Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Rozumiem ,że teraz dwie strefy grzejesz wg temperatur wody poszczególnych stref ?

 

Czy masz zawory mieszające dla tych dwóch stref niezależne i sterowane przez pompę ciepła ?

 

EDIT: Grzanie wg Temp. wody dla poszczególnych stref jest trochę ułomne ( w porównaniu do grzania wody w jednej strefie) , bo:

1. Bez prawidłowo działających zaworów mieszających nie da się ustalić różnych temperatur docelowych ( tych wynikających z krzywych grzewczych).

2. Mimo ,że temperatura wody w strefie zostanie osiągnięta to obiegówka tej strefy nie zostanie wyłączona , tylko zawór mieszający tej strefy ustawi się na minimum , a woda będzie ciągle w tej strefie i tak krążyć ( w sumie podobnie jak w jednej strefie , kiedy temperatura wody przekroczy temperaturę docelową ponad 2 stopnie i sprężarka się wylaczy to objegowka i tak bedzie działać ). Stąd znowu potrzebne są dwa zawory mieszające ,dobrze działające i sterowane przez pompę.

 

Stąd też zdecydowałem się na termostaty ( a właściwie ich elmulację) , jak temperatura w strefie zostanie osiągnięta , to objegówka tej strefy się zatrzymuje.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ,że teraz dwie strefy grzejesz wg temperatur wody poszczególnych stref ?

 

Czy masz zawory mieszające dla tych dwóch stref niezależne i sterowane przez pompę ciepła ?

 

EDIT: Grzanie wg Temp. wody dla poszczególnych stref jest trochę ułomne ( w porównaniu do grzania wody w jednej strefie) , bo:

1. Bez prawidłowo działających zaworów mieszających nie da się ustalić różnych temperatur docelowych ( tych wynikających z krzywych grzewczych).

2. Mimo ,że temperatura wody w strefie zostanie osiągnięta to obiegówka tej strefy nie zostanie wyłączona , tylko zawór mieszający tej strefy ustawi się na minimum , a woda będzie ciągle w tej strefie i tak krążyć ( w sumie podobnie jak w jednej strefie , kiedy temperatura wody przekroczy temperaturę docelową ponad 2 stopnie i sprężarka się wylaczy to objegowka i tak bedzie działać ). Stąd znowu potrzebne są dwa zawory mieszające ,dobrze działające i sterowane przez pompę.

 

Mam to teraz tak zrobione, że jest buforek 50L i z buforaleci zasilanie na dom. Strefa II tj. grzejniki oraz strefa I tj. podłogówka mają swoje niezalezne pompy sterowane przez PC. W strefie I jest zawór 3 drogowy ktory robi podmieszanie z powrotem podlogówki...czyli w zasadzie sterownik ma dwie krzywe grzewcze i krzywa dla grzejnikow jest tak ustawiona ze zawsze jest "cieplejsza" niż krzywa dla podlogowki a żeby na podlogówke nie szła za ciepła woda to mamy podmieszanie na zaworze 3 drogowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BikeBarian to jeszcze napisz czy masz dodatkową płytę rozszerzeń, siłownik do sterowania tym zaworem 3D na podłogówce (strefa 2 jak mniemam) oraz osobne czujniki temperatury na wejściu do każdej strefy?

 

Mam dodatkowa płytę rozszerzeń.

Jest siłownik afriso, PC sama nim obraca i ustala temp wody na podłodze. Podłoga to u mnie strefa 1 a grzejniki strefa 2

Mam osobne czujniki temp wody dla każdej strefy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@BikeBarian , Czyli teraz jak pompa jest włączona to obiegówki strefy 1 i strefy 2 cały czas chodzą ( chyba ,że grzany jest CWU) . Zaletą jest to , że możesz podczas włączonej PC podnosić i opuszczać krzywą.

Po zmianie na termostaty plusem będzie to ,że pompa nie będzie przegrzewać stref , nie będą chodzić obiegówki poszczególnych stref ,jak termostat je wyłączy .

Małym minusem będzie to ,że nie będziesz mógł podnosić i opuszczać krzywych podczas włączonej PC ( nawet jesli dana strefa została zatrzymana przez termostat).

