Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Gdzie w Panasonicu znajdę dane odnośnie załączania się sprężarki?

 

Jak masz modulację = 0 sprężarka z pewnością nie pracuje.

Jeśli masz podlicznik patrz na pracę fazy na której podpięta jest sprężarka z elektroniką PC (dot.jedn.1-fazowej).

 

Odnosząc się do poprzednich postów.

 

U mnie, nawet przy znacznym nadmiarze mocy minimalnej w stosunku do bieżącego zapotrzebowania sprężarka nie włącza się częściej niż co 1,5 - 2 godz.

 

Mogę jednak wyobrazić sobie sytuację, że coś takiego wystąpi. Najniższa temp. zasilania jaką u siebie stosuję to 30*.

Jeśli ktoś ustawi ustawi ręcznie lub automatycznie przez KG temp. zasilania na powiedzmy 26* to jest dla mnie oczywistym, że PC błyskawicznie osiągnie zadaną temp. zasilania i się zatrzyma. Z uwagi na niewielką ilość energii dostarczoną w tak krótkim cyklu pracy, jest wysoce prawdopodobnym, że po dość krótkim czasie sprężarka ponownie się uruchomi.

W takim przypadku cykle pracy mogą rzeczywiście zejść nawet do pół godziny.

 

Wniosek

 

Nie warto dla. mikroskopijnych zysków na COP-ie schodzić z temperaturą zasilania najniżej jak się da, bowiem prowadzić to może do sytuacji jak z opisanym przypadkiem Daikina.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wyjaśnić co rozumiecie przez pojęcie taktowania PC Panasonica:

1) wyłączenie pompy (sprężarka + pompa obiegowa) przez sterownik pokojowy

2) wyłączenie sprężarki (fr=0) przy pracującej pombie obiegowej - automatycznie po osiągnięciu warunków KG

3) obniżeniu modulacji sprężarki do fr=19/20 przy pracującej pombie obiegowej.

 

Który przypadek jest lepszy dla trwałości sprężarki: 1 czy 2+3?

 

Wg mnie pkt 1 i 2. Tak naprawdę chodzi o on/off sprężarki w małych odstępach czasu.Taka praca wpływa na COP - sprawdziłem na zas CWU z małą pow wymiany.Spokojnie- inwertery mają znacznie większą z natury , odporność na taki tryb pracy ( modulacja).

Nie dotarłem do informacji o skutkach "tragicznych " tej sytuacji , raczej pojawiają się informacje o niezalecanej pracy ( karbon cykl/h)

Trochę to przypomina pracę samochodu w trybie Eco - stop na światłach...

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek

 

Nie warto dla. mikroskopijnych zysków na COP-ie schodzić z temperaturą zasilania najniżej jak się da, bowiem prowadzić to może do sytuacji jak z opisanym przypadkiem Daikina.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

To jak szybko ta pompa osiągnie temperaturę zasilania zależy od temperatury powrotu i MOCY pompy.

 

Zawsze układ ogrzewania natrafi na taki moment (równowagi) gdzie dom potrzebuje jeszcze minimalne ilości ciepła, a źródło nie moduluje poniżej tej mocy.

 

Problem w tym, że jak się ma przewymiarowaną pompę to ten punkt jest przy -5 st.C na zewnątrz, kiedy wahania temperatury są jeszcze spore bo zyski ciepła niewielkie.

Jak by pompa miała niższą moc, to ten punkt wypadnie, gdy na zewnątrz mamy +5 st.C i więcej zysków ciepła ze słońca.

 

No ale u nas na pałę dobiera się pompy EVI ze sporą sprężarką bo grzać musi do -25 st.C

Grzałki są traktowane jak jakieś zło konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ,

piszecie o skrajnych przypadkach włączania sprężarki.

U mnie , gdyby nie defrosty gdzie sprężarka wyłącza się nawet w trybie awaryjnym na kilkadziesiąt sekund, nie spotkałem się aby się wyłączyła .

Pracuje non-stop.

To znaczy że mam duży odbiór?Odbiór rozumiem przez straty energii czyli jakieś mostki termiczne .?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thlux

 

To o czym piszesz w może, jak sądzę, oznaczać trzy rzeczy;

 

1) jeśli trwale osiągasz docelową, dokładnie określoną temperaturę komfortu i sterownik pokazuje Ci przez co najmniej kilka godzin niezmienną temp. zasilania osiągnąłeś w danych warunkach stan idealnej równowagi.

 

PC dostarcza dokładnie tyle ciepła ile traci równocześnie budynek. Sytuacja idealna choć zazwyczaj chwilowa.

2) Ustawiłeś (ręcznie lub przez KG zbyt wysoką temp. zasilania i PC nie osiąga docelowej temperatury z uwagi na przerwanie jej pracy przez np termostat.

Zjawisko dość oczywiste w przypadku "podbijania" temp. zasilania w oknach taryfowych, w tym zwłaszcza popołudniowym

 

3) Straty ciepła są wyższe niż energia dostarczana przez PC przy danej temp. wody zasilającej.

