Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

\

 

miałem tak w tamtym roku :-) Po instalacji pompy przyszły mrozy i trzeba było grzac.

Panas dał rade ale rachunki miałem z kosmosu - zużywał po 80-100kWh dziennie.

Na szczęście grzałem tak tylko miesiąc ale i tak przyszedł rachunek na 2000zł

 

no to mnie zabiłeś tą kwotą heh

 

dzięki za odpowiedzi....chyba trzeba zacząć jakiegoś kleju pod mróz na styro ;) j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Jak dla mnie zrobił coś na wzór dwóch stref o czym pisałem wcześniej ale po co to nie mam pojęcia bo pompę za buforem można podłączyć na płycie w miejscu oznaczonym jako "extra pump"

 

Rozmawiałem z instalatorem.

Pytałem czemu Salus nie jest podpięty pod płyte w PC a tylko pod obiegówkę.

 

Powiedział, ze zrobił tak bo tak im się to najlepiej sprawdza a założyli już ponad 150 pomp.

Tak się lepiej sprawdza w małych instalacja tylko na ogrzewaniu podłogowym i z buforem.

 

Dla dużych inastalacji lub gdy w obiegu jest woda o wyższej temperaturze (grzejniki, klimakonwekory) robią inaczej.

Problem tam jest taki, ze małe pompy biorą wodę z obiegu do defrostów i lepiej dla pompy jak będzie miała zawsze ciepłą wodę w buforze.

Inna rzecz, że jak podepnie Salusa pod płytę to nie będę miał chłodzenia bo tam jest 1 styk??? (coś takiego powiedział).

Jak chce inaczej zawsze może mi to zmienić - zrobił tak, bo z ich doświadczenia tak jest lepiej.

Mieli przypadki, że klienci dzwonią że nie odladza się cała jednostka zewnętrzna - tak nie ma z tym problemu bo zawsze ciepła woda jest w buforze.

Edytowane przez uciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem u mnie też będzie rekuperacja.

Zapotrzebowanie na ogrzewanie 8665 kwh na wode 2522

 

U mnie wylewki tradycyjne na dole 8-9 cm u góry 6-7cm

 

Także myślę o tym by grzać w nocnej taryfie między innymi wynika to z trybu życia rodziny w dzień nas raczej nie ma.

 

EDIT: Po przestudiowaniu parudziesięciu tematów mam nadal mętlik - porównywałem nawet po izolacjach i metrażach domów, projektach itp suma summarum może ktoś odpowie:

 

- czy program panasonic designer do doboru pomp jest w miarę dokładny ? i wyniki jego nie odbiegają znacząco od profesjonalnego OZC

 

- czy pompa sdc 9 kw da radę ogrzać dom w taryfie g12w (głównie noc i godzinka popołudniem) i komfort życia nie zostanie w jakiś sposób zaburzony ?

 

- czy przewymiarowanie t-cap 174 % dla - 20 stopni i 23 stopni wew. to bardzo niebezpieczna granica do możliwości taktowania sprężarki ? Dla tych warunków sdc 9 kw ma 107 % sprawności ...

 

Ciężko mi poruszać się po tych % bo nie wiem jakie realne jest to przełożenie na pracę i komfort życia w domu. Boje się taktowania bo może się okazać że za duża pompa a z drugiej strony nie wiem czy sdc sobie poradzi w tej taryfie itp.

 

Generalnie zakładam że - 20 stopni to jakiś margines i jeśli się załączy grzałka to nie jest to wg. mnie problem - jednak zimy u nas nie są jak na antarktydzie a w skandynawii przecież tez te pompy montują...

 

ktoś mnie jest wstanie technicznie w czymś utwierdzić czy odwlec od decyzji ?

 

oszczedność 2500 na zakupie pompy patrząc na rachunek ekomoniczny i zwrot inwestycji mówi żeby iść w sdc 9 kw... a obawy są czy to dobra decyzja...

 

Witam

 

Andrzej jakoś mnie wcześniej wywołał, otóż i i jestem.

 

RAFHI masz niemal identyczną sytuację jak ja (poza tym że masz piętro i metraż nieznany).

 

Mam 3 faz zwykłą -9-tkę. Spokojnie się wyrabia do chałupy z naszym zapotrzebowaniem. grzeję tylko w taniej G12w, wylewki podobnej grubości co u ciebie więc spokojnie zakumulujesz tam ciepło. Przy mrozach spokojnie opędzisz, a jak będzie przez miesiąc -25 na blacie to zagrzejesz parę h w drogiej taryfie, nie zbiedniejesz. Do grzania tylko w taniej potrzebne jest przewymiarowanie pompy i grube wylewki tradycyjne bez żadnych anhydrytów i innych wynalazków.