Ale przez Heishamon da się to robić ( zmieniać krzywe podczas pracy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mig25,

tak, obiegówki chodzą chyba że zaczynam grzać CWU to się wyłączają.

 

Po zmianie na termostaty plusem będzie to ,że pompa nie będzie przegrzewać stref , nie będą chodzić obiegówki poszczególnych stref ,jak termostat je wyłączy .

 

A co będzie robić wtedy PC ??...jak np temp spadnie na czujniku ???...czy wtedy PC zacznie grzać i włączy obiegówki...czy może obiegówkami steruje tylko termostat ?? jeśli to drugie to jak PC będzie się zachowywać ??..na krotko sie załączy i nagrzeje wodę w krótkim obiegu tj między PC a buforem ??

 

Małym minusem będzie to ,że nie będziesz mógł podnosić i opuszczać krzywych podczas włączonej PC ( nawet jeśli dana strefa została zatrzymana przez termostat).

Nie robię tego ręcznie, mam to ustawione w harmonogramie...czy wtedy harmonogram będzie egzekwowany ??

 

Ale przez Heishamon da się to robić ( zmieniać krzywe podczas pracy).

Niestety ale nie zamierzam tego używać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co będzie robić wtedy PC ??...jak np temp spadnie na czujniku ???...czy wtedy PC zacznie grzać i włączy obiegówki...czy może obiegówkami steruje tylko termostat ?? jeśli to drugie to jak PC będzie się zachowywać ??..na krótko sie załączy i nagrzeje wodę w krótkim obiegu tj między PC a buforem ??

 

Może faktycznie źle się wyraziłem. Obiegówka stanie jak termostat wyłączy strefę . Natomiast jeśli strefa będzie załączona przez termostat , a sprężarka się wyłączy ,bo nie będzie w stanie się już niżej zmodulować bo krzywa jest nisko ustawiona , to obiegówka będzie dalej chodzić , dopóki albo jej termostat nie wyłączy , albo temperatura w obiegu spadnie na tyle ,żeby sprężarka znowu się nie załączy .

 

Nie robię tego ręcznie, mam to ustawione w harmonogramie...czy wtedy harmonogram będzie egzekwowany ??

 

Harmonogram będzie egzekwowany , możesz załączać niezależnie obie strefy , tyle ,że tam opcji podniesienia/obniżenia krzywych nie będziesz miał( To masz tylko przy grzaniu temp. wody) Tylko czy pompa jest włączona czy nie ( a w zasadzie strefa).

W opcji grzania termostatem ( zewnętrznym czy wewnętrznym i pochodną termostatu wewnętrznego termistorem ) krzywą można tylko zmieniać , podnosić i opuszczać się standardowo nie da bez wyłączenia pompy .

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MiG25,

 

ok już rozumiem co i jak. Podłącze termostat zewnętrzny pod strefę I tj. podłogówka. Tutaj w harmonogramie nie mam podnoszenia i obniżania temp a grzejniki zostawię na razie w spokoju. Co najwyżej podepnę dwa obwody podłogi pod strefę grzejnikowa bo chciałbym w łazience i pralni na poddaszu utrzymywać wysoko temp a przy okazji wspomogę strefę dodatkową akumulacją w wylewce to się nie będzie tak szybko wychładzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dodatkowa płytę rozszerzeń.

Jest siłownik afriso, PC sama nim obraca i ustala temp wody na podłodze. Podłoga to u mnie strefa 1 a grzejniki strefa 2

Mam osobne czujniki temp wody dla każdej strefy.

 

A co się dzieje jak jedna ze stref już nie odbiera ciepła? Gdy jest jeden obieg to pompa się wylaczy. A w takim przypadku jak Twój?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ referencyjny na dwie strefy to bufor a za nim po kolei : zawór mieszający trójdrożny , obiegówka i czujnik temperatury wody dla każdej ze stref .

Jest też modyfikacja tego układu , taką jak ma @BikeBarian , czyli na strefie z zimniejszym obiegiem jest zawór mieszający trójdrożny (podłogówka) ,a w strefie z cieplejszym brak zaworu mieszającego.

