Pratchawiec 20.01.2017 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 U mnie to tak wygląda: [ATTACH=CONFIG]379094[/ATTACH] Temperatury mam z pobliskiej stacji pogodowej jednak są one troszkę zawyżone - 7 stycznia najniższa niby -19.4 z tej stacji a u mnie rano pokazywało -22. edit: średnia temperatura dla dni z wykresu -5.15 stopnia. Witam Wykres potwierdza moje prognozy z listopada 2016r Dla oceny wynikających z niego danych bez znaczenia jest czy grzanie miało miejsce w oknach taryfowych oraz czy dotyczyło również CWU. Chodzi po prostu o przyrost zużycia energii wynikający ze zwiększonych potrzeb energetycznych budynku oraz słabnącego w miarę spadku temp. zewnętrznej COP-u. Pozdrawiam Ptatchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
novator 20.01.2017 14:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Termostat to rzecz indywiduana a rodzielnie jedni instalatorzy robią, a inni mówią jak ma ją elektryk przygotować. Z ciekawości - ile zaśpiewali za taki zestaw ? No i PC seria F czy H ? To Seria H. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
novator 20.01.2017 14:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 może mi pomóc przy wyborze sdc model H 1faz czy 3faz - ozc 5.4kW, lokalizacja wielkopolska 1faz przy -15 ma 5,9kW, 3faz przy -15 ma 8,3kW różnica w cenie ok. 3tyś zł to pomiędzy modelem 1faz a 3 faz różnica mocy przy - 15 jest aż 2,4 kw ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 20.01.2017 14:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Panowie ,z innej beczki: czy ktoś ma doświadczenia z T-capem i klimakonwektorem sufitowym kasetonowym (wys 3,3m) oraz podsufitowym naściennym (ok 2,7m) ?Chodzi mi o skuteczność chłodzenia w takim rozwiązaniu. Patrzyłem wstępnie na produkty Fonko i jakieś dane tych urządzeń są mało czytelne np t wewn 27 st przy temp wody chłodzącej 12st i dT=5K , a potrzebuję danych dla 22 st temp wewn i woda lodowa z T-capa.Może już ktoś to przerabiał-wiem ,że kilku kolegów stosuje z powodzeniem Vido (np Map)-może mi coś podpowiecie pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 20.01.2017 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Nie wiem czy Fonko, ale ci lepsi producenci mają swoje programy doborowe do klimakonwektorów.Możesz je wykorzystać do policzenia sobie jaką moc chłodniczą będzie miał klimakonwektor, dla wybranych przez siebie parametrów zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jgrolik 20.01.2017 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Fonko też posiada swój program doborowy. Trzeba poszukać na ich stronie. Ja parę lat temu znalazłem ... z resztą chyba w zeszłym roku również gdzieś go widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 20.01.2017 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Bobrow Mam u siebie kasetonowy Aermec FCL 62.Na stronie producenta jest bardzo obszerna dokumentacja techniczna, w tym szereg tabel doborowych.Korzystałem z nich przed podjęciem decyzji a następnie instalacji. Po angielsku, ale dla inżyniera to zapewne nie problem. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 20.01.2017 16:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Dzięki za odzew,patrzyłem już na program doboru w Fonko- poćwiczę te ustawienia .Czy jest coś na co powinienem zwrócić uwagę przy doborze tych podzespołów ( oprócz danych ) - np jakość , szczegóły , itp ?Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 20.01.2017 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Rozumiem, że najprostszy, dwururowy, bez zaworów, 600x600.. Zwróć uwagę na dwie zasadnicze rzeczy;opory przepływu, co ma wpływ na wydajność, zwłaszcza chłodniczą - z reguły bardzo dużepoziom hałasu. Nie dobieraj nominalnej wydajności ani do najwyższych, wysokich obrotów wentylatora, ani najwyższych przepływów.Będziesz Zadowolony. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 20.01.2017 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2017 Rozumiem, że najprostszy, dwururowy, bez zaworów, 600x600.. Zwróć uwagę na dwie zasadnicze rzeczy; opory przepływu, co ma wpływ na wydajność, zwłaszcza chłodniczą - z reguły bardzo duże poziom hałasu. Nie dobieraj nominalnej wydajności ani do najwyższych, wysokich obrotów wentylatora, ani najwyższych przepływów. Będziesz Zadowolony. Pozdrawiam Pratchawiec Pratchawiec, czyli dobór dla średnich parametrów ? A co z kondensatem ?Rury oczywiście izolowane , ale jednostki te chyba mają jakieś odpływy skroplin ? Program doboru fonko jest beznadziejny, ogólnie przejrzałem kilka firm i wszędzie jest odniesienie 27 st wej/19 st wyj i zasilanie 7 st, t-cap ma temp min 5 st - czy to oznacza , że będzie lepsza wydajność ? