Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Ps. Dzis na noc zakręciłem zawory 1calowe doprowadzające i odprowadzające wode do zbiornika CWU. Pompe przełączyłem w tryb HEAT. Ciśnienie nie wzrosło. Jak dla mnie to wina zbiornika ze wzrasta ciśnienie w układzie, ale może się myle...

 

Na fotce nr 2 czarny zawór z blaszką-jak podniesiesz do góry ,to ujdzie woda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko różnica w cenie do Panasa to 616 pln -parametry ok , tylko ludzie chcieliby mieć więcej pewności do tej marki.Nie pisałeś wcześniej o problemach starszych wersjach Thermy ?

pzdr

 

Te modele sterszych therm miały problem z rozmrażaniem to było jakieś 3/4 lata temu, dlatego ta nowa dostała wężem z wodą :-)

By sprawdzić czy jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygrzewanie skończone, ktoś wskazywał ilośc kWh na wygrzanie - u mnie pompa pożarła jakieś 850, może 900 kWh. Teraz idąc na 25 stopni bierze jakieś 18-20 kWh dziennie. grzeję tylko pół domu (1 rozdzielacz, drugi wyłączony) tak, żeby nic nie zamarzło. Mobilizuje mnie to do ocieplenia stropu i ściany garażowej.

Najchętniej teraz obniżyłbym temperaturę zasilania do 10 stopni, ale... nie da się. :)

Pompa mocno obciążona była niestety głośna. Działka duża, ale przy małej może to być uciążliwe dla sąsiadów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się w końcu wystartować. Dziś uruchomiłem 7 z 12 pętli podłogówki.

 

Błąd H42 wystąpił tylko raz, jak akurat w czasie rozpoczynania defrostu wyłączyli mi prąd. Po powrocie prądu, pompa się uruchomiła, ale nie dokończyła defrostu, tylko zaczęła cykl grzania. Strasznie słabo jej to szło i kolejny defrost sie nie powiódł (musiałem ją wtedy wesprzeć wodą). Następny już zrobiła bez problemów.

Zauważyłem też trochę głupią rzecz w sterowaniu, a mianowicie grzałka nie wesprze defrostu, jak wcześniej chodziła podaczas normalnego cyklu grzania. W normalnym cyklu musi minąć 20min od poprzedniego wyłączenia grzałki, żeby mogłą się włączyć ponownie, więc może to o to chodzi. Trochę to dla mnie głupie, bo przez to omal nie straciłem całego dnia.

Edytowane przez slqa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka tygodni temu był podjety temat defrostu i uzycia do tego procesu grzałki.

Zdania były podzielone.Tak więc chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości.

Czy do defrostu w trybie awaryjnym jak i normalnym uruchamia sie dodatkowo grzałka.?

U mnie po prawej stronie panela nie świeci napis heater.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka tygodni temu był podjety temat defrostu i uzycia do tego procesu grzałki.

Zdania były podzielone.Tak więc chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości.

Czy do defrostu w trybie awaryjnym jak i normalnym uruchamia sie dodatkowo grzałka.?

U mnie po prawej stronie panela nie świeci napis heater.

pozdrawiam

 

U mnie też nie ma sygnalizacji Heater podczas defrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,

w Panasach model F zamiast grzałki (zazwyczaj) odpala się dodatkowe sprężanie-PC wchodzi w wysoką modulację (nawet do 75Hz).

Podobno wychodzi korzystniej do grzałki (bo inaczej sensu takie rozwiązanie nie ma-może po za mocą i czasem defrostu , to jedyne uzasadnienie )

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie kolejne "odsłony" pomp aquarea dążyły do coraz mniejszego udziału grzałki, czy to w procesie odmrażania, czy jako element wspomagający, czy ochronny. Już nawet w pierwszej serii D są różnice w algorytmie grzałki pomiędzy wersją jaką np ma Pratchawiec, a choćby moją, która też jest serii D ale po liftingu.

Czy te zmiany idą w dobrym kierunku? Ciężko odpowiedzieć. IMHO w naszym klimacie niekoniecznie. Ostatnie zimy pokazują, że warunków defrostowych mamy coraz więcej i te starsze pompy wyraźnie lepiej sobie z tym radzą. Z drugiej strony nowe algorytmy pozwalają na pracę na dużo niższym parametrze, a takie są obecnie trendy. Dzięki nim również możliwe było dołożenie programu wygrzewania jastrychu, czego wcześniejsze wersje nie miały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taka sama pompe,ale doswiadczenia odmienne.Musze podejsc pod samapompe,zeby stwierdzic czy pracuje...2 metry za rogiem juz nic nie slychac.Chyba bedzie glosniej podczas grzania CWU..Na wygrzewanie wylewekpojdzie mi tez okolo1000KWh

 

