Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

jak to możliwe ?

u mnie zzużycie domu przy p.u. ok 200m2 jest ponad 45kwh przy aktualnej pogodzie, a grzeję już od 4 miesięcy

 

Brochas też mam takie dylematy. Jak czytam te zużycia to ciągle zastanawiam się co u mnie jest nie tak. Za ostatnią dobę 32kWh (grudzień 819kWh), pompa chodzi w G11 na KG -15/32 +15/26. Temp wewn ok 23 stopnie. Mam jeden komin do pieca Tulikivi Harmaja i do niego jest dolot powietrza z zewnątrz. W piecu jest możliwość zamknięcia tego dolotu(i tak mam) ale jest to taka zwykła blacha więc może to jest problem. Myślałem już o termowizji ale są na forum użytkownicy, którzy mają podobne zużycia. Dom mam ocieplony ale nie otynkowany, myślę żeby przy tynkowaniu nie zatkać tego dolotu.

Plusfoto żeby nie było nieporozumień nie mam podstaw żeby nie wierzyć w zużycia które podajesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brochas też mam takie dylematy. Jak czytam te zużycia to ciągle zastanawiam się co u mnie jest nie tak. Za ostatnią dobę 32kWh (grudzień 819kWh), pompa chodzi w G11 na KG -15/32 +15/26. Temp wewn ok 23 stopnie. Mam jeden komin do pieca Tulikivi Harmaja i do niego jest dolot powietrza z zewnątrz. W piecu jest możliwość zamknięcia tego dolotu(i tak mam) ale jest to taka zwykła blacha więc może to jest problem. Myślałem już o termowizji ale są na forum użytkownicy, którzy mają podobne zużycia. Dom mam ocieplony ale nie otynkowany, myślę żeby przy tynkowaniu nie zatkać tego dolotu.

Plusfoto żeby nie było nieporozumień nie mam podstaw żeby nie wierzyć w zużycia które podajesz

 

ja u siebie trzymam temp 20.5, dom nie zamieszkały, ale jest ekipa 3 osobowa która wykańcza, nie mam jeszcze drzwi pomiędzy pomieszczeniami, więc troche zimna z nieogrzewanego garażu się dostaje, dom dobrze docieplony. Pompki obiegowe 2sz sterowane termostatem, ja u siebie mam bufor, i chce zamontować bypass aby pominąć go oraz pompki obiegowe.

 

przy ok 20.5 stopniach w salonie bez CWU mam średnio 45-50kwh dziennie.

Dziwi mnie fakt, ze w podłogę idzie ok 33stopnie a podłoga nie jest ciepła, ale i nie jest zimna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zbilżają się mrozy.

Dziś włączyłem grzałkę tj. nacisnąłem Heater .W lewym dolnym rogu wyświetlił się napis .

W ustawieniach ogólnych dałem na +5 st(Heater OUT).Puściłem pompę i z tego co wiem napis powinien migać .

U mnie cały czas świeci , niezmiennie.

Czy to oznacz iż grzałka nie "działa" ??Czy może coś jeszcze przeoczyłem w ustawieniach dodatkowych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zbilżają się mrozy.

Dziś włączyłem grzałkę tj. nacisnąłem Heater .W lewym dolnym rogu wyświetlił się napis .

W ustawieniach ogólnych dałem na +5 st(Heater OUT).Puściłem pompę i z tego co wiem napis powinien migać .

U mnie cały czas świeci , niezmiennie.

Czy to oznacz iż grzałka nie "działa" ??Czy może coś jeszcze przeoczyłem w ustawieniach dodatkowych?

 

Chyba pokręciłeś z tym algorytmem włączenia grzałki.

