Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Kaszpir

 

Standardową krzywą mama całkowicie płaską.

 

Ja wczoraj w nocy przestawiłem grzanie na grzanie ze stałą temp 35 stopni . I tak jest termostat ustawiony na 22,6 (22,4-22,8) więc on robi za "kaganiec". Rano jak wstałem to pompa się już wyłączyła bo w domu było już 22,8 stopnia.

Z ciekawości zobacze ile dziś zużyje pompa przy takim ustawieniu , ale dziś jest u mnie trochę cieplej niż wczoraj (wczoraj rano miałem -21, dziś -15) więc i zużycie będzie na pewno niższe ..

 

Ciekawy jestem czy to dotyczy tylko T_CAP który jest jak wiadomo potęzną pompą , czy także innych pomp słabszych ...

 

Bo jesli tak jak jest po prostu ustawić 35 stopni na stałe + termostat i zapomniec i mieć wyższa sprawność a co za tym idzie niższe zużuycie pradu niż przy pracy z małej mocy nonstop ..

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7496608
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Mam pytanie do szanownego grona. Przy obecnych mrozach powinna włączyć się grzałka. Pompa nie osiąga temperatury z krzywej. Jednak nie widzę żeby grzałka się załączała. Jak to sprawdzić i ewentualnie przestawić. W ustawieniach mam, że załączy się o ile wystąpią warunki i poniżej -10. Ale chyba skoro nie osiąga krzywej to warunki zachodzą.

I jeszcze jedno, zauważyłem, że nie szroni się najniższa rurka na module zewnętrznym. Pompa chodzi na maksa na 78-81hz

IMG_20180224_102050.jpg

IMG_20180224_102050.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7496697
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, dawno nie czytałem forum. Wcześniej przeczytane wszystko i nie trafiłem na coś takiego.

Martwi mnie jeszcze brak załączania grzałki.

 

Hej,

przypominam ponownie :

w modelu F ,aby włączyła się grzałka w jednostce wewnętrznej musza być spełnione warunki :

-musi być przekroczona temp załączenia grzałki (tryb serwisowy)

-musisz mieć włączony przyciskiem Heater funkcję (wyświetli się napis na wyświetlaczu)

-musi być przez pewien czas dT powyżej 8K od zadanej w PC

 

Dopiero jak się spełni j/w na wyświetlaczu chyba po prawej stronie u góry wyświetli się napis Heater

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7496723
Udostępnij na innych stronach

A jakie warunki muszą być w serii H (wie ktoś)?

 

Pytam, bo ustawiłem Sobie na -13 St. w ostatnie dni i grzałka się nie załączyła.

 

dT mam standardowo 5 St, która sie zmniejsza do 3 St.

Edytowane przez Marcin34_Śl
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7496742
Udostępnij na innych stronach

Witam z racji iż jeszcze nie zamontowałem ciepłomierza czy takie wyniki poboru mocy energi są ok.

 

tem.wew 23* z histezą 1*

krzywa -15/30*. +15/26*

ostatnie 3 noce -14* a dni -10* stabilne -

średni pobór na dobe 26 kwh

temp.zasilania to 29* delta 3*

100% podłogówka

Edytowane przez jogi1978
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7496978
Udostępnij na innych stronach

A jakie warunki muszą być w serii H (wie ktoś)?

 

Pytam, bo ustawiłem Sobie na -13 St. w ostatnie dni i grzałka się nie załączyła.

 

dT mam standardowo 5 St, która sie zmniejsza do 3 St.

 

Do uruchomienia grzałki analizowane jest dT rozumiane jako różnica pomiędzy temperaturą zasilania zadaną (wynikającą z krzywej grzewczej) a temperaturą rzeczywistą zasilania (oczywiście w serii F).

 

w modelu F ,aby włączyła się grzałka w jednostce wewnętrznej musza być spełnione warunki :

..........

-musi być przez pewien czas dT powyżej 8K od zadanej w PC

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497150
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Pratchawiec -w/w jest mój post z 14.04.2016,

potwierdzam Twoje pomiary- u mnie przy najmniejszej modulacji też był mniejszy COP od katalogu.

Przy mocach średnich było ok, a przy największych mocach (do -15 st) był praktycznie większy COP od katalogu

Pzdr

 

Ok.Jesteś obcykany w temacie.Napisz proszę, jak się ma to co napisałeś powyżej do zakupu przewymiarowanej jednostki.

Przy odpowiednim doborze jednostki, oczywiście z uwzględnieniem CWU, mamy taką sytuację:

1.Najniższy COP mamy przy najmniejszej modulacji, czyli wtedy kiedy potrzeba dostarczyć mniejszą ilość energii do budynku.Ale wtedy, zwykle są to okresy przejściowe, nie potrzebujemy mocno grzać a i tak mniejszy COP nadrobimy mniejszym zapotrzebowaniem i mniejszym zużyciem energii el.

