Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Czy czujnik o którym mowa to jest w monobloku ten, który znajduje się na takiej cienkiej miedzianej rurce która idzie do tego boxu żebrowanego? (To jest grzałka czy jakiś wymiennik?) Na tej rurce jest dolutowany kabelek widać to od razu jak się zdejmie pokrywę. To jest to? Jeśli nie to proszę o wskazówki. Pozdrawiam.

 

 

To nie jest ten. Najważniejszy czujnik jest zamontowany z boku, jak zdejmiesz boczny panel. Szukaj grzałki i przypływówki owiniętej śmiesznym filcem/szmatą!

Tam od boku zobaczysz czujnik przylgowy włożony do ucha przyspawanego do boku rury (czegoś o większej średnicy). Czujnik jest luźny (przez to słaby kontakt z miedzianą rurką i utrata temperatury przy 0st i poniżej). Ja zaizolowałem wszystkie trzy ale z obserwacji i info z Panasonica ten przy grzałce jest najważniejszy. Po tej operacji COP poniżej 3 nie występuje w obecnych temperaturach. Wykorzystałem taśmę kauczukową i wełnę alulamellę mat z Rockwool. Do temperatury -5 na zewnątrz wskazania się zgadzają. poniżej nie badałem bo nie było takich warunków w tym roku. Okazuje się, że nie ma różnić między tym co pokazuje sterownik pompy a dodatkowy czujnik zamontowany na zasilaniu budynku. Walczyłem z tym co Ty przez ponad 2 miesiące, ale udało się. Zajmij się tym w pierwszej kolejności a ustanawiania pozostałych parametrów pozostaw na później. Ludzie z Panasonica znają problem i wiedzą gdzie jest wada produkcyjna. Monoblock w ich wydaniu wymaga jeszcze dopracowania, ale jak to zrobią to śmiało mogę powiedzieć, że ten układ jest lepszym rozwiązaniem niż Splita.

 

Jeśli miałbyś jakieś pytanie to pisz PRIV, podam Ci numer telefonu i resztę dopowiem podczas rozmowy.

 

Powodzenia!:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Czujnik jest luźny....

 

To musiałeś zgubić sprężynkę , bo w te ucha są również włożone takie stalowe płaskie kawałki metali lekko zagięte , żeby czujnik dociskać do rury.

Poza tym są tam cztery czujniki , w tym trzy od wody , więc jak już sprawdzać i to robić dobrze to te wszystkie , i dodatkowo proponuję posmarować czujnik pastą termo-przewodzącą ( jak pod radiatory procesorów).

Do pracy pompy na pewno najważniejsze są dwa czujniki :temperatura wody wejściowej i wyjściowej , a nie jeden.

Edytowane przez MiG25
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa dzisiaj. Wstaję a w domu gorąco. PC nie wyłączyła się wg harmonogramu. Grzeje non stop. Harmonogram ustawiony przez smart clouda i nie ruszany od tygodni. Nie wiem gdzie leży przyczyna... Uprzedzając, mimo iż nie ma to żadnego wpływu, braku połączenia z cloudem nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,mówione było ,że nie jest wysyłane do pompy tylko do modułu. Więc albo moduł zawiódł , albo jednak cloud mu coś wysłał nie tak. No i masz swoją wygodę.

 

A właśnie jakby ktoś był zainteresowany to chętnie sprzedam swój moduł , bo leży na zbiorniku CWU i się kurzy...

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik 3-fazowy zlicza, jak sama nazwa wskazuje, pobór odbiornika 3-fazowego. Ty masz 2 odbiorniki 1F na różnych fazach. Stąd spotrzebujesz 2 liczniki 1F. A czy z wifi, to już zależy co potrzebujesz.

 

Może założyć licznik trójfazowy, tylko będzie mu zliczać oba urządzenia razem. pytanie czy chce mieć wiedzę ile pompa ile grzałka czy nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Licznik 3-fazowy zlicza, jak sama nazwa wskazuje, pobór odbiornika 3-fazowego. Ty masz 2 odbiorniki 1F na różnych fazach. Stąd spotrzebujesz 2 liczniki 1F. A czy z wifi, to już zależy co potrzebujesz.