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 25.01.2017 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 Mam wreszcie taryfę G12w. Ustawiłem TIMER i.... 10.00 rano znów zaskoczenie, bo wchodzę do kotłowni a ... pompa idzie! Co się okazuje, sprężarka wyłączona, obiegówka chodzi, a licznik się kręci na skutek włączonego napisu HEATER. W ustawieniach znalazłem zabezpieczenie przeciw zamrożeniowe i wyłączyłem je. Pompa przestała kraść energie.W garażu 3-5 stopni, czy to było to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ksysju 26.01.2017 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Mam wreszcie taryfę G12w. Ustawiłem TIMER i.... 10.00 rano znów zaskoczenie, bo wchodzę do kotłowni a ... pompa idzie! Co się okazuje, sprężarka wyłączona, obiegówka chodzi, a licznik się kręci na skutek włączonego napisu HEATER. W ustawieniach znalazłem zabezpieczenie przeciw zamrożeniowe i wyłączyłem je. Pompa przestała kraść energie. W garażu 3-5 stopni, czy to było to? Zabezpieczenie przeciw zamrożeniu, przy określonych warunkach załącza pompę obiegową mniej więcej w cyklu 15 min pracy 50 min przerwy. Jeżeli temperatura wody będzie za niska to załączy grzałkę. Jeśli uważasz, że funkcja ta jest zbędna - to ją wyłącz, jeśli jest potrzebna - daj pompie pracować. Sama praca pompy obiegowej dużo nie kosztuje, jeśli załącza się grzałka , też bym się martwił, ale z innych powodów niż kręcenie licznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 26.01.2017 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Proszę pomóżcie mi w miarę możliwości chociaż zdiagnozować problem. Załączam zdjęcie części, z której leci woda (trafia ona na tacę ociekową i wężykiem wycieka z tyłu urzadzenia). Po prawej stronie wewnątrz pompy jest pokrywka ze styropianu i pod nią jakaś część, z której leci cienkim strumieniem ciepła woda.Chciałabym chociaż wiedzieć co to za część, zanim wezwę fachowca do naprawy. Może ktoś z Was miał podobny problem. Woda leciała od momentu montażu pompy (2,5 miesiąca), ale dopiero dziś znalazłam źródło wycieku. Niestety nie mogę liczyć na to, że mój instalator wykona to w ramach gwarancji, bo nie ma zamiaru tego robic, zero kontaktu. Panasonic też nie chce pomóc, jedynie poradzono mi znalezienie innego instalatora, ktory to naprawi za opłatą (oczywiście). Czyli montaż przez autryzowanego instalatora wcale nie gwarantuje mi napraw gwarancyjnych, jeśli on sam nie chce ich wykonać. Jakiś absurd [ATTACH=CONFIG]379771[/ATTACH] Hej zrób zdjęcie całości hydroboxu- chyba masz nieszczelność na module grzałki. Te połączenia ze sprężynowymi opaskami są podejrzane - może być przycięty oring w środku lub naciągnięty śrubunek przy podłączeniu do instalacji.Może to drobnostka , może pęknięcie- najpierw drobiazgi trzeba wykluczyć. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 26.01.2017 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Greyprzepraszam- zasugerowałem się szybkozłączką na fotce , a napisałeś o elemencie obok.Jakiś fachman pewnie niebawem się odezwie- wygląda mi to na jakiś korek , może nie ma uszczelnienia lub jest nie dokręcony.Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 26.01.2017 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Proszę pomóżcie mi w miarę możliwości chociaż zdiagnozować problem. Załączam zdjęcie części, z której leci woda (trafia ona na tacę ociekową i wężykiem wycieka z tyłu urzadzenia). Po prawej stronie wewnątrz pompy jest pokrywka ze styropianu i pod nią jakaś część, z której leci cienkim strumieniem ciepła woda.Chciałabym chociaż wiedzieć co to za część, zanim wezwę fachowca do naprawy. Może ktoś z Was miał podobny problem. Woda leciała od momentu montażu pompy (2,5 miesiąca), ale dopiero dziś znalazłam źródło wycieku. Niestety nie mogę liczyć na to, że mój instalator wykona to w ramach gwarancji, bo nie ma zamiaru tego robic, zero kontaktu. Panasonic też nie chce pomóc, jedynie poradzono mi znalezienie innego instalatora, ktory to naprawi za opłatą (oczywiście). Czyli montaż przez autryzowanego instalatora wcale nie gwarantuje mi napraw gwarancyjnych, jeśli on sam nie chce ich wykonać. Jakiś absurd [ATTACH=CONFIG]379771[/ATTACH] Cieknie Ci z Anody, masz za wysokie ciśnienie w układzie bo pewnie nie masz: - manometru na wodzie użytkowej - reduktora ciśnienia - dostosowanego naczynie wzbiorczego - zaworu bezpieczeństwa Działania: Sprawdzić ciśnie w instalacji: a. wysokie --> założyć reduktor ciśnienia --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa b. niskie --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa a potem możesz swojego super instalatora opisać w tym temacie: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?334304-Instalatorzy-pomp-ciep%C5%82a-TYCH-FIRM-LEPIEJ-UNIKA%C4%86 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greygrey 26.01.2017 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Cieknie Ci z Anody, masz za wysokie ciśnienie w układzie bo pewnie nie masz: - manometru na wodzie użytkowej - reduktora ciśnienia - dostosowanego naczynie wzbiorczego - zaworu bezpieczeństwa Działania: Sprawdzić ciśnie w instalacji: a. wysokie --> założyć reduktor ciśnienia --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa b. niskie --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa a potem możesz swojego super instalatora opisać w tym temacie: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?334304-Instalatorzy-pomp-ciep%C5%82a-TYCH-FIRM-LEPIEJ-UNIKA%C4%86 Dzięki za odpowiedź. - mam reduktor ciśnienia z manometrem - ciśnienie 3 bar - mam grupę bezpieczeństwa z naczyniem wzbiorczym 12l i z manometrem - ciśnienie 3 bar - na manometrze w pompie ciśnienie 1 bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 26.01.2017 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Dzięki za odpowiedź. - mam reduktor ciśnienia z manometrem - ciśnienie 3 bar - mam grupę bezpieczeństwa z naczyniem wzbiorczym 12l i z manometrem - ciśnienie 3 bar - na manometrze w pompie ciśnienie 1 bar. Spuść ze 100L ciepłej wody i włącz pompę na grzanie CWU, w czasie jak grzeje nie ciepłą wodę nie odkręcaj ani ciepłej ani zimnej wody. Grzanie będzie trwało około 1h, zobacz czy pod koniec grzania ciśnienie w CWU będzie też około 3 bary czy więcej. Bez powodu uszczenienie nie puściło..... gdzieś coś jest na rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
greygrey 26.01.2017 22:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Spuść ze 100L ciepłej wody i włącz pompę na grzanie CWU, w czasie jak grzeje nie ciepłą wodę nie odkręcaj ani ciepłej ani zimnej wody. Grzanie będzie trwało około 1h, zobacz czy pod koniec grzania ciśnienie w CWU będzie też około 3 bary czy więcej. Bez powodu uszczenienie nie puściło..... gdzieś coś jest na rzeczy. Ale ja mam reduktor ciśnienia i grupę bezpieczeństwa przed pompą. Oba manometry pokazują ciśnienie zimnej wody, a nie cwu. Czegoś chyba nie rozumiem . Czy chodzi Ci o manometr na pmpie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 26.01.2017 22:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2017 Ale ja mam reduktor ciśnienia i grupę bezpieczeństwa przed pompą. Oba manometry pokazują ciśnienie zimnej wody, a nie cwu. Czegoś chyba nie rozumiem . Czy chodzi Ci o manometr na pmpie? Chodzi o to że może Ci się tworzy ciśnienie w zbiorniku CWU jak grzeje się woda. czyli może nie działać Ci naczynie przeponowe albo masz manometr przed zbiornikiem i jeszcze przed zaworem zwrotnym który instalator mógł wstawić Ci przed zbiornikiem ciepłej wody i dlatego nie widzisz ciśnienia wody w zbiorniki CWU, ten manometr co jest na pompie pokazuje ciśnienie w C.O. i nas nie interesuje. A reduktor ciśnienia pokazuje ciśnienie w instalacji wod kan przed reduktorem a drugi zaraz za może nie pokazywać właściwego ciśnienia w zbiorniku. Wyślij więcej zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szklara 27.01.2017 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2017 Zabezpieczenie przeciw zamrożeniu, przy określonych warunkach załącza pompę obiegową mniej więcej w cyklu 15 min pracy 50 min przerwy. Jeżeli temperatura wody będzie za niska to załączy grzałkę. Jeśli uważasz, że funkcja ta jest zbędna - to ją wyłącz, jeśli jest potrzebna - daj pompie pracować. Sama praca pompy obiegowej dużo nie kosztuje, jeśli załącza się grzałka , też bym się martwił, ale z innych powodów niż kręcenie licznika. Pompa pracuje na minimum KG 25 stopni. W domu jest ok 12-15 stopni, więc tyle obiegówka pobiera z podłogi. Pompa jest w kotłowni nieogrzewanej, gdzie temperatura oscyluje wokół 2-5 stopni. Może okresowo spada do 0 przy dużym mrozie, stąd załączanie funkcji. Powody są proste, dom grzany minimalnie więc przecieki ciepła do garażu i kotłowni niewielkie. Problem ustąpi przy zwiększeniu KG. Ciekawe przy jakiej temp załącza się grzałka. U mnie przy 3 stopniach w garażu już pracowała. Rozumiem, że mam się martwić zamrożeniem hydroboxa, co jest raczej mało prawdopodobne, bo pompa chodzi w interwałach wymuszonych przez TIMER w 2 taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.