Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Ale mam taką samą pompę jak Ty i sterownik na pompie jest termostatem ja wyjołem go z pompy i dałem w salonie a na pompie jest zaślepka od panasonic Tak niskich tem na nim nie ustawisz weź sobie taryfę g13 nie wiem czy uciebie jest dostępna na harmonogramie ustawisz grzanie w taniej taryfie na kilka godzin jak przyjdą mrozy to dodasz kilka godzin. Jak nie mieszkałem to miałem najniższą tam ustawioną na termostacie ale to tylko na miesiąc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam taką samą pompę jak Ty i sterownik na pompie jest termostatem ja wyjołem go z pompy i dałem w salonie a na pompie jest zaślepka od panasonic Tak niskich tem na nim nie ustawisz weź sobie taryfę g13 nie wiem czy uciebie jest dostępna na harmonogramie ustawisz grzanie w taniej taryfie na kilka godzin jak przyjdą mrozy to dodasz kilka godzin. Jak nie mieszkałem to miałem najniższą tam ustawioną na termostacie ale to tylko na miesiąc

 

Grzaleś wtedy na prostej powiedzmy 35C zasilanie czy na krzywej grzewczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proszę o fotkę ze strony sprawności (COP) w T-cap mod H przy obecnych temp w instalacji grzejnikowej -najlepiej z temperaturami 40-48st.

Chciałbym porównać z monoblokiem Kuzynki.

Jeszcze odnośnie samego algorytmu-zauważyłem ,że ten model zupełnie inaczej pracuje niż F-"standardowo" przekracza o 2K wartość wg KG...żeby się wyłączyć (wg termostatu wewnętrznego).

Może algorytm bierze jeszcze pod uwagę temp na termostacie /

Z góry dzięki.

Pzdr

 

PS

W tym monobloku jeszcze był o 2K przesunięty odczyt Tpowr -też głupoty pokazywało w COPach...

Edytowane przez bobrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........i znowu od wczoraj błąd F23, BYŁ MIESIĄC TEMU - po telefonie do serwisu i restarcie pompy do wczoraj było ok.

Teraz już nawet restarty nie pomagają - cały czas F23 - serwis już wie i chyba działa :) - a doraźnie (bo deczko zimo się zrobiło) kazali załączyć grzałkę

A o awarii dowiedziałem się jak mnie chłód obudził w nocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taką pogodę jak teraz może i starczy ale w prawdziwą zimę nie ma szans. Z czego masz ściany?

Ja tak grzałem jeden sezon i nie wygląda to tak kolorowo...

 

Ściany mam z betonu komórkowego 24cm. Skoro masz już to za sobą jak najlepiej podejść do grzania w takich warunkach? Pozwolić jej pracować trybem ciaglym na krzywej czy jednak nastawić w harmo parę h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

proszę o fotkę ze strony sprawności (COP) w T-cap mod H przy obecnych temp w instalacji grzejnikowej -najlepiej z temperaturami 40-48st.

Chciałbym porównać z monoblokiem Kuzynki.

Jeszcze odnośnie samego algorytmu-zauważyłem ,że ten model zupełnie inaczej pracuje niż F-"standardowo" przekracza o 2K wartość wg KG...żeby się wyłączyć (wg termostatu wewnętrznego).

Może algorytm bierze jeszcze pod uwagę temp na termostacie /

Z góry dzięki.

Pzdr

 

PS

W tym monobloku jeszcze był o 2K przesunięty odczyt Tpowr -też głupoty pokazywało w COPach...

 

W nocy -6 w dzień 3 może 4 na co cwu zjadła jakieś 17 kw na dobe

IMG_20191031_214357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam kilka pytań odnośnie T-CAP. Mam stary dom 130m2. Ocieplony w miarę dobrze. Na tą chwilę mam grzejniki żeliwne ale będą wymienione na grzejniki nisko temperaturowe . Teraz mam piec miałowy zasilanie wody na grzejniki mam ustawione na 45C. Z tego co widzę ta pompa może puścić na zasilaniu 55C wiec chyba na grzejnikach nisko temperaturowych powinna dać radę. Jedna firma z okolic poleca mi właśnie Panasonica T-CAP 9kW twierdzą że wystarczy w zupełności. Czy rzeczywiście przy mrozach -20-25 taka pompa wystarczy? Obliczyłem sobie zapotrzebowanie cieplne na ok 70W. Przy jakiej temperaturze na minusie włączają się grzałki ? I jak wygląda awaryjność tych pomp. Z góry dzięki za odpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nocy -6 w dzień 3 może 4 na co cwu zjadła jakieś 17 kw na dobe

 

Dzięki za info.

