jogi1978 02.02.2017 17:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Witam chłopaki mam pytanie a raczej pytanka> Trochę danych które nie zmieściłem stopce. zanim zdecydowałem sie na PC ,hydraulik zrobił mi podłogówkę parter 1 rozdzielacz 7pętli + na zasilaniu pompa wilo samoregulująca , piętro- 1 rozdzielacz 6 pętli i też na zasilaniu w kotłowni wilo Obliczyłem że w sumie jest 1233mb + przyłącza = 140l ,a jeszcze jest wpięty zbiorniczek wyrównawczy ,ale juz nie pamiętam czy na zasilaniu czy na powrocie podłogówki. Przyjechała ekipa od PC i podłączyli Cały system do podłogówki .Podam skrócony opis hydrauliki .Odcinek z jednostki wewnętrznej od zasilania do podłogówki . Od zasilania idzie w pierwszej kolejności zawór 3D potem do sprzęgła hydraulicznego i następnie rurą do każdej z osobna obu pomp wilo z filtrami osadniowymi ,które kręcą z osobna parter i piętro Niestety pompy wilo chodziły ten sezon na zasadzie wpięte do gniazda 230v .i tyle I teraz najciekawsze trochę sie naczytałem jak sterować tymi obiegówkami i zrobiłem tak. pompę od parteru steruje bespośrednio termostatem pokojowym utaiłem on/off 20* z histezą 0,5 która zamyka wszystkie 7 pętli, natomiast drugie piętro mam w rozdzielaczu listwę salus + elektrozawory i sterowaniem indywidualnym w 4 pokojach ,wiem wiem ,że wile osób tego nie pochwala ale mam 1 pokój na wschodzie ,2pokój na południu 3pokój na południowym zachodzie a 4pokój na północy i duże okna dachowe .to też w chłodne, ale słoneczne dni nie ma równych warunków temperaturowych ,a PC ciśnie swoją krzywą i pokoje słoneczne są przegrzane, dlatego termostaty pokojowe załatwiają sprawę. teraz jaką funkcje spełnia pompa obiegowa w pc skoro i tak to pompy wtórne kręcą przepływem w pętlach a nie PC czy w takim układzie nie zmniejszyć obroty pompki z 3 na 1 ?? co z sytuacja kiedy pc ciśnie swoją krzywą ,a w pokojach i na parterze temperatura jest osiągnięta ,wyłączają sie pompy wtórne ( wszystkie obwody sie zamykają .? Bo w moim PC zaczyna szybko rosnąc temperatura ( bo nie ma co grzać to jasne ) i pompa sie wyłącza SUPER , ale nie obiegówka ,słychać jak kręci ,ale co kręci ??? skoro obwody pozamykane .u mnie wygląda to teraz tak temperatura szybko spada na zasilaniu i powrocie w 1-2min np z 33* 26* i PC znów odpala. Ale na kródko bo bardzo szybko osiąga znowu maksymalną temperaturę w 1min +3min ( wciąż obwody wszystkie sa pozamykane bo w domu ciepło) i PC off. I znowu po szybkim spadku temperatury PC on 3-4 min pracuje bo szybko sie nagrzewa i PC of a obwody pozamykane bo ciepło w domu. Co PC grzeje 1mb rurki na odcinku Pc - pompy wtórne? taka praca jest raczej do dupy . problemu nie ma jak otworzy sie jakaś część pętli. wiem że najlepiej podpiąć jeden czujnik bezprzewodowy do PC ,ale nie o taki system odłączająca (całe zasilanie) mi chodzi .jak to ugryźć sterowanie .mam g12w i panele fotowoltaiczne 3,5kw ,chcę mieć komfort cały czas i ciepłą podłogę i stałą Tw nie zależnie czy w danym pokoju grzeje słońce a w drugim na północy nie . jak wy to rozwiązaliście sterowanie.w domu. Może wogóle wywalić te pompy wtórne bo PC popchnie i da rady z cała instalacją i będzie te 2l/min na rotametrach .Kurcze zależy mi na sterowaniu tych pokoji na piętrze ale nie wiem czy nie szkodze PC .Poradźcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 02.02.2017 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Sterowanie pompek wtórnych zasadniczo działają jak chciałem zamykają i otwierają sie obwody zgodnie z pomysłem i Tw , ale co jak pozamykają sie wszystkiee pętle i pompy wtórne stoją ??? PC ciągle sie odpala i wyłącza bo szybko spada temperatura zaś. i pow. coś nie halo.