2.Przy mocach średnich było ok, czyli na temp. i obliczenia przy jakich robi się wyliczenia na zapotrzebowanie budynku.Pewnie zużycie i zapotrzebowanie jest wtedy na takim poziomie na jakim być powinno.Zasilanie jest wtedy, przyjmijmy średniej wielkości budynek, na poziomie 30-31deg. Więc mamy całkiem niezły COP przy takim zasilaniu, i adekwatnie "normalne" zużycie energii.

3.Przy największych mocach do -15deg na zewnątrz,był największy COP.Tutaj nie bardzo rozumiem.Im zimniej i większa moc jednostki, tym większy COP?Czy może wiąże się to z deklarowaną mocą jednostki PC ?

To są tylko pytania,chciałbym prosić o wyjaśnienie.Ciągle myślę o tym co mówił mi instalator.Aby dobierając jednostkę, nie przewymiarowywać jej i aby grzać non stop,oczywiście przy zachowaniu komfortu w domu-ale z jak najmniejszą temp.na zasilaniu.

Edytowane przez TwojPan
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497522
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
Lekki szok ..

 

Pamiętam że po to przecież często inwestorzy byli zachęcani aby dawać jak najmniejsze rozstawy rurek w ogrzewaniu podłogowym aby temperatura była jak najnizsza , bo wtedy COP lepsze , aby pompa sobie spokojnie modulowała moc i działała nonstop , bo wtedy najmniejsza moc i wysokie COP i itd ...

Tak właśnie tłumaczył mi to instalator podłogówki.Jednak wykonałem OP, tak jak zaprojektował je asolt.W przedpokojach mam rurki nawet co 20cm.

Od tygodnia ustawiam układ wg.czujników w podłodze, czyli z zachowaniem 4-6deg różnicy pomiędzy podłogą a oczekiwaną temp. w pomieszczeniach. Temperatura w podłodze jest bardziej stabilna niż przy czujnikach wewnętrznych.Chciałem też zaobserwować jakie są zmiany temp.podłogi po wyłączeniu grzania w poszczególnych pomieszczeniach.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497533
Udostępnij na innych stronach

Ok.Jesteś obcykany w temacie.Napisz proszę, jak się ma to co napisałeś powyżej do zakupu przewymiarowanej jednostki.

Przy odpowiednim doborze jednostki, oczywiście z uwzględnieniem CWU, mamy taką sytuację:

1.Najniższy COP mamy przy najmniejszej modulacji, czyli wtedy kiedy potrzeba dostarczyć mniejszą ilość energii do budynku.Ale wtedy, zwykle są to okresy przejściowe, nie potrzebujemy mocno grzać a i tak mniejszy COP nadrobimy mniejszym zapotrzebowaniem i mniejszym zużyciem energii el.

2.Przy mocach średnich było ok, czyli na temp. i obliczenia przy jakich robi się wyliczenia na zapotrzebowanie budynku.Pewnie zużycie i zapotrzebowanie jest wtedy na takim poziomie na jakim być powinno.Zasilanie jest wtedy, przyjmijmy średniej wielkości budynek, na poziomie 30-31deg. Więc mamy całkiem niezły COP przy takim zasilaniu, i adekwatnie "normalne" zużycie energii.

3.Przy największych mocach do -15deg na zewnątrz,był największy COP.Tutaj nie bardzo rozumiem.Im zimniej i większa moc jednostki, tym większy COP?Czy może wiąże się to z deklarowaną mocą jednostki PC ?

To są tylko pytania,chciałbym prosić o wyjaśnienie.Ciągle myślę o tym co mówił mi instalator.Aby dobierając jednostkę, nie przewymiarowywać jej i aby grzać non stop,oczywiście przy zachowaniu komfortu w domu-ale z jak najmniejszą temp.na zasilaniu.

 

Hej ,

to tak :

ad.1 prawda

ad.2 j/w

ad.3 to nie tak , przy niższych temp są zazwyczaj większe moce ze względu na straty w budynku-ale także kiedy ruszamy z cyklem pracy po wyłączeniu np z programatora.COP Panasa przy średnich i wysokich mocach są zgodne lub wyższe od katalogu.

 

Co do przewymiarowania PC, to moim zdaniem zapominamy o typoszeregach-jeśli wychodzi Ci np OZC 7kW przy -20st ,to najbliższa będzie np u Panasa 9kW (czyli masz naturalnie przewymiarowaną PC)

Dodatkowe zamieszanie wprowadza moc nominalna różnych producentów. Użytkownik potrzebuje największą moc przy najniższych "swoich" temp- i tu zaczyna się cyrk...Np : potrzebuję przy -18 st 6kW , a PC będzie typu 16kW -bo akurat 6kW daje przy tych -18st...