Jak będziesz miał jeszcze chwilkę to mógłbyś zerknąć na kalibrację czujników-trzeba tylko się upewnić , że jest taka sama temp w systemie.

Np kiedy PC dłuższy czas nie pracowała -a najlepiej jest włączyć obiegówkę w sterowaniu na 2-3 min.

Następnie przy wył PC wejść w menu w funkcję sprawdzenia systemu i zobaczyć temp wody na wejściu i wyjściu.

Jeśli są zgodne można przyjąć , odczyty COP są bardziej wiarygodne (choć już wszyscy wiemy , że zużycie energii liczy nieprawidłowo)-jeśli jest różnica np na „+” , to będą lepsze COPy....

Wskazania temp do pełnych wartości też jest słabe przy takich pomiarach...

Dobrze , że przynajmniej jest skok o 0,5K na kalibracji- trzeba się tylko pobawić...

A dlaczego o tym piszę ? A dla tego , że w monobloku u kuzynki średni COP na grzaniu wskazywał coś ok 1,66...

Po „kalibracji” czujnika powrotu zaczął pokazywać coś sensownego (był za wysoko o 2K!), a po chwilowym przekalibrowaniu czujnika zasilania pokazały się „fantastyczne” COPy...

Niby jest więcej funkcji niż w mod F, ale niektóre są kulawe (np algorytm pracy na sterowniku wewn) lub ich brak (precyzyjna kalibracja, dT na CWU, itp).

Ale najbardziej wkurza mnie i doprowadza do szału konieczność wył PC przy zmianie parametrów bieżących !

To duży krok w tył !

Ogólnie uważam , że d...py nie urywa to sterowanie.

Ale najważniejsze , żeby nie drogo grzało i tu nie mam zastrzeżeń.

Tymczasem

Edytowane przez bobrow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam kilka pytań odnośnie T-CAP. Mam stary dom 130m2. Ocieplony w miarę dobrze. Na tą chwilę mam grzejniki żeliwne ale będą wymienione na grzejniki nisko temperaturowe . Teraz mam piec miałowy zasilanie wody na grzejniki mam ustawione na 45C. Z tego co widzę ta pompa może puścić na zasilaniu 55C wiec chyba na grzejnikach nisko temperaturowych powinna dać radę. Jedna firma z okolic poleca mi właśnie Panasonica T-CAP 9kW twierdzą że wystarczy w zupełności. Czy rzeczywiście przy mrozach -20-25 taka pompa wystarczy? Obliczyłem sobie zapotrzebowanie cieplne na ok 70W. Przy jakiej temperaturze na minusie włączają się grzałki ? I jak wygląda awaryjność tych pomp. Z góry dzięki za odpowiedź

 

A pamiętasz u Ciebie mrozy 25st ?

Moim zdaniem z tego co napisałeś (dom dobrze ocieplony) , to raczej pytanie się rodzi :

czy T-cap 9kW nie będzie za duży , a nie czy za mały.

Oczywiście za moment pojawi się stała część pieśni pt "Zrób Pan sobie OZC"-natomiast jeśli spoglądniemy na praktykę , to ja jeszcze nie słyszałem ,żeby ktos marzł od T-capa...

Praktyka "T-capowa" jest taka ,że zazwyczaj jest za duży do domu i pracuje na najniższej modulacji-czyli troszkę gorszy średni COP , no ale jak przyjdą owe DUŻE mrozy ,to w chałupie nadal będzie ciepło...

A najlepsze jest w tym to ,że ten WIELKI MRÓZ nie zawsze przychodzi, jak już przyjdzie to na parę godzin-nawet chałupa się nie zdąży wyziębić...

Ot , i tyle z mojej strony

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Jak będziesz miał jeszcze chwilkę to mógłbyś zerknąć na kalibrację czujników-trzeba tylko się upewnić , że jest taka sama temp w systemie.

Np kiedy PC dłuższy czas nie pracowała -a najlepiej jest włączyć obiegówkę w sterowaniu na 2-3 min.

Następnie przy wył PC wejść w menu w funkcję sprawdzenia systemu i zobaczyć temp wody na wejściu i wyjściu.

Jeśli są zgodne można przyjąć , odczyty COP są bardziej wiarygodne (choć już wszyscy wiemy , że zużycie energii liczy nieprawidłowo)-jeśli jest różnica np na „+” , to będą lepsze COPy....

Wskazania temp do pełnych wartości też jest słabe przy takich pomiarach...

Dobrze , że przynajmniej jest skok o 0,5K na kalibracji- trzeba się tylko pobawić...