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 02.02.2017 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Zastanawia mnie dlaczego po wyłączeniu sie PC przy wszystkich pętlach zamkniętych jednocześnie . Tak szybko spada temperatura na zaś i powrocie . Tak sobie myśle żeby zostawić jak jest ale jedną z pętel zostawić poza sterowaniem np. W łazience . Wtedy pompa miała by skąd prat pomiar temp. Powrotu i taksz szybko by sie nie załaczła . Wtety owsze jedna z pompek by chodziła ale by przynajmniej tłoczyła do Pc na powrót ciepłą wode o i wtedy by tak często nie odpalał no chyba że już wszystko pokręciłem co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 02.02.2017 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Masz pewnie jakieś bardzo małe sprzęgło hydrauliczne które, które bardzo szybko się wychładza a że pompa sterowana jest temperaturą powrotu to jak ten mały układ się wychłodzi to ona się uruchamia. Jaką masz pompę ciepła, bo jak masz mały obieg z małą ilością wody to pompa bez odszraniania gorącą parą nie będzie się właściwie odladzać. A instalator powinien dać dwa przekaźniki takie które będą uruchamiały pompę ciepła jak ostygnie Ci dół lub jakaś sekcja góry. ogólnie masz trochę źle ale to już wiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 02.02.2017 19:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 (edytowane) Masz pewnie jakieś bardzo małe sprzęgło hydrauliczne które, które bardzo szybko się wychładza a że pompa sterowana jest temperaturą powrotu to jak ten mały układ się wychłodzi to ona się uruchamia. Jaką masz pompę ciepła, bo jak masz mały obieg z małą ilością wody to pompa bez odszraniania gorącą parą nie będzie się właściwie odladzać. A instalator powinien dać dwa przekaźniki takie które będą uruchamiały pompę ciepła jak ostygnie Ci dół lub jakaś sekcja góry. ogólnie masz trochę źle ale to już wiesz PC jak w stopce Sprzęgło jest faktycznie Chyba małe dlatego myślałem, żeby na stałe krążyła jedna pętla na piętrze w łazience to może by tak sprzęgło się nie wychładzało. Odszranianie u mnie sie odbywało przedtem jakieś 6-7min i zawsze wspomagane grzałką ??, a to dlatego że wystarczy jak na zasilaniu mam przy KG -15/32*,+15/25* i to wystarcza w domu mam 21-22* Tz 0* (nie mieszkam jeszcze) pompa przy tych nastawach z regóły trzyma ok 29* na zasilaniu ,a na powrocie jest 27-26* czyli 2-3* różnicy i nie chce iść wyżej . PC 24h i nie chce sie wyłączyć mimo że w domu jest ciepło też nie wiem dlaczego czy to za mały przepływ na rotametrach? teraz ma 1,7l/min na każdej z pętli w sumie całość ma ok140l ? gdybym dał obiegówki na full to moge wycisnąć jakieś 2,7-3l/m ,ale czy to coś zmieni w pracy PC ? dwa przekaźniki ? do tego już mojego sterowania jak wyglądają.? No i temat pompy obiegowej w PC jaką mam ustawić prędkość cały sezon była na 5 Ale ona nie daje przecież żadnego pędu w podłodze to robią pompy wtórne jaką funkcje spełnia w moim przypadku poza hałasem. zmiana prędkości na 1 czy 7 nic nie zmienia na rotametrach więc po co ma chodzić np.3lub5? czy nie lepiej pompkę w PC ustawić na 1 tak aby tylko przetoczyła ciepła wode do pomp wtórnych i zdaje sie potrzebne tez do odczytu T powrotu, a obiegówki wtórne zrobią resztę pracy i podkręcić tak na 2l/m czy wogóle moja logika myślenie jest z du....y wzięta? Edytowane 2 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 02.02.2017 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 obiegówka na full nic nie da, otwarta w kółko pętla też nie wiele, bo będzie ciągle przegrzane jedno pomieszczenie.pompa musi się wyłączać dlatego hydraulicznie tego problemu się nie rozwiąże. Trzeba to zrobić sterowaniem elektrycznie. pompa włącza grzałkę przy odszranianiu bo ma za mały zład ciepłej wody, i dlatego odszranianie tak długo trwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 02.02.2017 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 obiegówka na full nic nie da, otwarta w kółko pętla też nie wiele, bo będzie ciągle przegrzane jedno pomieszczenie. pompa musi się wyłączać dlatego hydraulicznie tego problemu się nie rozwiąże. Trzeba to zrobić sterowaniem elektrycznie. pompa włącza grzałkę przy odszranianiu bo ma za mały zład ciepłej wody, i dlatego odszranianie tak długo trwa. czyli cały system elektronicznego sterowania pompami wtórnymi jest do bani i sie nie