thxluk 20.12.2016 06:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Jak w modelu SDC 3F sprawdzić czy grzałka podłączona jest prawidłowo tj. czy działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kmil_ 20.12.2016 07:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Zmniejsz temp., w której PC wspomaga się grzałką.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thxluk 20.12.2016 07:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Kamil,chodzi o to że ja nie wiem czy grzałka została podłączona prawidłowo .Mam zaplombowaną jedn. wew. Wiec ściągniecie obudowy odpada.Z tego co wyczytałem to w tym modelu nie "swieci" sie heater przy jej pracy .Jakiś pomysł.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 20.12.2016 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Wybacz, stopka może trochę mylić bo jeszcze nie zrobione ocieplenie. Ocieplony mam dach. Ściany nie ocieplone. Dlatego chcę jedynie koło 10-12 C Dlaczego uruchamiasz PC jak dom jest jeszcze jak sitko. To jest nie zgodne ze sztuka budowlana i będą z tego problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom80ek 20.12.2016 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Stwierdziłem, że to lepsze rozwiązanie, niż zostawić dom nieogrzewany całą zimę. Poza tym dużo robię sam i potrzebuję nieco wyższej temperatury. Jakie problemy mogą wyniknąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
flisiu 20.12.2016 08:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Poczytaj o systemie Domoticz. To gotowa platforma do budowy szeroko rozumianego inteligentnego domu opartego o różna protokoły komunikacji jak z-wave, i2c, 1wire, i inne. System można zainstalować na różne platformy od windowsa po linux. Ja wykorzystałem minikomputer Raspberry pi3. 1) Platforma sprzętowa: [ATTACH=CONFIG]376336[/ATTACH] 2) Magistrala 1wire (termometry): [ATTACH=CONFIG]376337[/ATTACH] 3) Licznik prądu, napięcia i zużytej energii oraz włącznik termostatu: [ATTACH=CONFIG]376338[/ATTACH] 4) Panel zarządzania systemem (przykład): [ATTACH=CONFIG]376339[/ATTACH] ile kosztowaly Cie te wszystkie zabawki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kmil_ 20.12.2016 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Kamil,chodzi o to że ja nie wiem czy grzałka została podłączona prawidłowo . Mam zaplombowaną jedn. wew. Wiec ściągniecie obudowy odpada. Z tego co wyczytałem to w tym modelu nie "swieci" sie heater przy jej pracy . Jakiś pomysł.?? Ale przecież ja Tobie nie każę rozbierać PC W menu ustawiasz od jakiej Tz grzałka ma wspomagać system. Podbij tę wartość na maxa żeby wzbudzić grzałkę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 20.12.2016 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Kamil,chodzi o to że ja nie wiem czy grzałka została podłączona prawidłowo . Mam zaplombowaną jedn. wew. Wiec ściągniecie obudowy odpada. Z tego co wyczytałem to w tym modelu nie "swieci" sie heater przy jej pracy . Jakiś pomysł.?? Witaj, z tego co wiem należy wykonać kilka operacji przy wył PC : -w ustawieniach zaawansowanych (ok 5s set+check) wybierz moc i załącz grzałkę (parametr nr 2- CAP ...kW) -w ustawieniach "prostych" (ok 5s set) zmień temp ,przy której może w ogóle załączyć się grzałka (heater) , taka do próby temp ( u mnie jest -15 st ) -na pulpicie musisz wcisnąć przycisk z prawej strony Heater (pojawi się napis Heater po lewej stronie wyświetlacza) Po włączeniu PC , jeśli wystąpią w/w warunki i zabraknie mocy grzewczej , to zadziała grzałka -pojawi się napis Heater na wyświetlaczu u góry po prawej stronie Ogólnie proste-choć z pozoru zawiłe... pzdr PS napis Heater z lewej strony wyśietlacza oznacza włączoną funkcję z dogrzewaniem grzałką , a z prawej -że teraz właśnie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
