Gepam 09.01.2024 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia " Bufor około 2000 zł. Pompa obiegowa, wilo 600 zł, rury i przeróbki hydrauliczne 2000 zł. ściągnięcie czynnika chłodniczego, wydłużenie rur chłodniczych wewnątrz, wykonanie nowych kielichów przy pompie ciepła, wykonanie próżni, ponowne napełnienie czynnikiem chłodniczym, podłączenia elektryczne, odpowietrzenie układu, uruchomienie około 3000 zł. Teraz nie wiem czy to aż tak trzeba komplikowac ta instalacje żeby wyciszyc te szumy. Może ktoś podpowie jak to zrobic sensownie i w miarę normalnych kwotach. Najgorsze że w chwili omawiania i oferty na pompę nikt nie wspomniał że może być taki szum w defrostach. Że potrzebny dodatkowy zbiornik i pompki do sterowania. Pozdrawiam To najgorsze z możliwych rozwiązań. Nie wiem po jaką cholerę oni chcą przerabiać układ chłodniczy, chyba próbują cię naciągnąć. Trzeba znaleźć przyczynę szumów i ją wyeliminować, pompa nie ma nic do tego. Póki co możesz zastosować defrost na CWU, który opisywałem tutaj https://forum.muratordom.pl/showthread.php?192315-Panasonic-Aquarea&p=8213326#post8213326 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia To najgorsze z możliwych rozwiązań. Nie wiem po jaką cholerę oni chcą przerabiać układ chłodniczy, chyba próbują cię naciągnąć. Trzeba znaleźć przyczynę szumów i ją wyeliminować, pompa nie ma nic do tego. Póki co możesz zastosować defrost na CWU, który opisywałem tutaj https://forum.muratordom.pl/showthread.php?192315-Panasonic-Aquarea&p=8213326#post8213326 Dziękuję za odpowiedź. Właśnie mi się to widzi że nie maja za bardzo pomysłu jak to poprawić, albo wiedzą że można to zrobić prościej, szybciej bez dużej ingerencji w instalację ale bez ich zarobku na odpowiednim poziomie i podali to co pisałem, żeby mnie zniechęcić do drążenia tematu i poprawy mojej sytuacji. Temat podany poczytam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gepam 09.01.2024 17:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Być może instalacja zwyczajnie nie jest dobrze odpowietrzona. Może siłowniki na rozdzielaczach tak hałasują. Najlepiej wrzuć zdjęcia instalacji, bo bez nich ciężko cokolwiek powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 17:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Być może instalacja zwyczajnie nie jest dobrze odpowietrzona. Może siłowniki na rozdzielaczach tak hałasują. Najlepiej wrzuć zdjęcia instalacji, bo bez nich ciężko cokolwiek powiedzieć. Mogę podesłać zdjęcia, tylko co mają one zawierać. Rozdzielacze, zdjąć obudowę przednia z pompy (lodówki), ??? Ja tez próbowałem odpowietrzać, kilkukrotnie, i jakoś nie słyszałem żeby powietrze wychodziło przez odpowietrznik w pompie czy na rozdzielaczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gepam 09.01.2024 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Wszystkie rury, rurki, rozdzielacze itd. Tak żeby można było prześledzić instalację od początku do końca. Sama pompa i jej obiegówka jest nieistotna, bo ona musi chodzić na maks przepływie podczas defrostu. Tyle że to nie powinno powodować szumu, zwłaszcza na podłogówce, więc trzeba zlokalizować przyczynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 09.01.2024 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia To wszystkie pętle szumią , czy jakaś konkretna ?Wszystkie rotametry rozkręcone na maksa ? Zawory też ? Na tej stronie krzywe są dwie , żeby porównać pomiędzy dwoma różnymi nastawami , nic poza tym. No i co do krzywych i obniżaniu ,to niestety tak to jest z Panasonic , ja jak już znalazłem odpowiednią krzywą , to pompa nie chciała się załączać kiedy ja chciałem... Zewnętrzny termostat rozwiązuje wiele problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Wszystkie rury, rurki, rozdzielacze itd. Tak żeby można było prześledzić instalację od początku do końca. Sama pompa i jej obiegówka jest nieistotna, bo ona musi chodzić na maks przepływie podczas defrostu. Tyle że to nie powinno powodować