sprawdzi ponieważ PC głupieje? Jeśli tak to opowiedz co teraz. nie chcę całego sterowania wyzycać do śmieci da sie to jakoś zmodernizować ? teraz jest tak obie biegówki są w kotłowni i PC jedna ta odpowiedzialna na rozdzielacz na dole jest podpięta przewodowo do termostatu pokojowego ESCO TC920 która ma dużo możliwości podłączenia na górze mam 4 termostaty też ESCO TC920 podłączone do listwy salus + 6szt elektrozawory salus które po zamykaniu sie poszczególnych pętli automatycznie pompa wtórna sama reguluje moc która znajduje sie na dole w kotłowni . nie mam teraz możliwości do niej pociągnąć przewodu . co z tego sprzętu mozna jeszcze odratować ?i spiąć ta aby wyłączały sie pompy wtórne i PC i na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 02.02.2017 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Jak obie obiegówki są w kotłowni to ok, a zasilanie od pompy obiegowej piętra masz z listwy górnej czy z gniazdka w kotłowni?Powinno być przewodem z listwy salus z góry. Jaka firma Ci zakładała PC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 02.02.2017 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 (edytowane) Jogi Wywal w całości sprzęgło, w jego miejsce na zasilaniu wstaw zawór trójdrogowy (mieszający) - może być nawet ręczny (100-150 zł).Na dole wywal obiegówkę i nic więcej nie ruszaj.Na górze wstaw do rozdzielacza lub bezpośrednio przed nim odpowiedniej wielkości zawór upustowy różnicy ciśnień (70-120 zł).Poza tym nic nie zmieniaj.Zaworem mieszającym wyregulujesz ręcznie proporcje przepływów między obiegami górnym i dolnym, tak by uzyskać odpowiedni rozkład temperatur.Na upartego możesz do tego użyć termostatu, tylko wtedy musisz kupić zawór z siłownikiem, co podraża inwestycję. Masz w takim rozwiązaniu prosty układ zasilany wyłącznie obiegówką zainstalowaną w PC.Zakładam oczywiście, że w instalacji nie masz baboli typu pętla 140 m lub rurki dobiegowe 20 mm pex. Zaworem mieszającym raz ustalisz rozkład przepływów góra dół i potem zapewne nie będziesz miał potrzeby go ruszać. Chyba że coś Ci się "odwidzi" to zmienisz ręcznie nastawy. Edit Myślałem, że to oczywiste ale...Dla górnego obiegu też wywal obiegówkę. Pozdrawiam Pratchawiec Edytowane 2 Lutego 2017 przez Pratchawiec dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 02.02.2017 21:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Jogi Wywal w całości sprzęgło, w jego miejsce na zasilaniu wstaw zawór trójdrogowy (mieszający) - może być nawet ręczny (100-150 zł). Na dole wywal obiegówkę i nic więcej nie ruszaj. Na górze wstaw do rozdzielacza lub bezpośrednio przed nim odpowiedniej wielkości zawór upustowy różnicy ciśnień (70-120 zł). Poza tym nic nie zmieniaj. Zaworem mieszającym wyregulujesz ręcznie proporcje przepływów między obiegami górnym i dolnym, tak by uzyskać odpowiedni rozkład temperatur. Na upartego możesz do tego użyć termostatu, tylko wtedy musisz kupić zawór z siłownikiem, co podraża inwestycję. Masz w takim rozwiązaniu prosty układ zasilany wyłącznie obiegówką zainstalowaną w PC. Zakładam oczywiście, że w instalacji nie masz baboli typu pętla 140 m lub rurki dobiegowe 20 mm pex. Zaworem mieszającym raz ustalisz rozkład przepływów góra dół i potem zapewne nie będziesz miał potrzeby go ruszać. Chyba że coś Ci się "odwidzi" to zmienisz ręcznie nastawy. Pozdrawiam Pratchawiec Kolego, proszę ..... Tylko przypomnę że taką instalację stawiałeś za przykład: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=7394602#post7394602 a teraz potwierdzasz moje obawy co do swojej wiedzy podpowiadając -krzywdząc jak powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 02.02.2017 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Kolego, proszę ..... Tylko przypomnę że taką instalację stawiałeś za przykład: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi&p=7394602#post7394602 a teraz potwierdzasz moje obawy co do swojej wiedzy podpowiadając -krzywdząc jak powyżej. A merytorycznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 