kaszpir007 28.02.2018 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Kaszpir Standardową krzywą mama całkowicie płaską. Ja wczoraj w nocy przestawiłem grzanie na grzanie ze stałą temp 35 stopni . I tak jest termostat ustawiony na 22,6 (22,4-22, więc on robi za "kaganiec". Rano jak wstałem to pompa się już wyłączyła bo w domu było już 22,8 stopnia. Z ciekawości zobacze ile dziś zużyje pompa przy takim ustawieniu , ale dziś jest u mnie trochę cieplej niż wczoraj (wczoraj rano miałem -21, dziś -15) więc i zużycie będzie na pewno niższe .. Ciekawy jestem czy to dotyczy tylko T_CAP który jest jak wiadomo potęzną pompą , czy także innych pomp słabszych ... Bo jesli tak jak jest po prostu ustawić 35 stopni na stałe + termostat i zapomniec i mieć wyższa sprawność a co za tym idzie niższe zużuycie pradu niż przy pracy z małej mocy nonstop .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom80ek 28.02.2018 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Witajcie. Mam pytanie do szanownego grona. Przy obecnych mrozach powinna włączyć się grzałka. Pompa nie osiąga temperatury z krzywej. Jednak nie widzę żeby grzałka się załączała. Jak to sprawdzić i ewentualnie przestawić. W ustawieniach mam, że załączy się o ile wystąpią warunki i poniżej -10. Ale chyba skoro nie osiąga krzywej to warunki zachodzą. I jeszcze jedno, zauważyłem, że nie szroni się najniższa rurka na module zewnętrznym. Pompa chodzi na maksa na 78-81hz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
agb 28.02.2018 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 I jeszcze jedno, zauważyłem, że nie szroni się najniższa rurka na module zewnętrznym. Pompa chodzi na maksa na 78-81hz #6233 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom80ek 28.02.2018 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Dzięki, dawno nie czytałem forum. Wcześniej przeczytane wszystko i nie trafiłem na coś takiego.Martwi mnie jeszcze brak załączania grzałki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 28.02.2018 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Dzięki, dawno nie czytałem forum. Wcześniej przeczytane wszystko i nie trafiłem na coś takiego. Martwi mnie jeszcze brak załączania grzałki. Hej, przypominam ponownie : w modelu F ,aby włączyła się grzałka w jednostce wewnętrznej musza być spełnione warunki : -musi być przekroczona temp załączenia grzałki (tryb serwisowy) -musisz mieć włączony przyciskiem Heater funkcję (wyświetli się napis na wyświetlaczu) -musi być przez pewien czas dT powyżej 8K od zadanej w PC Dopiero jak się spełni j/w na wyświetlaczu chyba po prawej stronie u góry wyświetli się napis Heater pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 28.02.2018 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 (edytowane) A jakie warunki muszą być w serii H (wie ktoś)? Pytam, bo ustawiłem Sobie na -13 St. w ostatnie dni i grzałka się nie załączyła. dT mam standardowo 5 St, która sie zmniejsza do 3 St. Edytowane 28 Lutego 2018 przez Marcin34_Śl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 28.02.2018 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 (edytowane) Witam z racji iż jeszcze nie zamontowałem ciepłomierza czy takie wyniki poboru mocy energi są ok. tem.wew 23* z histezą 1*krzywa -15/30*. +15/26*ostatnie 3 noce -14* a dni -10* stabilne - średni pobór na dobe 26 kwh temp.zasilania to 29* delta 3*100% podłogówka Edytowane 28 Lutego 2018 przez jogi1978 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redblack 28.02.2018 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 A jakie warunki muszą być w serii H (wie