 

Licznik 3-fazowy zawsze będzie liczył obciążenie każdej pojedynczej fazy, warunek, że do licznika ma pociągnięte zasilanie 3-fazowe ( L-1, L-2, L-3 i N ), a za licznikiem, to może mieć jedną, lub dwie obciażone i tak to będzie liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ chcę grzać tylko w godzinach 22-06 ( mam taryfę G12AS) przestoje na defrost to dla mnie strata czasu. Ponieważ mam tak zaprojektowaną podłogówkę ,że temperatura powrotu nie jest w stanie przekroczyć 25 stopni,a mam 12kW T-CAP byłem skazany na Deice Mode 2 . Defrost potrafił trwać nawet 20min.

Wpadłem na pomysł ,żeby oszukać czujniki temperatury , i podnieść trochę odczytywaną przez nie temperaturę tak ,aby Pompa nie wyłączała sprężarki tuż przed defrostem , oraz nie szlifowała nią na 82Hz ( bo aż żal było jej słuchać gdy byłem wtedy na zewnątrz).

Do trzech czujników wody dołożyłem równolegle rezystory 100k ,które podniosły odczytywaną z nich temperaturę o 4 stopnie .

Po miesiącu testowania mogę powiedzieć ,że sprawdza się to bardzo dobrze. Nie miałem żadnych błędów na sterowniku ,ani niepokojących objawów.

Oczywiście sama temperatura wody jest oszukana ,więc trzeba odpowiednio podnieść krzywą , Dodatkowo wchodzi w grę jakość pomiaru oddawanej energii ( nie mam pojęcia ,czy pompa robi to teraz dobrze , czy nie , czy pokazuje lepszy czy gorszy COP itd).

(EDIT: Po dwóch sezonach swierdzam ,że odczyty są takie same , delta jest taka sama , stąd pomiar energii wyprodukowaniej się nie zmienił)

Natomiast sam defrost trwa maksymalnie 6min. Może to i więcej niż standardowo , ale zważywszy na temperaturę wody w obiegu , może i tak nie najgorzej.( no i znacznie szybciej niż poprzednio).

Teraz gorsza sprawa , trzeba zapewnić ,aby podczas defrostu naprawdę ta ciepła woda się nie skończyła ,bo grozi to zamarznięciem wymiennika jak na tym filmie:

(EDIT:Filmów Karola z klimatyzacja Katowice i przerobionych klimatyzatorów na PC już nie ma , ale chodziło o to , że klient przerobił jego przeróbkę tak , że podczas defrostu nie było przepływu wody przez wymiennik- wyłączała się obiegówka , dlatego zamarzł i się rozsadził.)

 

Podczas defrostu można obserwować jaka temperatura gazu/czynnika wpływa do wymiennika (czujnik orurowania wewnętrznego w smartcloud), i przy temperaturach w okolicach zera zaobserwowałem najniższą -11 stopni. dlatego ten zimny gaz musi być ogrzany naszym zładem wody ,albo zamrozi nam tą wodę :)

EDIT (W HeishaMon , gdzie odczyty są szybsze - nawet co 1s , zaobserwowałem tą temperaturę -16stopni przez chwilę).

Ja nie mam bufora , ale mam 4,5km rurki w podłogówce ,czyli ponad 400l więc raczej wody nie powinno zabraknąć (nawet przy przepływie 53l/min jaki pompa pokazuje podczas defrostu).

Oczywiście pompa ma zabezpieczenie w postaci tego właśnie trzeciego słynnego czujnika-w smartcloud temperatura wyjsciowa2 ( jesli temperatura wody z jego odczytu-wyjście wody z wymiennika- spadnie poniżej 23 stopni to defrost się wyłączy i dalej będzie się odszraniał w Mode2 ,czyli piłował sprężarkę) ,ale temperaturę na nim też zawyżamy o 4 stopnie,czyli zadziała o 4 stopnie niżej.