DiX 20.12.2016 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 ile kosztowaly Cie te wszystkie zabawki ? 1) Raspberry pi3 (może być 2) - 160zł 2) Kontroler z-wave - 150zł 3) Włącznik z pomiarem en. elektr - 180zł 4) Termometry cyfrowe 5zł szt. 5) pozostałe elementy (obudowa na szynę din, kable) - 80zł Reszta systemu (czyli sterowanie oświetleniem, zaworem wody, podlewaniem, roletami) oparta na Raspberry pi 3 i jako elementy wykonawcze Exta Free Zamel-a przerobiona pod Domoticz -a ale to inna historia. Całość oczywiście działa redudentnie (zdublowane lokalnie) - układ w gwiazdę i rozproszone sterowanie. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 20.12.2016 09:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Zapomniałem dodać że jeszcze zamontowałem pokojowe sterowniki temperatury przewodowe 1szt odpowiedzialną za wszystkie pentle na parterze przewody podciągałem do skrzynki z rozdzielaczem ale jeszcze nie zakupiłem listwy i siłowników elektrycznych , a na poddaszu mam 4 pokoje w każdym zamontowałem też sterowniki temperatury i podciągnąłem przewody do górnej skrzynki i również narazie jeszcze nie zamontowano mi listwy i siłowników czy jak domontuje mi hydraulik ten zestaw to pompy wilo będą sie jakoś sterować a tu link moich sterowników pokojowych http://allegro.pl/dotykowy-termostat-sterownik-pokojowy-ogrze-wodne-i6007492613.html pytam czy sterowanie puźniejsze siłownikami na pokojach a potem jeszcze sterowanie jeszcze oddzielne pomp wilo to troche nie za dużo tych sterowników . kurcze nie znam się , wezwe gościa spowrotem i co mam mu wygarnąć punkt po punkcie ,proszę o radę, bo będą sie wykręcać Myślałem że te pompy wilo podpina się w środku PC i poprostu jak PC przestaje działać to odłacza z automatu pompy wilo ale widze że to chyba tak nie działa Jak będziesz miał listwę na każdym rozdzielaczu to wtedy do tych listew podpinasz pompki willo, i to listwy wtedy sterują pompami obiegowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 20.12.2016 10:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Halo , halo kol CNC- żyjesz ? To co z tą gwarancją 10 lat w LG na kompresor ? Hej, gwarancja na całą pompę ciepła to 3 lata, panas daje 5 na sprężarkę, ale tak na prawdę to sprężarka umiera ostatnia, najpierw pada jakiś pierdół elektroniczny. No chyba że pompa jest źle dobrana i pracuje non stop od września do kwietnia. To wtedy faktycznie sprężarka może się zużyć, ale nie zepsuć. Testuje tego LG u siebie, o wydajność i COP się nie martwię. Bo to testowali już inni i było jak w katalogu, ale ciepłomierz też mam to co mnie zastanawiało to sterowanie, ale na razie jest ok, sprawdzałem też defrost bo to przy pompach PW jest czasem problemem. Tutaj LG ma inaczej to zrobione bo jest to kwestia przemrożenia parownika, czyli nie ma kryterium czasowego, a temperaturowe. Oznacza to że musi zaistnieć różnica temperatur pomiędzy parownikiem, a otoczeniem 20st.C i wtedy dopiero się odmraża. Jest też jeszcze ciśnieniówka, do podobno odmrażania, ale tego nie ma jak potwierdzić, bez rozbierania. Dogadałem się tak z LG że jak zepsuję to mi części przyślą, za free. Bo mam sobie sprawdzić. No to wziąłem waż ogrodowy odkręciłem wodę i lałem pół dnia wodę na parownik by sprawdzić odladzanie i pracę w niskich temperaturach. Drugi test to karton na parownik i brak przepływu powietrza by zobaczyć jak rozpędzi się wentylator. Sprawdziłem jeszcze pompę obiegową, i co ciekawe jak się ktoś uprze to może wywalić oryginalną Wilo i wpiąć większą, np wilo Pico 25/1-8/180. Jest tam przygotowane wyjście na pompę obiegową, tak więc możemy wymienić oryginalną, dzięki temu mamy zapewniony odpowiedni przepływ nawet na dużych instalacjach podłogowych. Tańsze rozwiązanie bo nie trzeba montować sprzęgła w niektórych przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redblack 20.12.2016 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Witaj, Po włączeniu PC , jeśli wystąpią w/w warunki i zabraknie mocy grzewczej , to zadziała grzałka -pojawi się napis Heater na wyświetlaczu u góry po prawej stronie Wg instrukcji serwisowej jednym z warunków włączenia grzałki jest: temp. zasilania < temp. zadana -8°C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej5101 20.12.2016 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Witam. Zbierając oferty