Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

A czy na instalacji domowej (po drugiej stronie tego zaworu) nie wzrosło Ci ciśnienie? Jeśli tak i tam jest reduktor ciśnienia (a nie regulator) to taki mógłby być efekt po stronie pompy. Tak czy owak chyba (?) dobrym zwyczajem jest zamykanie tego auto-zaworu na czas poza dopuszczaniem wody.

 

Nie wzrosło , bo jest to ciśnienie z wodociągu.( mam je ograniczone zaworem ograniczającym ustawionym na 4 bary). Zawór dopuszczający jest elementem zabezpieczenia przeciw zamrożeniowego monobloka. Z jednej strony jest "wodociąg" ,a z drugiej " co". Na skali zaworu ustawione jest ciśnienie w co. od którego zawór ma przepuszczać wodę. Przy monobloku mam jeden zawór przeciwzamrożeniowy . W razie awarii pompy , lub braku zasilania będzie on upuszczał wodę z instalacji ( płynąca woda szybko nie zamarza) więc mróz nie powinien za szybko uszkodzić pompę. A zawór dopuszczający po spadku ciśnienia do "nastawy" zacznie dopuszczać wodę która ma około 10 st. Tak więc dopóki "wodociąg" będzie pracował, pompa powinna być bezpieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co patrzyć na tą listę, bo ona w życiu kompletna nie będzie, musi się znaleźć zdeterminowany i wiedzący o co Come on użytkownik i albo podać te wszystkie potrzebne dane , albo samemu dopisać to w git i zrobić PR...

Więc siła rzeczy takich użytkowników jest mało, a w gruncie rzeczy uaktualnienie tej listę będzie skutkowało tym , że przy następnym jakimś upgrade w przegladardze Heishamon będzie podany konkretny typ pompy ,a nie ze nieznany.

Na nic wogole to nie wpływa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

 

Posiadam service cluod, ale zaczynam Wam zazdrościć możliwości głębszej analizy za pomocą HeishaMon.

Czy macie możliwość udostępnienia danych tutoriala krok po kroku jak to podłaczyć i zaprogramować dla zwykłego śmiertelnika?

 

 

 

spoko żeś napisał, wątpilwość mam taką że brak jest w liście obsługiwanych urządzeń dwustrefuwek https://github.com/Egyras/HeishaMon/blob/master/HeatPumpType.md

stąd pytanie do użytkownika PC dwustrefowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim zwykły śmiertelnik musi mieć jakąś automatykę domową w stylu Home Assistant , Domoticz itp. postawionym na jakimś urządzeniu ( czy to zwykły komp , czy też raspberrypi czy jeszcze czymś innym). Więc od tego trzeba zacząć ( od posiadania Home Assistanta / Domoticza ...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś naczynie przeponowe? Zwykle jeśli ono ma za małe ciśnienie lub membrana nieszczelna to ciśnienie instalacji świruje.

 

Sprawdzałem i jest ok. Narazie ciśnienie jest ok, oscyluje pomiędzy 1.5/1.6 bez większych skoków. Dziwi mnie tylko czemu tydzień temu było 1.2, a nic nie ruszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i jest ok. Narazie ciśnienie jest ok, oscyluje pomiędzy 1.5/1.6 bez większych skoków. Dziwi mnie tylko czemu tydzień temu było 1.2, a nic nie ruszałem.

 

Bo teraz pewnie jest wyższa temperatura wody w układzie niż tydzień temu .

Edytowane przez kwiatek8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tcap H9 3F split. Na wielu podłogowych petlach i ustawieniu dla niskich temp zasilenie 30st Delta 3. Dogrzewa aż temp powrotu osiąga 28 i spoko moduluje. Robił defrosty wcześniej normalne Mode1. Ale zauważyłem, że jak były ostatnie mrozy - 14 a nawet - 19 to mimo wody w obiegu 28 od razu przełącza się na mode2. Wyłącza obiegówkę i odszrania sprężarką co znowu trwa 15min zamiast standardowych 4min. Błędów brak. Jakiś pomysły dlaczego przy niskiej temp otoczenia robi taki defrosty mimo wystarczającej temp wody w obiegu?

