracy zawsze 2min i podnosi tem.zasilania (tu rożnie) czasami do 27-28* godz. 6:02 uwalnia się gaz zaczyna sie odszranianie j.zew czas od 2,5-3min godz 6:05 j.zew czysta na zasilaniu tylko 17-18* (normalka) godz. 6:05 (grzałka ) dogrzewanie zasilania czas 3min czasami troche krócej 20sek godz 6:08 KONIEC czas defrostu od 7,5 do 8min temp.zasilania 26* fr spada i ciśnie dalej . pobór 0,35-0,40kwh także abym miał podobny wynik to moja PC musiała by pracować około 10-12 godzin. to albo tobie jednak co jakiś czas taktuje i sie wyłącza .albo PC masz ustawioną tylko na 10-12 godzin. Edytowane 13 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 13.02.2017 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 A co steruje pompami wtórnymi? Za Hajnel faktycznie, przeoczyłem to. Najgorsze, że możesz mieć rację. Dodatkowo jak styrobeton robiony na budowie (a jogi to samorób), to jego właściwości termoizolacyjne mogą być zerowe. Oznaczałoby to, że jogi nie ma izolacji pod podłogą.... lub marne jak piszesz 5 cm. Ja wrzuciłem pod płyte 10 cm XPS, a na płytę z 18 cm dobrego styro. W temacie strat jakiś audytor może się wypowiedzieć, przy czym jogi ma przecież OZC zrobione. Jogi odczytaj może z OZC straty przez podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 13.02.2017 13:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 grzejesz 24h/24h? tak ma Grzeję tylko w taniej taryfie, mniejsza część domu (6 pętli z 14). Przy grzaniu całej powierzchni temp dochodzi do 19-20 w domu. Za gorąco, po co tyle bulić za nieużytkowany dom. Sprawdź straty przez podłogę, jak masz OZC to zerknij tam. Ten styrobeton... Ja mam XPS 10 cm pod płytą, a na płycie jakieś 18 cm styro 100 z lambdą chyba 0,038. I powiem ci, że szału nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 13.02.2017 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Odnośnie przyłączy, mam wszędzie max 1" i parametry katalogowe osiągam bez problemu.Bardziej martwiłbym się na Twoim miejscu gdybyś miał sytuację inną :-PC taktuje i zimno w chałupie (wtedy czepiłbym się przepływów lub regulacji w obwodzie sprzęgła)-PC grzeje z dużą mocą i jest zimno w chałupie (to sugerowało by za małą moc PC)-PC grzeje z dużą mocą i jest ciepło w domu (to znaczyło by ,że masz durszlak , a nie dom) Wszystkich w/w sytuacji nie masz ! Zamieszkasz to dojdą Ci zyski bytowe , chałupa jeszcze się dosuszy ,zlikwidujesz mostki, będziesz sterował PC z termostatów i timera PC- i będzie GIT !Zauważ jeszcze ,że nie masz T-capa , to troszkę Cię łupie-ale nie tak ,jak przypuszczasz.Popatrz na innych -nie wszyscy "podłogowcy" mają zużycie w styczniu 200kWh . Wydaje mi się ,że jest za wcześnie na panikę-zresztą jeśli wyjdzie Ci duże zużycie przy optymalnie ustawionym sterowaniu PC , to masz problem z domem- a nie z PC Tymczasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.