na pompę pojawia się kolejny dylemat. Instalator oferuję mi t-cap 9 kw serii f 600 złoty drożej niż zwykłą 9 serii H. Według symulatora panasonica zwykła 9 przy -10 zapewni 99% energii na ogrzewanie i ciepłą wodę. T-CAP przy -20 zapewnia 107% mocy. Co było powodem , że nie zdecydowałeś się na T-CAP ??? Zostawić dom nieogrzewany na całą zimę - to najlepsze co możesz zrobić . Ale to nie ten dział , popytaj fachmanów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 20.12.2016 10:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Wg instrukcji serwisowej jednym z warunków włączenia grzałki jest: temp. zasilania < temp. zadana -8°C Czyli tak jak podałem:yes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 20.12.2016 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Dzięki CNC,a masz jakieś doświadczenia ze sprężarkami LG ?pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 20.12.2016 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Są ok, LG to bardzo duży koncern jeżeli chodzi o branżę klimatyzacyjną i mają duże doświadczenie więc nie spodziewam się problemów.A testuję dość extremalnie, tak jak nowe chińczyki przed sprzedaża, więc jak coś było by mocno nie tak to bym widział.To co jest inne niż nowa seria H to z pewnością brak ciepłomierza i licznika energii, ale za to dużo większa moc przy -15st.C i lepsze COP.Jest to duża konkurencja dla pomp SDC 9kW seria H 1fazowych, wychodzą taniej i mają lepsze parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom80ek 20.12.2016 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Pytałem wcześniej na forum która pompa będzie optymalna. Instalator stwierdził, że t-cap za mocny. Według OZC 5,75 kw przy -22. Oferty na t-cap miałem jakieś 4k droższe. Różnica w rocznym koszcie energii według Aquarea designer to ok 100 zł. edit:Sam w poście 2902 stwierdziłeś, że wystarczy. Wydaje mi się, że wybrałem właściwie biorąc pod uwagę różnicę w rocznym koszcie eksploatacji i koszt zakupu Edytowane 20 Grudnia 2016 przez tom80ek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 20.12.2016 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Na chwilę możesz wył PC- możesz zdjąć panel przedni i u góry po lewej stronie masz zawór nadmiarowy z rurką odpływową. Podstaw coś pod koniec rurki i upuść wody o 0.3 bar.Cała operacja to parę minut- a szybko się przekonasz czy jest ok , czy nie . Wg mnie jeśli spadną ciśnienia proporcjonalnie , to jest ok. Jeśli wszystko wróci do poprzedniego stanu- to masz problem Pzdr Mógłbyś zaznaczyć miejsce gdzie jest ten zawór? Jeśli mowa jest o GZ to jest jeszcze jedna możliwość. Ale najpierw pytanie. Czy masz w układzie GZ jakieś elementy miedziane/mosiężne + elementy stalowe ? Zwłaszcza połączone galwanicznie ? Np skręcone rurki stalowe i połączone z miedzią/mosiądzem ? Zrobiłem zdjęcie – może coś zauważycie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
link2jack 20.12.2016 11:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Ps. Dzis na noc zakręciłem zawory 1calowe doprowadzające i odprowadzające wode do zbiornika CWU. Pompe przełączyłem w tryb HEAT. Ciśnienie nie wzrosło. Jak dla mnie to wina zbiornika ze wzrasta ciśnienie w układzie, ale może się myle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 20.12.2016 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Są ok, LG to bardzo duży koncern jeżeli chodzi o branżę klimatyzacyjną i mają duże doświadczenie więc nie spodziewam się problemów. A testuję dość extremalnie, tak jak nowe chińczyki przed sprzedaża, więc jak coś było by mocno nie tak to bym widział. To co jest inne niż nowa seria H to z pewnością brak ciepłomierza i licznika energii, ale za to dużo większa moc przy -15st.C i lepsze COP. Jest to duża konkurencja dla pomp SDC 9kW seria H 1fazowych, wychodzą taniej i mają lepsze parametry. Tylko różnica w cenie do Panasa to 616 pln -parametry ok , tylko ludzie chcieliby mieć więcej pewności do tej marki.Nie pisałeś wcześniej o problemach starszych wersjach Thermy ? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.