Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

U mnie to tak wygląda:

[ATTACH=CONFIG]379094[/ATTACH]

Temperatury mam z pobliskiej stacji pogodowej jednak są one troszkę zawyżone - 7 stycznia najniższa niby -19.4 z tej stacji a u mnie rano pokazywało -22.

 

edit: średnia temperatura dla dni z wykresu -5.15 stopnia.

 

Witam

 

Wykres potwierdza moje prognozy z listopada 2016r

Dla oceny wynikających z niego danych bez znaczenia jest czy grzanie miało miejsce w oknach taryfowych oraz czy dotyczyło również CWU.

Chodzi po prostu o przyrost zużycia energii wynikający ze zwiększonych potrzeb energetycznych budynku oraz słabnącego w miarę spadku temp. zewnętrznej COP-u.

 

Pozdrawiam

 

Ptatchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,

z innej beczki: czy ktoś ma doświadczenia z T-capem i klimakonwektorem sufitowym kasetonowym (wys 3,3m) oraz podsufitowym naściennym (ok 2,7m) ?

Chodzi mi o skuteczność chłodzenia w takim rozwiązaniu. Patrzyłem wstępnie na produkty Fonko i jakieś dane tych urządzeń są mało czytelne np t wewn 27 st przy temp wody chłodzącej 12st i dT=5K , a potrzebuję danych dla 22 st temp wewn i woda lodowa z T-capa.

Może już ktoś to przerabiał-wiem ,że kilku kolegów stosuje z powodzeniem Vido (np Map)-może mi coś podpowiecie

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bobrow

 

Mam u siebie kasetonowy Aermec FCL 62.

Na stronie producenta jest bardzo obszerna dokumentacja techniczna, w tym szereg tabel doborowych.

Korzystałem z nich przed podjęciem decyzji a następnie instalacji. Po angielsku, ale dla inżyniera to zapewne nie problem.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że najprostszy, dwururowy, bez zaworów, 600x600..

 

Zwróć uwagę na dwie zasadnicze rzeczy;

opory przepływu, co ma wpływ na wydajność, zwłaszcza chłodniczą - z reguły bardzo duże

poziom hałasu.

 

Nie dobieraj nominalnej wydajności ani do najwyższych, wysokich obrotów wentylatora, ani najwyższych przepływów.

Będziesz Zadowolony.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że najprostszy, dwururowy, bez zaworów, 600x600..

 

Zwróć uwagę na dwie zasadnicze rzeczy;

opory przepływu, co ma wpływ na wydajność, zwłaszcza chłodniczą - z reguły bardzo duże

poziom hałasu.

 

Nie dobieraj nominalnej wydajności ani do najwyższych, wysokich obrotów wentylatora, ani najwyższych przepływów.

Będziesz Zadowolony.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

 

Pratchawiec,

czyli dobór dla średnich parametrów ?

A co z kondensatem ?Rury oczywiście izolowane , ale jednostki te chyba mają jakieś odpływy skroplin ?

Program doboru fonko jest beznadziejny, ogólnie przejrzałem kilka firm i wszędzie jest odniesienie 27 st wej/19 st wyj i zasilanie 7 st, t-cap ma temp min 5 st - czy to oznacza , że będzie lepsza wydajność ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wreszcie taryfę G12w. Ustawiłem TIMER i.... 10.00 rano znów zaskoczenie, bo wchodzę do kotłowni a ... pompa idzie! Co się okazuje, sprężarka wyłączona, obiegówka chodzi, a licznik się kręci na skutek włączonego napisu HEATER.

W ustawieniach znalazłem zabezpieczenie przeciw zamrożeniowe i wyłączyłem je. Pompa przestała kraść energie.

W garażu 3-5 stopni, czy to było to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wreszcie taryfę G12w. Ustawiłem TIMER i.... 10.00 rano znów zaskoczenie, bo wchodzę do kotłowni a ... pompa idzie! Co się okazuje, sprężarka wyłączona, obiegówka chodzi, a licznik się kręci na skutek włączonego napisu HEATER.

W ustawieniach znalazłem zabezpieczenie przeciw zamrożeniowe i wyłączyłem je. Pompa przestała kraść energie.

W garażu 3-5 stopni, czy to było to?