02.02.2017 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 ale krótko bo chory jestem 1. kompletny brak sterowania temperatury dołu, jak będzie na samej krzywej to się nie da bo jak będzie miała być grzana górna łazienka to itak będzie grzany dół. 2. Góra będzie niedogrzana, bo jak włączy się jeden termostat na górze to woda itak popłynie sobie na dół bo ma lżej. 3. Jak ustawi zawór mieszający z priorytetem góry żeby dół się nie przegrzewał to jak góra będzie pozamykana to nie wystarczy mu przepływu i albo pompa będzie słabo pracować, albo wyłączy się czujnikiem przepływu. I jeszcze może długo się odladzać. 4. Chcesz mu wstawić dwie pompy jedną za drugą, i jeszcze elektroniczne, one zgłupieją. 5. Mnóstwo pracy i kosztów Można to zrobić jednym lub dwoma przekaźnikami po 35zł. http://allegro.pl/przekaznik-pk-1p-230v-5997-i5065830645.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 02.02.2017 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 (edytowane) CNC Widzę, że kompletnie nie rozumiesz jak działa prawidłowo zrównoważona instalacja hydrauliczna. A co mu szkodzi podpiąć jakikolwiek sterownik-termostat bezpośrednio do PC.Wiesz do czego służy zawór różnicy ciśnień?Zapewne nie, bo wówczas nie stosował byś tak często buforów i odrębnych pomp dla każdego obiegu. I nie pisał głupstw o skutkach zamknięcia poszczególnych pętli.Do ominięcia tych efektów stosuje się wspomniany wyżej zawór (jego skalibrowanie wymaga wiedzy o hydraulice).Znowu nie zrozumiałeś - tam ma zostać tylko obiegówka fabryczna PC. Słyszałeś kiedyś o tzw. Brzytwie Ockhama?Na wszelki wypadek przytoczę;Nie należy mnożyć bytów ponad potrzebę” (Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem). Ergo Instalacje, w tym hydrauliczne należy wykonywać a przede wszystkim planować najprościej jak się da, z uwzględnieniem oczekiwanych warunków pracy i efektów. Edit do postu 4786 dopisałem dla jasności; Myślałem, że to oczywiste ale...Dla górnego obiegu też wywal obiegówkę. Pozdrawiam Pratchawiec Edytowane 2 Lutego 2017 przez Pratchawiec dopisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 02.02.2017 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 CNC Widzę, że kompletnie nie rozumiesz jak działa prawidłowo zrównoważona instalacja hydrauliczna. A co mu szkodzi podpiąć jakikolwiek sterownik-termostat bezpośrednio do PC. Wiesz do czego służy zawór różnicy ciśnień? Zapewne nie, bo wówczas nie stosował byś tak często buforów i odrębnych pomp dla każdego obiegu. I nie pisał głupstw o skutkach zamknięcia poszczególnych pętli. Do ominięcia tych efektów stosuje się wspomniany wyżej zawór (jego skalibrowanie wymaga wiedzy o hydraulice). Znowu nie zrozumiałeś - tam ma zostać tylko obiegówka fabryczna PC. Słyszałeś kiedyś o tzw. Brzytwie Ockhama? Na wszelki wypadek przytoczę; Nie należy mnożyć bytów ponad potrzebę” (Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem). Ergo Instalacje, w tym hydrauliczne należy wykonywać a przede wszystkim planować najprościej jak się da, z uwzględnieniem oczekiwanych warunków pracy i efektów. Edit do postu 4786 dopisałem dla jasności; Myślałem, że to oczywiste ale... Dla górnego obiegu też wywal obiegówkę. Pozdrawiam Pratchawiec Wiesz co? Weź kartkę papieru i sobie to rozrysuj to co powyżej opisałeś. to może dostrzeżesz całą masę błedów Twojej kombinacji. jak nie, to może faktycznie lepsza dla Ciebie będzie filozofia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 02.02.2017 22:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Idź spać (chory jesteś) a do łózka weź jakąś książkę; najlepiej o hydraulice i ogrzewnictwie. Broń Boże o marketingu, w tej mierze masz praktykę. EOT Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
