27KiD21 26.11.2015 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 (edytowane) Ja rownież mam jednostkę na ścianie i rewelacji nie ma, ale poczekaj na obroty (ok. 70)przy defroscie wtedy to jest szał . Mam sciany z bet. kom. gr 24cm co przekłada się na bardzo słabą izolacyjność akustyczną. Też żałuje tej decyzji lecz jeszcze nie mieszkam, jak będzie przeszkadzać to zmienię lokalizację na fundament. Dodatkowy minus to oblodzona elewacja przez kapiący kondensat. Przy montażu uchwytòw mogłem użyć gumowych podkładek do oddzielenia od ściany. Grzałkę tacy mam, ale różnicy znaczącej nie zauważylem. Pozdrawiam Edytowane 26 Listopada 2015 przez 27KiD21 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 26.11.2015 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 Ja rownież mam jednostkę na ścianie i rewrlacji nie ma, ale poczekaj na obroty (ok. 70)przy defroscie wtedy to jest szał . Mam sciany z bet. kom. gr 24cm co przekłada się bardzo słabej izolacyjności akustycznej. Też żałuje tej decyzji lecz jeszcze nie mieszkam, jak będzie przeszkadzać to zmienię lokalizację na fundament. Dodatkowy minus to oblodzona elewacja przez kapiący kondensat. Przy montażu uchwytòw mogłem użyć gumowych podkładek do oddzielenia od ściany. Grzałkę tacy mam, ale różnicy znaczącej nie zauważylem. Pozdrawiam Zawsze można między stelaż a pompę wstawić jakiś solidny amortyzator. Coś z katalogów Sikla, Mefa lub Hilti na pewno się wybierze. Niemniej gwarantowanym rozwiązaniem jest fundament. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 26.11.2015 21:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 Zawsze można między stelaż a pompę wstawić jakiś solidny amortyzator. Coś z katalogów Sikla, Mefa lub Hilti na pewno się wybierze. Niemniej gwarantowanym rozwiązaniem jest fundament. Taaa przerabiałem temat. Dałem 4 wibroizolatory gumowe. Była poprawa, nawet można powiedzieć że znaczna, ale jak ktoś ma wyczulony słuch jak ja to dalej nie będzie zadowolony. Teraz jeszcze musiałem wymienić jeden wibroizolator z powrotem na twardszą gumę bo jednostka zewnętrzna w jednym rogu jest cięższa i w tamtą stronę było bardziej przechylone i mi zaczęła "odjeżdżać" na ten róg. Na wiosnę przerzucam ją na fundament na ziemię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 26.11.2015 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Listopada 2015 Taaa przerabiałem temat. Dałem 4 wibroizolatory gumowe. Była poprawa, nawet można powiedzieć że znaczna, ale jak ktoś ma wyczulony słuch jak ja to dalej nie będzie zadowolony. Teraz jeszcze musiałem wymienić jeden wibroizolator z powrotem na twardszą gumę bo jednostka zewnętrzna w jednym rogu jest cięższa i w tamtą stronę było bardziej przechylone i mi zaczęła "odjeżdżać" na ten róg. Na wiosnę przerzucam ją na fundament na ziemię. To nie zapomnij dać kabelka na tace (jak nie masz) a pod taca 1m rury od kanalizacyjna w pionie i z 1-2 mb rury z drenażem i nie będzie oblodzeń. Albo do rynny jak jest obok i ma odpływ do drenażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 27.11.2015 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 U mnie jednostka zewnętrzna wisi na ścianie trzeci sezon i nigdy w życiu jej nie słyszałem w domu. Przy 70Hz można przyłożyć rękę do ściany i zero wibracji. Niedowiarków zwyczajowo zapraszam do oględzin (kilka osób już było). Widocznie da się to porządnie zrobić Oczywiście pełne odprowadzenie skroplin to podstawa, chyba że ktoś planuje prywatne lodowisko:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 27.11.2015 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 To nie zapomnij dać kabelka