Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Witam. Panowie jaki ustawic max czas dzialania ogrzewania podlogowego a jaki na cwu? Nie umiem zrobic aby czas dzialania pompy byl wiekszy niz ilosc wlaczen i zalaczen. Wszedzie gdzie czytalem pisza ze tak to powinno wygladac u mnie za cholere nie umiem tak ustawic aby sie to odwrocilo. Mam wiecej wylaczen i zalaczen niz czas pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie jaki ustawic max czas dzialania ogrzewania podlogowego a jaki na cwu? Nie umiem zrobic aby czas dzialania pompy byl wiekszy niz ilosc wlaczen i zalaczen. Wszedzie gdzie czytalem pisza ze tak to powinno wygladac u mnie za cholere nie umiem tak ustawic aby sie to odwrocilo. Mam wiecej wylaczen i zalaczen niz czas pracy.

 

Te parametry nie specjalnie są powiązane z iloscią włączeń (sprężarki jak rozumiem). To są strategiczne (w duże mrozy i temperatury defrostowe szczególnie) parametry, które jak krótka kołdra dają ci wybór czy słyszeć od namilszych "mam zimną wodę pod prysznicem, jak był gazowy to była" czy też wolisz "mam zimno w pokoju jak był gazowy to było ciepło" :-). Max czas działania CWU to w uproszczeniu maksymalny czas jaki PC bedzie podgrzewała CWU kiedy ma też żądanie grzania CO, w zależności od pojemności CUW, bufora, podłogówki czy grzejników, ocieplenia, trzeba dobrać eksperymentalnie, pewnie gdzieś w okolicy 1,5 godziny, tak żeby w normalnych warunkach zdążył zagrzać CWU, a nie zdążył wychłodzić pomieszczeń. MAX czas działania podłogowego to zupełnie mylący opis, znaczenie jest takie że to minimalny czas działania w trybie CO to znaczy jak już przełączy się z CWU na CO to będzie grzał tenże minimalny czas i jeżeli nadal będzie żądanie na CWU to po tym czasie się przełączy na CWU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy miał toś taki przypadek, że moduł smart cloud po kilku godzinach działania (czasem 3 godziny czasem 7, ale prawie zawsze mniej niż doba) traci połączenie ?

Świeci się wtedy na zielono dioda zasilania a 2 dioda stanu miga na czerwono natomiast 3 dioda się nie świeci.

Pomaga tylko odłączenie od zasilania PC lub przytrzymanie środkowego przycisku reset na ok 5 sekund. Po restarcie działa (3 diody zielone) przez parę godzin i znowu ta sama sytuacja.

 

Podłączałem już przez kabel sieciowy (2 rodzaje) i wifi, natomiast to nic nie zmienia. Robiłem też reset do ustawień fabrycznych (2 przyciski wps i link przez 10 sekund) + ponowne zakładanie konta

Obecnie od niedawna na stronie AQUAREA Service Cloud pojawia się wtedy kod błędu !CN-CNT a w szczegółach komunikat: Błąd komunikacji CN-CNT (3050-0001)

co by wskazywało, że problem jest od strony PC.

Co można sprawdzić i jak w pierwszej kolejności, bo wg tego komunikatu może być problem z samym modułem, kablem lub płytą rozszerzeń a wymiana wszystkiego po kolei odpada.

Dodam, że moduł smart podłączony jest zgodnie z instrukcją do złącza CN-CNT na płycie rozszerzeń (mam 2 obiegi grzewcze).

 

 

PC 9KW T-CAP gen.H + płyta rozszerzeń

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł wysyła przez zwykły szeregowy protokół komunikacyjny pytanie co 5s ,i czeka na odpowiedź (bądź to z samej płyty głównej pompy - jeśli nie ma płyty rozszerzeń , bądź poprzez płytę rozszerzeń - wtedy płyta rozszerzeń oprócz zapytania modułu wsyła sama swoje zapytania- a w zasadzie stan płyty rozszerzeń- te są praktycznie non stop).

CN-CNT to oznaczenie portu komunikacyjnego na płytach.

Więc to może być wszystko , od modułu , poprzez kable , a koncząc na płycie rozszerzen a nawet płycie głównej pompy. ( ak chcesz wiedzieć więcej to na projekcie Heishamon to jes rozgryzione)

Moduł jak kilka razy pod rząd nie dostanie odpowiedzi na swoje zapytanie , to właśnie zaczyna migać czerwoną diodą , po czym po jakims czasie (jakieś kilka minut) się resetuje sam , i wtedy powinna byc wznowiona komunikacja , skoro reset fizyczny też działa.

Na początek popraw kabel w module , może deikatnie dognij piny w gnieździe dla lepszego styku( bo może jak fizycznie go resetujesz to naciskanie przycisku powoduje ,ze ponownie pojawia się styk , i jest komunikacja ,a jak się sam resetuje to nie ma ).

Chyba ,że masz to na gwarancji..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj jestem posiadaczem allinone 5kw. Serwisant zamontował PC, uruchomił, przeszkolił i wszystko działa.