 

Zabezpieczenie przeciw zamrożeniu, przy określonych warunkach załącza pompę obiegową mniej więcej

w cyklu 15 min pracy 50 min przerwy.

Jeżeli temperatura wody będzie za niska to załączy grzałkę.

 

Jeśli uważasz, że funkcja ta jest zbędna - to ją wyłącz, jeśli jest potrzebna - daj pompie pracować.

Sama praca pompy obiegowej dużo nie kosztuje, jeśli załącza się grzałka , też bym się martwił, ale z innych powodów niż kręcenie licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pomóżcie mi w miarę możliwości chociaż zdiagnozować problem.

Załączam zdjęcie części, z której leci woda (trafia ona na tacę ociekową i wężykiem wycieka z tyłu urzadzenia). Po prawej stronie wewnątrz pompy jest pokrywka ze styropianu i pod nią jakaś część, z której leci cienkim strumieniem ciepła woda.Chciałabym chociaż wiedzieć co to za część, zanim wezwę fachowca do naprawy. Może ktoś z Was miał podobny problem. Woda leciała od momentu montażu pompy (2,5 miesiąca), ale dopiero dziś znalazłam źródło wycieku.

Niestety nie mogę liczyć na to, że mój instalator wykona to w ramach gwarancji, bo nie ma zamiaru tego robic, zero kontaktu. Panasonic też nie chce pomóc, jedynie poradzono mi znalezienie innego instalatora, ktory to naprawi za opłatą (oczywiście). Czyli montaż przez autryzowanego instalatora wcale nie gwarantuje mi napraw gwarancyjnych, jeśli on sam nie chce ich wykonać. Jakiś absurd :mad:

[ATTACH=CONFIG]379771[/ATTACH]

 

Hej

zrób zdjęcie całości hydroboxu- chyba masz nieszczelność na module grzałki. Te połączenia ze sprężynowymi opaskami są podejrzane - może być przycięty oring w środku lub naciągnięty śrubunek przy podłączeniu do instalacji.Może to drobnostka , może pęknięcie- najpierw drobiazgi trzeba wykluczyć.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pomóżcie mi w miarę możliwości chociaż zdiagnozować problem.

Załączam zdjęcie części, z której leci woda (trafia ona na tacę ociekową i wężykiem wycieka z tyłu urzadzenia). Po prawej stronie wewnątrz pompy jest pokrywka ze styropianu i pod nią jakaś część, z której leci cienkim strumieniem ciepła woda.Chciałabym chociaż wiedzieć co to za część, zanim wezwę fachowca do naprawy. Może ktoś z Was miał podobny problem. Woda leciała od momentu montażu pompy (2,5 miesiąca), ale dopiero dziś znalazłam źródło wycieku.

Niestety nie mogę liczyć na to, że mój instalator wykona to w ramach gwarancji, bo nie ma zamiaru tego robic, zero kontaktu. Panasonic też nie chce pomóc, jedynie poradzono mi znalezienie innego instalatora, ktory to naprawi za opłatą (oczywiście). Czyli montaż przez autryzowanego instalatora wcale nie gwarantuje mi napraw gwarancyjnych, jeśli on sam nie chce ich wykonać. Jakiś absurd :mad:

[ATTACH=CONFIG]379771[/ATTACH]

 

Cieknie Ci z Anody, masz za wysokie ciśnienie w układzie bo pewnie nie masz:

- manometru na wodzie użytkowej

- reduktora ciśnienia

- dostosowanego naczynie wzbiorczego

- zaworu bezpieczeństwa

 

Działania:

Sprawdzić ciśnie w instalacji:

a. wysokie --> założyć reduktor ciśnienia --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa

b. niskie --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa

 

a potem możesz swojego super instalatora opisać w tym temacie:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?334304-Instalatorzy-pomp-ciep%C5%82a-TYCH-FIRM-LEPIEJ-UNIKA%C4%86

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieknie Ci z Anody, masz za wysokie ciśnienie w układzie bo pewnie nie masz:

- manometru na wodzie użytkowej

- reduktora ciśnienia

- dostosowanego naczynie wzbiorczego

- zaworu bezpieczeństwa

 

Działania:

Sprawdzić ciśnie w instalacji:

a. wysokie --> założyć reduktor ciśnienia --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa

b. niskie --> sprawdzić naczynie wzbiorcze --> uszczelnić anodę --> sprawdzić zawór bezpieczeństwa

 

a potem możesz swojego super instalatora opisać w tym temacie:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?334304-Instalatorzy-pomp-ciep%C5%82a-TYCH-FIRM-LEPIEJ-UNIKA%C4%86

 

Dzięki za odpowiedź.

