Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Hej, oferta którą od nas dostałeś jest na cały system, czyli pompę ciepłą, ze zbiornikiem CWU 300L, naczyniem CWU, cyrkulacja CWU sprzęgłem 100L, dwoma pompami elektronicznymi, sterownikami bezprzewodowymi do grzania i chłodzenia na każdy poziom oraz całym osprzętem i montażem.

Łącznie w mojej specyfikacji taka oferta to aż 205 elementów.

Czyli wszystko co potrzebujesz do kotłowni wykonane zgodnie z przepisami i sztuką.

 

Ofertę konkurencji pewnie masz na pompę zbiornik cwu trochę dodatków i wpięcie w instalację, bez sprzęgła, bez sterowania itd.

Wykonane przed instalatora bez uprawnień Urzędu Dozoru Technicznego, a takie uprawnienia poza kwitkiem z Panasonic trzeba mieć.

 

Kluczem do odpowiedzi jest to co zawiera montaż. Ja swoją ofertę znam, konkurencji nie ale z doświadczenia mogę domniemywać.

 

tutaj pod tym postem też komentowaliśmy "montaż"

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?53557-POMPA-CIEP%C5%81A-spostrze%C5%BCenia-uwagi/page8&p=7394602#post7394602

 

Dokładnie , diabeł tkwi w szczegółach.

To moja instalacja była na "tapecie". Kilka błedów , wg. mnie po sezonowaniu PC nie ma tragedii i mam nadzieje że nie będzie.

A argument że instalator jest z daleka i zapłacisz kilka stówek więcej , nie ma znaczenia.Bo czy zapłacisz 25k czy 26k nie ma większego znaczenia , jesli Twoja instalacja będzie prawie idealna.

 

Przy okazji pytanie do CNC i nie tylko.

"1. Instalacje ze stali(Geberit) trzeba izolować bo ma bardzo dużą przewodność cieplną w przeciwieństwie do plastiku który używam,"

Rzeczywiście w kotłowni mam najcieplej z racji nie zaizolowanych rur.

Jaki to ma wpływ na miesięczny koszt ogrzewania domu?Czy to naprawdę tak znaczące straty iz warto to poprawić , czy jednak nie ma to zbytniego znaczenia na ogrzewaniu całego domu.

pozdr

Edytowane przez thxluk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczytywałem się dokładnie w obecne forum ponieważ jestem posiadaczem T-Capa 12KW 3F i nigdzie nie znalazłem dyskusji na temat wyższości taryfy G12 nad G11.

Chodzi mi o zasadniczą sprawę sporych różnic temperatur jakie panują w dzień i w nocy - nawet w te mroźne dni - a może inaczej szczególnie w te mroźne dni kiedy w dzień wychodzi słońce.

Osobiście mam G11 i ustawiłem pompę na grzanie od 5 rano do 20, czyli teoretycznie w najcieplejszym okresie.

Proszę o jekieś opinie specjalistów, jak przekłada się zużycie prądu pompy przy temp -7C a np przy -16C (przykład mroźnego dnia i nocy) dla utrzymania tej samej temperatury na wyjściu.

 

Może trywialny temat, ale od początku mnie nurtował, czy warto bawić się w G12 przy całej masie innych urządzeń na prąd, z których korzysta się raczej w godzinach droższej taryfy G12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Wczytywałem się dokładnie w obecne forum ponieważ jestem posiadaczem T-Capa 12KW 3F i nigdzie nie znalazłem dyskusji na temat wyższości taryfy G12 nad G11.

Chodzi mi o zasadniczą sprawę sporych różnic temperatur jakie panują w dzień i w nocy - nawet w te mroźne dni - a może inaczej szczególnie w te mroźne dni kiedy w dzień wychodzi słońce.

Osobiście mam G11 i ustawiłem pompę na grzanie od 5 rano do 20, czyli teoretycznie w najcieplejszym okresie.

Proszę o jekieś opinie specjalistów, jak przekłada się zużycie prądu pompy przy temp -7C a np przy -16C (przykład mroźnego dnia i nocy) dla utrzymania tej samej temperatury na wyjściu.

 

Może trywialny temat, ale od początku mnie nurtował, czy warto bawić się w G12 przy całej masie innych urządzeń na prąd, z których korzysta się raczej w godzinach droższej taryfy G12.

 

Porównaj COP pompy, policz ile zaoszczędzisz energii przy G11.

Potem policz ile więcej zużyjesz przy G12W. A na koniec przelicz wynik przy założeniu, że 1kWh przy G12W wychodzi o ok. 40% taniej niż w G11.