 

Więc wszystko zależy od trybu sterowania pompą , w trybie Temp.wody objegówka cały czas jest włączona. W referencyjnym układzie dwustrefowym jeśli pompa uzna ,że strefa ma odpowiednią temperaturę wody ( przy pomocy czujnika temperatury wody strefy) , to nie wyłącza obiegówki , tylko zaworem mieszającym zamyka dopływ od pompy , a woda krąży tylko w strefie do jej wychłodzenia , co znowu zarejestruje czujnik temperatury wody w strefie.

Również podczas samego grzania dwie strefy mogą mieć ustawione zupełnie inne temperatury docelowe ( wynikające z krzywych) , i tu zadanie dla zaworów mieszających , które pompa jest w stanie tak ustawić aby temperatura wody w strefach była taka jak zadana .

 

W układzie takim jak @BikeBarian strefa cieplejsza nie ma zaworu mieszającego ( czyli fizycznie układ jest taki jakby zawór mieszający był ustawiony cały czas na wodę z pompy czyli na cieplejszą ) , a w zimniejszej strefie pompa ustala zawór mieszający tak , żeby obniżyć temperaturę wody stosownie do docelowej tej strefy.

Więc jeśli sumarycznie strefy nie będą już w stanie odebrać ciepła to strefa zimniejsza będzie miała przestawiony zawór trójdrożny tak , że woda będzie krążyć tylko w niej ( zamknie dopływ z bufora) , a strefa cieplejsza będzie miała temperaturę wody taką jak w pompie , i jeśli ona przekroczy temperaturę zadaną o 2 stopnie , to sprężarka się wyłączy ( a obiegówki stref będą dalej działać).

 

W układzie termostatów zewnętrznych różnica będzie taka ,że jak termostat wyłączy strefę , to również obiegówka tej strefy się wyłączy.

W układzie termostatów wewnętrznych ( i lub termistorów) dodatkowo sterownik będzie wyłączał obiegówki , ale włączy je ,kiedy będzie uważał ( np ,jak temperatura ustawiona w pokoju przekroczy o 1 zadaną , to obiegówka strefy będzie wyłączona ,ale jak ponownie spadnie to włączy pompę obiegową , ale niekoniecznie jeszcze sprężarkę , bo termostat obniży znacznie temperaturę docelową).

 

@ziomas1 , wiec generalnie też się nic nie zmienia , jak odbiór (czyli bufor i dwie strefy) nie będą w stanie odbierać ciepła to sprężarka też się wyłączy ( choć niekoniecznie objegówki) . I tak też jest w przypadku jednego obiegu ( obiegówka też się wyłącza albo nie , w zależności od trybu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ziomas1 , wiec generalnie też się nic nie zmienia , jak odbiór (czyli bufor i dwie strefy) nie będą w stanie odbierać ciepła to sprężarka też się wyłączy ( choć niekoniecznie objegówki) . I tak też jest w przypadku jednego obiegu ( obiegówka też się wyłącza albo nie , w zależności od trybu).

 

Podziękował właśnie o takie łopatologiczne wytłumaczenie mi chodziło. W jednym domu mam jedną strefę w sumie nie w moim a rodziców teraz przygotowuje się do założenia drugiej pompy z 2 strefami podlogowka/kaloryfery. Dlatego pytam co by mnie ktoś w bambuko nie zrobil.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ referencyjny na dwie strefy to bufor a za nim po kolei : zawór mieszający trójdrożny , obiegówka i czujnik temperatury wody dla każdej ze stref .

Jest też modyfikacja tego układu , taką jak ma @BikeBarian , czyli na strefie z zimniejszym obiegiem jest zawór mieszający trójdrożny (podłogówka) ,a w strefie z cieplejszym brak zaworu mieszającego.

 

Więc wszystko zależy od trybu sterowania pompą , w trybie Temp.wody objegówka cały czas jest włączona. W referencyjnym układzie dwustrefowym jeśli pompa uzna ,że strefa ma odpowiednią temperaturę wody ( przy pomocy czujnika temperatury wody strefy) , to nie wyłącza obiegówki , tylko zaworem mieszającym zamyka dopływ od pompy , a woda krąży tylko w strefie do jej wychłodzenia , co znowu zarejestruje czujnik temperatury wody w strefie.