szumu, zwłaszcza na podłogówce, więc trzeba zlokalizować przyczynę. W linku galeria na dysku G. https://drive.google.com/drive/folders/1VdYgytUu0YHhSYfmK-ws3zj0UaweNCOm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 17:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia (edytowane) To wszystkie pętle szumią , czy jakaś konkretna ? Wszystkie rotametry rozkręcone na maksa ? Zawory też ? Na tej stronie krzywe są dwie , żeby porównać pomiędzy dwoma różnymi nastawami , nic poza tym. No i co do krzywych i obniżaniu ,to niestety tak to jest z Panasonic , ja jak już znalazłem odpowiednią krzywą , to pompa nie chciała się załączać kiedy ja chciałem... Zewnętrzny termostat rozwiązuje wiele problemów. Szumią wszystkie w każdym pomieszczeniu jest ten sam szum, taki jakby mechaniczny, zawory rozkręcone rotametry tez, poza 1 na WC, bo jest za ściana z rozdzielaczem i krótka pętla jest. A ten zewnętrzny termostat to jaki polecasz, używasz i masz sprawdzony??? Edytowane 9 Stycznia przez G.ThoMass Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
own20840 09.01.2024 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Witam Posiadam pompę panasonic all in one 7KW seria J. Jest to moja pierwsza w życiu pompa i się przy niej dopiero człowiek uczy i coś starą się zrozumieć jak to działa. Instalacja prosta bez dodatkowych pompek i buforow. Użytkuje 2 sezon zimowy. Niestety do dnia dzisiejszego nie mogę dojść do takich ustawień żeby nie dodawać bądź odejmować na sterowniku po 1 czasem 2 stopnie w dół. Pracuje na krzywej grzewczej. Czujnik temp zewnętrznej standard przy pompie. Sterownik po kablu w salonie. Z krzywa też nie mogę utrafic żeby dobrze ustawić. Bo albo jest za ciepło albo za zimno. Podłogowka tylko po całości. Dom parterowka 94m uzytkowe. Hydraulicy rozłożyli podlogowke na dwa rozdzielacze po 5 pętli. 1 rozdzielacz 4 pętle salon + kuchnia i 1 pętla na łazienkę. 2 rozdzielacz korytarz wc i 3 pokoje. Z pompy wychodzi rura 1cal poprzez trójnik na te 2 rozdzielacze. Do 1 rozdzielacza odległość około 0.5m A do 2 rozdzielacza odległość około 1m. . Rury w podlogowce to tece silver 16x2.0mm. Problemem największym jest bardzo głośny szum taki jakby mechaniczny z podłogi w chwili defrostow. Kiedy pompa tloczy na maks wodę. Najgorzej jak to ma miejsce w środku nocy to potrafi wybudzić doroslego. A dziecko prawie co noc się budzi i płacze. Instalatorzy od pompy twierdza że jest ok. Że układ nie zapowietrzony bo oni pompka zalewaja układ podłogowki i odpowietrzaja dodatkowo i jest ok. Gdy im powiedziałem o tych problemach to po kilku miesiącach dostałem odpowiedź cytuję: Żeby zakręcić na noc te pętle na pokoje w których śpimy. Jak powiedziałem że to chyba Żart to odpowiedzieli że trzeba przerobić instalacje. " Bufor około 2000 zł. Pompa obiegowa, wilo 600 zł, rury i przeróbki hydrauliczne 2000 zł. ściągnięcie czynnika chłodniczego, wydłużenie rur chłodniczych wewnątrz, wykonanie nowych kielichów przy pompie ciepła, wykonanie próżni, ponowne napełnienie czynnikiem chłodniczym, podłączenia elektryczne, odpowietrzenie układu, uruchomienie około 3000 zł. Teraz nie wiem czy to aż tak trzeba komplikowac ta instalacje żeby wyciszyc te szumy. Może ktoś podpowie jak to zrobic sensownie i w miarę normalnych kwotach. Najgorsze że w chwili omawiania i oferty na pompę nikt nie wspomniał że może być taki szum w defrostach. Że potrzebny dodatkowy zbiornik i pompki do sterowania. Czytam temat Ale postów jest ponad tysiąc to czasu potrzeba. Co do krzywej byłem na tej stronie: https://vscope.at/heizkurve/?atMin=-15&heatMin=36&atMax=15&heatMax=26&sollWert=0&atCheck=0&atMin_2=-15&heatMin_2=32&atMax_2=15&heatMax_2=25&sollWert_2=-3&atCheck_2=0 Stąd moje pytanie do czego czerwony wykres A do czego niebieski. Pozdrawiam Z modelami typu split nie kojarzę takich problemów z szumem przy defrostach. Dodawanie bufora to słaby pomysł. Można też pomyśleć o harmonogramie. Panasonic ma taką opcję. 