lukasza 08.03.2016 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 To piszesz o czymś zupełnie innym niż myślisz że piszesz. Nie o spadkach temperatury bez ogrzewania, które będą tak jak pisałem przy -5 o około 3*C/24h w nowym dobrze ocieplonym budownictwie a o wahaniach temperatury spowodowanych brakiem ogrzewania w dzień, w czasie trwania drogiej taryfy. Podyktowane jest to zdolnością akumulacyjną betonu na ogrzewaniu podłogowym który robi jako swoisty bufor, do tego pojemnością cieplną całego domu. Posadzka nagrzewa się w nocy i oddaje ciepło w dzień dlatego te wahania są takie małe. Nie licząc tego że w dzień jest większość zysków od urządzeń elektrycznych, gotowania itd. Ale nie wprowadzaj ludzi w błąd że w razie awarii ogrzewania temperatura w domu będzie spadać o 1*C na 24h. o co ta dyskusja? Chyba każdy wie z logiki, że inne są straty i spadki temperatur w domu zamieszkałym (zyski bytowe) z przerwami na grzanie 6-8h w drogiej taryfie a inne i większe domu niezamieszkałego i z przerwą w ogrzewaniu 24h - czyli doba. Zatem dla spokoju: obaj macie rację - w innych kontekstach. Żal dalej bić pianę. Tylko dla ścisłości temat i odpowiedzi dotyczyły rozterki Szklara z postu 2035 gdzie pytał o to czy konieczny jest bufor by zapewnić sobie stałą temperaturę w domu (nie mieć spadków rzędu 1-2 st) bo zależało mu aby mieć jak podał za przykład Mapa78 min. 90% zużycia w 2 taryfie. Zatem jasno obawiał się spadków temperatur w domu między grzaniem. Generalnie prawidłowo mu odpowiedziano, że spadki te przy rekuperacji (a bez też) i ogrzewaniu połogowym akumulującym ciepło nie będą większe niż do 0,5 st C jak dom nie będzie dziurawy. Jasne jest także, że dom zostawiony bez ogrzewania i zysku bytowego straci więcej niż 0,5st. Już z samej proporcji wyjdzie to 1-2 st C na dobę i to zależy przy jakiej temp. Bo może być i więcej ale takich dni jest mało. p.s. Szklara to raczej pomyśl czy ten bufor w ogóle jest Ci potrzebny? Bo wiele buforów robi tu złą robotę przy PC aczkolwiek trzeba zaznaczyć, że są tez bufory robione pod zadania rozmrażania PC czy gwarancji przepływu, ale to może odpowiedzieć Ci tylko instalator co zna twoja w praktyce zrobioną podłogówkę jak tez wie o jakiek PC i mocy jest mową bo rożne modele mają rożne wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 08.03.2016 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 (edytowane) Wnioski, które się wysuwają po Twoich wypowiedziach to takie, ze szczelność domu nie ma znaczenia oraz wentylacja grawitacyjna czy mechaniczna z reku albo bez praktycznie nie mają znaczenia. Tym bardziej, że grzejesz w przedziałach czasowych i dom się praktycznie nie wychładza. Jest też uzytkownik co dom przez 24h wychładza mu się o 0,2st. A mówią, że tyle ciepła ucieka wentylacją... Wentylacja grawitacyjna to nie kontrolowany napływ zimnego powietrza a odpływ ciepłego. W WM jest to wszystko pod kontrolą i to w każdym pomieszczeniu a w zimie jest to ok.20m3/h na osobę. Dlatego WM z reku to przede wszystkim komfort a nie "grzanie" jak błędnie uważają użytkownicy węgla. Nie raz było już pisane że rekuperacja jest mało zasadna ekonomicznie tam gdzie koszt 1kWh jest niski czyli przy węglu czy pompie ciepła. Jest jedynie niejako przy okazji WM która w nowych szczelnych domach jest nie odzowna. Edytowane 8 Marca 2016 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 08.03.2016 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 (edytowane) No to was podziwiam, widocznie