Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Czyli myślisz że mając bufor 300l T-Cap nie powinien taktować przy temperaturach +5....a jak będzie około +10st to zawsze można wyłączyć PC na poł dnia a i tak temperatura prawie nic nie spadnie w domu. Przy T-CAPie zawsze pewność że w duże mrozy wydoli i trochę tańsza. Chyba ze enea nie da mi zabezpieczenia 32A to będe zmuszony na SDC 3f.

Jeżeli chodzi o dotacje u was to chociaż się o tym mówi a u mnie w Ziel.Gorze nawet nie podejmują tego tematu. Ja jedynie mając firmę elektryczną mam dobre kontakty i rabaty będą znacznie wyższe i własna praca i instalacja 10kWp wyniesie mnie około 35tys. Jak by nie było podwyżek prądu zwrot w 7lat...a na pewno będą podwyżki więc szybszy zwrot .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli myślisz że mając bufor 300l T-Cap nie powinien taktować przy temperaturach +5....a jak będzie około +10st to zawsze można wyłączyć PC na poł dnia a i tak temperatura prawie nic nie spadnie w domu. Przy T-CAPie zawsze pewność że w duże mrozy wydoli i trochę tańsza. Chyba ze enea nie da mi zabezpieczenia 32A to będe zmuszony na SDC 3f.

Jeżeli chodzi o dotacje u was to chociaż się o tym mówi a u mnie w Ziel.Gorze nawet nie podejmują tego tematu. Ja jedynie mając firmę elektryczną mam dobre kontakty i rabaty będą znacznie wyższe i własna praca i instalacja 10kWp wyniesie mnie około 35tys. Jak by nie było podwyżek prądu zwrot w 7lat...a na pewno będą podwyżki więc szybszy zwrot .

 

Myślę ,że nawet przy 100 ltr nie będzie "taktowania" lub będzie bardzo rzadko.Co do PV musiałbym bez dotacji zainstalować ok 15-16 kVp i będzie się zwracało na granicy opłacalności - a jak rządzący w ramach ratowania kopalń węglowych obniżą ceny energii na zasilanie PC (w co wątpię , ale nie wykluczam) , to tym bardziej nie będzie się kalkulowało instalować PV bez dotacji...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom według moich obliczeń (mogą być trochę nie dokładne) potrzebuje przy -18 6,2 kW, ale chce zostawić w instalacji awaryjnie lub na duże mrozy kocioł węglowy który teraz mam. Co byście radzili?

Czyli mieszkasz w strefie -18 C . Oprócz mocy cieplnej budynku istotne jest zapotrzebowanie budynku na ciepło w kWh .

80 % energii na ogrzewanie budynku przypada na temperatury > - 2 C , a oprócz tego PC ma grzałki na duże mrozy < -15 C

COP PC w temperaturach < - 15 C tak czy siak spada poniżej 2 i w ostatecznym rozrachunku, odpalenie grzałek na te klika dni wyjdzie taniej , a Ty masz mieć 10 kW z PV więc możesz zasilać grzałkę w buforze non-stop , więc po co taka mocna PC . Wg. mnie wystarczy 9 kW/1f

Duży bufor - to duże koszty inwestycyjne i duże straty ciepła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mieszkasz w strefie -18 C . Oprócz mocy cieplnej budynku istotne jest zapotrzebowanie budynku na ciepło w kWh .

80 % energii na ogrzewanie budynku przypada na temperatury > - 2 C , a oprócz tego PC ma grzałki na duże mrozy < -15 C

COP PC w temperaturach < - 15 C tak czy siak spada poniżej 2 i w ostatecznym rozrachunku, odpalenie grzałek na te klika dni wyjdzie taniej , a Ty masz mieć 10 kW z PV więc możesz zasilać grzałkę w buforze non-stop , więc po co taka mocna PC . Wg. mnie wystarczy 9 kW/1f

Duży bufor - to duże koszty inwestycyjne i duże straty ciepła

 

W tej chwili mam zużycie prądu na cele bytowe około 4500kWh rocznie + pompa pociągnie rocznie około 4000-5000kWh wiec instalacja PV musi być około 9-10kWp...jak zacznę grzać grzałką to braknie mi tych 10kWh a powyżej tej mocy jest rozliczenie 1:07...wiec dodatkowe straty. A w instalacji PV produkujemy większość latem a PC zużywa zimą

 

