zaś tam ktosik 01.11.2015 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 ok dziękuję a czy jest może przyjęta srednia pracy pompy w taryfie dziennej i nocnej wtedy można bardziej sprecyzować koszty eksploatacji takiej pompy To zależy od strat ciepła domu oraz od grubosci wylewki,która akumuluje ciepło z nocy i widełkach dziennych. U mnie jest to 100% pracy w tańszej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-krzysiek 01.11.2015 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 więc dla pracy pompy tylko w II taryfie potrzebuje pompy ciepła o mocy 11kw ponieważ moje zapotrzebowanie na ciepło w najmroźniejszy dzień zimy wynosi 5,5 kw i oczywiście te brakujące 5,5kw powinno zakumulować ogrzewanie podłogowe- czy dobrze rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
byggmol 01.11.2015 16:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 (edytowane) Potrzebujesz pompy która da ci te 5,5 kW w ten najmroźniejszy dzień jak piszesz. No i powinieneś uwzględnić CWU . Możesz też kupić pompę na wymiar, grzałki włączą się wtedy kilka razy w roku. Ogólnie instalatorzy doradzają większą pompę. Jak masz mały budżet na pompę to i taka na 6 kW będzie ok, ale jak chcesz korzystać z nocnej taryfy to zalecają przewymiarować trochę pompę. Ja pod II taryfę biorę TCAPa 9 kW, gdybym miał mniejszy budżet na pompę wziąłbym tańszego Panasonica. Ale o cenach pomp to inni ci napiszą więcej i lepiej. Zresztą kilka stron do tyłu ktoś tu wrzucał wyceny. Za TCAPa 9kW trzeba liczyć prawie 20000 zł. No i przy pompie inaczej niż przy gazie zbiornik CWU musi być większy. Dla gazu standard to 120-150L, Dla pompy Min, 200L a to już sporo kasy więcej. PRZECZYTAJ OSTATNIE 10 STRON TEGO WĄTKU A ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI NA SWOJE PYTANIA. Edytowane 1 Listopada 2015 przez byggmol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-krzysiek 01.11.2015 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mkm silesia 01.11.2015 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Z tym to chyba "jak się trafi". Ja mam model z tego roku i ten zawór otwiera się przy 1,6bara, być może instalator tak go ustawił... Raczej trafił ci się stary model (ktoś w ue czyści magazyny przed przyszłoroczną całkowita zmiana jedn. wew.?) lub z uszkodzonym zaworem bezp. Sprawdź na tabl. znamionowej rok produkcji- na prawej stronie obudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miireek 03.11.2015 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Listopada 2015 Witam,mam Panasonica 9kW , system mieszany, grzejniki zasilane każdy osobno z kolektora, pexami fi16 ułożonymi w posadzce. Pytanie: czy mogę zamienić zwykły grzejnik na KK ? Czy nie będzie zbyt mały przepływ ( fi wewnątrz rury 12mm, ale złączka ma tylko 8,5) ? Purmo Vido w dokumentacji pisze o 15mm fi zewn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ksysju 04.11.2015 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Czy nie będzie zbyt mały przepływ ( fi wewnątrz rury 12mm, ale złączka ma tylko 8,5) ? Purmo Vido w dokumentacji pisze o 15mm fi zewn. Sam sobie odpowiedziałeś, piszą o 15 to może byc 16. Mam tak u siebie, tylko długośc rurki to kilka metrów. Purmo mają na wejściu złącze 3/4 najlepiej się zaopatrzyć w odpowienie złączki 16 na gwint 3/4. W wiekszości hurtowni tylko typowe mają 16 na 1/2. -- ksysju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
joghurt 04.11.2015 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 Sprawa jak na razie się rozwiązała. Wypuściłem trochę wody ze sprzęgła hydraulicznego i zamknąłem jeden z zaworów kulowych zwrotnych i ciśnienie spadło. Teraz trzyma się ok. 1.6 bara. Woda ciekła z hydroboxu wewnętrznego prawdopodobnie przez popuszczające zabezpieczenie jak ktoś już wcześniej sugerował, które odbierało ciśnienie ok. 3 barów jako za duże. Po zmniejszeniu ciśnienia problem zanikł, no może jeszcze kapie kropelkę czy dwie. Tak czy siak mam teraz pewność, że ten zawór działa:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miireek 05.11.2015 07:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Listopada 2015 Sam sobie odpowiedziałeś, piszą o 15 to może byc 16. Mam tak u siebie, tylko długośc rurki to kilka metrów. Purmo mają na wejściu złącze 3/4 najlepiej się zaopatrzyć w odpowienie złączki 16 na gwint 3/4. W wiekszości hurtowni tylko typowe mają 16 na 1/2. Ok, ale złączka 16 na 3/4 też ma