Również podczas samego grzania dwie strefy mogą mieć ustawione zupełnie inne temperatury docelowe ( wynikające z krzywych) , i tu zadanie dla zaworów mieszających , które pompa jest w stanie tak ustawić aby temperatura wody w strefach była taka jak zadana .

 

W układzie takim jak @BikeBarian strefa cieplejsza nie ma zaworu mieszającego ( czyli fizycznie układ jest taki jakby zawór mieszający był ustawiony cały czas na wodę z pompy czyli na cieplejszą ) , a w zimniejszej strefie pompa ustala zawór mieszający tak , żeby obniżyć temperaturę wody stosownie do docelowej tej strefy.

Więc jeśli sumarycznie strefy nie będą już w stanie odebrać ciepła to strefa zimniejsza będzie miała przestawiony zawór trójdrożny tak , że woda będzie krążyć tylko w niej ( zamknie dopływ z bufora) , a strefa cieplejsza będzie miała temperaturę wody taką jak w pompie , i jeśli ona przekroczy temperaturę zadaną o 2 stopnie , to sprężarka się wyłączy ( a obiegówki stref będą dalej działać).

 

W układzie termostatów zewnętrznych różnica będzie taka ,że jak termostat wyłączy strefę , to również obiegówka tej strefy się wyłączy.

W układzie termostatów wewnętrznych ( i lub termistorów) dodatkowo sterownik będzie wyłączał obiegówki , ale włączy je ,kiedy będzie uważał ( np ,jak temperatura ustawiona w pokoju przekroczy o 1 zadaną , to obiegówka strefy będzie wyłączona ,ale jak ponownie spadnie to włączy pompę obiegową , ale niekoniecznie jeszcze sprężarkę , bo termostat obniży znacznie temperaturę docelową).

 

@ziomas1 , wiec generalnie też się nic nie zmienia , jak odbiór (czyli bufor i dwie strefy) nie będą w stanie odbierać ciepła to sprężarka też się wyłączy ( choć niekoniecznie objegówki) . I tak też jest w przypadku jednego obiegu ( obiegówka też się wyłącza albo nie , w zależności od trybu).

 

Dokładnie i dobrze wytłumaczone.

U mnie się dwa dni temu warunki zmieniły...uruchomiłem rekuperacje i nawiewa mi 19st...i się nagle okazało, że wszystkie moje problemy z rożnymi temperaturami w kilu pokojach zniknęły...teraz mam na poddaszu w pokojach podobne temperatury i klima kanałowa na poddaszu w końcu równomiernie grzeje i to powietrze jest takie bardziej rześkie :), i jedynie na parterze myślę o termostacie żeby kontrolować podłogówkę...w zasadzie nie musiałbym bo i tak ciepło z dołu poprzez reku jest przekazywane na cały dom i z tego co zauważyłem temperatura w całym domu mocno się wyrównuje czego mi po prostu brakowało...poobserwuje jeszcze rozkład temperatur z rekuperacja, dodam swoje czujniki temp w pokojach do LanKontrolera i potem zdecyduje czy iść w termostat zewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem dużą część tematu dot. ustawień PC w Moim domu. Zainstalowana mam PC 7kW All in One, z buforem 50l do podlogowki. Chciałbym poradzić się co do ustawień samej krzywej i czy ja stosować? Pytam ponieważ w domu mam system KNX i mam możliwość podpięcia sterownika do PC i mogę regulować temp w każdym pokoju, teraz mam zainstalowane tylko siłowniki i ta temperatura jest zadawana przez nie. Chciałbym wiedzieć czy ustawienia są prawidłowe, czy lepiej coś zmienić, żeby jeszcze więcej z niej wyciągnąć.

 

Interesuje mnie przede wszystkim czy ilość zaliczeń sprężarki jest odpowiednia jak na taki staż( 3 miesiące) oraz wspomniana wcześniej krzywa. Przy temp. w okolicach zera stopni PC przejada ok 16-19 kWh, pytanie czy jest to dużo?