na tace (jak nie masz) a pod taca 1m rury od kanalizacyjna w pionie i z 1-2 mb rury z drenażem i nie będzie oblodzeń. Albo do rynny jak jest obok i ma odpływ do drenażu Dokładnie tak chcę to zrobić, zaraz koło fundamentu pompy jest rynna i tam wpuszczę odpływ. Ale to w następnym roku, teraz już mi się nie chce babrać w błocie z fundamentem. Gdyby nie to to bym zakupił jeszcze jeden wibroizolator, tyle że trochę wyższy i twardszy żeby wypoziomować to nierówne rozłożenie wagi i jednostka nie uciekała na ten róg, ale jak i tak przenoszę to już się w koszty nie będę pchać. Chociaż akurat te wibroizolatory są tanie, ja kupowałem w necie po parę złotych. Jak dobrze kojarzę to wysyłka była droższa niż one same. map78 ja wiem że da się to zrobić cicho, przecież klimatyzacje mocniejsze też wiszą na ścianach i jest wszystko w porządku. Może u niektórych jest jakaś szczególna sytuacja, nie wiem, rodzaj muru, sposób montażu wieszaka, że słychać a u innych nie. Chociaż u mnie też wibracji nie czuć po przyłożeniu ręki do ściany, dopiero trzeba ucho przykładać. Ja jeszcze przeważnie siedzę z laptopem w ciszy metr od miejsca gdzie gdzie wisi jednostka na zewnątrz i może dlatego bardziej to słyszę. Tyle że ja jestem wyczulony na to, mnie nawet szum wentylatora z laptopa potrafi denerwować jak się rozpędzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin76r 27.11.2015 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Witam serdecznie wszyskich forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem pompy KIT-WC05C3E5. Ostatnio zauważyłem, że przy temperaturach 2, -2 stopnie na zewnątrz dosyć często włącza się tryb defrost, jakieś 2 - 3 razy na godzinę. W związku z tym moje pytanie jest takie, czy to jest może objaw wystąpienia jakichś nieprawidłowości w pracy pompy, może nieprawidłowego umiejscowienia jednostki zewnętrznej, czy to jest normalne zachowanie i nie należy się tym przejmować tylko uznać to za naturalny objaw pracy w niskich temperaturach? Ale jeśli przy temp w okolicach 0 stopni włącza się 2 - 3 razy na godzinę, to co będzie przy -10 i mniej? Z góry przepraszam, jeśli moje pytanie jest zbyt lamerskie Pozdrawiam, Marcin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 27.11.2015 12:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Witam serdecznie wszyskich forumowiczów. Od niedawna jestem posiadaczem pompy KIT-WC05C3E5. Ostatnio zauważyłem, że przy temperaturach 2, -2 stopnie na zewnątrz dosyć często włącza się tryb defrost, jakieś 2 - 3 razy na godzinę. W związku z tym moje pytanie jest takie, czy to jest może objaw wystąpienia jakichś nieprawidłowości w pracy pompy, może nieprawidłowego umiejscowienia jednostki zewnętrznej, czy to jest normalne zachowanie i nie należy się tym przejmować tylko uznać to za naturalny objaw pracy w niskich temperaturach? Ale jeśli przy temp w okolicach 0 stopni włącza się 2 - 3 razy na godzinę, to co będzie przy -10 i mniej? Z góry przepraszam, jeśli moje pytanie jest zbyt lamerskie Pozdrawiam, Marcin. Przy -10 defrosty będą dużo rzadsze. Defrost, czyli odszranianie wystepuje najczęściej w momentach gdy są sprzyjające warunki do powstawania szronu, czyli w przedziale +3/-3st i przy dużej wilgotności. Dodatkowo masz bardzo mały wymiennik, bo jednostka jest jedno-wiatrakowa, więc i częściej się szroni. To zjawisko zupełnie normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jogi1978 27.11.2015 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 więc teraz tak wygląda kolejna doba po 2 dniach grzania parter powierzchnia 75m2 7pętli łącznie 650mb rurki ,PC nastawione HI 30* ,LO 36*, pompa obiegowa wilo