fi wewn. sporo mniejsze niż sama rurka . Czy to nie ogranicza Ci przepływu? No i u mnie od rozdzielacza do KK będzie 10mb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin.sto1 14.11.2015 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Listopada 2015 (edytowane) Raczej trafił ci się stary model (ktoś w ue czyści magazyny przed przyszłoroczną całkowita zmiana jedn. wew.?) lub z uszkodzonym zaworem bezp. Sprawdź na tabl. znamionowej rok produkcji- na prawej stronie obudowy. Dziś sprawdziłem i trochę dziwna sytuacja. Jednostka zew. jest z 01.2015 a hydrobox z 08.2014:confused: Wydawało mi się że wysyłają to kompletami... Jak na razie działa, pytanie czy to norma. Może ktoś podpowiedzieć, co zrobić żeby po ok. pół h pracy pompy nie włączała się grzałka? Mam w domu ok.11stopni C, ( woda w podłogówce tak samo, na zewn.7) , chciałem dziś włączyć ogrzewanie i po pewnym czasie zaczęła wspomagać się grzałką. Na razie nie mam wew. regulatora temperatury (w następny weekend założę) a chciałbym w domu utrzymywać około 10- 15stopni przez tą zimę. I o co chodzi z ustawieniem przesunięcia temperatury wody w zakresie od -5 do +5? To jest ta krzywa grzewcza? Na ile ją nastawić? Edytowane 14 Listopada 2015 przez marcin.sto1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 15.11.2015 00:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Może ktoś podpowiedzieć, co zrobić żeby po ok. pół h pracy pompy nie włączała się grzałka? Mam w domu ok.11stopni C, ( woda w podłogówce tak samo, na zewn.7) , chciałem dziś włączyć ogrzewanie i po pewnym czasie zaczęła wspomagać się grzałką. Na razie nie mam wew. regulatora temperatury (w następny weekend założę) a chciałbym w domu utrzymywać około 10- 15stopni przez tą zimę. I o co chodzi z ustawieniem przesunięcia temperatury wody w zakresie od -5 do +5? To jest ta krzywa grzewcza? Na ile ją nastawić? PC maja ochronę przeciwzamrozeniowa. Rożne modele z rożnych lat maja inny próg ochrony (temperatura wody w układzie). To chyba u Ciebie załącza grzałkę, instalatorzy może Ci podpowiedzą dokładnie jaka to temp. Taniej nie raz jest mieć w domu np 16-18st bez grzałki niż jechać na niskiej temp z grzałka. To -/+ 5 to jest przesunięcie krzywej jaka wyznaczysz sobie sam ustawieniem temp zasialania CO dla temperatur dla -15 i +15 st na zewnątrz. By to wyczuć to trzeba pomieszkać z 2 msc w wygranym domu. Choć i tak najprościej podłączyć PC pod termostat a kiedyś tam sobie na próbę z 2 korekty krzywej zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin.sto1 15.11.2015 11:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Listopada 2015 Wygląda na to, że "trafił" mi się stary model hydroboksu... Liczyłem na utrzymywanie 10-15stopni i grzanie tylko weekendami w G12W przez tą zimę. Chyba ekonomicznie nic z tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miireek 16.11.2015 14:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 To -/+ 5 to jest przesunięcie krzywej jaka wyznaczysz sobie sam ustawieniem temp zasialania CO dla temperatur dla -15 i +15 st na zewnątrz.. Czy można aktywować przesunięcie krzywej grzewczej z timera ? Tzn. mam normalnie krzywą bez przesunięcia, a w wybranym przedziale czasowym podbijam. mirek (pierwszy sezon z Aquarea). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 16.11.2015 15:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Czy można aktywować przesunięcie krzywej grzewczej z timera ? Tzn. mam normalnie krzywą bez przesunięcia, a w wybranym przedziale czasowym podbijam. mirek (pierwszy sezon z Aquarea). Można. Jak ustawiasz tryb pracy pompy dla danej godziny to tymi strzałkami SEARCH podbijasz tylko dla tych godzin. Ja mam tak w ciągu dnia podciągnięcie 2 stopnie do góry krzywą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miireek 16.11.2015 20:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Listopada 2015 Można. Jak ustawiasz tryb pracy pompy dla danej godziny to tymi strzałkami SEARCH podbijasz tylko dla tych godzin. Ja mam tak w ciągu dnia podciągnięcie 2 stopnie do góry krzywą. Dzięki, sprawdziłem, działa W momencie, kiedy dla danego zdarzenia ( 1-6 to co w instrukcji nazywają programem; ja bym powiedział "zdarzenie" polegające na załączeniu lub wyłączeniu zestawu funkcji wybranych spośród: heat, tank, quiet , heater i , właśnie, przesunięcia ") miga "ON" można rzeczywiście przy pomocy strzałek "search" ustawić przesunięcie