Poniżej poglądowe zdjęcie jak bezinwazyjnie wpiąć rezystorki.

Jeśli kogoś zainspirowałem ,to ostrzeżenie ,że skutki tego mogą być różne , i że robi to na własne ryzyko ,i przede wszystkim , żeby wiedział co robi.

attachment.php?attachmentid=439930&d=1579972605CNTH1.jpg

Edytowane przez MiG25
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest ten. Najważniejszy czujnik jest zamontowany z boku, jak zdejmiesz boczny panel. Szukaj grzałki i przypływówki owiniętej śmiesznym filcem/szmatą!

Tam od boku zobaczysz czujnik przylgowy włożony do ucha przyspawanego do boku rury (czegoś o większej średnicy). Czujnik jest luźny (przez to słaby kontakt z miedzianą rurką i utrata temperatury przy 0st i poniżej). Ja zaizolowałem wszystkie trzy ale z obserwacji i info z Panasonica ten przy grzałce jest najważniejszy. Po tej operacji COP poniżej 3 nie występuje w obecnych temperaturach. Wykorzystałem taśmę kauczukową i wełnę alulamellę mat z Rockwool. Do temperatury -5 na zewnątrz wskazania się zgadzają. poniżej nie badałem bo nie było takich warunków w tym roku. Okazuje się, że nie ma różnić między tym co pokazuje sterownik pompy a dodatkowy czujnik zamontowany na zasilaniu budynku. Walczyłem z tym co Ty przez ponad 2 miesiące, ale udało się. Zajmij się tym w pierwszej kolejności a ustanawiania pozostałych parametrów pozostaw na później. Ludzie z Panasonica znają problem i wiedzą gdzie jest wada produkcyjna. Monoblock w ich wydaniu wymaga jeszcze dopracowania, ale jak to zrobią to śmiało mogę powiedzieć, że ten układ jest lepszym rozwiązaniem niż Splita.

 

Jeśli miałbyś jakieś pytanie to pisz PRIV, podam Ci numer telefonu i resztę dopowiem podczas rozmowy.

 

Powodzenia!:)

 

Witam z radością stwierdzam że wszystko co wyżej napisał Balbin sprawdziło się. Cop się poprawił i to sporo. Teraz mam u siebie 6 na minusie a cop 3,8. Co prawda na sterowniku, więc z podlicznika spodziewam się może koło trzech, ale w poprzednim stanie cop byłby koło 2 pewnie przy tej temperaturze zewnętrznej. Zaizolowalem wszystkie czujniki nie tylko te wodne i faktycznie żółci mogliby to poprawić bo tam oprócz tej szmaty na grzałce i kilku pianek na trytytki to nie ma nic na tych rurkach.

 

Specjalne podziękowania dla Balbina. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z radością stwierdzam że wszystko co wyżej napisał Balbin sprawdziło się. Cop się poprawił i to sporo. Teraz mam u siebie 6 na minusie a cop 3,8. Co prawda na sterowniku, więc z podlicznika spodziewam się może koło trzech, ale w poprzednim stanie cop byłby koło 2 pewnie przy tej temperaturze zewnętrznej. Zaizolowalem wszystkie czujniki nie tylko te wodne i faktycznie żółci mogliby to poprawić bo tam oprócz tej szmaty na grzałce i kilku pianek na trytytki to nie ma nic na tych rurkach.

 

Specjalne podziękowania dla Balbina. :)

 

Jakieś zdjecia tych czujników ?

Bo u mnie żeby zdjąć boczny panel trzeba odkręcać tez z tylu ?