 

Ktoś wspomniał wcześniej, że dzięki stałej pracy PC przez cały dzień pompa ma mniej wyłączeń. Niestety to bzdura (bo nigdy nie dobierzesz pompy do zapotrzebowania domu). Mniej wyłączeń i taktowania jest własnie w grzaniu w taniej taryfie. Pompa notuje praktycznie 2-3 wyłączenia sprężarki na dobę (plus oczywiście odszraniania w sezonie). Wyłącza przed 15:00 potem wyłącza przed 6 rano, a jak ciepło to zdąży wcześniej (3-4 w nocy) i czasem zdąży jeszcze załączyć się lub nie do 6 rano. Zanim sprężarka się wyłączy ze względu na osiągnięcie krzywej temperatury to pc zostanie definitywnie wyłączona przez timer taniej taryfy. W przypadku grzania całą dobę ilość włączeń i wyłączeń drastycznie rośnie.

 

Teoretycznie styknie ci 7kW, ale jak chcesz grzac tylko w taniej proponuję 9kW 3 fazówkę. Wiele było o tym na forum: 3 fazówki 2 wentylatorowe mają lepszą kulturę pracy (cokolwiek to oznacza) i są tańsze w eksploatacji. Mój instalator to potwierdził.

Będziesz grzał całą dobę bierz 7-mkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

\

 

miałem tak w tamtym roku :-) Po instalacji pompy przyszły mrozy i trzeba było grzac.

Panas dał rade ale rachunki miałem z kosmosu - zużywał po 80-100kWh dziennie.

Na szczęście grzałem tak tylko miesiąc ale i tak przyszedł rachunek na 2000zł

 

Podobna sytuacją. Miałem ocieplone ściany, bez ocieplenia na stropie - rozłożysta parterówka...

U mnie chyba tyle nie ciągła, ale rachuneczek za grzanie i wygrzanie wylewek wyszedł chyba z 1800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko na dniach będzie montaż pompy Panasonica u mnie. Wszystko fajnie itp ale nie wyrobiłem się z ociepleniem domu - pytanie do tych którzy z różnych względów musieli zamieszkać w takim domu jak zachowywał się wasz Panas? Ciekawi mnie jak to wyglądało z utratą ciepla i koniecznością czwstszego załączenia samej pompy? Na ile może być to problematyczne ? Oczywiście jestem świadom że rachunki będą adekwatnie wyższe.

 

Ja "puściłem " w styczniu bez elewacji i pianki na poddaszu.

Jeśli dobrze pamiętam dość późno się zorientowałem ;) ogólnie nie widzę sensu załączania PC bez chociaż ocieplenia poddasza i eliminacji dużych mostków.

Praca raczej 24 h.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Andrzej jakoś mnie wcześniej wywołał, otóż i i jestem.

 

RAFHI masz niemal identyczną sytuację jak ja (poza tym że masz piętro i metraż nieznany).

 

.

 

Dzięki Szklara za odpowiedz - generalnie ja mam 154 m2 do ogrzania :). Tak jak napisałeś ten tok ogrzewania do mnie przemawia i takie mam założenia. W między czasie sporo doczytałem moja wiedza nadal nie jest jakaś mega ale zawsze mniej wątpliwości i pewności że idzie w dobrym kierunku.

 

Ja wziąłem 9 kw t-cap :) ale generalnie 7 kW by pewnie starczyla. No cóż kiedyś może się to zweryfikuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z instalatorem.

Pytałem czemu Salus nie jest podpięty pod płyte w PC a tylko pod obiegówkę.

 

Powiedział, ze zrobił tak bo tak im się to najlepiej sprawdza a założyli już ponad 150 pomp.

Tak się lepiej sprawdza w małych instalacja tylko na ogrzewaniu podłogowym i z buforem.

Dla dużych inastalacji lub gdy w obiegu jest woda o wyższej temperaturze (grzejniki, klimakonwekory) robią inaczej.

Problem tam jest taki, ze małe pompy biorą wodę z obiegu do defrostów i lepiej dla pompy jak będzie miała zawsze ciepłą wodę w buforze.

Inna rzecz, że jak podepnie Salusa pod płytę to nie będę miał chłodzenia bo tam jest 1 styk??? (coś takiego powiedział).

Jak chce inaczej zawsze może mi to zmienić - zrobił tak, bo z ich doświadczenia tak jest lepiej.

Mieli przypadki, że klienci dzwonią że nie odladza się cała jednostka zewnętrzna - tak nie ma z tym problemu bo zawsze ciepła woda jest w buforze.

 

Musisz popytać użytkowników, którzy mają bufor, jak mają rozwiązane sterowanie. Ja bufora nie mam i być może instalator ma rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego , ale włącza mi się grzałka podczas grzania CO. Panasonic wskazuje, że średnio pracuje 1 godz na dobę. Nie wiem czemu ona się włącza... grzałka nastawiona na -15 st. Pompa ma harmonogram na 2 taryfe. krzywa 35 przy-15 i 27 przy +15. Ma włączony ten antyzamrażanie czy jakos tak. Godzina na dobe niby niewiele ale tak dzien po dniu i sie nazbiera a raczej mrozów silnych nie ma , aby musiała się włączać już. Dziś przed uruchomieniem pompy o 13 zasilanie jak i powrót miały po 22 st.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby PC wystartowała bez grzałki, to temperatury czynnika grzewczego muszą być ;