brochas 02.02.2017 23:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Czy to jest normalne ? Mam wrażenie, że gdzieś mi ucieka ciepło na parterze, ogólnie temp spada dość szybko bo przez 5-6h nie grzania spada o ok 1 stopieńdodatkowoprzez kilka dni grzałem tylko parter (podłogówka), dopiero jakoś po 30h grzania nonstop tylko parter (ok 120m2) temp wzrosła z 17 do 19.5 stopnia (krzywa ustawiona na sztywno 37stopni). Wczoraj włączyłem także górę i po 12h grzania dół i góra, temp na dole 20stopni a góra 21.5 mimo iż wcześniej przez kilka dni nie była grzana. Aktualnie nie mam żadnej opaski wokół domu, tylko sam piasek, zauważyłem, że przy aktualnej pogodzie piasek wokół domu nie jest zamarznięty, tak jakby przenikało ciepło z domu. Czy to normalne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 02.02.2017 23:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 (edytowane) Jak obie obiegówki są w kotłowni to ok, a zasilanie od pompy obiegowej piętra masz z listwy górnej czy z gniazdka w kotłowni? Powinno być przewodem z listwy salus z góry. Jaka firma Ci zakładała PC? druga pompa zasilająca górę niestety zasilana jest z gniazda w kotłowni ta pompa jest właczona cały czas lecz jeżeli zamkną sie wszystkie pętle na góże wtedy pompka sama reguluje moc chodzi na minimum mocy z np 30w do 6w tak pyrka sobie , aż sie nie otworzy jakiś obwód i wzrasta pobór pompki. nie rozumie co te dwa przekaźniki miały by za zadanie.? samo sterowanie pompami wilo sam sobie zrobiłem dość prosta istalacja .wkurzało mnie to że jak PC w danych godzinach (TIMER) sie wyłączała to wtórne chodziły cały czas a to chyba nie dobrze bo instalacja sie szybciej wychładza tak? (to nie problem wystarczy że na termostatach pokojowych ustawie on/off dla pomp wtórnych na dane godziny takie same jak w PC i nie ma problemu ,ale nie o to mi chodzi ) Pozatym PC jak chodziło 24h nie chciała się wyłaczać cały czas cisła mimo że już w domu było 23* a różnice między zasilaniem a powrotem były rzędu 2-3* a PC ciągle cisła KWh . co jest powodem że nie osiąga wyznaczonej temperatury i poprostu się wyłaczy na pare godzin? .dlatego chce ją jakoś przydusić.i tak sobie pomyślałem że jak przestaną działać pompy wtórne pompa momentalnie dobije do zadanej temperatury i sie wyłączy a pompka w PC będzie sobie pyrkać po to żeby kontrolować T-powrotu.ale nie przewidziałem że tak szybko spada temperatura w 1min 6* i cały proces od nowa i tak w kółko dopóki sie nie otworzą jakieś pętle . i cały mój misterny plan w pi.....u .przez te ciągłe włączanie i wyłącznie PC przy wyłączonych popach wtórnych Edytowane 3 Lutego 2017 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 02.02.2017 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Pratchawiecstrasznie ta twoja modernizacja wygląda. gdzie tu miejsce na niezależne sterowanie w pomieszczeniach na górze i oddzielne dla całego dołu.nie kapuje przypuszczam że jak wywalę polowe mojej hydrauliki to nic nie zmieni faktu oddzielnego sterowania obwodami w poszczególnych pomieszczeniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pratchawiec 03.02.2017 00:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Jogi Jeśli oba obiegi chcesz odrębnie sterować wepnij bezpośrednio w PC termostat - jako nadrzędny i umieść go na dole, w miejscu temperatury referencyjnej.Górę jako całość możesz sterować termostatem wpiętym do siłownika zaworu mieszającego.Poszczególne pętle na górze z definicji wymagają autonomicznego sterowania - bo masz układ z wkładkami termostatycznymi.Przypominam, że masz jeszcze rotametry. Z doświadczeń użytkowników podłogówki wynika, że różnicowanie przepływów, a co za tym idzie temperatur góra - dół odbywa się z reguły raz, w takcie rozruchu i regulacji podłogówki.Potem nikt w tym, poza hobbystami, nie grzebie.Zmiana temperatury na dole, będzie - proporcjonalnie do ustawień zaworu mieszającego, uwzględniana w temp. pomieszczeń na górze.Stąd uważam, że ręczny zawór mieszający jest w zupełności wystarczający. Pozdrawiam Pratchawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
thxluk 03.02.2017 05:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 jogi1978-powiedz proszę skąd wiesz iz załącza Ci sie grzałka przy defrostach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.