Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Ten obwód jest najistotniejszy w prawidłowej pracy PC , bo umożliwia lub nie , osiągnięcie Nmax przez PC. Dlaczego fabryka nie dała końcówek 3/4'' ?

Ciepłomierz - powinien też być 5/4" wpięty w tą instalację lub montowany na zewnętrznej części rury - ale dużo droższy

Edytowane przez Andrzej5101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ktoś się znajdzie co ma rurki ułożone co 20cm? Jeśli nie to ja zostanę królikiem doświadczalnym.
Ja mam co 25-30

No to mo.... Co 20 deko mało, zwłaszcza z pokojem z oknem tarasowym/balkonowym.

.

I to właśnie w takim pokoju

Tylko że wszystko było policzone i zaplanowane

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie to trudne bo ma cienką wylewkę. Szybko nagrzeje ale i szybko wystudzi.

TARA !!!! wygrałeś I nagrode za rozkminienie dlaczego czasami u niektóry ch (jak JA) termostaty pokojowe są konieczne . właśnie dla tego . :D

Bo się nagrzewa błyskawicznie dlatego mam ( narazie) niską KG ,żeby nie doszło do niepotrzebnego przegrzania domu bo inaczej termostat będzie zbyt często wył/zał PC .Ale to już oddzielny temat jak dostosować KG I termostaty pokojowe tak aby uniknąć zbyt częstych zał /wył PC w domach gdzie dom sie szybko nagrzewa.

z drugiej strony 6cm myślałem że to optymalna gr. :sick:

i wnioskowałem że PC szybko dogrzeje dom i sobie dychnie na jakiś czas ,ale tego nie robi więc pozostają termostaty to tyle.

Edytowane przez jogi1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuje rozkminić dlaczego moja PC nie taktuje

to tyle .pozdr.

Bo w moim PC zaczyna szybko rosnąc temperatura ( bo nie ma co grzać to jasne ) i pompa sie wyłącza SUPER

Jogi proponuję byś zasięgnął porady u jakiegoś lekarza.

 

jak to czym ? mam już pomontowane termostaty pokojowe w pokojach na piętrze i elektrozawory + listwę slalus na dole 1 czujnik pokojowy teraz czekam na gościa jak to wszystko podepnie do PC i pompek wtórnych.Na razie sam sobie podpoiłem całą góre i fajnie wszystko pracuje pilnują temp.19* z chistezą 0,5*

a dół narazie samopas czekam na połączenie z PC

Tak ESCO 920 nadaje się do sterowania PC i jednocześnie pompą obiegową.

Ma 2 wyjścia (napięciowe - pompa obiegowa i bez napięciowe - PC)

O ile satysfakcjonują cię jego możliwości można z niego sterować układem.

 

Masz nie skończoną instalacje i pretensje, że nie działa.

 

Czy ty w ogóle czytasz, co ludzie do ciebie piszą?

W 2 - 3 postach zaraz po twoim pierwszym wpisie dostałeś gotowe rozwiązanie twoich wątpliwości.

Układ hydrauliczny masz prawidłowy, teraz jedyne trzeba go spiąć sensownie automatyką.

 

Nie ma możliwości by ten układ pracował niezależnie - strona wtórna i pierwotna na swojej automatyce.

Przynajmniej jedna z obiegówek musi być połączona z pompą ciepła wspólnym termostatem.

Bez przeróbek musi to być ta część, która zapewnia stały przepływ (brak indywidualnych zaworów odcinających na pętlach).

Nie ma od powyższego rozwiązania odstępstwa, jeśli nie chcesz mniej lub bardziej modyfikować układu.

Edytowane przez _John
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jogi proponuję byś zasięgnął porady u jakiegoś lekarza.

wyciołeś 2 różne zdania z dwóch różny sytuacji . WYCIĘTE ZDANIE NR2 przeczytaj co zrobiłem przykręciłem nagle podłogówkę na minimum i wymusiłem ręcznie taktowanie.pzdr

ps dzięki za info o termostatach

Edytowane przez jogi1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne - ja takiego problemu nie mam - a u mnie podłogówka jeszcze cieńsza...

Nie weim co masz nad glowa (strop drewniany czy beton) ale na pewno wplyw ma tez material scian. U Ciebie jest porotherm 30cm ktory tez sporo moze zmagazynowac.. u kolegi jogi1978 BK ktory jak dla mnie ma same wady, a to jedna z nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie weim co masz nad glowa (strop drewniany czy beton) ale na pewno wplyw ma tez material scian. U Ciebie jest porotherm 30cm ktory tez sporo moze zmagazynowac.. u kolegi jogi1978 BK ktory jak dla mnie ma same wady, a to jedna z nich

jak to ? u mnie wychodzi:

BK termalika 25cm + styro 12-17 U= 0,19w/m2K

A POROTERM 25CM P+W + STYRO U=0,24w/m2K

temp.ścian działowych teraz to ok 15,5* a zewnętrzne około 0,5* mniej

Edytowane przez jogi1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to ? u mnie wychodzi:

BK termalika 25cm + styro 12-17 U= 0,19w/m2K

A POROTERM 25CM P+W + STYRO U=0,24w/m2K

temp.ścian działowych teraz to ok 15,5* a zewnętrzne około 0,5* mniej

Juz Ci pare osob napisalo, ze nie czytasz ze zrozumieniem. To kolejny przyklad. Pisalem o zmagazynowaniu ciepla.