ktoś)? Pytam, bo ustawiłem Sobie na -13 St. w ostatnie dni i grzałka się nie załączyła. dT mam standardowo 5 St, która sie zmniejsza do 3 St. Do uruchomienia grzałki analizowane jest dT rozumiane jako różnica pomiędzy temperaturą zasilania zadaną (wynikającą z krzywej grzewczej) a temperaturą rzeczywistą zasilania (oczywiście w serii F). w modelu F ,aby włączyła się grzałka w jednostce wewnętrznej musza być spełnione warunki : .......... -musi być przez pewien czas dT powyżej 8K od zadanej w PC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 01.03.2018 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 (edytowane) Pratchawiec -w/w jest mój post z 14.04.2016, potwierdzam Twoje pomiary- u mnie przy najmniejszej modulacji też był mniejszy COP od katalogu. Przy mocach średnich było ok, a przy największych mocach (do -15 st) był praktycznie większy COP od katalogu Pzdr Ok.Jesteś obcykany w temacie.Napisz proszę, jak się ma to co napisałeś powyżej do zakupu przewymiarowanej jednostki. Przy odpowiednim doborze jednostki, oczywiście z uwzględnieniem CWU, mamy taką sytuację: 1.Najniższy COP mamy przy najmniejszej modulacji, czyli wtedy kiedy potrzeba dostarczyć mniejszą ilość energii do budynku.Ale wtedy, zwykle są to okresy przejściowe, nie potrzebujemy mocno grzać a i tak mniejszy COP nadrobimy mniejszym zapotrzebowaniem i mniejszym zużyciem energii el. 2.Przy mocach średnich było ok, czyli na temp. i obliczenia przy jakich robi się wyliczenia na zapotrzebowanie budynku.Pewnie zużycie i zapotrzebowanie jest wtedy na takim poziomie na jakim być powinno.Zasilanie jest wtedy, przyjmijmy średniej wielkości budynek, na poziomie 30-31deg. Więc mamy całkiem niezły COP przy takim zasilaniu, i adekwatnie "normalne" zużycie energii. 3.Przy największych mocach do -15deg na zewnątrz,był największy COP.Tutaj nie bardzo rozumiem.Im zimniej i większa moc jednostki, tym większy COP?Czy może wiąże się to z deklarowaną mocą jednostki PC ? To są tylko pytania,chciałbym prosić o wyjaśnienie.Ciągle myślę o tym co mówił mi instalator.Aby dobierając jednostkę, nie przewymiarowywać jej i aby grzać non stop,oczywiście przy zachowaniu komfortu w domu-ale z jak najmniejszą temp.na zasilaniu. Edytowane 1 Marca 2018 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 01.03.2018 08:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Lekki szok .. Pamiętam że po to przecież często inwestorzy byli zachęcani aby dawać jak najmniejsze rozstawy rurek w ogrzewaniu podłogowym aby temperatura była jak najnizsza , bo wtedy COP lepsze , aby pompa sobie spokojnie modulowała moc i działała nonstop , bo wtedy najmniejsza moc i wysokie COP i itd ... Tak właśnie tłumaczył mi to instalator podłogówki.Jednak wykonałem OP, tak jak zaprojektował je asolt.W przedpokojach mam rurki nawet co 20cm. Od tygodnia ustawiam układ wg.czujników w podłodze, czyli z zachowaniem 4-6deg różnicy pomiędzy podłogą a oczekiwaną temp. w pomieszczeniach. Temperatura w podłodze jest bardziej stabilna niż przy czujnikach wewnętrznych.Chciałem też zaobserwować jakie są zmiany temp.podłogi po wyłączeniu grzania w poszczególnych pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom80ek 01.03.2018 09:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Jaki jest ten określony czas po którym, gdy zostaną spełnione warunki, zastanie załączona grzałka? Różnica między temp. z krzywej a zasilania aż 8 oC? to dość dużo.