7kW powinno wyrobić 18h grzania 6h przestoju na noc. Przy tak małym domu, zakładając że dobrze ocieplony. Żeby trzymać temp na kagańcu np termostat Salus załatwi sprawę. Mają dobrej klasy czujnik. A model żalenie od potrzeb. Ale ogólnie większość na rynku da się podpiąć. Np ustawiasz temp 22. Grzanie się wyłączy po przekroczeniu 22.5. natomiast załączy gdy spadnie poniżej 21.5. Czyli w praktyce ustawiasz temp na termostat cie i utrzymuje zadaną +/- 0.5 stopnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gepam 09.01.2024 18:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Szumią wszystkie w każdym pomieszczeniu jest ten sam szum, taki jakby mechaniczny, zawory rozkręcone rotametry tez, poza 1 na WC, bo jest za ściana z rozdzielaczem i krótka pętla jest. Zawsze jak widzę zawory termostatyczne to od razu zakładam ich winę. Zacząłbym od wypieprzenia tego ustrojstwa. Na początku same pokrętła, może blokują nieco przepływ i to powoduje szum. Jak nic to nie da to wywaliłbym je całkiem i zakorkował otwory. Jeżeli możesz to sprawdź jaki jest maksymalny przepływ na instalacji. W menu instalatora, ustawienia serwisowe, max prędkość pompy obiegowej ustaw na max i powiedz jaki to daje przepływ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Z modelami typu split nie kojarzę takich problemów z szumem przy defrostach. Dodawanie bufora to słaby pomysł. Można też pomyśleć o harmonogramie. Panasonic ma taką opcję. 7kW powinno wyrobić 18h grzania 6h przestoju na noc. Przy tak małym domu, zakładając że dobrze ocieplony. Żeby trzymać temp na kagańcu np termostat Salus załatwi sprawę. Mają dobrej klasy czujnik. A model żalenie od potrzeb. Ale ogólnie większość na rynku da się podpiąć. Np ustawiasz temp 22. Grzanie się wyłączy po przekroczeniu 22.5. natomiast załączy gdy spadnie poniżej 21.5. Czyli w praktyce ustawiasz temp na termostat cie i utrzymuje zadaną +/- 0.5 stopnia Najbardziej mnie te głośne defrosty męczą. Z nastawami temperatury i utrzymywaniem tego to już się człowiek trochę oswaja. Ja gdzieś z tyłu głowy mam jakby faktycznie podłogówka była zapowietrzona?? Co do termostatu to chyba będzie trzeba pomyśleć?? A jak taki termostat podłączyć?? Rozumiem, że zamiast tego sterownika oryginalnego montujemy ten np: salus. I w nim ustalamy temp w domu. A on się dostosowuje i sam dobiera temp wody w układzie. Czy też potrzebuje zewnętrznego termostatu do pracy?? Dom ocieplony 20cm styro, podłoga 15cm styro, wylewka około 7-8cm. strop zasyp celuloza od 35 do 40cm. poddasze nieużytkowe. okna 3 szybowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Zawsze jak widzę zawory termostatyczne to od razu zakładam ich winę. Zacząłbym od wypieprzenia tego ustrojstwa. Na początku same pokrętła, może blokują nieco przepływ i to powoduje szum. Jak nic to nie da to wywaliłbym je całkiem i zakorkował otwory. Jeżeli możesz to sprawdź jaki jest maksymalny przepływ na instalacji. W menu instalatora, ustawienia serwisowe, max prędkość pompy obiegowej ustaw na max i powiedz jaki to daje przepływ. Masz na myśli te dolne pokrętła w rozdzielaczu, to nie są termostaty, tylko zawory i są rozkręcone na maksa. rotametry też prawie na maks rozkręcone. Przepływ w normalnej pracy mam ustawione na 14litrów, (gdy było coś koło 20litrów to sie pojawiał szum z podłogi) z kolei w czasie defrostu jest około 35-36litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gepam 09.01.2024 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia (edytowane) Masz na myśli te dolne pokrętła w rozdzielaczu, to nie są termostaty, tylko zawory i są rozkręcone na maksa. rotametry też prawie na maks rozkręcone. Jesteś pewien? Mi to wygląda na zawór termostatyczny z ręcznym pokrętłem, które można zdjąć i założyć głowicę termostatyczną M30x1,5. To dokładnie taka belka https://ferro.pl/produkt/rozdzielacz-ze-stali-nierdzewnej-typ-sn-rzp-1-z-zaworami-termostatycznymi-i-przeplywomierzami-sn-rzp02s/ Poszukaj w google "zawory termostatyczne szumią" to się naczytasz. One nie są przystosowane