Też mnie to nurtowało swego czasu. Ale rachunek za prąd nie pozostawia złudzeń. Taniej wychodzi G12W niż G11. Znacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

odnośnie wyskakującego błędu H98 w okresach przejściowych z niską modulacją i wyłączeniach sprężarki bez wyłączenia pompy wodnej , to wczoraj uruchomiłem układ sterowniczy -który prawdopodobnie wyeliminuje ten problem i może zaoszczędzi parę groszy.

 

Zbudowałem to z :

-sterownika z funkcją pomiaru różnicy temp dwóch czujników Esco SC20 (cena 169 pln )

-przekaźnik czasowy Goti MTR17-TAB-U240-116 (cena 59 pln)

-przekaźnik 230 VAC (cena ok 15 pln)

-przełącznik temperaturowy przylgowy Afriso (cena ok 40 pln)

-obudowa z odzysku

 

Działanie :

- kiedy jest osiągnięta temperatura "marszowa" dla pompy wtórnej Wilo za buforem , sterownik dT (ustawiłem na 2K) z dwoma czujnikami na PC IN i OUT dostaje zasilanie i czeka na przełączenie dT

-kiedy jest niska modulacja i jest sygnał z w/w sterowniczka , załącza się przekaźnik z podtrzymaniem z układu czasowego -następuje rozwarcie sygnału w PC do pracy na CO

-PC wyłącza się na zadany czas (ustawiłem 40 min) , przez ten okres pompa wtórna oddaje ciepło z buforka

-po odliczeniu czasu przerwy , PC ponownie się uruchamia

 

Myślę ,że to powinno załatwić temat większego "taktowania" przy pracy z buforem (szczególnie tak małym jak mój)-przy czym nie ma żadnego uszczerbku na komforcie cieplnym , dom jest wtedy dość dobrze nagrzany i brakuje może 0,2-0,4 st do wyłączenia z termostatu pokojowego.

To tyle -zobaczymy czy to rozwiąże temat H98 i zmniejszy "taktowanie" w okresach przejściowych

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trywialny temat, ale od początku mnie nurtował, czy warto bawić się w G12 przy całej masie innych urządzeń na prąd, z których korzysta się raczej w godzinach droższej taryfy G12.

 

Odpowiem w ten sposób: skoro nawet Arturo przekonał się do G12, to znaczy że warto ;)

 

A tak serio - żeby G12w (bo tylko z taką mam do czynienia) się nie opłaciło, trzeba byłoby wykazać się maksymalnie złą wolą. Przy normalnym życiu i PC pracującej w taniej taryfie i czasami wjeżdżającej w drogą w dzień (dla naszego komfortu) to są setki złotych zaoszczędzonych rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za kilka szybkich odpowiedzi. Tak jak to już wielokrotnie pisano, każdy dom jest inny i posiada własne specyficzne warunki.

W moim przypadku - dom 280m2, wszędzie podłogówka i pompa T-Cap 12kW dla utrzymania temperatury w granicach 20-21 stopni w domu zużyła przez 198 dni 4.300kWh. Amplituda temperatury na wyjściu 25-30 stopni. Nie ustawiałem więcej niż 30, ponieważ całą górę mam w desce barlineckiej, dla której zaleca się maks 28-29 stopni.

Dom w pierwszym sezonie grzewczym. Starałem się żeby pompa pracowała w godzinach 5:00 do 20:00.

Przyznam że nie miałem czasu, żeby dokładnie analizować zużycie prądu pompy w różnych temperaturach bo samo COP do mnie nie przemawia - muszę to łopatologicznie sam zobaczyć.

Druga sprawa, że u mnie jest wszystko na prąd: cała kuchnia, rekuperator, oczyszczalnia itp itd. Wiele z tych urządzeń w zasadzie użytkuje się w droższej taryfieG12.

Analizując na szybko rachunki za prąd to cała reszta urządzeń zjada średnio w okresie wrzesień-marzec dodatkowo 50% tego co pompa.

Teraz sam muszę w wolnej chwili pomęczyć Excella i wyliczyć, czy oszczędności z G12 na pompie zrekompensują mi straty z normalnego użytkowania w droższej taryfie.

A dodatkowo sezon grzewczy niedługo dobiegnie końca i będzie okres, gdzie pompa będzie jedynie do CWU.

Jeżeli wyjdzie mi różnica paruset złotych, to chyba odpuszczę temat zabawy w G12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pamięci piszę, z tego co kiedyś liczyłem, wychodziło mi, że nawet przy zużyciu jedynie 35% energii w taniej taryfie a 65% delikatnie wychodzi na plus w porównaniu do taryfy G11.