 

Jeśli w Twojej sytuacji nie występują powyższe zjawiska, sprężarka musi się zatrzymać, choć być tego nie dostrzegasz.

Ma określony minimalny poziom mocy (modulacji) poniżej którego nie może pracować bez ryzyka uszkodzenia).

 

Idealnie zwymiarowane sprężarki dla PC z uwagi na szeroki zakres warunków jakim muszą podołać, nie istnieją.

 

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ,

piszecie o skrajnych przypadkach włączania sprężarki.

U mnie , gdyby nie defrosty gdzie sprężarka wyłącza się nawet w trybie awaryjnym na kilkadziesiąt sekund, nie spotkałem się aby się wyłączyła .

Pracuje non-stop.

To znaczy że mam duży odbiór?Odbiór rozumiem przez straty energii czyli jakieś mostki termiczne .?

A jaki masz zład wody w całej instalacji? (ile jakiej rury w podłodze, bufor?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ,

piszecie o skrajnych przypadkach włączania sprężarki.

U mnie , gdyby nie defrosty gdzie sprężarka wyłącza się nawet w trybie awaryjnym na kilkadziesiąt sekund, nie spotkałem się aby się wyłączyła .

Pracuje non-stop.

To znaczy że mam duży odbiór?Odbiór rozumiem przez straty energii czyli jakieś mostki termiczne .?

 

Moim zdaniem , jest jeszcze jedna możliwość- PRZEPŁYW ZA MAŁY.

Pomyśl i policz jak będzie pracować Twoja PC np przy połowie mocy ?

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka stron temu zostało policzone iż około 170l.

Brak bufora.Brak termostatu.

Grzeje tylko KG i timerem , choć teraz przy tych mrozach Pc puszczona jest 24h.

 

Czyli zład jest standardowy.

Myślę, że się dobrze wstrzeliłeś z krzywą grzewczą w aktualne warunki.

Jeśli z rachunków jesteś zadowolony, to nie szukaj na siłę problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem , jest jeszcze jedna możliwość- PRZEPŁYW ZA MAŁY.

Pomyśl i policz jak będzie pracować Twoja PC np przy połowie mocy ?

pzdr

 

Przejrzałem posty Thlux zamieszczone w tym wątku w ciągu ostatnich kilku dni.

Meldował o temperaturach rzędu 30*, o załączeniu grzałki, dużej delcie.

Może rzeczywiście świadczyć to o niskim przepływie, choć raportowane temp. wewnętrzne temu przeczą.

Ze stopki wynika, że jego dom jest średnio ocieplony.

Uwzględniając sygnalizowane straty na niedoróbkach, może okazało się, że 9 kW dla domu w tym stanie i w takich, dość ekstremalnych warunkach to za mało.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura zewn. od czwartku noc >-20 max - 29 , dzień miedzy -20 a -10.

Wiem ze nie ma co wierzyć rotametrom ale przepływy w większości są (teraz) powyżej 2l.

Sprężarka przy takich temp. pracuje non-stop między 50HZ a 63HZ (3 dni nie pracowała w nocy, było powyżej -25).

W domu parter 21-22, piętro 19.Mam nadzieje że spadek temp. na górze jest spowodowany właśnie kilkoma "niedoróbkami".

Do tego dochodzą dość ekstremalne temp. przez ostatnie 6 dni i może rzeczywiście 9KW na takie warunki to za mało.

Zużycie prądu od 16-.00 czwartek do środa 9-00 (137h pracy) 440KW.Praca non-stop (- około 40 h , stała sprężarka z powodu temperatur)

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakiś inny pomysł ? aktualnie mam "lodowisko" przy jednostce zew

 

Tutaj masz filmik jak jest to u mnie rozwiązane:

Generalnie kabelek grzewczy 60W z termostatem załączającym od 3stC, powiększony odpływ, rura z lejkiem do rynny. Działa czwarty rok, jest czysto, schludnie i bez problemów. Mnie osobiście lodowisko i grzyb na elewacji, czy kostce się nie podoba, ale jest tu i wielu zwolenników takiego rozwiązania;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thxluk, u mnie też mam wrażenie że gdyby nie okna w TIMERze, to PC napieprzałaby non-stop. Ale w domu przy notorycznym ~-10*C po nocy ponad 23.5*C, a w dzień nie mniej niż 21.8*C. Ale PC pożera kWh jak dzika :)

 

30 listopada 16 napisałem

 

Jeśli PC w okolicach śr. -2* zużywa ok 25 kWh, można z grubsza prognozować, uwzględniając spadek COP, że przy - 15 zużyje co najmniej dwa razy tyle, a pewnie więcej.

W trakcie styczniowego epizodu z mrozami ok.17* moje dzienne zużycie sięgało 70 i więcej kWh.

Przy - 20 spodziewam się wyniku bliższego 100 kWh.

 

Pełny wpis tu

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?332993-Panasonic-Aquera-jak-ustawi%C4%87-pomp%C4%99-pod-taryf%C4%99-G12w&p=7351727&viewfull=1#post7351727

 

Cudów Panowie nie ma. Ważny jest końcowy rezultat no i zachowanie komfortu.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...