ja i schizo85 się w jakiejś klimatycznej dziurze pobudowałem.... Bo nie wieżę, że takie super zyski bytowe generujecie.... Dziwne tylko, że o te 0,5C spada tylko tym co się chwalą, że prawie tylko drugą taryfą grzeją to jest mniej więcej tak: dom potrzebuje 5kW w mróz (a na tyle liczą ci w OZC moc PC czy kotła) na 24h czyli dobę masz tanią taryfę np: Ja w Energa g12r czyli 12h na dobę pompa 9kW akurat Tcap da mi te 9kW czyli w 12h napakuję w posadzkę -strzelam- ok 8kW zatem 5kW pójdzie na "bieżące" potrzeby CO a 3kW zostanie w posadzce i będzie oddawane później a już specjalista wyliczy CI ile potrzeba tego betonu i jak szczelny mieć dom oraz do jakiej temp. grzać posadzkę by sobie "jechać" z grzaniem w taniej taryfie i mieć stałą +/-0,5 st temp. zimą. p.s. ja w ta zimę jakieś 5 dni grzałem dodatkowo 2-4h w drogiej dziennie. Zatem grzałem nie 12h/doba a ok 14-16h/doba. I wahania tempo. domu było 0,5 st C. Aczkolwiek moja PC miała jeszcze zapas by podnieść jej temperaturę zasilania podłogówki bo grzałem 34 st C a przecież grzeją tu ludzie moją PC grzejniki po 40 st.C i więcej, ale mi się nie chciało. Dni jakie opisuje to -15/18 noc i -11-15 dzień. p.s.2. w średnie mrozy gdy wyrabiam sie z grzaniem w 12h: noc jest ciepła (grzane), rano ciepło (jeszcze od posadzki), przed południem jest największy spadek (ale jestem w pracy), potem od 13.00 grzeję do 16.00 i od 16.00 wracamy do domu i dochodzą zyski bytowe tak, że temperaturę po grzaniu do 16.00 utrzymujemy w domu a nawet jeszcze podnosimy do wieczora. Tak u mnie to wygląda. Zaś w weekend przed południem (przed grzaniem od 13.00) tez są zyski bytowe. 1 obiad starczy i na parterze jest +0,2 do +0,4 jak z piekarnikiem. Nie upieram się, że jest to jedyny możliwy model na stała temp. w domu, ale zapewniam, że wielu tak to działa jak dom szczelny, moc PC z zapasem. p.s.3. rekuperacja to do -7 mało co wychłodzi sama z siebie. Dopiero przy średnich i dużych mrozach jest opcja, ze rekuperator straci Ci ciepło z domu.wielu ludzi tam ma. Sam to widzę u siebie. Dlatego tak szukałem reku z sterownikiem tygodniom i płynna regulacją. Bo jakbym moje reku zostawił na 1/3mocy na cała noc w zimę to bym sporo ciepła stracił (u siebie). Ja zaś sobie 3h w nocy reku wyłączam, potem puszczam na 15% (nas jest 3 a reku 400m3), zaś na czas pracy 9.00-12.00 reku tez Stop. Potem od 12.00 wentyluje przed grzaniem i przed powrotem do domu. Tak z 3msc - można krócej ale trzeba mieć lepszy sterownik niz ja lub czas na jego zmiany. Nie ma np: 2-3 programów by nimi miskowac a zmieniać muszę cały tydzień.. Teraz już jadę 24h (w nocy na 15%, w dzień na 25%, a popołudniu po pracy na 35% lub więcej ale to ręcznie. Edytowane 8 Marca 2016 przez lukasza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 08.03.2016 12:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Z rozwoju rozmowy wnoszę, że:- dom załatwi całą robotę za bufor (który jest zbędny)- żeby grzać w taniej taryfie trzeba w niej "naładować dom", czyli pompa ciepła musi być przewymiarowana. Zgodnie z powyższym pomimo obciążenia szczytowego domu rzędu ok. 4200W nie ma co się oglądać się na oferty 5kW pomp, czy też 7kW, tylko od razu kupić 9-tkę. Konsekwencje wykorzystania max taniej taryfy narzucają większą pompę. Na FM królują raczej 9kW, strasznie mało 5 a siódemki to chyba nawet nie spotkałem w opisie u kogoś. Jak porównuję domy z 9kW do swojego to wychodzi, że jest znacznie przewymiarowana. Pomijam Arturo, który akurat ma zbliżoną chałupę do mojej, ale On/grzejesz płytę fundamentową, czego u mnie nie będzie (ok 15-18 styro na płycie).Uzyskane oferty PC skłaniają mnie do zakupu 9kW (stara wersja, w cenie nowej 5) Dla spokojności sumienia muszę przeliczyć koszty zakupu i eksploatacji każdej i wybrać mniejsze zło. Założenia zgodne z tym co wcześniej wspominał Arturo. 