Ustawione ciśnienie na 1.5 bara. Wieczorem zauważyłem kałużę wody przy PC - z zaworka bezpieczeństwa tego plastikowego co jest w środku cieknie woda cały czas . Płukałem parę razy zawór bezpieczeństwa - ten plastikowy. Potem dobiłe na 1.5bar ale dalej cieknie. Czy to może być feler jakiś na zaworze? Obniżyć ciśnienie na 1 bar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od wczoraj jestem posiadaczem allinone 5kw. Serwisant zamontował PC, uruchomił, przeszkolił i wszystko działa.

Ustawione ciśnienie na 1.5 bara. Wieczorem zauważyłem kałużę wody przy PC - z zaworka bezpieczeństwa tego plastikowego co jest w środku cieknie woda cały czas . Płukałem parę razy zawór bezpieczeństwa - ten plastikowy. Potem dobiłe na 1.5bar ale dalej cieknie. Czy to może być feler jakiś na zaworze? Obniżyć ciśnienie na 1 bar?

 

Zakręć go. U góry jest taki mały "kapturek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"kapturek" to jest na odpowietrzaczu , zawór bezpieczeństwa nic takiego nie ma.

Zawór działa na ciśnienie 3Bar , a woda ma być w przedziale pomiędzy 1bar a 2bar. Więc albo zegar pokazuje złe ciśnienie( też tak może być , masz jeszcze jakiś inny ciśnieniomierz w układzie ?) , albo zawór bezpieczeństwa jest popsuty.

 

Może też być problem z naczyniem wzbiorczym ( uszło powietrze i każda mała zmiana temperatury powoduje duży wzrost ciśnienia i woda "wylata").

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Może pomożecie w dylemacie. Od roku użytkuje T-CAPa 9kW z kaloryferami i podłogówką dodatkowo bufor 100litrów. Przy ustawieniu trybu cichego 3 praktycznie zero taktowań. Średnia z roku 1,7 ale pierwsze pół roku nie miałem zbyt pojęcia i nastukało włączeń. Ogólnie wszystko działa super.

Moje piętro ok 100m podłogowej jest ocieplone wełną 20cm i tak do strychu, brak ocieplenia na stropie, tylko regipsy.

Minus tego to szybkie wychładzanie pomieszczeń podczas wyłączenia pompy, oraz szybkie nagrzewanie ich latem. Na koniec marca zamówiłem ekipe aby popsikała piankę pur na całym stropie. Piętro wolniej będzie się wychładzać jednak zastanawia mnie czy aby utrzymać brak taktowań nie będę przegrzewać domu (zauważyłem że powyżej 36C na zasilaniu zaczynają się małe taktowania), i pytanie do znawców tematu, czy warto wymienić bufor na większy 100 litrów zamienić np na 200 litrów? Czy takie rozwiązanie ewentualnie trochę bardzie zabezpieczy przed możliwym częstszym taktowaniem? Może pisze bzdury, dlatego proszę o nie hejtowanie tylko o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Od roku użytkuje T-CAPa 9 kW z kaloryferami i podłogówką, dodatkowo bufor 100 litrów.

Przy ustawieniu trybu cichego 3 - praktycznie zero taktowań.

Czy warto wymienić bufor na większy 100 litrów zamienić np na 200 litrów?

Czy takie rozwiązanie ewentualnie trochę bardzie zabezpieczy przed możliwym częstszym taktowaniem?.

Bufor wpięty w szereg na powrocie??

 

1/ Moc cieplna grzejników powinna być ;

.. ...a/ > mocy cieplnej pomieszczeń,

…..b/ najczęściej oblicza się dla temperatur zasilania; 45 C/ 35 C/20 C,

…..c/ stosować jak największej mocy grzejniki np.; V33 kermi; https://termomodernizacja.pl/tempera...ow-wplywa-moc/

…..d/ moc grzejnika dla 45/35/20 to 0,5779 mocy grzejnika dla 55/45/20 C

2/ Oprócz mocy grzejników istotny jest tzw; zład wody w układzie;

.....a/ Ilość zładu to ; > moc pompy x 20 l/kW

.....b/ Zład odpowiedni to klucz do ;

........ - optymalnej ilości startów PC

........ - stabilnej pracy pompy ciepła,

........ - wydłużenie czasu pracy sprężarki,

.........- wydłużenie czasu postoju sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

Może pomożecie w dylemacie. Od roku użytkuje T-CAPa 9kW z kaloryferami i podłogówką dodatkowo bufor 100litrów. Przy ustawieniu trybu cichego 3 praktycznie zero taktowań. Średnia z roku 1,7 ale pierwsze pół roku nie miałem zbyt pojęcia i nastukało włączeń. Ogólnie wszystko działa super.

Moje piętro ok 100m podłogowej jest ocieplone wełną 20cm i tak do strychu, brak ocieplenia na stropie, tylko regipsy.