Jeżeli chodzi o bufor to jaki myślicie dać najmniejszy (bo ten 300l to mi troche zajmie miejsca w kotłowni a miejsca powoli brak) żeby chodziła PC dobrze ale musi tez mieć wężownicę odpowiedniej długości żeby sprawnie odebrać energie z kotła węglowego 15kW w największe mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.jak zacznę grzać grzałką to braknie mi tych 10kWh a powyżej tej mocy jest rozliczenie 1:07...wiec dodatkowe straty. A w instalacji PV produkujemy większość latem a PC zużywa zimą

Grzałka w PC to Ty będziesz grzał max 2 tygodnie - bo tyle trwają mrozy < -15 C w Polsce .Żadnego źródła ciepła nie dobiera się na warunki ekstremalne, bo wtedy w 95 % czasu nie pracuje optymalnie. PC - ma być szyta na miarę . Podaj gdzie Twoja jaskinia się znajduje

Jak przestudiujesz tematy które Tobie poleciłem - to z pewnością zrezygnujesz z kotła węglowego - dojdziesz do tego wniosku podobnie jak kolega bobrow

 

Jak zamienisz grzejniki na klimakonwektory - to latem możesz chłodzić pomieszczenia

 

Korzystnie jest też wykonać OZC profesjonalnie - można dużo się dowiedzieć co i jak .Wszystko co cię trapi da się policzyć

Edytowane przez Andrzej5101
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kocioł węglowy mam to go podłączę tym bardziej że mam jeszcze ok 3t wegla + trochę drzewa wiec nawet na całą zime starczy. Podłączenie kotła kosztuje mnie tylko dodatkowa wężownica w buforze który i tak muszę mieć. Jak się opał skończy (paląc tylko w największe mrozy zejdzie mi na kilka zim) i stwierdzę ze kocioł jest zbędny to go wywiozę na złom...chociaż coś rezerwowego w przypadku awarii PC tez może stać lub przy braku prądu łatwiej zasilić pompki niż PC lub nawet ogrzewanie grawitacyjnie mi chodzi(tak na pół gwizdka ale chodzi) i ogrzeje górę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dom 213 m2 w tym ogrzewany garaż 42 m2 (+8C)

mam już policzone OZC dla CO :

projektowe obciążenie cieplne budynku dla -20 / +20C - 6737 W

zapotrzebowanie na ciepło 11439 kWh/rok

projektowe obciążenie cieplne budynku dla -20 / +23C - 7391 W

zapotrzebowanie na ciepło 13447 kWh/rok

Jaką wybrać PC żeby pracowała optymalnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry Winetou

 

Gdzie twierdzę, że trzy fazy?

Pierwsza moja wypowiedź wskazywała ogólnie na T-Cap.

Druga dotyczyła odpowiedzi na wątpliwość dot. różnic między I a III-fazową.

 

PS

U siebie mam 1-fazowa, i jeśli istnieją ku temu odpowidnie warunki zasilanią, nie widzę żadnego sensu dopłacania do trójfazowej.

 

Pozdrawiam

 

Pratchawiec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie ustawione swoje PC ? Tam gdzie mieszkam od 1 kwietnia zmieniają się godziny dla taniego prądu, teraz będę miał okienko od 15 do 17 i przy okazji chcę ustawić TIMER. W tym momencie mam w domu za ciepło dlatego w dziennym okienku grzeje mi tylko CWU do 50 stopni C, zastanawiam się czy nie podnieść tem. do 55. Mam u siebie tylko KG i w momencie kiedy tem. jest poniżej 15 a świeci słońce w domu mam za gorąco, to mój 1 sezon z PC więc czekam na sugestie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak macie ustawione swoje PC ? Tam gdzie mieszkam od 1 kwietnia zmieniają się godziny dla taniego prądu, teraz będę miał okienko od 15 do 17 i przy okazji chcę ustawić TIMER. W tym momencie mam w domu za ciepło dlatego w dziennym okienku grzeje mi tylko CWU do 50 stopni C, zastanawiam się czy nie podnieść tem. do 55. Mam u siebie tylko KG i w momencie kiedy tem. jest poniżej 15 a świeci słońce w domu mam za gorąco, to mój 1 sezon z PC więc czekam na sugestie.

 

Ja teraz grzeje od 3:00 do 6:00. Woda tylko w oknie 13:00-15:00.

Grzeje tylko sterownikiem pokojowym. Krzywa jak w stopce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...