5 - wspomaga się grzałkami, 7 grzeje może 30 w drogiej, 70 w taniej, 9 grzeje 100% w taniej. Zobaczymy co wyjdzie. Ktoś wie, czy w sprzedaży będą równolegle dwie wersje pomp (nowe i stare), czy też starsze (tańsze) wersje zaraz znikną z rynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 08.03.2016 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Z reguły jest tak że stare wersje są momentu wyczyszczenia magazynów.Jeśli miałbym do wyboru nową 5 a stara 9 w podobnej cenie to oczywiście wybiorę 9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.03.2016 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Uzyskane oferty PC skłaniają mnie do zakupu 9kW (stara wersja, w cenie nowej 5) nowa 5'tka na alle... kosztuje 11250 netto Jaką ofertę dostałeś na 9'tkę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kmil_ 08.03.2016 12:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Ja przykładowo dostałem ofertę na nową 9kW 1~ za 21tys. zł za całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 08.03.2016 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 (edytowane) - żeby grzać w taniej taryfie trzeba w niej "naładować dom", czyli pompa ciepła musi być przewymiarowana. Zgodnie z powyższym pomimo obciążenia szczytowego domu rzędu ok. 4200W nie ma co się oglądać się na oferty 5kW pomp, czy też 7kW, tylko od razu kupić 9-tkę. Konsekwencje wykorzystania max taniej taryfy narzucają większą pompę. Takiego rozumowania,nie pojmuję. Nie pojmuję jakiegokolwiek,przewymiarowanego źródła ogrzewania,czy to kocioł CO na ekogroch czy PC. Po co w takim razie OZC dla budynku? Czy wiesz,co wiąże się z przewymiarowanym źródłem ogrzewania?Wolałbym DOGRZEWAĆ się kominkiem ,przy źródle ciepła dobranym na styk,lub nieco za małym-a niżeli cały sezon grzać przewymiarowanym źródłem ciepła... Chyba że,w PC jest inaczej. Edytowane 8 Marca 2016 przez TwojPan PC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.03.2016 14:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Takie rozumowania,nie pojmuję.Nie pojmuję jakiegokolwiek,przewymiarowanego źródła ogrzewania,czy to kocioł CO na ekogroch czy PC. Po co w takim razie OZC dla budynku? Czy wiesz,co wiąże się z przewymiarowanym źródłem ogrzewania?Wolałbym DOGRZEWAĆ się kominkiem ,przy źródle ciepła dobranym na styk,lub nieco za małym-a niżeli cały sezon grzać przewymiarowanym źródłem ciepła... Chyba że,w PC jest inaczej. Napisał przecież: "żeby grzać w taniej taryfie" Źródło ciepło dobrane na styk powoduje, że w skrajnych temperaturach musi pracować przez 24h/dobę, czyli również w I taryfie. A to kosztuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 08.03.2016 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Z rozwoju rozmowy wnoszę, że: - dom załatwi całą robotę za bufor (który jest zbędny) - żeby grzać w taniej taryfie trzeba w niej "naładować dom", czyli pompa ciepła musi być przewymiarowana. Zgodnie z powyższym pomimo obciążenia szczytowego domu rzędu ok. 4200W nie ma co się oglądać się na oferty 5kW pomp, czy też 7kW, tylko od razu kupić 9-tkę. Konsekwencje wykorzystania max taniej taryfy narzucają większą