 

Wyszedłem z założenia, że skoro nic mnie to nie kosztuje (ani pracy, ani pieniędzy), a kasa sama zostaje w portfelu, to jaki sens uparcie trzymać się G11?

 

A zakładając, że chciałbym uzyskać powiedzmy 750 zł na lokacie (a mój zysk i tak jest chyba większy), to musiałbym trzymać na lokacie oprocentowanej na 3% aż 25 000 zł. Pomijając to, że ciężko o takie lokaty, a jak są, to na okresy 1-3 m-ce, totrzeba dla tego zysku sporo się nachodzić po różnych instytucjach finansowych. A tu zwyczajnie "samosię" robi. Grzech nie skorzystać.

 

Ja nie poluję na tanie godziny, wszystko mam na prąd tak jak Ty, do tego pompa basenu chodzi w lecie, a oszczędności są. Ale oczywiście, każdy robi jak chce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki czas macie ustawiony na zagrzanie wody w zasobniku ?

Dziś się przeprowadzam i na razie ustawiłem HEAT + TANK w godzinach 5:30 - 6:00 i 13:00 - 13:30, zbiornik 250 litrów, PC Aquarea SDC 7KW.

Zastanawiam się czy nie za krótko, ale pewnie praktyka pokaże.

 

U mnie byłoby za krótko. Zwykle 45min. Rozumiem że chcesz grzać tylko w tanich godzinach. Teraz już pogoda łaskawa więc co ci szkodzi ustawić grzanie 13:00-15:00 (od kwietnia w PGE zmiana na 15:00-17:00) i 4:00 - 6:00?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jak rozwiązaliście w swoich instalacjach problem odpływu skroplin z parownika ? Jest możliwość oszacowania w przybliżeniu ilości wody, którą trzeba odprowadzić np do studni chłonnej ? Wiem, że zależy to od temp zewnętrznej ale jak dobrać odpowiednią pojemność studni ?

Proszę o wskazówki jak można odpowiednio i skutecznie rozwiązać ten problem. Odprowadzenie na zewnątrz nie wchodzi w rachubę.

Drugie pytanie :

Czy w instalacjach (tylko ogrzewanie podłogowe) z pompą ciepła serii H i siłownikami na pętlach trzeba stosować bufor czy nie ma takiej konieczności ? Jeżeli jest wodna pompa z modulowaną prędkością czy to wystarczy żeby dostosować odpowiedni przepływ wody jeżeli kilka siłowników się zamknie ?

Z góry dziękuję za pomoc i komentarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

wiem, że musi być zachowany minimalny przepływ wody. Jaki on jest dla pompy T-cap serii H 9 kW. Czy wystarczy ograniczyć liczbę siłowników na pętlach żeby ten min przepływ zachować ?

 

Z rozmrażaniem sobie poradzi bo będzie odmrażać się gorącą parą, nie jest to ekonomiczne bo trwa długo ale jakoś działa.

Przepływ to gorszy problem. listwa sterująca siłownikami powinna sterować pracą pompy ciepła tak by nie przegrzewała otwartych obwodów.

Czyli ogólnie możliwe, najtańsze rozwiązanie, ale niekorzystne ekonomicznie dla pracy pompy. Lepiej małe sprzęgło i problemy znikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy PC ma ustawioną tem. przy której nie grzeje wody ? Wiem że mam ustawioną tem. wody w zasobniku max. 45, a czy istnieje min. tem. ? Dziś zauważyłem, że w okienku " dziennym " nie dogrzało mi zasobnika, sprawdziłem TIMER i PC powinna grzać wodę od 13 do 14 ( TANK + HEAT ).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie, czy ktoś podpowie mi jak odblokować opcję chłodzenia.

Dzięki, pozdrawiam.

 

A.

 

Witam,

Prawdopodobnie nikt z użytkowników nie ma takiej wiedzy, pytaj instalatora.

Albo poproś CNC pewnie coś zaradzi.

Jeżeli nikt nie pomoże to zadzwonię do swojego majstra i dam Ci znać, bo sam muszę sprawdzić jak to działa ;)

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prawdopodobnie nikt z użytkowników nie ma takiej wiedzy, pytaj instalatora.

Albo poproś CNC pewnie coś zaradzi.

Jeżeli nikt nie pomoże to zadzwonię do swojego majstra i dam Ci znać, bo sam muszę sprawdzić jak to działa ;)

 

Pozdrawiam

Jacek

 

boborow też wie chyba wszystko :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...