> 25 C na zasilaniu,

> 20 C na powrocie,

Małe sprostowanie. Minimalna temp wody w obiegu która powoduje start pompy z grzałki a nie sprężarki to przy 1 wentylatorze 18 stopni przy dwóch 10. Natomiast jeśli w określonym czasie (jak dobrze pamietam) 0,5 godziny pompa nie będzie w stanie zbliżyć się do zadanych parametrów( zwłaszcza chodzi o zapodaną deltę i stopniowy wzrost temp.) to dołączy grzałkę.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie. Minimalna temp wody w obiegu która powoduje start pompy z grzałki a nie sprężarki to przy 1 wentylatorze 18 stopni przy dwóch 10. Natomiast jeśli w określonym czasie (jak dobrze pamietam) 0,5 godziny pompa nie będzie w stanie zbliżyć się do zadanych parametrów( zwłaszcza chodzi o zapodaną deltę i stopniowy wzrost temp.) to dołączy grzałkę.

 

to albo zejść w dół z krzywą, albo zwiekszyć delte bo teraz jest 5, albo wydluzyc grzanie bo teraz mam od 22-4, 13-15??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odkreceniu przedniej obudowy sporo wody z czynnikiem na dolnej tacy. (pod styropianem)

Jakiś czas temu miałem wyciek w okolicach odprowadzenia "skroplin" tj. wężyk od zaworu bezpieczeńtwa do kanalizy .

Niestety to nie to miejsce i najprawdopodobniej cos sie rozszczelniło pomiedzy pompa obiegowa a wyjsciem .

Wydaję mi sie iz to może być przyczyna zapowietrzania sie układu .Tutaj jednak juz nie chcę ingerować tak więc czekamy na instalatora:/

pozdrawiam

 

Witam ponownie , niestety instalator dotrze dopiero w przyszłym tygodniu więc będę potrzebował Waszej porady.

Jeśli chodzi o wyciek to jest niewielki ale jest .Cały czas na dolnej tacy zbiera się woda z czynnikiem .

Przy rozdzielaczach w normalnym trybie grzania ledwo słyszalne powietrze jednak przy defrostach i obróconej pracy pompy obiegowej, dość znaczący hałas.

Czy taka praca przez te kilka /kilkanascie jest bezpieczna.?Czy jest możliwe moje podejrzenie rozszczelnienia układu miedzy obiegówką a wyjsciem z jednostki zewnętrznej ?Czy jeśli tak , ktoś napotkał podobny problem i jaki jest koszt potencjalnej naprawy .?

Przepraszam iż mój "język" dla ekspertów może być niezrozumiały ale po dwóch latach uzytkowania PC to moja pierwsza awaria i przyznam że po początkowej euforii dość rzadko tu zagladałem .

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg instrukcji:

Podczas rozpoczęcia trybu odszraniania nr. 2 (przy temperaturze wody w instalacji poniżej 27*C), przepływ wody powyżej 10l/min. wykryty przez czujnik przepływu wody generuje błąd procesu odszraniania.

Podczas tego trybu pompa obiegowa nie powinna pracować.

 

OK. Na razie sprawdziłem tyle, że H65 to jak pisze Zigobar i instrukcja autodiagnostyki "nieprawidłowość odszraniania" objawiająca się nieprawidłowym przepływem wody podczas 2.trybu odszraniania. W tym trybie pompa nie powinna pracować, na rotametrach ma być "zero" ... i tak też jest u mnie. Jednak system wyrzuci błąd, jeśli stwierdzi, że przez min. 10 sekund przepływ wody jest większy niż 10 l/min. Czyli albo oszukuje czujnik przepływu i wskazuje wartość >10l/min, pomimo, że woda nie płynie, albo błąd leży głębiej, czyli w sterowaniu na płycie głównej. Serwisant umówiony dopiero na przyszły tydzień, ale chciałbym podiagnozować dalej. W instrukcji napisali, żeby "...odłączyć wtyczkę czujnika przepływu (CN-FLOW) na płycie PCB ... i zmierzyć ciągłość przepływu. Czy jest ciągłość?" Jak to sprawdzić? Tzn. jak określić to co piszą w instrukcji: "czy jest ciągłość przepływu"?

Przy okazji: spotkaliście się z przypadkiem, że czujnik przepływu wody w Panasie wprowadzał w błąd PC dając sygnał przepływu, pomimo, że przepływu nie było? Ewentualnie koszt takiego czujnika jak dojdzie do jego wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

Przy okazji: spotkaliście się z przypadkiem, że czujnik przepływu wody w Panasie wprowadzał w błąd PC dając sygnał przepływu, pomimo, że przepływu nie było? Ewentualnie koszt takiego czujnika jak dojdzie do jego wymiany?

 

Hej,

podobno czujnik przepływu w mod F jest elektromechaniczny - nie wiem jak się zachowuje przy uszkodzeniu ( teoretycznie chyba powinien wskazywać mniejszy przepływ od rzeczywistego , a nie odwrotnie)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...