pompę. Na FM królują raczej 9kW, strasznie mało 5 a siódemki to chyba nawet nie spotkałem w opisie u kogoś. Jak porównuję domy z 9kW do swojego to wychodzi, że jest znacznie przewymiarowana. Pomijam Arturo, który akurat ma zbliżoną chałupę do mojej, ale On/grzejesz płytę fundamentową, czego u mnie nie będzie (ok 15-18 styro na płycie). Uzyskane oferty PC skłaniają mnie do zakupu 9kW (stara wersja, w cenie nowej 5) Dla spokojności sumienia muszę przeliczyć koszty zakupu i eksploatacji każdej i wybrać mniejsze zło. Założenia zgodne z tym co wcześniej wspominał Arturo. 5 - wspomaga się grzałkami, 7 grzeje może 30 w drogiej, 70 w taniej, 9 grzeje 100% w taniej. Zobaczymy co wyjdzie. Ktoś wie, czy w sprzedaży będą równolegle dwie wersje pomp (nowe i stare), czy też starsze (tańsze) wersje zaraz znikną z rynku? Ja mam 7kW, co widać też w stopce Obciążenie cieplne przy -20 wychodzi mi 3,3kW, pompa przy tej temperaturze zewnętrznej daje jeszcze 4,3 kW. Jeszcze nigdy nie musiałem się posiłkować drogą taryfą. A w tym sezonie był czas że przez tydzień było -18 w nocy, -13 w dzień. Jak możesz to bierz 9kW ale w wersji 1f bo taka Ci wystarczy. Nie ma za bardzo co przewymiarowywać pompy ze względu na okresy przejściowe gdzie będzie potrzeba mniejszą moc. No i zrób grubą posadzkę na podłogówce, ona spełni zadanie buforu który zmagazynuje ciepło z nocnej taryfy na dzień. Starsze wersje prawdopodobnie znikną z rynku, tj. będą do czasu aż się wszystkie nie sprzedadzą bo Panasonic na pewno nie będzie produkował dwóch wersji tej samej pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 08.03.2016 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 (edytowane) to jest mniej więcej tak: dom potrzebuje 5kW w mróz (a na tyle liczą ci w OZC moc PC czy kotła) na 24h czyli dobę masz tanią taryfę np: Ja w Energa g12r czyli 12h na dobę pompa 9kW akurat Tcap da mi te 9kW czyli w 12h napakuję w posadzkę -strzelam- ok 8kW zatem 5kW pójdzie na "bieżące" potrzeby CO a 3kW zostanie w posadzce i będzie oddawane później a już specjalista wyliczy CI ile potrzeba tego betonu i jak szczelny mieć dom oraz do jakiej temp. grzać posadzkę by sobie "jechać" z grzaniem w taniej taryfie i mieć stałą +/-0,5 st temp. zimą. p.s. ja w ta zimę jakieś 5 dni grzałem dodatkowo 2-4h w drogiej dziennie. Zatem grzałem nie 12h/doba a ok 14-16h/doba. I wahania tempo. domu było 0,5 st C. Aczkolwiek moja PC miała jeszcze zapas by podnieść jej temperaturę zasilania podłogówki bo grzałem 34 st C a przecież grzeją tu ludzie moją PC grzejniki po 40 st.C i więcej, ale mi się nie chciało. Dni jakie opisuje to -15/18 noc i -11-15 dzień. p.s.2. w średnie mrozy gdy wyrabiam sie z grzaniem w 12h: noc jest ciepła (grzane), rano ciepło (jeszcze od posadzki), przed południem jest największy spadek (ale jestem w pracy), potem od 13.00 grzeję do 16.00 i od 16.00 wracamy do domu i dochodzą zyski bytowe tak, że temperaturę po grzaniu do 16.00 utrzymujemy w domu a nawet jeszcze podnosimy do wieczora. Tak u mnie to wygląda. Zaś w weekend przed południem (przed grzaniem od 13.00) tez są zyski bytowe. 