Minus tego to szybkie wychładzanie pomieszczeń podczas wyłączenia pompy, oraz szybkie nagrzewanie ich latem. Na koniec marca zamówiłem ekipe aby popsikała piankę pur na całym stropie. Piętro wolniej będzie się wychładzać jednak zastanawia mnie czy aby utrzymać brak taktowań nie będę przegrzewać domu (zauważyłem że powyżej 36C na zasilaniu zaczynają się małe taktowania), i pytanie do znawców tematu, czy warto wymienić bufor na większy 100 litrów zamienić np na 200 litrów? Czy takie rozwiązanie ewentualnie trochę bardzie zabezpieczy przed możliwym częstszym taktowaniem? Może pisze bzdury, dlatego proszę o nie hejtowanie tylko o pomoc.

 

A może piana spowoduje,że ciepło przestanie uciekać i góra raz zagrzana będzie trzymać ciepło znacznie dłużej...

Albo zrobisz dobre obliczenia ( ale w sumie po co ) , albo poczekasz i zobaczysz co wyszło i się będziesz martwił potem ,bo bufor wymienić zawsze można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki jest plan. Teraz jakoś fajnie to śmiga bo pompa mi praktycznie nie taktuje i można się zastanawiać po co ocieplać skoro wszystko działa dobrze.

Jednak w lecie jak temperatura w pokojach na piętrze dochodzi do 29-30C to już jest kiepsko i mam nadzieję, że docieplenie poddasza trochę zbije tą duchotę.

Jedyne czego się obawiam, że jak góra będzie lepiej zaizolowana to pompa oczywiste będzie podawać niższą temperaturę zasilania, co może spowodować taktowanie. Jeśli będzie tak jak piszesz czyli góra będzie trzymać ciepło to rozsądne widzę aby zastosować harmonogram na postoje i grzanie. masz rację, czas pokaże.

 

@Andrzej 5101

Inwestować w nowe grzejniki w całym domu to raczej nie planuje. Przy aktualnej pracy pompy za rok będę miał współczynnik 2:1 (1 załączenie na 2h pracy)i jeśli uda mi się go utrzymać to byłbym zadowolony

Mój bufor jest wpięty chyba równolegle - jako sprzęgło.

 

 

A może piana spowoduje,że ciepło przestanie uciekać i góra raz zagrzana będzie trzymać ciepło znacznie dłużej...

Albo zrobisz dobre obliczenia ( ale w sumie po co ) , albo poczekasz i zobaczysz co wyszło i się będziesz martwił potem ,bo bufor wymienić zawsze można...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie pomp obiegowych w all in one. Mam dużą powierzchnię do ogrzania, (2200m rurki fi 16 na dwóch poziomach). A zatem zapewne muszę użyć dwóch pomp obiegowych. Jak macie to rozwiązane u siebie? wykorzystujecie jedną wbudowaną pompkę fabryczną a drugą dodatkową też jakoś wbudowaną w PC?

z tego co widzę na schemacie to jest dodatkowe zasilanie na pompę obiegową. Czy mógłby ktoś zrobić zdjęcie jak wygląda podłączenie dwóch pomp?

mam zamówiony zestaw WH-ADC0916H9E8 i WH-UD09HE8

 

WH-ADC0916H9E8_pump.jpg

WH-ADC0916H9E8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest gniazdo na dodatkowe obiegówki.

Ale samej objegówki nie możesz podłączyć w szeregu z wewnętrzną, trzeba dać przynajmniej sprzęgło hydrauliczne.

Ja mam to rozwiązane właśnie w ten sposób , jedna obiegówka na parter , jedna na piętro i to wszystko spięte przez sprzęgło hydrauliczne.

Teraz mam dwie strefy i emulację płyty rozszerzeń przez Heishamon i mogę sterować poziomami niezależnie , ale wcześniej właśnie te obiegówki miałem wpięte do tego gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZC mam wyliczone na 8,5kW. Kilka firm oferowało mi T-CAP 9kW albo 12kW ale myślę , że to za silne pompy. Teraz już nie ma takich zim jak kiedyś a nawet jesli będzie przez tydzień -15 to niech się grzałka załączy. Ta jednostka zewnętrzna jest dwu wentylatorowa i patrząc na specyfikację techniczną niewiele traci na mocy przy minusowych temperaturach także zostanę przy HP 9kW trójfazowej. tylko nigdzie w instrukcji nie mogę sprawdzić jakie przepływy ma ta pompa i czy da radę obsłużyć parter i piętro (w sumie 230m2). widzę tylko że jej moc to 52W.

MIG25 a powiedz mi, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. U Ciebie fabryczna pompa tłoczy wodę do sprzęgła a za sprzęgłem są dwie pompki które pompują , każda na oddzielne piętro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIG25 a powiedz mi, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. U Ciebie fabryczna pompa tłoczy wodę do sprzęgła a za sprzęgłem są dwie pompki które pompują , każda na oddzielne piętro?

Tak, dokładnie mam tak jak piszesz. Tyle ,że ja mam łącznie 380m2 podłóg , i nawet nie sprawdzałem ,czy wewnętrzna pompa obiegowa dała by radę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...