Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Mam problem z pompą, generacja J.

 

Ustawiłem nowy harmonogram działania pompy za pomocą aquarea smart cloud. O dziwo pompa się nie włączyła o ustalonej godzinie.

Następnego dnia wyłączyłem i włączyłem jeszcze raz harmonogram w aquarea smart cloud. Nic to nie pomogło. Kolejnego dnia wyłączyłem pompę z prądu i podłączyłem ponownie - również nic to nie dało.

Przez aquarea smart cloud mogę ją włączyć, wyłączyć, sprawdzić zużycie prądu, sterować temperaturą itd, ale pompa nie chce pracować według harmonogramu.

 

Link do harmonogramu: https://imgur.com/TwZfeE4

 

Dodam, że pompa ani nie włącza się sama ani nie wyłącza się sama jak ją włączę ręcznie (a zadanych godzinach).

 

Technicy z Panasa już wiedzą o problemie, póki co chyba jeszcze nie wiedzą jak go naprawić

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789214
Udostępnij na innych stronach

Technicy z Panasa już wiedzą o problemie, póki co chyba jeszcze nie wiedzą jak go naprawić

 

Super, ale dlaczego urządzenia się nie łączą ? Panasonic zapewne sprzedaje srylion urządzeń, ale pompiarzy ma w dupie, chmura beznadziejna, działa lub nie działa i i nie ma gdzie uderzyć a'la reklamacje- czyli płacisz ca 600zeta i mają Ciebie gdzieś... trza toto zgłosić, tylko gdzie ?

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789230
Udostępnij na innych stronach

Super, ale dlaczego urządzenia się nie łączą ? Panasonic zapewne sprzedaje srylion urządzeń, ale pompiarzy ma w dupie, chmura beznadziejna, działa lub nie działa i i nie ma gdzie uderzyć a'la reklamacje- czyli płacisz ca 600zeta i mają Ciebie gdzieś... trza toto zgłosić, tylko gdzie ?

nie mają w dupie, bo pomagają, jak ci się nie łączy zadzwoń do swojego instalatora, bo jak widzisz tylko Ty masz problem z niełączącym sie modułem. Jak ci instalator nie pomoże, to pisz priv spróbujemy coś zaradzić.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789292
Udostępnij na innych stronach

Bo pompa nigdy się nie połączy ( domyślam się ,że chodzi o internet).

Łączyć to się może co najwyżej sam moduł ,a on z internetem się łączy , tylko po logach widać ,że server panasonica nie przyjmuje połączeń.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789298
Udostępnij na innych stronach

Przypominam wszystkim iż nikt z PANASONICA tutaj nie zagląda więc wszystkie problemy należy zgłaszać do swoich instalatorów i ich molestować. Oni powinni te problemy ewentualnie przekazywać dalej i powinni cisnąć w sprawie rozwiązania problemu jednostkę nadrzędna. Pisanie tylko i wyłącznie tutaj niczego nie zmieni. Czym więcej będzie zgłoszeń tym szybciej przedszkolaki (informatycy) z PANASONICA wezmą się za rozwiązanie problemu.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789313
Udostępnij na innych stronach

Bo pompa nigdy się nie połączy ( domyślam się ,że chodzi o internet).

Łączyć to się może co najwyżej sam moduł ,a on z internetem się łączy , tylko po logach widać ,że server panasonica nie przyjmuje połączeń.

 

Ale jakich konkretnie połączeń? Bo u mnie działa wszystko poza harmonogramem. Mam wszystkie odczyty i przez smart clouda mogę wł/wył. PC i regulować temperatury.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789322
Udostępnij na innych stronach

W sumie mało mnie ten Smartcloud obchodzi,

Ale dziś rano go sprobowałem odpalić i nie mogę nic zrobić. A adres eu-ldcws.pcpf.panasonic.com z którym się moduł notorycznie próbuje połączyć nie odpowiada.

Więc "u mnie " się nie łączy , i mruga dioda od harmonogramu , mimo ,że na stronie harmonogram wyłączony.

No i do instalatora nie pojdę , bo moduł instalowałem sam :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789325
Udostępnij na innych stronach

ja sie tylko zastanawiam jak zainstalują nam kolejna aktualizacje naprawiająca skoro pompa sie nie łączy :D cos czuje ze szybko nie bedzie happy endu :)
A to Panasonic za pomocą modułu instaluje jakieś aktualizacje naprawiające?

W sumie mało mnie ten Smartcloud obchodzi,

No i do instalatora nie pojdę , bo moduł instalowałem sam :)

No i słusznie. W końcu to nie instalator włada serwerem Panasonica, a niewątpliwie tam jest problem. Nie wiem po co męczyć instalatora. Jedyne co może zrobić to przeforwardować maila i rozłożyć ręce. Edytowane przez Pablo_11
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789342
Udostępnij na innych stronach

A to Panasonic za pomocą modułu instaluje jakieś aktualizacje naprawiające?.

Nie tylko naprawiajace ale i wszelkie aktualizacje.

