Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Powiedziano mi na infolinii, że sami przeprogramowali mi licznik w ubiegłym roku, więc mam wierzyć im na słowo nie mogąc tego odczytać z wyświetlacza?

 

Wierzyć możesz . Ja we wrześniu przeszedłem z G12 na G12W i do dziś nie nalicza mi dni ustawowo wolnych w II tar. Właśnie dziś zgłosiłem po raz drugi na infolinii nieprawidłowe naliczanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzyć możesz . Ja we wrześniu przeszedłem z G12 na G12W i do dziś nie nalicza mi dni ustawowo wolnych w II tar. Właśnie dziś zgłosiłem po raz drugi na infolinii nieprawidłowe naliczanie.

 

Mam G13 w Tauronie i jest ok ze zużyciem. Nawet nie wiem jak mógłbym dostać się do skrzynki. Co do tego problemu, to czemu nie zgłosicie sprawy do GUM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam G13 w Tauronie i jest ok ze zużyciem. Nawet nie wiem jak mógłbym dostać się do skrzynki. Co do tego problemu, to czemu nie zgłosicie sprawy do GUM?

 

Tak jak pisałem w G12W jestem od 5.09.19r (wcześniej G12) Nieprawidłowości stwierdziłem 01.11 i 11.11 19r 12.11.19r zgłosiłem na infolinię i otrzymałem odpowiedź iż została zlecona weryfikacja urządzenia pomiarowo rozliczeniowego. Sprawdzić mogłem dopiero w Święta (najwcześniej). Choć zastanowił mnie fakt że nikt do mnie nie dzwonił po tym 12.11.19r a przed 25.12.19r w celu podpisania protokołu. Pomyślałem że może zrobili zdalnie. A tu w Święta sprawdzam a tam ZONK ustawowo wolne naliczają w ( I tar.) Zobaczymy co będzie po dzisiejszym zgłoszeniu.

 

PS. na twoim miejscu w najbliższe Święta bym sprawdził licznik jak nalicza.

Tego panasa masz 1F czy 3F?

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taryfę G12W mam już kilka lat, też w dni ustawowo wolne taryfy jak w zwykły dzień, rozmawiałem z kol Gawłem pod koniec października i powiedział, że w PGE też powinna być taryfa nocna w dni wolne przez cały dzień (sprawdziłem od początku 2019 jest ta zmiana) 1 listopada sprawdziłem i naliczało jak w zwykły dzień, zalogowałem się do eBOK, napisałem zlecenie, przyjechali 6 listopada i przeprogramowali licznik, zorientowałem się, bo zaślepka od kluczyka była przesunięta, w skrzynce był protokół z przeprogramowania, a po kilku dniach w eBOK była informacja o wykonaniu zlecenia.

Trzeba pilnować swojego, choć uważam, że obligatoryjnie powinni liczniki przestawiać, rozumiem, że w jeden dzień tego nie zrobią, ale widać, że jak nie zgłosisz co płacisz po staremu

PGE Łódź teren

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. na twoim miejscu w najbliższe Święta bym sprawdził licznik jak nalicza.

Tego panasa masz 1F czy 3F?

 

Miałem G11, potem zmieniłem na G13, widziałem pana jak przyjechał programować. Może nie było gościa u was? Jak będę miał okazję to sprawdzę, jak nie tu to u mamy. Mam 3-f pompe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na defrost warto zapewnić aby;

- temperatura powrotu była > 27 C,

- im wyższa tym korzystniej dla procesu defrostu.

Jak to zapewnić?

Jak ktoś tam napisał, że ma krzywą 33/-15, 25/15 i deltę 5

To znaczy, ze jak jest +15 na dworze to woda zasilania ma +25 a powrót zejdzie do nawet +20 czy w tej krzywej te 25 to powrót?

A ma być tak, że to powrót będzie aż 27?