Więcej (rozsądnie) mocy pod T2 nie zaszkodzi , ale :

-nie chciałbym kosztem COP-ów

-nie chciałbym przepłacić

 

Osobiście jeśli bym miał miał teraz budować nowy dom ze 100% OP , to dwa warianty w grę wchodzą dla np 9kW (bez zas CWU ) :

-gruntówka z poziomym DZ on/off do max 28 000pln brutto

-powietrzna inwerter max 25 000 pln brutto

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497566
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan

Osobiście jeśli bym miał miał teraz budować nowy dom ze 100% OP , to dwa warianty w grę wchodzą dla np 9kW (bez zas CWU ) :

-gruntówka z poziomym DZ on/off do max 28 000pln brutto

-powietrzna inwerter max 25 000 pln brutto

pzdr

Ok,dziękuje.

Ad.3.

Trochę mi to przypomina moją "walkę" z przewymiarowanym kotłem na ekogroszek.Zamontowali mi 25kW i miałem problem aby utrzymac go w ryzach, tzn.aby pracował z mocą nominalną gdzie ma największa sprawność.Pracował w największe mrozy na ok 50% mocy,spalał jak smok.Sprzedałem, kupiłem 11kW, idzie w

największe mrozy z pełną mocą, ale spalanie jest niższe jak przy kotle 25kW (w tych samych warunkach), dużo lepsze "kultura" pracy i stan kotła.

 

Na koniec.Nie abym uparcie bronił tezy, że lepiej grzać non stop, ale po doświadczeniach z PC, jaki sposób byś wybrał aby komfort cieplny w domu był dla Cibie najlepszy?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497578
Udostępnij na innych stronach

.....jaki sposób byś wybrał aby komfort cieplny w domu był dla Cibie najlepszy?
Na to pytanie nie będzie jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko może zależeć od konstrukcji i akumulacyjności domu.:rolleyes:Jeśli uda się zbudować dom w którym wahania temperatury pomiędzy poszczególnymi cyklami nie przekraczają 0,5 stopnia a podłogi 1 to nie widzę sensu grzania ciągłego. W innych przypadkach komfort może być zaburzony i tu należało by pomyśleć o grzaniu ciągłym.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497593
Udostępnij na innych stronach

Ok,dziękuje.

Ad.3.

Trochę mi to przypomina moją "walkę" z przewymiarowanym kotłem na ekogroszek.Zamontowali mi 25kW i miałem problem aby utrzymac go w ryzach, tzn.aby pracował z mocą nominalną gdzie ma największa sprawność.Pracował w największe mrozy na ok 50% mocy,spalał jak smok.Sprzedałem, kupiłem 11kW, idzie w

największe mrozy z pełną mocą, ale spalanie jest niższe jak przy kotle 25kW (w tych samych warunkach), dużo lepsze "kultura" pracy i stan kotła.

 

Na koniec.Nie abym uparcie bronił tezy, że lepiej grzać non stop, ale po doświadczeniach z PC, jaki sposób byś wybrał aby komfort cieplny w domu był dla Cibie najlepszy?

 

Wielokrotnie już to pisałem-dla mnie najpierw musi być ciepło w chałupie , a potem najtaniej.Czyli sterując termostatem pokojowym miałbym 100% komfortu cieplnego , a jak parę godzinek przy większych mrozach poszłoby w T1 , to na pewno bym nie płakał:wiggle:

 

Odnośnie jeszcze poprzedniego mojego wpisu -to dodałbym , że w nowym domu w przypadku PC P/W najchętniej też bym zastosował on/offa + może ewentualnie jakiś buforek (nie za duży). A dlaczego - ano dlatego ,że ci którzy grzeją głównie pod T2 mają tryb pracy zbliżony do on/offa. Starają się z max mocą w najkrótszym czasie zagrzać podłogę. Jest tylko problem techniczny-praktycznie nie ma takich PC uznanych producentów , wszystkie prawie powietrzne PC są inwerterami.To z kolei najbardziej się opłaca stosować przy pracy PC ciągłej.Dlatego jest dużo racji w tym co tu głosisz-tj PC P/W inwerterowa bez okienek taryfowych z pracą tylko na komfort. G12W nadal się opłaca przy takim trybie- u mnie na grzejnikach mam 60% w T2 , to na OP pewnie wyszłoby z 80%.

pzdr

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497636
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze ,że jeśli mamy problem z hałasem jednostki zewnętrznej PC P/W - to można PC ustawić bardziej pod sen.

Ja mam np obniżenie nocne na termostacie od 23.50 do 4.00 (20 st w salonie-rzadko kiedy spada poniżej) .Kiedy zasypiam nic nie słyszę- a kiedy o 4.00 włącza się PC , to nadal nic nie słyszę - bo już smacznie śpię...

Edytowane przez bobrow
literówka
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/322/#findComment-7497649
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...