 

Oraz jeszcze jedno pytanie, przy jakiej temp powinna włączać się grzałka? teraz mam -15st C.

 

Poniżej przesyłam zdjęcia z monitora. Z góry dzięki za podpowiedz.

 

https://zapodaj.net/3ee93b84c9da7.jpg.html

 

https://zapodaj.net/f45c9162717db.jpg.html

 

https://zapodaj.net/34c2c35d205ba.jpg.html

 

https://zapodaj.net/626f0dc5eaded.jpg.html

 

https://zapodaj.net/0d36a68fcf773.jpg.html

 

https://zapodaj.net/305ca93170bb3.jpg.html

 

https://zapodaj.net/0803d5f10f5e8.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem dużą część tematu dot. ustawień PC w Moim domu. Zainstalowana mam PC 7kW All in One, z buforem 50l do podlogowki. Chciałbym poradzić się co do ustawień samej krzywej i czy ja stosować? Pytam ponieważ w domu mam system KNX i mam możliwość podpięcia sterownika do PC i mogę regulować temp w każdym pokoju, teraz mam zainstalowane tylko siłowniki i ta temperatura jest zadawana przez nie. Chciałbym wiedzieć czy ustawienia są prawidłowe, czy lepiej coś zmienić, żeby jeszcze więcej z niej wyciągnąć.

 

Interesuje mnie przede wszystkim czy ilość zaliczeń sprężarki jest odpowiednia jak na taki staż( 3 miesiące) oraz wspomniana wcześniej krzywa. Przy temp. w okolicach zera stopni PC przejada ok 16-19 kWh, pytanie czy jest to dużo?

 

Oraz jeszcze jedno pytanie, przy jakiej temp powinna włączać się grzałka? teraz mam -15st C.

 

Poniżej przesyłam zdjęcia z monitora. Z góry dzięki za podpowiedz.

 

https://zapodaj.net/3ee93b84c9da7.jpg.html

 

https://zapodaj.net/f45c9162717db.jpg.html

 

https://zapodaj.net/34c2c35d205ba.jpg.html

 

https://zapodaj.net/626f0dc5eaded.jpg.html

 

https://zapodaj.net/0d36a68fcf773.jpg.html

 

https://zapodaj.net/305ca93170bb3.jpg.html

 

https://zapodaj.net/0803d5f10f5e8.jpg.html

 

Najlepiej jest mieć dobrze ustawioną krzywą grzewczą , mieć dobrze poustawiane przepływy na rotametrach i grzać temperaturą wody.

Każde sterowanie podłogówkami w stylu otwieranie i zamykanie pętli to nie jest dobre rozwiązanie do pompy ciepła. Zamykasz i otwierasz w niekontrolowany dla niej sposób przepływy, a do defrostu musisz mieć zapewniony odpowiedni zład wody ,i bufor może być za mało.

 

A co do zużycia , to jeśli masz 300m2 pow uzytkowej dom , to mało , jeśli masz domek Smerfa 99m2 to dużo. Każdy dom jest inny, i zużycie będzie inne. Jeden nie ma rekuperacji i udaje ,że ma wentylację , a w rzeczywistości wszystko szczelnie zamknięte, kisi się i cieszy się ,jaki to jego dom oszczędny , drugi wietrzy co parę godzin , jeden ma wentylację mechaniczną , a jeszcze w innych rekuperacja To też wszystko wpływa. Na pewno zużywa tyle , żeby w domu było ciepło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jest mieć dobrze ustawioną krzywą grzewczą

Czytam i czytam i nie mam sugestii jak ustawić pompę do grzania u mnie - mam w sumie same kaloryfery. Wg. instalatora stała temperatura jest efektywniejsza (mam 41 st) niż krzywa.