ustawiona na 4metry ,na wszystkich rotometrach 2l na zewnątrz było 0 -2 , po 24 godzinach 36* na zasilaniu 30 na powrocie efekt: 20-21* w domu na parterze , 22-23* temp.powierzchniowa wylewki pobór 46KW dużo ? osobiście odczuwalna temperatura jakby było 24* gorąco pytanie co teraz zrobić najbardziej optymalnie przykręcić aby zużycie prądu było jak najmniejsze a temperatura w domu miała ok 19* czy przykręcić rotometry do np 1l czy przykręcić pompę obiegową z 3metrów do 1,5 metra wtedy automatycznie spadnie przepływ na wszystkich pętlach czy ustawić na PC np. HI 27* i LO 34* co spowoduje mniejsze zużycie prądu ,bo jeszcze czeka minie uruchomienie piętra czyli kolejne 6 pętli (600mb) no i czy to dobrze świadczy o wykonanej instalacji skoro po 2dniach grzania takie mam parametry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin76r 27.11.2015 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Listopada 2015 Przy -10 defrosty będą dużo rzadsze. Defrost, czyli odszranianie wystepuje najczęściej w momentach gdy są sprzyjające warunki do powstawania szronu, czyli w przedziale +3/-3st i przy dużej wilgotności. Dodatkowo masz bardzo mały wymiennik, bo jednostka jest jedno-wiatrakowa, więc i częściej się szroni. To zjawisko zupełnie normalne. Dziękuję za odpowiedź, uspokoiłem się*w takim razie Faktycznie wczoraj było trochę mniej defrostów bo była mniejsza wilgotność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin76r 28.11.2015 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Mam jeszcze jedno pytanie, nie mogę uruchomić trybu sterylizacji, mimo ustawienia tego trybu na YES w sterowniku, wybrania dnia tygodnia, godziny, temperatury, oraz czasu tryb sterylizacji nie włącza się. Podłączenie zasobnika też jest na YES. Ktoś podpowie jakie warunki muszą być spełnione aby sterylizacja włączała się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
schizo85 28.11.2015 12:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Mam jeszcze jedno pytanie, nie mogę uruchomić trybu sterylizacji, mimo ustawienia tego trybu na YES w sterowniku, wybrania dnia tygodnia, godziny, temperatury, oraz czasu tryb sterylizacji nie włącza się. Podłączenie zasobnika też jest na YES. Ktoś podpowie jakie warunki muszą być spełnione aby sterylizacja włączała się? A masz podłączoną zewnętrzną grzałkę do zasobnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin76r 28.11.2015 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 A masz podłączoną zewnętrzną grzałkę do zasobnika? Nie mam, jak do tej pory nie korzystałem w ogóle z żadnej grzałki nawet tej wewnętrznej. Ale czy w przypadku niepodłączonej grzałki w zasobniku nie powinna zadziałać grzałka wbudowana w pompę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 28.11.2015 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Nie mam, jak do tej pory nie korzystałem w ogóle z żadnej grzałki nawet tej wewnętrznej. Ale czy w przypadku niepodłączonej grzałki w zasobniku nie powinna zadziałać grzałka wbudowana w pompę? Nie,sterylizacja będzie odbywała się poprzez grzalke w zasobniku,jeśli nie masz jej tam to zginiesz Ja od 3 lat nie mam robionej sterylizacji i już mnie nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin76r 28.11.2015 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Listopada 2015 Nie,sterylizacja będzie odbywała się poprzez grzalke w zasobniku,jeśli nie masz jej tam to zginiesz Ja od 3 lat nie mam robionej sterylizacji i już mnie nie ma Tak, ja wiem, że jeśli CWU jest używana na bieżąco to są znikome szanse na pojawienie się legionelli, chciałem po prostu przetestować tę funkcję, a grzałkę