Z lewej strony tyko jest informacja o włączonej funkcji , a z prawej u góry dopiero się pojawi jak działa grzałka- zadziała wtedy jak zabraknie mocy przy zadanej temperaturze , po której może to nastąpić.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam pytanie czy ustawienie wyższej temperatury dla CWU (u mnie zbiornik300L) wpływa na sprawność i niższy koszt odszraniania sprężarki? Mam obecnie ustawioną temperaturę dla CWU na 40 st.C a pompa ciepła załącza się jeżeli temperatura spadnie na sterownikach pomp obiegowych (Salus Pc11) do ok. 22 st. Jednak chyba odszranianie trwa zbyt długo a Fr dochodzi czasami do 69-70. Być może za niska jest też temperatura powrotu. Jak najlepiej wyregulować rozdzielacze (mam 2 po 11 obwodów) i szybkością pomp obiegowych CO (też dwie) aby grzanie było najekonomiczniejsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawisz zero to tylko oznacza że poniżej zera zezwalasz na włączenie się grzałki od 0 stopni ale tylko w przypadku gdy sama pompa nie będzie w stanie osiągnąc ustawinych parametrów w określonym czasie.

Nie wiem czy w wersji F jest możliwość bezwarunkowego jej włączenia. W wersji H można.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko,

przepływy nominalne w wersji F(SDC) wynosi 1,5m3/h co daje 25l/min.

Kilkanaście stron wcześniej jeden z użytkowników pisał iż najlepsze parametry tj. COP osiąga się przy 10%-20% zawyżonym przepływie czyli miedzy 27,5 a 30l/min.Czy w wypadku jeszcze większych przepływów COP spadnie ?Jeśli tak to jak znacząco i czy jeszcze mogą wystąpić jakieś "negatywne " skutki.?

Czy istnieje jakiś wykres który uzależnia COP od prędkości przepływu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę sprawdzić czy działa.

Czy nie powinno byc tak że jasli zadam temp. minimalną w ustawieniach ogólnych np. 0 , nie włączy się z "automatu"

czy dopiero jak zabraknie mocy.

Czy mogę jej sprawdzić teraz tj. w lekko minusowych temperaturach?

 

Wg instrukcji serwisowej (dla pomp 3 fazowych SDC) Indoor heater.jpg jest kilka warunków, które muszą być jednocześnie spełnione aby załączyła się grzałka. Jednym z nich jest spadek temperatury zasilania poniżej 8 stopni od temp. zadanej.

 

 

Jeszcze jedno pytanko,

przepływy nominalne w wersji F(SDC) wynosi 1,5m3/h co daje 25l/min.

 

Wg tabelki z katalogu Panasonic:

Przepływ objętościowy wody grzewczej (ΔT=5 K. 35°C): 25,8 l/min dla 9kW.

Indoor Heater.jpg

Edytowane przez redblack
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie koniecznie,wyjście z grzaniem poza tańszą taryfę w największe mrozy nie jest tragedią a nawet więcej,wg mnie nie ma sensu dobierać mocy grzewczej do wykorzystania 100% taniej taryfy bo jeszcze przecież jest grzałka.Bo to by oznaczało,że dla domu,którego obciążenie cieplne to 6kW musiałaby być pompa 12kW a to bzdura totalna.Czyli moim zdaniem ciężko jest tak "spartolić" dobranie mocy do potrzeb domu,żeby tej mocy zabrakło i zeby pompa nie wydalała,to już musi być fest magik albo taka "dupiata" pompa a przy niej taki sam inwestor :D

Dlatego napisałem, że do OZC dorzucamy ok. 2kW, tak na zdrowy rozsądek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałka tacy ociekowej - robiliscie u siebie/jest sens robic?

Ile was za to liczyli?

Jaki zawór trojdrozny polecacie i jaka srednice pownien miec?

Ja miałem grzałkę zainstalowaną "w pakiecie", więc nie wiem ile kosztowała. Włącza się automatycznie przy każdym defroście. Plus jest taki, że nie wiem, co to oblodzenie pod pompą, a jak odprowadzę na wiosnę wodę wężykiem prosto w spust deszczówki z rynny, to będzie całkiem OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od elementów składowych, ale cena jak za wersję H wydaje się przyzwoita. Ja miałem w ofercie dokładnie wyszczególnione jakie elementy wchodzą w skład tego montażu. N.p. rodzaj tego zasobnika, typ i rodzaj zaworu czy grupy bezpieczeństwa, rodzaj otuliny, czy ze stojakiem czy bez i.t.p.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...