BK slabo magazynuje - slabo akumuluje. Nie chodzi tu o izolacyjnosc sciany.

 

Zreszta kolega link2jack ma sporo cieplejsza sciane od Ciebie - porotherm30+20cm 0,031 to U sciany pewnie w granicach 0,12-0,13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany ścianami bo u mnie wszystko z BK ale na dole pod nogami mam ponad 30 cm betonu odizolowanego od podłoża 20 cm styropianu i wahnięcia temp. od 6 rano do 22 wieczorem mam około 0,5 stopnia przy -10 - 15. Na górze 5 -6 cm jastrychu i wahnięcia już w granicach 1,5 - 2 stopnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie. Czy Aquarea jest jednofunkcyjna czyli tylko obieg C.O czy dwufunkcyjna ? Jeśli jednofunkcyjna, to jak macie rozwiązane przełączanie z grzania CO na podgrzanie cwu ? Wiem że można kupić zawór trójdrogowy z siłownikiem , tylko czy aquarea będzie sterować przełączaniem tego zaworu.

 

Jak macie to rozwiązane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jako nowy użytkownik forum i pozdrawiam wszystkich zapatrzonych w PC.

Czytam i czytam i mam dylemat odnośnie inwestycji w źródło zasilania:kocioł gazowy czy PC. Po obliczeniach zostaje oszczędności 6k zł na korzyść gazu.

( brane pod uwagę koszty przyłącza i instalacji po domu.) przy czym WH-UX09FE5 9kW w cenie netto 6300 zł WH-SXC09F3E5 9kW 7000 zł.

Proszę o radę bo u mnie w okolicy same eko groszki i gaziarze. Nie ma z kim pogadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uve_solid

Piwnica też grzana ? Jakie zapotrzebowanie na ciepło w kWh/rok

Gdzie ten dom się znajduje ? która strefa ?? podłogówka już zrobiona ???

Zapoznaj się z tematem ; http://forum.muratordom.pl/showthread.php?304433-Dob%C3%B3r-pompy-wg-OZC/page24

Przed podjęciem decyzji , czytaj, pytaj , ucz się , zapoznaj się z najbliższym instalatorem z okolicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pratchawiec-to może też sobie skasuj alarmik...

Lepiej się śpi jeśli nic się nie wyświetla-chyba ,że ktoś lubi "dreszczyk emocji sennych"

pzdr

No i rewelacja po 2dniach od skasowania błędu H42 "ciśnienie sprężarki za niskie" wywaliło błąd !!! Czyli co PC czy to jest mój główny winowajca mojej STORY z brakiem taktowania i że nie przekracza te+2 od zadanej? Jakim cudem PC DZIAŁA od samego początku miałem ten błąd od uruchomienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie niekoniecznie związane z T-Cap ale są powiązane. Jestem na etapie sporządzania projektu domu i stoję przed wyborem metody ogrzewania i materiału na ściany nośne. W pierwszym przypadku zdecydowałem się na ogrzewanie pompą ciepła powietrze-woda i po przeanalizowaniu wielu pomp T-Cap spełniałby moje oczekiwania. A teraz sedno mojego pytania czy lepiej wybudować dom z betonu komórkowego mieć niski współczynnik U ale przy tym bardzo niską akumulacyjność cieplną, czy lepiej postawić na silikaty o troszkę gorszym współczynniku U ale o bardzo dobrej akumuacyjności. Czytałem wiele postów odnośnie powietrznych PC i zauważyłem, że znaczna większość korzysta z taniej taryfy i zastanawia mnie czy właśnie w tym przypadku nie lepiej posiadać dobrą akumulacyjność by nagrzać w taniej taryfie i by ciepło było utrzymane w ciągu dnia ( wiadomo że pomieszczenie będzie się wychładzać ale nie tak bardzo jak przy betonie komórkowym - przynajmniej tak mi się wydaje, a kompletnie na tym się nie znam). Prosiłbym o opinie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jeśli chodzi o akumulacyjność to materiał ścian nie ma większego znaczenia. Akumuluje podłoga, posadzka, płyta która rozgrzewa się powyżej 25C, a ściany mają temp. powietrza.

Widać to szczególnie u osób z płytą grzewczą i poddaszem użytkowym (szybsze wychładzanie piętra).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...