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 01.03.2018 09:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Ok.Jesteś obcykany w temacie.Napisz proszę, jak się ma to co napisałeś powyżej do zakupu przewymiarowanej jednostki. Przy odpowiednim doborze jednostki, oczywiście z uwzględnieniem CWU, mamy taką sytuację: 1.Najniższy COP mamy przy najmniejszej modulacji, czyli wtedy kiedy potrzeba dostarczyć mniejszą ilość energii do budynku.Ale wtedy, zwykle są to okresy przejściowe, nie potrzebujemy mocno grzać a i tak mniejszy COP nadrobimy mniejszym zapotrzebowaniem i mniejszym zużyciem energii el. 2.Przy mocach średnich było ok, czyli na temp. i obliczenia przy jakich robi się wyliczenia na zapotrzebowanie budynku.Pewnie zużycie i zapotrzebowanie jest wtedy na takim poziomie na jakim być powinno.Zasilanie jest wtedy, przyjmijmy średniej wielkości budynek, na poziomie 30-31deg. Więc mamy całkiem niezły COP przy takim zasilaniu, i adekwatnie "normalne" zużycie energii. 3.Przy największych mocach do -15deg na zewnątrz,był największy COP.Tutaj nie bardzo rozumiem.Im zimniej i większa moc jednostki, tym większy COP?Czy może wiąże się to z deklarowaną mocą jednostki PC ? To są tylko pytania,chciałbym prosić o wyjaśnienie.Ciągle myślę o tym co mówił mi instalator.Aby dobierając jednostkę, nie przewymiarowywać jej i aby grzać non stop,oczywiście przy zachowaniu komfortu w domu-ale z jak najmniejszą temp.na zasilaniu. Hej , to tak : ad.1 prawda ad.2 j/w ad.3 to nie tak , przy niższych temp są zazwyczaj większe moce ze względu na straty w budynku-ale także kiedy ruszamy z cyklem pracy po wyłączeniu np z programatora.COP Panasa przy średnich i wysokich mocach są zgodne lub wyższe od katalogu. Co do przewymiarowania PC, to moim zdaniem zapominamy o typoszeregach-jeśli wychodzi Ci np OZC 7kW przy -20st ,to najbliższa będzie np u Panasa 9kW (czyli masz naturalnie przewymiarowaną PC) Dodatkowe zamieszanie wprowadza moc nominalna różnych producentów. Użytkownik potrzebuje największą moc przy najniższych "swoich" temp- i tu zaczyna się cyrk...Np : potrzebuję przy -18 st 6kW , a PC będzie typu 16kW -bo akurat 6kW daje przy tych -18st... Więcej (rozsądnie) mocy pod T2 nie zaszkodzi , ale : -nie chciałbym kosztem COP-ów -nie chciałbym przepłacić Osobiście jeśli bym miał miał teraz budować nowy dom ze 100% OP , to dwa warianty w grę wchodzą dla np 9kW (bez zas CWU ) : -gruntówka z poziomym DZ on/off do max 28 000pln brutto -powietrzna inwerter max 25 000 pln brutto pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 01.03.2018 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Osobiście jeśli bym miał miał teraz budować nowy dom ze 100% OP , to dwa warianty w grę wchodzą dla np 9kW (bez zas CWU ) : -gruntówka z poziomym DZ on/off do max 28 000pln brutto -powietrzna inwerter max 25 000 pln brutto pzdr Ok,dziękuje. Ad.3. Trochę mi to przypomina moją "walkę" z przewymiarowanym kotłem na ekogroszek.Zamontowali mi 25kW i miałem problem aby utrzymac go w ryzach, tzn.aby pracował z mocą nominalną gdzie ma największa sprawność.Pracował w największe mrozy na ok 50% mocy,spalał jak smok.Sprzedałem, kupiłem 11kW, idzie w największe mrozy z pełną mocą, ale spalanie jest niższe jak przy kotle 25kW (w tych samych warunkach), dużo lepsze "kultura" pracy i stan kotła. Na koniec.Nie abym uparcie bronił tezy, że lepiej grzać non stop, ale po doświadczeniach z PC, jaki sposób byś wybrał aby komfort cieplny w domu był dla Cibie najlepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tom80ek 01.03.2018 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Jaki jest ten określony czas po którym, gdy zostaną spełnione warunki, zastanie załączona grzałka? Różnica między temp. z krzywej a zasilania aż 8 oC? to dość dużo.