- mam reduktor ciśnienia z manometrem - ciśnienie 3 bar

- mam grupę bezpieczeństwa z naczyniem wzbiorczym 12l i z manometrem - ciśnienie 3 bar

- na manometrze w pompie ciśnienie 1 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

- mam reduktor ciśnienia z manometrem - ciśnienie 3 bar

- mam grupę bezpieczeństwa z naczyniem wzbiorczym 12l i z manometrem - ciśnienie 3 bar

- na manometrze w pompie ciśnienie 1 bar.

 

Spuść ze 100L ciepłej wody i włącz pompę na grzanie CWU, w czasie jak grzeje nie ciepłą wodę nie odkręcaj ani ciepłej ani zimnej wody.

Grzanie będzie trwało około 1h, zobacz czy pod koniec grzania ciśnienie w CWU będzie też około 3 bary czy więcej.

Bez powodu uszczenienie nie puściło..... gdzieś coś jest na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuść ze 100L ciepłej wody i włącz pompę na grzanie CWU, w czasie jak grzeje nie ciepłą wodę nie odkręcaj ani ciepłej ani zimnej wody.

Grzanie będzie trwało około 1h, zobacz czy pod koniec grzania ciśnienie w CWU będzie też około 3 bary czy więcej.

Bez powodu uszczenienie nie puściło..... gdzieś coś jest na rzeczy.

 

Ale ja mam reduktor ciśnienia i grupę bezpieczeństwa przed pompą. Oba manometry pokazują ciśnienie zimnej wody, a nie cwu. Czegoś chyba nie rozumiem . Czy chodzi Ci o manometr na pmpie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam reduktor ciśnienia i grupę bezpieczeństwa przed pompą. Oba manometry pokazują ciśnienie zimnej wody, a nie cwu. Czegoś chyba nie rozumiem . Czy chodzi Ci o manometr na pmpie?

 

Chodzi o to że może Ci się tworzy ciśnienie w zbiorniku CWU jak grzeje się woda.

czyli może nie działać Ci naczynie przeponowe albo masz manometr przed zbiornikiem i jeszcze przed zaworem zwrotnym który instalator mógł wstawić Ci przed zbiornikiem ciepłej wody i dlatego nie widzisz ciśnienia wody w zbiorniki CWU, ten manometr co jest na pompie pokazuje ciśnienie w C.O. i nas nie interesuje.

 

A reduktor ciśnienia pokazuje ciśnienie w instalacji wod kan przed reduktorem a drugi zaraz za może nie pokazywać właściwego ciśnienia w zbiorniku.

 

Wyślij więcej zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabezpieczenie przeciw zamrożeniu, przy określonych warunkach załącza pompę obiegową mniej więcej

w cyklu 15 min pracy 50 min przerwy.

Jeżeli temperatura wody będzie za niska to załączy grzałkę.

 

Jeśli uważasz, że funkcja ta jest zbędna - to ją wyłącz, jeśli jest potrzebna - daj pompie pracować.

Sama praca pompy obiegowej dużo nie kosztuje, jeśli załącza się grzałka , też bym się martwił, ale z innych powodów niż kręcenie licznika.

 

Pompa pracuje na minimum KG 25 stopni. W domu jest ok 12-15 stopni, więc tyle obiegówka pobiera z podłogi. Pompa jest w kotłowni nieogrzewanej, gdzie temperatura oscyluje wokół 2-5 stopni. Może okresowo spada do 0 przy dużym mrozie, stąd załączanie funkcji. Powody są proste, dom grzany minimalnie więc przecieki ciepła do garażu i kotłowni niewielkie. Problem ustąpi przy zwiększeniu KG. Ciekawe przy jakiej temp załącza się grzałka. U mnie przy 3 stopniach w garażu już pracowała. Rozumiem, że mam się martwić zamrożeniem hydroboxa, co jest raczej mało prawdopodobne, bo pompa chodzi w interwałach wymuszonych przez TIMER w 2 taryfie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...