Andrzej5101 14.02.2017 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 (edytowane) Ten obwód jest najistotniejszy w prawidłowej pracy PC , bo umożliwia lub nie , osiągnięcie Nmax przez PC. Dlaczego fabryka nie dała końcówek 3/4'' ?Ciepłomierz - powinien też być 5/4" wpięty w tą instalację lub montowany na zewnętrznej części rury - ale dużo droższy Edytowane 14 Lutego 2017 przez Andrzej5101 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.02.2017 13:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 (edytowane) No to może ktoś się znajdzie co ma rurki ułożone co 20cm? Jeśli nie to ja zostanę królikiem doświadczalnym.Ja mam co 25-30 No to mo.... Co 20 deko mało, zwłaszcza z pokojem z oknem tarasowym/balkonowym. . I to właśnie w takim pokoju Tylko że wszystko było policzone i zaplanowane Edytowane 14 Lutego 2017 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.02.2017 13:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Jak chcesz grzać tylko krzywą to ustaw timer na pompie na jakieś sensowne godziny tak żeby nie przegrzewać i tyle. Będzie to trudne bo ma cienką wylewkę. Szybko nagrzeje ale i szybko wystudzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 14.02.2017 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 (edytowane) Będzie to trudne bo ma cienką wylewkę. Szybko nagrzeje ale i szybko wystudzi. TARA !!!! wygrałeś I nagrode za rozkminienie dlaczego czasami u niektóry ch (jak JA) termostaty pokojowe są konieczne . właśnie dla tego . Bo się nagrzewa błyskawicznie dlatego mam ( narazie) niską KG ,żeby nie doszło do niepotrzebnego przegrzania domu bo inaczej termostat będzie zbyt często wył/zał PC .Ale to już oddzielny temat jak dostosować KG I termostaty pokojowe tak aby uniknąć zbyt częstych zał /wył PC w domach gdzie dom sie szybko nagrzewa. z drugiej strony 6cm myślałem że to optymalna gr. i wnioskowałem że PC szybko dogrzeje dom i sobie dychnie na jakiś czas ,ale tego nie robi więc pozostają termostaty to tyle. Edytowane 14 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 14.02.2017 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 (edytowane) Próbuje rozkminić dlaczego moja PC nie taktuje to tyle .pozdr. Bo w moim PC zaczyna szybko rosnąc temperatura ( bo nie ma co grzać to jasne ) i pompa sie wyłącza SUPER Jogi proponuję byś zasięgnął porady u jakiegoś lekarza. jak to czym ? mam już pomontowane termostaty pokojowe w pokojach na piętrze i elektrozawory + listwę slalus na dole 1 czujnik pokojowy teraz czekam na gościa jak to wszystko podepnie do PC i pompek wtórnych.Na razie sam sobie podpoiłem całą góre i fajnie wszystko pracuje pilnują temp.19* z chistezą 0,5* a dół narazie samopas czekam na połączenie z PC Tak ESCO 920 nadaje się do sterowania PC i jednocześnie pompą obiegową. Ma 2 wyjścia (napięciowe - pompa obiegowa i bez napięciowe - PC) O ile satysfakcjonują cię jego możliwości można z niego sterować układem. Masz nie skończoną instalacje i pretensje, że nie działa. Czy ty w ogóle czytasz, co ludzie do ciebie piszą? W 2 - 3 postach zaraz po twoim pierwszym wpisie dostałeś gotowe rozwiązanie twoich wątpliwości. Układ hydrauliczny masz prawidłowy, teraz jedyne trzeba go spiąć sensownie automatyką. Nie ma możliwości by ten układ pracował niezależnie - strona wtórna i pierwotna na swojej automatyce. Przynajmniej jedna z obiegówek musi być połączona z pompą ciepła wspólnym termostatem. Bez przeróbek musi to być ta część, która zapewnia stały przepływ (brak indywidualnych zaworów odcinających na pętlach). Nie ma od powyższego rozwiązania odstępstwa, jeśli nie chcesz mniej lub bardziej modyfikować układu. Edytowane 14 Lutego 2017 przez _John Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 14.02.2017 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Dziwne - ja takiego problemu nie mam - a u mnie podłogówka jeszcze cieńsza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 14.02.2017 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 (edytowane) Jogi proponuję byś zasięgnął porady u jakiegoś lekarza. wyciołeś 2 różne zdania z dwóch różny sytuacji . WYCIĘTE ZDANIE NR2 przeczytaj co zrobiłem przykręciłem nagle podłogówkę na minimum i wymusiłem ręcznie taktowanie.pzdr ps dzięki za info o termostatach Edytowane 14 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 14.02.2017 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Dziwne - ja takiego problemu nie mam - a u mnie podłogówka jeszcze cieńsza... Nie weim co masz nad glowa (strop drewniany czy beton) ale na pewno wplyw ma tez material scian. U Ciebie jest porotherm 30cm ktory tez sporo moze zmagazynowac.. u kolegi jogi1978 BK ktory jak dla mnie ma same wady, a to jedna z nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 14.02.2017 15:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 (edytowane) Nie weim co masz nad glowa (strop drewniany czy beton) ale na pewno wplyw ma tez material scian. U Ciebie jest porotherm 30cm ktory tez sporo moze zmagazynowac.. u kolegi jogi1978 BK ktory jak dla mnie ma same wady, a to jedna z nich jak to ? u mnie wychodzi: BK termalika 25cm + styro 12-17 U= 0,19w/m2K A POROTERM 25CM P+W + STYRO U=0,24w/m2K temp.