No i słusznie. W końcu to nie instalator włada serwerem Panasonica, a niewątpliwie tam jest problem. Nie wiem po co męczyć instalatora. Jedyne co może zrobić to przeforwardować maila i rozłożyć ręce.

W korporacjach obowiązuje droga służbowa więc ty jako użytkownik końcowy zgłaszasz do instalatora, on do polskiego oddziału, dalej są przyjaciele z za Odry jako oddział EUROPEJSKI a oni kontaktują się z krajem kwitnącej wiśni.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789347
Udostępnij na innych stronach

W sumie mało mnie ten Smartcloud obchodzi,

Ale dziś rano go sprobowałem odpalić i nie mogę nic zrobić. A adres eu-ldcws.pcpf.panasonic.com z którym się moduł notorycznie próbuje połączyć nie odpowiada.

Więc "u mnie " się nie łączy , i mruga dioda od harmonogramu , mimo ,że na stronie harmonogram wyłączony.

No i do instalatora nie pojdę , bo moduł instalowałem sam :)

 

strona eu-ldcws.pcpf.panasonic.com działa na porcie 443 (na własnym certyfikacie ale co to dla nich)

Namieszali a w dodatku nie ma możliwości uderzenia wprost do Panasonica

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789348
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko naprawiajace ale i wszelkie aktualizacje.

W korporacjach obowiązuje droga służbowa więc ty jako użytkownik końcowy zgłaszasz do instalatora, on do polskiego oddziału, dalej są przyjaciele z za Odry jako oddział EUROPEJSKI a oni kontaktują się z krajem kwitnącej wiśni.

Szkoda, że nie podają użytkownikowi informacji co zostało zaktualizowane.

W korpo obowiązuje zasada, że ten najniżej ma niewiele do gadania :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789350
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko naprawiajace ale i wszelkie aktualizacje.

 

 

Nie powielajmy tej logiki. Moduł nie jest w stanie zaktualizować oprogramowania pompy ciepła (i jak widać lepiej ,żeby nawet tego nie próbowali) , tylko zaktualizować swoje oprogramowanie ,a to dwie różne rzeczy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789353
Udostępnij na innych stronach

Też pierwsze słyszę żeby moduł takie rzeczy robił. Ale kolega plusfoto dysponuje większą wiedzą :)

Natomiast co do samego modułu to komunikacja działa. Wyłączyłem na noc internet, ale rano, po ok. 30 minutach moduł się połączył i można zdalnie zarządzać. Widać są dwie grupy: ci co im nie działa harmonogram na off i ci, którym w ogóle.

Edytowane przez Pablo_11
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789355
Udostępnij na innych stronach

Czy już wasi instalatorzy znaleźli rozwiązanie ?

 

Dla tych co mają dostęp do urządzenia przez ssh , wystarczyło skasowanie plików w katalogu root i wykonać reset. Od strzała się połączył.

Dla tych co nie mają , proponuję przywrócenie ustawień fabrycznych ( jednocześnie nacisnąć i trzymać dwa przyciski WPS i Check przez co najmniej 10s). Na pewno trzeba będzie od nowa konfigurować np połączenie wifi i być może spowoduje to ,że się porozłączacie od usług i trzeba będzie rejestrować urządzenie od nowa , ale jest szansa ,że przynajmniej się połączy :)

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789630
Udostępnij na innych stronach

Czy już wasi instalatorzy znaleźli rozwiązanie ?

 

Dla tych co mają dostęp do urządzenia przez ssh , wystarczyło skasowanie plików w katalogu root i wykonać reset. Od strzała się połączył.

Dla tych co nie mają , proponuję przywrócenie ustawień fabrycznych ( jednocześnie nacisnąć i trzymać dwa przyciski WPS i Check przez co najmniej 10s). Na pewno trzeba będzie od nowa konfigurować np połączenie wifi i być może spowoduje to ,że się porozłączacie od usług i trzeba będzie rejestrować urządzenie od nowa , ale jest szansa ,że przynajmniej się połączy :)

 

Hmm, a jak się wbić przez ssh ? widzę urządzenie, ale nie ma otwartego portu 22

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789636
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej za całe to zamieszanie odpowiedzialny jest plik timetable ,czyli harmonogram ściągany ze smartclouda. Jak on jest , moduł nie jest w stanie się połączyć z serwerem . Więc albo wyłączycie harmonogramy w smartcloudzie , albo jest ryzyko ,że jak będzie restart modułu to już się nie połączy.

To być może być rozwiązane przez Panasonica na serwerze , albo przez przysłanie nowej aktualizacji.

Najlepsze jest to ,że po połączeniu, ustawienie harmonogramu działa , włącza wyłącza jak należy - do czasu restartu modułu.

 

EDIT: w zasadzie wyłączenie harmonogramu w smartcloudzie nic nie da , plik się nie skasuje jak już jest.

EDIT2: Jednak wyłączenie harmonogramu w smartcloudzie dużo daje. Moduł za każdym razem się łączy mimo ,że plik jest. Dopiero jak harmonogram jest włączony i moduł się nie łączy jego skasowanie i reboot spowoduje ,że moduł się połączy.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/163560-panasonic-aquarea/page/559/#findComment-7789645
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...