To nie ten od pompki do grzałki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z radością stwierdzam że wszystko co wyżej napisał Balbin sprawdziło się. Cop się poprawił i to sporo. Teraz mam u siebie 6 na minusie a cop 3,8. Co prawda na sterowniku, więc z podlicznika spodziewam się może koło trzech, ale w poprzednim stanie cop byłby koło 2 pewnie przy tej temperaturze zewnętrznej. Zaizolowalem wszystkie czujniki nie tylko te wodne i faktycznie żółci mogliby to poprawić bo tam oprócz tej szmaty na grzałce i kilku pianek na trytytki to nie ma nic na tych rurkach.

 

Specjalne podziękowania dla Balbina. :)

 

 

Cieszę się, że mogłem pomóc!:)

Po sezonie grzewczym planuje rozebrać obudowę części hydraulicznej i psikać PURem tak jak tu:

Myślę, że 1-2 cm grubości pomoże zabezpieczyć wnętrze pompy. (co ciekawe na pytanie co z gwarancją DTH Panasonic-a potwierdził, że jej nie stracę!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z radością stwierdzam że wszystko co wyżej napisał Balbin sprawdziło się. Cop się poprawił i to sporo. Teraz mam u siebie 6 na minusie a cop 3,8. Co prawda na sterowniku, więc z podlicznika spodziewam się może koło trzech, ale w poprzednim stanie cop byłby koło 2 pewnie przy tej temperaturze zewnętrznej. Zaizolowalem wszystkie czujniki nie tylko te wodne i faktycznie żółci mogliby to poprawić bo tam oprócz tej szmaty na grzałce i kilku pianek na trytytki to nie ma nic na tych rurkach.

 

Specjalne podziękowania dla Balbina. :)

 

Jakieś zdjecia tych czujników ?

Bo u mnie żeby zdjąć boczny panel trzeba odkręcać tez z tylu ?

To nie ten od pompki do grzałki ?

 

Niestety zdjęć nie mam.

Ale masz rację aby dojść do tego czujnika przy grzałce najlepiej jest zdjąć tylny panel - w moim przypadku było to nie możliwe ze względu na zamontowane już przyłącza wody.

Zdjąłem kapę górną, przednią i odkręciłem klapy odwietrzników i zaworów. Odkręciłem boczny panel, delikatnie odginając go nakleiłem taśmy kauczukowe i całość owinąłem alulamella z wełny. Pozostałe czujniki podobnie. Do pozostałych czujników dojście jest dużo lepsze i nie wymaga większej rozbiórki. Jak będziesz miał problem ze zlokalizowaniem czujników to szukaj po kablach. Na płycie głównej jest gniazdo CN-TH1 i od niego odchodzą przewody do wnętrza jednostki. Po kablach zlokalizujesz czujniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś zdjecia tych czujników ?

Bo u mnie żeby zdjąć boczny panel trzeba odkręcać tez z tylu ?

To nie ten od pompki do grzałki ?

 

Nie musisz tylnego odkręcać bo ten boczny jest tak fajnie zrobiony ze wychodzi ładnie po odkręceniu elektryki, rury zostają ( mowa o monobloku). Zdjęcia sobie zrobiłem ale nie umiem tu wstawić bo z telefonu pisze. Zajęło mi to godzinę no max 1,5 a efekty super naprawdę. Jak chcesz zdjęcia to daj tel. to Ci wyślę. Ja izolowalem taśmą kauczuk jak Balbin radził i do tego wełna twarda z komina systemowego co mi została. Wszystko trytytami spięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz tylnego odkręcać bo ten boczny jest tak fajnie zrobiony ze wychodzi ładnie po odkręceniu elektryki, rury zostają ( mowa o monobloku). Zdjęcia sobie zrobiłem ale nie umiem tu wstawić bo z telefonu pisze. Zajęło mi to godzinę no max 1,5 a efekty super naprawdę. Jak chcesz zdjęcia to daj tel. to Ci wyślę. Ja izolowalem taśmą kauczuk jak Balbin radził i do tego wełna twarda z komina systemowego co mi została. Wszystko trytytami spięte.

 

Dzięki !

Split dużo wyższe wskazania cop ma.

Wiec niestety trzeba to ocieplić.

I będzie gitarka.

Tylko powinni w fabryce to zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...