 

Jak się ociepli zobaczę czy defrosty znów są normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej -10 zawsze idzie mode 2.

 

No chyba ,że zład będzie miał powyżej 50stopni :) Nierealne raczej.

 

Dzięki Panowie za odp. Nie wiedziałem o warunku temp otoczenia. Tcap przy - 20 spokojnie wyrabiał i nie wspomagał się grzałką.

 

 

Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem:

 

Mode1 jest gdy temp zładu(powrotu) nie spadnie poniżej 27 a temp otoczenia nie spadnie poniżej -10.

 

Jeżeli, chociaż jedna temp spadnie ponżej progu to od razu wrzuca mode2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam pompę panasonic all in one 7KW seria J. Jest to moja pierwsza w życiu pompa i się przy niej dopiero człowiek uczy i coś starą się zrozumieć jak to działa.

Instalacja prosta bez dodatkowych pompek i buforow. Użytkuje 2 sezon zimowy. Niestety do dnia dzisiejszego nie mogę dojść do takich ustawień żeby nie dodawać bądź odejmować na sterowniku po 1 czasem 2 stopnie w dół.

Pracuje na krzywej grzewczej. Czujnik temp zewnętrznej standard przy pompie. Sterownik po kablu w salonie. Z krzywa też nie mogę utrafic żeby dobrze ustawić. Bo albo jest za ciepło albo za zimno.

Podłogowka tylko po całości. Dom parterowka 94m uzytkowe. Hydraulicy rozłożyli podlogowke na dwa rozdzielacze po 5 pętli. 1 rozdzielacz 4 pętle salon + kuchnia i 1 pętla na łazienkę.

2 rozdzielacz korytarz wc i 3 pokoje. Z pompy wychodzi rura 1cal poprzez trójnik na te 2 rozdzielacze. Do 1 rozdzielacza odległość około 0.5m A do 2 rozdzielacza odległość około 1m. . Rury w podlogowce to tece silver 16x2.0mm.

Problemem największym jest bardzo głośny szum taki jakby mechaniczny z podłogi w chwili defrostow. Kiedy pompa tloczy na maks wodę. Najgorzej jak to ma miejsce w środku nocy to potrafi wybudzić doroslego. A dziecko prawie co noc się budzi i płacze.

Instalatorzy od pompy twierdza że jest ok. Że układ nie zapowietrzony bo oni pompka zalewaja układ podłogowki i odpowietrzaja dodatkowo i jest ok.

Gdy im powiedziałem o tych problemach to po kilku miesiącach dostałem odpowiedź cytuję:

Żeby zakręcić na noc te pętle na pokoje w których śpimy. Jak powiedziałem że to chyba Żart to odpowiedzieli że trzeba przerobić instalacje.

" Bufor około 2000 zł. Pompa obiegowa, wilo 600 zł, rury i przeróbki hydrauliczne 2000 zł. ściągnięcie czynnika chłodniczego, wydłużenie rur chłodniczych wewnątrz, wykonanie nowych kielichów przy pompie ciepła, wykonanie próżni, ponowne napełnienie czynnikiem chłodniczym, podłączenia elektryczne, odpowietrzenie układu, uruchomienie około 3000 zł.

Teraz nie wiem czy to aż tak trzeba komplikowac ta instalacje żeby wyciszyc te szumy.

Może ktoś podpowie jak to zrobic sensownie i w miarę normalnych kwotach. Najgorsze że w chwili omawiania i oferty na pompę nikt nie wspomniał że może być taki szum w defrostach. Że potrzebny dodatkowy zbiornik i pompki do sterowania.

Czytam temat Ale postów jest ponad tysiąc to czasu potrzeba.

Co do krzywej byłem na tej stronie:

https://vscope.at/heizkurve/?atMin=-15&heatMin=36&atMax=15&heatMax=26&sollWert=0&atCheck=0&atMin_2=-15&heatMin_2=32&atMax_2=15&heatMax_2=25&sollWert_2=-3&atCheck_2=0

Stąd moje pytanie do czego czerwony wykres A do czego niebieski.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...