U mnie jest podobnie, nawet z bliższej odległości nic nie słychać. Przy normalnej pracy. W "stresie", mocno obciążona i grzejąca na maxa na nieosiągalnej krzywej grzewczej (nieocieplony strop dużej parterówki) była bardzo głośna i nocą raczej kłopotliwa dla sąsiadów. Pocieszające, że są to sytuacje z gatunku "awaryjne".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówimy o tych defrostach, to macie włączone "Heater". Bo ja to włączyłem może dlatego dołączała się grzałka. A 6 wczorajszych defrostów szło z zapalonym "Heater". Pytanie czy rzeczywiście grzałka brała prąd. Nie mam podliczników narazie, także nie mam pewności. KIT-WC09F3E5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówimy o tych defrostach, to macie włączone "Heater". Bo ja to włączyłem może dlatego dołączała się grzałka. A 6 wczorajszych defrostów szło z zapalonym "Heater". Pytanie czy rzeczywiście grzałka brała prąd. Nie mam podliczników narazie, także nie mam pewności. KIT-WC09F3E5

 

Wg instrukcji:

 

Przycisk włączania dodatkowej grzałki elektrycznej pompy ciepła. Dodatkowa grzałka elektryczna może działać wyłącznie po naciśnięciu tego przycisku. Uwaga: jeżeli przycisk ten nie zostanie naciśnięty, dodatkowa grzałka elektryczna pompy ciepła działa tylko w następujących sytuacjach:

• Odszranianie

• Rozruch urządzenia

• Tryb ochrony przed zamarzaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Defrosty z tego co zauważyłem u mnie:

Jeżeli temp. wody jest poniżej 27* to defrost startuje zawsze z grzałką (zapala się heater w prawym górnym rogu) Jeżeli temp. powyżej 27* to defrost bez grzałki, chyba że temp. spadnie poniżej tego pułapu to wtedy załącza się grzałka. Co ciekawe, tak mi się przynajmniej wydaje po obserwacji. Zapalenie się HEATER nie jest równoznaczne z tym, że ona od początku działa. Jest jakby w gotowości. Tak sądzę po wahaniach temp. wody. Przy temp. poniżej 20*, może mniej, seria f nie jest w stanie przeprowadzić defrostu. Startuje defrost ale bez grzałki, tak jak pisał slqa. Nie daje rady przeprowadzić defrostu i zatrzymuje się. Próbuje na samej grzałce podnieść temperaturę wody do min 20* Wtedy najlepiej jest zostawić 1-2 pętle żeby szybko podbić temperaturę i defrost się powiedzie. Przy okazji dowiedziałem się jak nieszczelne są rotametry. Pętle trzeba pozakręcać na zaworkach a nie na rotametrach. Ostatnio 3h czekałem aż wzrośnie temp. z 19 do 20.* i nic. W końcu mnie oświeciło i poszedłem pozakręcać na zaworkach. zanim wróciłem od rozdzielacza na piętrze na pompie było 22* i za chwilę zaczął się defrost.

 

I pytanie na koniec: do czego służy przycisk "force"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra znalazłem.

Wiem, że teoretycznie nie da się wywołać defrostu. Jednak mam wrażenie, że przytrzymanie FORCE do momentu aż "piknie" i potem krótkie przyciśnięcie w pewnych okolicznościach powoduje defrost. Te okoliczności to właśnie zbliżający się defrost. Może to tylko zbieg okoliczności, ale może ktoś sprawdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra znalazłem.

Wiem, że teoretycznie nie da się wywołać defrostu. Jednak mam wrażenie, że przytrzymanie FORCE do momentu aż "piknie" i potem krótkie przyciśnięcie w pewnych okolicznościach powoduje defrost. Te okoliczności to właśnie zbliżający się defrost. Może to tylko zbieg okoliczności, ale może ktoś sprawdzi?

 

jak chcesz defrostu to puść pompę na chłodzeniu na 5minut, działanie takie same jak defrost tylko że dłużej bo chodzi wentylator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co najlepiej regulować

Witam mam pytanie do paru dni hula pompa w moim domu jeszcze nie zamieszkały.

Dom się zagrzał do 23* ,temperatura powierzchniowa paneli podłogowych ma ok 21* chce niższą temperaturę w domu ,co najlepiej przykręcić tak aby pompa nie zjadała jak do tej pory średnio 60kwh na dobę

teraz mam rotometry odkręcone na full,pompki obiegowe wilo 25/1-6 2szt na full czyli 6metrów podnoszenia pobór każda 40w . narazie pompa przy -3* na zewnątrz dobija mi max 30-31* na wyjściu i z każdym dnie rośnie bo jak domniemam dom był wychłodzony.Co teraz co jest najlepiej wysterować .rotometry ,pompy obiegowe czy parametry krzywej .

ps Zauważyłem że pompa robi średnio co 40min defrost z napisem heater w górnym prawym rogu czy to normalne.

A jeszcze jedno pytanie elektryk zamontował mi pod licznik on wskazuje mi że już poszło 2240kwh a na pompie wskazuje 700kwh z czego to wynika? sporo tych pytań ale dla tak zacnego grona odpowiedzi są pewnie oczywiste .:D

A zapomniałem dodać że na rotametrach przepływ wskazuje między 2,5-3 l /min nie za dużo?

Edytowane przez jogi1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...