do takich przepływów, więc jestem przekonany że to przez nie. Nic innego w tej instalacji i tak nie ma, więc jeżeli to nie one są winne, to nie wiem co jest. Edytowane 9 Stycznia przez Gepam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 20:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Jesteś pewien? Mi to wygląda na zawór termostatyczny z ręcznym pokrętłem, które można zdjąć i założyć głowicę termostatyczną M30x1,5. To dokładnie taka belka https://ferro.pl/produkt/rozdzielacz-ze-stali-nierdzewnej-typ-sn-rzp-1-z-zaworami-termostatycznymi-i-przeplywomierzami-sn-rzp02s/ Poszukaj w google "zawory termostatyczne szumią" to się naczytasz. One nie są przystosowane do takich przepływów, więc jestem przekonany że to przez nie. Nic innego w tej instalacji i tak nie ma, więc jeżeli to nie one są winne, to nie wiem co jest. O cholercia na to nie wpadłem. Mi to wyglądało na normalne pokrętło do zmniejszania przepływu. Ale taka listwe polecili monterzy od pompy. Bo hydraulike z podlogowka robił kto inny. To co proponujesz żeby czym to zastąpić. I pewnie będę musiał odpowietrzyc uklad po tej wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gepam 09.01.2024 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia O cholercia na to nie wpadłem. Mi to wyglądało na normalne pokrętło do zmniejszania przepływu. Ale taka listwe polecili monterzy od pompy. Bo hydraulike z podlogowka robił kto inny. To co proponujesz żeby czym to zastąpić. I pewnie będę musiał odpowietrzyc uklad po tej wymianie. Zawory kulowe najlepiej. A w miejsce termostatów korki. Od regulacji są rotametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
G.ThoMass 09.01.2024 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Zawory kulowe najlepiej. A w miejsce termostatów korki. Od regulacji są rotametry. Czyli w miejsce zaworów ręcznych termostatycznych korki wkręcić. A od dołu listwy dololozyc zawory kulowe żeby można było sekcje zamknąć każdą osobno. Tylko czy nie będzie trzeba skracać dolnych rur powrotu żeby zmieścić zawory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frezeer 09.01.2024 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Pytanie do posiadających adapter cz-taw1.Dziś miała być jakaś konserwacja tylko nie spojrzałem czy to o 1 w dzien czy w nocy ale do rzeczy. Po 13 straciłem połączenie z adapterem. Walczyłem z nim ze 2 godziny i brak reakcji na jakikolwiek reset.Swieci tylko dioda zasilania. Tak jakby stracił firmware. Da sie go jakoś wskrzesić czy wysyłać ma gwarancje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 09.01.2024 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia (edytowane) To zależy , czy cokolwiek startuje... ( dioda power za wiele nie mówi , tylko tyle ,że jest zasilanie). Przynajmniej w routerze widać , że moduł adres IP dostaje ?CZ-TAW1 nawet bez podłączonego kabla sieciowego (bez internetu) powinien mrugać środkową diodą przez jakiś czas ( po jakimś czasie od włączenia zasilania). Tak samo powinien zacząć w końcu mrugać na czerwono , jeśli miałby zasilanie a nie miałby komunikacji z pompą.Także brak jakichkolwiek mrugań diody środkowej oznacza , że program a2wmain się nie wczytał , a bez niego niewiele można zrobić (nie reagują choćby trzy przyciski). Edytowane 9 Stycznia przez MiG25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
frezeer 09.01.2024 21:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Po kablu tez nie działa. JakPodłączę do laptopa to diody w laptopie coś tam migają ale na adapterze nic się nie zapala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 09.01.2024 21:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia Jak napisałem wyżej ( wyedytowałem posta) , jeśli środkowa dioda nic nie mruga po jakimś czasie od włączenia ( powiedzmy po 1,5min) , to nie odpalił się główny program sterujący a2wmain. Można próbować się podłączać do konsoli szeregowej i patrzeć na logi , ale czy warto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.