1 obiad starczy i na parterze jest +0,2 do +0,4 jak z piekarnikiem. Nie upieram się, że jest to jedyny możliwy model na stała temp. w domu, ale zapewniam, że wielu tak to działa jak dom szczelny, moc PC z zapasem. p.s.3. rekuperacja to do -7 mało co wychłodzi sama z siebie. Dopiero przy średnich i dużych mrozach jest opcja, ze rekuperator straci Ci ciepło z domu.wielu ludzi tam ma. Sam to widzę u siebie. Dlatego tak szukałem reku z sterownikiem tygodniom i płynna regulacją. Bo jakbym moje reku zostawił na 1/3mocy na cała noc w zimę to bym sporo ciepła stracił (u siebie). Ja zaś sobie 3h w nocy reku wyłączam, potem puszczam na 15% (nas jest 3 a reku 400m3), zaś na czas pracy 9.00-12.00 reku tez Stop. Potem od 12.00 wentyluje przed grzaniem i przed powrotem do domu. Tak z 3msc - można krócej ale trzeba mieć lepszy sterownik niz ja lub czas na jego zmiany. Nie ma np: 2-3 programów by nimi miskowac a zmieniać muszę cały tydzień.. Teraz już jadę 24h (w nocy na 15%, w dzień na 25%, a popołudniu po pracy na 35% lub więcej ale to ręcznie. Ja pierd.... Mogłem zaprojektować kotłownie z kotłem na ekogroch i WG-było by bez "portierowania" we własnym nowym domu,a zamiast poświęcać godziny na taki rozważania -pojechałbym na wycieczkę z dzieckiem A nie można normalnie,czyli grzać wtedy kiedy Tobie i rodzinie jest zimno-kiedy trzeba ? Edytowane 8 Marca 2016 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 08.03.2016 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Napisał przecież: "żeby grzać w taniej taryfie" Źródło ciepło dobrane na styk powoduje, że w skrajnych temperaturach musi pracować przez 24h/dobę, czyli również w I taryfie. A to kosztuje. Nowy dom kosztuje,nowe spodnie,samochód też... Komfort cieplny jest chyba sprawą podstawową w domu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 08.03.2016 14:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Obciążenie cieplne przy -20 wychodzi mi 3,3kW, pompa przy tej temperaturze zewnętrznej daje jeszcze 4,3 kW. Skąd masz dane o mocy grzewczej pompy w temp. -20oC ? W kartach katalogowych podają tylko do -15oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 08.03.2016 15:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Skąd masz dane o mocy grzewczej pompy w temp. -20oC ? W kartach katalogowych podają tylko do -15oC. Racja, mój błąd. Ta moc jest przy -15. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 08.03.2016 15:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Racja, mój błąd. Ta moc jest przy -15. Ile kosztował ten Panas z montażem i niezbędnym osprzętem do obsługi podłogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 08.03.2016 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Pompa za założeniem 16tys brutto 8%, ale bez podłączenia wodnego. Reszta to zbiornik CWU, grzałka do niego, zawór 3dr, siłownik i rury do spięcia to jakieś 4tyś, mniej więcej. Nie liczyłem tego dokładnie, pewnie mniej. A składałem wszystko sam więc bez robocizny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 08.03.2016 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Pompa za założeniem 16tys brutto 8%, ale bez podłączenia wodnego. Reszta to zbiornik CWU, grzałka do niego, zawór 3dr, siłownik i rury do spięcia to jakieś 4tyś, mniej więcej. Nie liczyłem tego dokładnie, pewnie mniej. A składałem wszystko sam więc bez robocizny. Kurcze,to połowa tego co chce za swoją WPL 15ACS -Stiebel Eltron-choć pompa 7,6kW,przy -15deg mam moc grzewczą powyżej 6kW.