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 01.03.2018 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 .....jaki sposób byś wybrał aby komfort cieplny w domu był dla Cibie najlepszy? Na to pytanie nie będzie jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko może zależeć od konstrukcji i akumulacyjności domu.:rolleyes:Jeśli uda się zbudować dom w którym wahania temperatury pomiędzy poszczególnymi cyklami nie przekraczają 0,5 stopnia a podłogi 1 to nie widzę sensu grzania ciągłego. W innych przypadkach komfort może być zaburzony i tu należało by pomyśleć o grzaniu ciągłym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tede80 01.03.2018 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Panowie co tutaj powinno być wybrane jeśli korzystam z krzywej grzewczej oraz dwóch termostatów 091FLRF (parter, piętro) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 01.03.2018 11:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Termistor pokojowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 01.03.2018 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 Ok,dziękuje. Ad.3. Trochę mi to przypomina moją "walkę" z przewymiarowanym kotłem na ekogroszek.Zamontowali mi 25kW i miałem problem aby utrzymac go w ryzach, tzn.aby pracował z mocą nominalną gdzie ma największa sprawność.Pracował w największe mrozy na ok 50% mocy,spalał jak smok.Sprzedałem, kupiłem 11kW, idzie w największe mrozy z pełną mocą, ale spalanie jest niższe jak przy kotle 25kW (w tych samych warunkach), dużo lepsze "kultura" pracy i stan kotła. Na koniec.Nie abym uparcie bronił tezy, że lepiej grzać non stop, ale po doświadczeniach z PC, jaki sposób byś wybrał aby komfort cieplny w domu był dla Cibie najlepszy? Wielokrotnie już to pisałem-dla mnie najpierw musi być ciepło w chałupie , a potem najtaniej.Czyli sterując termostatem pokojowym miałbym 100% komfortu cieplnego , a jak parę godzinek przy większych mrozach poszłoby w T1 , to na pewno bym nie płakał Odnośnie jeszcze poprzedniego mojego wpisu -to dodałbym , że w nowym domu w przypadku PC P/W najchętniej też bym zastosował on/offa + może ewentualnie jakiś buforek (nie za duży). A dlaczego - ano dlatego ,że ci którzy grzeją głównie pod T2 mają tryb pracy zbliżony do on/offa. Starają się z max mocą w najkrótszym czasie zagrzać podłogę. Jest tylko problem techniczny-praktycznie nie ma takich PC uznanych producentów , wszystkie prawie powietrzne PC są inwerterami.To z kolei najbardziej się opłaca stosować przy pracy PC ciągłej.Dlatego jest dużo racji w tym co tu głosisz-tj PC P/W inwerterowa bez okienek taryfowych z pracą tylko na komfort. G12W nadal się opłaca przy takim trybie- u mnie na grzejnikach mam 60% w T2 , to na OP pewnie wyszłoby z 80%. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 01.03.2018 11:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 (edytowane) Dodam jeszcze ,że jeśli mamy problem z hałasem jednostki zewnętrznej PC P/W - to można PC ustawić bardziej pod sen.Ja mam np obniżenie nocne na termostacie od 23.50 do 4.00 (20 st w salonie-rzadko kiedy spada poniżej) .Kiedy zasypiam nic nie słyszę- a kiedy o 4.00 włącza się PC , to nadal nic nie słyszę - bo już smacznie śpię... Edytowane 1 Marca 2018 przez bobrow literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tede80 01.03.2018 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2018 (edytowane) Termistor pokojowy Czym się różni w tych opcjach wyboru Termostat Pokojowy od Termistora Pokojowego? Czy termistor nie jest elementem termostatu? Edytowane 1 Marca 2018 przez tede80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.