To będzie gorąco w grzaniu ciągłym czyli jakiś harmonogram i grzać chwilkę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie gorąco w grzaniu ciągłym czyli jakiś harmonogram i grzać chwilkę?

Intensywność defrostu wzrasta przy temperaturach zewnętrznych ;

- 3 C do + 3 C,

Kierunek działań prawidłowy lub pogodzić się ze stratami energii na defrost,

Poczytaj ; Czy bufor / sprzęgło jest potrzebne ??? ;

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?244356-Pompa-ciepla-i-zwrotnica-(sprzeglo-hydrauliczne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , dziś wróciłem do domu i widzę na wyświetlaczu ( wersja F ) napis QUIET . To pewnie jakaś opcja cichej pracy pc . Jakoś żona chyba włączyła . moje pytanie jak to wyłączyć i jeszcze jedno czy wpływa jakoś na pobór prądu , szybkość grzania , defrosty ? Proszę o podpowiedzi.

 

Do on/off quiet mamy przycisk więc 2 pytanie aktualne

Edytowane przez toommm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adapter nie łączy mimo resetu. Mruga "link", pozostałe świecą na zielono (idzie po kablu) albo mruga "status" a reszta świeci. Trzeci dzień z tym walczę. Macie to podłączone do routera jakimś specjalnym kablem, czy zwyczajnym, jak komputer do routera? Miał ktoś taką dolegliwość?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chmura Panasonica pada , to niestety moduł trzeba resetować (w sumie całą pompę) a ostatnio często to się zdarza.

I tu jest problem- ja używam (ale pewnie przestanę) harmonogramu działania przez internet - przy awarii clouda cały harmonogram idzie w... i np pompa nie odpali kiedy powinna. Ewidentnie zrypali sprawę- harmonogram w pompie nie synchronizuje się z chmurą (bez sensu)

 

Do routera idzie normalny kabel, jak do PC, w ustawieniach modułu musi być tylko komunikacja ustawiona na kabel a nie WiFi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po kablu podłączony i też wstaje każdorazowo. Ostatnia przerwa u mnie była od wtorku ok 22:00 do południa wczoraj.

 

Jak chmura Panasonica pada , to niestety moduł trzeba resetować (w sumie całą pompę) a ostatnio często to się zdarza.

I tu jest problem- ja używam (ale pewnie przestanę) harmonogramu działania przez internet - przy awarii clouda cały harmonogram idzie w... i np pompa nie odpali kiedy powinna. Ewidentnie zrypali sprawę- harmonogram w pompie nie synchronizuje się z chmurą (bez sensu)

Nie potwierdzam. Też korzystam z harmonogramu ustawianego w smart cloudzie i mimo braku połączenia, PC wystartowała grzanie CO, potem, o odpowiedniej godzinie przełączyła się na CWU i wyłączyła o zadane godzinie. Wszystko podczas okresu gdy smart cloudzie pusto.

Edytowane przez agb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie - po kablu do rutera. Jako ciekawostkę mogę jedynie dodać iż na początku był z tym problem. Ale okazało się że (może to wydać się dziwne) spustoszenie robił zasilacz od rejestratora monitoringu który jest podłączony do tego samego rutera. Po wymianie na porządny a nie to ledwo dyszące badziewie które było w zestawie jak ręką odjął. Skończyły się kłopoty. Zarówno sieć jak i moduł Panasa działa bezproblemowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po kablu podłączony i też wstaje każdorazowo. Ostatnia przerwa u mnie była od wtorku ok 22:00 do południa wczoraj.

 

 

Nie potwierdzam. Też korzystam z harmonogramu ustawianego w smart cloudzie i mimo braku połączenia, PC wystartowała grzanie CO, potem, o odpowiedniej godzinie przełączyła się na CWU i wyłączyła o zadane godzinie. Wszystko podczas okresu gdy smart cloudzie pusto.

Do pewnego czasu było tak że harmonogram był tyko w chmurze, Teraz jest przekazywany i trzymany w module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...