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hajnel 08.03.2016 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 to jest mniej więcej tak: dom potrzebuje 5kW w mróz (a na tyle liczą ci w OZC moc PC czy kotła) na 24h czyli dobę masz tanią taryfę np: Ja w Energa g12r czyli 12h na dobę pompa 9kW akurat Tcap da mi te 9kW czyli w 12h napakuję w posadzkę -strzelam- ok 8kW zatem 5kW pójdzie na "bieżące" potrzeby CO a 3kW zostanie w posadzce i będzie oddawane później a już specjalista wyliczy CI ile potrzeba tego betonu i jak szczelny mieć dom oraz do jakiej temp. grzać posadzkę by sobie "jechać" z grzaniem w taniej taryfie i mieć stałą +/-0,5 st temp. zimą. p.s. ja w ta zimę jakieś 5 dni grzałem dodatkowo 2-4h w drogiej dziennie. Zatem grzałem nie 12h/doba a ok 14-16h/doba. I wahania tempo. domu było 0,5 st C. Aczkolwiek moja PC miała jeszcze zapas by podnieść jej temperaturę zasilania podłogówki bo grzałem 34 st C a przecież grzeją tu ludzie moją PC grzejniki po 40 st.C i więcej, ale mi się nie chciało. Dni jakie opisuje to -15/18 noc i -11-15 dzień. p.s.2. w średnie mrozy gdy wyrabiam sie z grzaniem w 12h: noc jest ciepła (grzane), rano ciepło (jeszcze od posadzki), przed południem jest największy spadek (ale jestem w pracy), potem od 13.00 grzeję do 16.00 i od 16.00 wracamy do domu i dochodzą zyski bytowe tak, że temperaturę po grzaniu do 16.00 utrzymujemy w domu a nawet jeszcze podnosimy do wieczora. Tak u mnie to wygląda. Zaś w weekend przed południem (przed grzaniem od 13.00) tez są zyski bytowe. 1 obiad starczy i na parterze jest +0,2 do +0,4 jak z piekarnikiem. Nie upieram się, że jest to jedyny możliwy model na stała temp. w domu, ale zapewniam, że wielu tak to działa jak dom szczelny, moc PC z zapasem. p.s.3. rekuperacja to do -7 mało co wychłodzi sama z siebie. Dopiero przy średnich i dużych mrozach jest opcja, ze rekuperator straci Ci ciepło z domu.wielu ludzi tam ma. Sam to widzę u siebie. Dlatego tak szukałem reku z sterownikiem tygodniom i płynna regulacją. Bo jakbym moje reku zostawił na 1/3mocy na cała noc w zimę to bym sporo ciepła stracił (u siebie). Ja zaś sobie 3h w nocy reku wyłączam, potem puszczam na 15% (nas jest 3 a reku 400m3), zaś na czas pracy 9.00-12.00 reku tez Stop. Potem od 12.00 wentyluje przed grzaniem i przed powrotem do domu. Tak z 3msc - można krócej ale trzeba mieć lepszy sterownik niz ja lub czas na jego zmiany. Nie ma np: 2-3 programów by nimi miskowac a zmieniać muszę cały tydzień.. Teraz już jadę 24h (w nocy na 15%, w dzień na 25%, a popołudniu po pracy na 35% lub więcej ale to ręcznie. Kolego 9kw pompa działając z pełną mocą napakuje w posadzkę 216kWh/24h, 90kWh/10h grzania. Tak dla ścisłości. Ps. Wiem co to modulacja i jak działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 08.03.2016 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Chyba że,w PC jest inaczej. No oczywiście,że jest inaczej,tego nie potrafiliscie zrozumieć tam w waszych tematach Jest wręcz odwrotnie niż z węglem bo im pompa,czy grzałka ma większą moc niż to wynika z obciążenia tym wieksza jest możliwość grzania w taniej taryfie bez jakiejkolwiek straty na osprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 08.03.2016 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Nowy dom kosztuje,nowe spodnie,samochód też... Komfort cieplny jest chyba sprawą podstawową w domu? Komfort cieplny w 100% zapewniony jest przez grzanie nawet w 100% taniej taryfy. O tym jest właśnie pisane wyżej. Zamieszkaj w domu i nawet używając jednej płaskiej taryfy jestem przekonany ze będziesz grzal w domu głównie w nocy gdzie są oczywiste większe potrzeby a w dzien to ciepło będzie jedynie oddawane mając cały czas stabilną temp w domu bez konieczności grzania. Tego również tam u Was w tematach węglowych nie potrafiliscie pojąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.