zewnętrzną w zbiorniku mam tylko nie jest podpięta do pompy bo uznałem, że nie ma na razie takiej potrzeby no ale człowiek z natury jest ciekawską osobą i chciałem zobaczyć czy ta funkcja się włączy i jak zadziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 07.12.2015 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Witam wszystkich,Jestem na etapie projektowania domu i już teraz wiem, że chciałbym zamontować u siebie PANASONIC AQUAREA 7 kW All in One (chociaż all in one nie jest konieczne). Wybrałem projekt Z34 z doklejonym garażem, czyli niewielki domek o powierzchni ok 100m2. Doradźcie mi proszę na co zwrócić uwagę architektowi przy projektowaniu domu. Chodzi mi o takie elementy jak:- płyta fundamentowa- rozstaw podłogówki - 10,15,20cm(wiem, że przy PC najlepiej sama podłogówka - góra i dół)- ocieplenie scian (planuję porotherm i 15 cm styropianu)- ocieplenie fundamentów 10 cm - parter ocieplenie posadzki 3 x 5 cm na przekładkę - ocieplenie poddasze 2 x 4 cm - poddasze wełna 15 cm + 5 cm + 15 cm na sufit na poddaszu - wszystkie o wysokich współczynnikach ciepła - ściany zewnętrzne 15 cm styropian frezowany Na co jeszcze zwrócić szczególna uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 07.12.2015 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Jest wszystko ok ale ja bym dodał z 5cm na ściany i to całość z niską lambda i z 10cm na dach tak żeby w połacie wpakować ze 30cm a na sufit też tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
drza 07.12.2015 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Jest wszystko ok ale ja bym dodał z 5cm na ściany i to całość z niską lambda i z 10cm na dach tak żeby w połacie wpakować ze 30cm a na sufit też tyle. Dzięki wielkie Arturo za odpowiedź. Czytałem również Twój dziennik budowy i widzę, że jesteś zadowolony ze swojej pompy ciepła. Zastanawiam się jeszcze co dokładnie na podłogę i strop żeby to dobrze współpracowało z podłogówką i pompą. Widzę, że masz strop 30cm styropianu+18cm proszku PUR. Jeszcze pytanie ogólne odnośnie pomp ciepła PANASONIC AQUAREA, czy jesteście zadowoleni z tego wyboru i czy teraz wybralibyście coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin.sto1 07.12.2015 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Ja na Twoim miejscu zacząłbym od OZC, tu miałbyś odpowiedź co ewentualnie poprawić w ociepleniu, a co jest OK.Nie brałbym All in one bo jest zdaje się sporo droższy niż split+galmet maxi, (chyba że cienko z miejscem w kotłowni) wziąłbym za to 9 zamiast 7, jest różnica ok. 1tys, jednak na dwie taryfy 9 lepsza.Ja dałbym dziś 10cm wylewki na podłogę zamiast 7cm, koszt minimalnie wyższy, ale większa akumulacyjność przy grzaniu w dwóch taryfach (choć to akurat moje widzimisię, jeszcze w moim domu nie mieszkam) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rob30 07.12.2015 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 (edytowane) ktoś wie jak działa algorytm wyłączania sprężarki w t-capie z 2012r ? Ustawiłem na pompie temp hi dla 15 stopni 38 stopni. Pompa doszła do 35 zasilanie powrót 31 i sprężarka off a potem to już taktowanie na maksa. Nie mam pojęcia czemu tak szybko się wyłączyła bo według znalezionej w necie instrukcji to sprężarka off gdy temperatura zasilania - temperatura nastawy > 2 stopnie przez 3 minut - czyli powinno zasilanie dojść do 40, 41 stopni? Sterownie pompa przez termostat euroster temperatura przez całą noc nie doszła do ustawionej na termostacie. Na wykresie wygląda to tak: to dłuższe działanie od 6 rano to grzanie CWU Edytowane 7 Grudnia 2015 przez rob30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.