krzywej +/- 5st. I kolejne pytanie: w jakim celu w funkcjach specjalnych ustawiamy czas pracy ogrzewania/chłodzenia oraz czas podgrzewania CWU ? I czy to oznacza, że po upływie ustawionego czasu pracy ogrzewania sprężarka się wyłączy nawet jeśli temp. zasilania nie osiągnęła zadanej krzywą grzewczą (+2st), a regulator pokojowy daje sygnał o niedogrzaniu pomieszczenia ? To samo z CWU - przestanie podgrzewać nie osiągnąwszy t zadanej? Czy tak jest chroniona sprężarka przed "przepracowaniem" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romek69 17.11.2015 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Posiadam od niedawna model T-CAPa 12KW split 3faz (gen. F). Rozumiem, że histerezę CWU można obejść timerem i nawet jakoś to działa. Jednak podobno można zmienić histerezę CWU: Po uruchomieniu okazało się ,że mam jakąś pierwszą wersję F z histerezą cwu 8 st (w dtr do HT jest podobnie) , po telefonie do Panasonica -okazało się ,że obecnie modele F mają micro przełącznik na płycie głównej PC do wyboru: histereza 3K lub 8K. Znalzłem grupę 4 przełączników opisane jako SW2. Czy wiemy który jest odpowiedzialny za histerezę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 17.11.2015 08:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 A w Panasonicu zmiany. Nowy sterownik, Nowe moduły wew. i kilka jeszcze innych:http://www.email-index.com/click.php?L=fW5v1vzif892r1qZJFrqMG9g&J=ZEYXByvEZgcexVaPRO2hqg&C=JfSodiu0iH13Y8YnzlJm763A&F=HKFRcCbcnmxmc4f43DJP5g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
reksgildo 18.11.2015 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Dzień dobry.Mam trochę dziwny problem. Wybrałem T-CAP-A 9kW 1 fazowego. Zgodnie z sugestiami z forum wybrałem autoryzowanego montażystę ze strony Panasonica, który oferował najlepszą cenę. Mam wrażenie które potwierdza instalator mojej podłogówki, że ten fachman pierwszy raz widzi pompę ciepła. Wysłał schemat co powinno być zrobione przed montażem. Schemat jest bez bufora 100 litrowego, który w ofercie jest. Zasobnik jest do współpracy z solarami, których nie ma i nie będzie. Wczoraj nie wiedział jak podłączyć pompę obiegową za buforem (WILO). Po sugestii montera podłogówki dzwonił do Panasonica i wszystko robił wg wskazówek przez telefon. Pojechał do sklepu kupił jakiś sterownik do pompy obiegowej za buforem, na którym ręcznie trzeba ustawić temp. wody na wyjściu żeby ruszyła pompa. Mam obawy czy wszystko jest dobrze połączone. Instalator od podłogówki nie chce się wpieprzać bo twierdzi że to Panasonic daje gwarancję i odpowiada. Zastanawiam się czy przed nadaniem autoryzacji taki montażysta nie powinien zamontować kilka pomp pod okiem doświadczonych instalatorów. W związku z tym pytanie. Czy mogę zwrócić sie do Panasonica, żeby ktoś podjechał i sprawdził wszystko? Jeżeli tak do kogo najlepiej się zwrócić?. Myślałem że jak człowiek płaci 25 tys. to ma prawo oczekiwać fachowej obsługi. Zaznaczam, że moje uwagi tyczą się tego konkretnego instalatora a nie wszystkich instalatorów Panasonica, wśród których jest na pewno wielu dobrych fachowców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asaselllo 18.11.2015 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Rozumiem, że z jakiegoś powodu bufor jest konieczny. Jeśli podłogówka jest dobrze zaplanowana pod względem przepływów to bufor wnosi niepotrzebne straty. Czyli najkrócej - z buforem instalacja jest droższa oraz później droższe będą rachunki za prąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 18.11.2015 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Schemat jest bez bufora 100 litrowego, który w ofercie jest. Zasobnik jest do współpracy z solarami, których nie ma i nie będzie. Wczoraj nie wiedział jak podłączyć pompę obiegową za buforem (WILO). Po sugestii montera podłogówki dzwonił do Panasonica i wszystko robił wg wskazówek przez telefon. Z tego co piszesz można wywnioskować, że kto inny dobierał Ci pompę i jej osprzęt, a kto inny montował. Stąd może konsternacja instalatora, bo łatał z tego co mu dostarczono:( Bufor prawdopodobnie zbędny, zasobnik prawdopodobnie nieoptymalny, więc i instalacja optymalna nie będzie:no: A wystarczyło dokładnie czytać co tu piszemy, a nie tylko słowo klucz "T-Cap" - sama pompa to połowa sukcesu, dla prawidłowej jej pracy potrzebne jest też odpowiednio dobrane środowisko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.