A dlaczego o tym piszę ? A dla tego , że w monobloku u kuzynki średni COP na grzaniu wskazywał coś ok 1,66...

Po „kalibracji” czujnika powrotu zaczął pokazywać coś sensownego (był za wysoko o 2K!), a po chwilowym przekalibrowaniu czujnika zasilania pokazały się „fantastyczne” COPy...

Niby jest więcej funkcji niż w mod F, ale niektóre są kulawe (np algorytm pracy na sterowniku wewn) lub ich brak (precyzyjna kalibracja, dT na CWU, itp).

Ale najbardziej wkurza mnie i doprowadza do szału konieczność wył PC przy zmianie parametrów bieżących !

To duży krok w tył !

Ogólnie uważam , że d...py nie urywa to sterowanie.

Ale najważniejsze , żeby nie drogo grzało i tu nie mam zastrzeżeń.

Tymczasem

 

U mnie nic nie trzabylo kalibrowac .Pompa 10 godzin pauzy wlaczylem sama obiegówke po 15 min mielenia powrót i zasilanie taka sama temperatura.

U mnie w dalszym ciagu zuzycie pradu pokazuje polowe tego co faktycznie zużywa wiec copy jak w perpetum mobile ;)

Sterowanie jak i wszystko chyba w tym sterowniku to jedna wielka porażka. Jeszcze sie przekonasz.

Np.

Jest -2st pompa sie wylacza np.z termostatu lub z przegrzania 3min przed odszranianiem zamiast przeprowadzic odszranianie i dopiero sie wylaczyc to ona gasnie i zostaje zaszroniona potem startuje np.za godzine i nie ma sie jak odszronic bo woda w obiegu juz wystygla no i wtedy grzaleczki nawet jak sa wylaczone.

 

Albo

Kompletnie nie trzyma delty mam ustawiona delte na 12stopni i np.zasilanie 37st. Pompa startuje po 5min dochodzi do 65hz potem dochodzi do 38st na zasilaniu a delte juz ma 9st to zamiast sie modulowac to tak jakby miala przewidziane jakies okresy czasowe bo nigdy nie zejdzie odrazu na 20hz tylko tak co z 15min spada na 56hz,46hz,30hz itd tylko powrót w tym czasie juz zdazy dojsc na delte 4st. Dopiero jak zrobi delte 3st to sie zmoduluje na 20hz

Totalna porażka.

Wcisniecie jakiejs funkcji w czasie pracy pompy moze skutkowac roznymi problemami

Np. Podczas pracy wcisnelem tryb intensywnego grzania na 30min ale wylaczylem go po 2min bo nic sie nie zmienilo w pracy pompy poszlem na tv po jakims czasie dotykam grzejnika a te gorace lece do pompy a ta mimo nastawy 37 na zasilaniu ma juz 50st i dalej ostro 66hz i zero reakcji .

Musialem ja wylaczyc i wlaczyc od nowa to dopiero zajarzyła

 

I takich przykladów mozna mnożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pamiętasz u Ciebie mrozy 25st ?

Moim zdaniem z tego co napisałeś (dom dobrze ocieplony) , to raczej pytanie się rodzi :

No w sumie -25c nie pamiętam ale wiadomo że zawsze trzeba zakładać najgorsze. Temat pomp dla mnie jest nowy a wydatek spory więc wolę rozwiać swoje wątpliwości tym bardziej że dla wielu PC to "magia" co chwilę słyszę od znajomy że to nie będzie działać bo jakim cudem z zimnego powietrza na minusie można pobrać ciepło. Mam stary piec węglowy i mam już dosyć palenia na paliwa stałe więc zainteresowałem się tematem tym bardziej że założyłem panele PV i trochę przewymiarowałem produkcje z myślą o PC. Po założeniu chciał bym dołożyć PV żeby pokryć całkowicie zużycie prądu produkcją z paneli i mieć za "free". Mam pytanie jeszcze to te informację ze t-cap działa raz na stronie jest ze do -20 raz do -28 a co poniżej tych temperatur ? Czy poniżej -15 jak załączą się grzałki to też jest wstanie na zasilaniu dać +55C tylko więcej pobiera kW ? Widziałem że seria H ma więcej na zasilaniu czy jeszcze czymś się różni od T ? W sumie teraz w największe mrozy to z pieca węglowego na zasilanie nie ustawiałem więcej niż 50C więc te 55C to i tak jest z zapasem. Z tego co czytam to T-CAP do -15C ma stałe 9kW mocy a można gdzieś znaleźć informację jak moc spada poniżej -15C ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...