ścian działowych teraz to ok 15,5* a zewnętrzne około 0,5* mniej Edytowane 14 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Busters 14.02.2017 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 jak to ? u mnie wychodzi: BK termalika 25cm + styro 12-17 U= 0,19w/m2K A POROTERM 25CM P+W + STYRO U=0,24w/m2K temp.ścian działowych teraz to ok 15,5* a zewnętrzne około 0,5* mniej Juz Ci pare osob napisalo, ze nie czytasz ze zrozumieniem. To kolejny przyklad. Pisalem o zmagazynowaniu ciepla. BK slabo magazynuje - slabo akumuluje. Nie chodzi tu o izolacyjnosc sciany. Zreszta kolega link2jack ma sporo cieplejsza sciane od Ciebie - porotherm30+20cm 0,031 to U sciany pewnie w granicach 0,12-0,13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 14.02.2017 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Ok kapuje tego nie wiedziałem że słabo akumulują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.02.2017 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Ściany ścianami bo u mnie wszystko z BK ale na dole pod nogami mam ponad 30 cm betonu odizolowanego od podłoża 20 cm styropianu i wahnięcia temp. od 6 rano do 22 wieczorem mam około 0,5 stopnia przy -10 - 15. Na górze 5 -6 cm jastrychu i wahnięcia już w granicach 1,5 - 2 stopnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michalmichalmichal 14.02.2017 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Mam pytanie. Czy Aquarea jest jednofunkcyjna czyli tylko obieg C.O czy dwufunkcyjna ? Jeśli jednofunkcyjna, to jak macie rozwiązane przełączanie z grzania CO na podgrzanie cwu ? Wiem że można kupić zawór trójdrogowy z siłownikiem , tylko czy aquarea będzie sterować przełączaniem tego zaworu. Jak macie to rozwiązane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 14.02.2017 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 I tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uve_solid 14.02.2017 21:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum i pozdrawiam wszystkich zapatrzonych w PC.Czytam i czytam i mam dylemat odnośnie inwestycji w źródło zasilania:kocioł gazowy czy PC. Po obliczeniach zostaje oszczędności 6k zł na korzyść gazu. ( brane pod uwagę koszty przyłącza i instalacji po domu.) przy czym WH-UX09FE5 9kW w cenie netto 6300 zł WH-SXC09F3E5 9kW 7000 zł.Proszę o radę bo u mnie w okolicy same eko groszki i gaziarze. Nie ma z kim pogadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 15.02.2017 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 uve_solid Piwnica też grzana ? Jakie zapotrzebowanie na ciepło w kWh/rok Gdzie ten dom się znajduje ? która strefa ?? podłogówka już zrobiona ???Zapoznaj się z tematem ; http://forum.muratordom.pl/showthread.php?304433-Dob%C3%B3r-pompy-wg-OZC/page24 Przed podjęciem decyzji , czytaj, pytaj , ucz się , zapoznaj się z najbliższym instalatorem z okolicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 15.02.2017 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Pratchawiec-to może też sobie skasuj alarmik... Lepiej się śpi jeśli nic się nie wyświetla-chyba ,że ktoś lubi "dreszczyk emocji sennych" pzdr No i rewelacja po 2dniach od skasowania błędu H42 "ciśnienie sprężarki za niskie" wywaliło błąd !!! Czyli co PC czy to jest mój główny winowajca mojej STORY z brakiem taktowania i że nie przekracza te+2 od zadanej? Jakim cudem PC DZIAŁA od samego początku miałem ten błąd od uruchomienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MrWiniar 15.02.2017 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Witam, mam pytanie niekoniecznie związane z T-Cap ale są powiązane. Jestem na etapie sporządzania projektu domu i stoję przed wyborem metody ogrzewania i materiału na ściany nośne. W pierwszym przypadku zdecydowałem się na ogrzewanie pompą ciepła powietrze-woda i po przeanalizowaniu wielu pomp T-Cap spełniałby moje oczekiwania. A teraz sedno mojego pytania czy lepiej wybudować dom z betonu komórkowego mieć niski współczynnik U ale przy tym bardzo niską akumulacyjność cieplną, czy lepiej postawić na silikaty o troszkę gorszym współczynniku U ale o bardzo dobrej akumuacyjności. Czytałem wiele postów odnośnie powietrznych PC i zauważyłem, że znaczna większość korzysta z taniej taryfy i zastanawia mnie czy właśnie w tym przypadku nie lepiej posiadać dobrą akumulacyjność by nagrzać w taniej taryfie i by ciepło było utrzymane w ciągu dnia ( wiadomo że pomieszczenie będzie się wychładzać ale nie tak bardzo jak przy betonie komórkowym - przynajmniej tak mi się wydaje, a kompletnie na tym się nie znam). Prosiłbym o opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 15.02.2017 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Wypisz sobie wady poszczególnych materiałów, jeśli ich nie znasz to google Ci pomoże. Wybierz to co ma najmniej wad.Ps. Materiał konstrukcyjny nie jest od izolacji. Dołożysz 1cm więcej izolatora i współczynnik przenikalności silikatu będzie taki sam jak betonu komórkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 15.02.2017 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Moim zdaniem jeśli chodzi o akumulacyjność to materiał ścian nie ma większego znaczenia. Akumuluje podłoga, posadzka, płyta która rozgrzewa się powyżej 25C, a ściany mają temp. powietrza.Widać to szczególnie u osób z płytą grzewczą i poddaszem użytkowym (szybsze wychładzanie piętra). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.