Sterowanie temperaturą w pokojach mam na termostatach, w obiegu jest bufor panasa 50l + pompa obiegowa Wilo

Jak uważasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prosta ,czy krzywa to wszystko sprowadza się do ustawienia w pompie ciepła temperatury docelowej. Prostą robimy to bezpośrednio , z krzywej wynika ona w zależności od temperatury na zewnątrz. Więc nie ma tak ,że prosta jest efektywniejsza ,jeśli tą samą temperaturę docelową ustawi się za pomocą prostej , czy krzywej.

Wydaje mi się ,że instalator nie chciał kłopotów z ustawianiem Ci krzywej ( bo to w sumie zadanie dla użytkownika ) , i tak powiedział ,żebyś mu głowy ustawienim krzywej nie zawracał :)

Co do kaloryferów i termostatów to trudno mi się wypowiadać , ale wydaje mi się ,że to tak samo powinno być wyregulowane/zkryzowane i stały przepływ ,a nie termostaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy prosta ,czy krzywa to wszystko sprowadza się do ustawienia w pompie ciepła temperatury docelowej. Prostą robimy to bezpośrednio , z krzywej wynika ona w zależności od temperatury na zewnątrz. Więc nie ma tak ,że prosta jest efektywniejsza ,jeśli tą samą temperaturę docelową ustawi się za pomocą prostej , czy krzywej.

Wydaje mi się ,że instalator nie chciał kłopotów z ustawianiem Ci krzywej ( bo to w sumie zadanie dla użytkownika ) , i tak powiedział ,żebyś mu głowy ustawienim krzywej nie zawracał :)

Co do kaloryferów i termostatów to trudno mi się wypowiadać , ale wydaje mi się ,że to tak samo powinno być wyregulowane/zkryzowane i stały przepływ ,a nie termostaty.

 

Chyba nie do końca tak jest, jak piszesz, mogę zkryzować kaloryfery ale to nie jest metoda na regulację temperatury w pokojach (mało wygodne, mało precyzyjne etc)

Wydaje mi się, że krzywa jest bardzo dobra dla podłogówki, przy kaloryferach słabiej się sprawdza, skoro regulacja jest na termostatach, odcięcie jednego kaloryfera nie jest problemem - inne dalej działają. Podobnie sterowanie czujnikami temperatury nie ma sensu per pokój.

Miałem na początku krzywą i czasami ją ustawiam, w sumie nie ma to dużej różnicy w temperaturze w pokojach, ekono temperaturę wody ustawiam na 41-42 stopnie (ciut mało niby na kaloryfery ale daje radę - pompa dłużej działa).

Do szybkiego zagrzania domu najefektywniejszy jest kominek (wolnostojący niedaleko schodów na górę)

Ciekaw jestem opinii innych osób też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ grzałka jest na wyjściu ( za wymiennikiem ciepła) na sam defrost nijak to wpływa ( ochłodzona woda z pompy musi przejść przez całą instalację i dopiero dochodzi na wymiennik , co przy odpowiednim zładzie nie powinno mieć miejsca,defrost powinien się skończyć wcześniej) , jedynie co to woda trafiająca do instalacji jest cieplejsza , przez co pompa po defroście nie musi ochłodzonej instalacji nagrzewać....

 

Te grzałki włącza się w Ustawieniach funkcji ,i odpowiednio Grzałka pokojowa i Grzałka zbiornika.

Ale podczas defrostu mogą być wyłączone a i tak pompa je włączy jeśli temperatura powrotu będzie niższa niż 27 stopni.

Żeby ją wyłączyć trzeba to zrobić w menu serwisowym.

 

@MIG25 skoryguj jeśli źle zrozumiałem.

Jest możliwość wyłączenie grzałki tak aby nie była odpalana przy każdym defroście (w momencie kiedy temp.powrotu jest poniżej 27st.)

 

Jeśli tak, to proszę rozwiej pewne moje wątpliwości.

1. Czy jednocześnie nie będzie załączana przy spadku temp. zew. poniżej wskazanej w ustawieniach?

2. Czy aby nie wpłynie to negatywnie na żywotność sprężarki ?

3. Czy gwarant(Instalator) może mi to wytknął przy ewentualnym serwisie/usterce?

4. W którym miejscu w menu serwisowym/ewentualnie Service cloud ja wyłączyć??

 

Przyznam szczerze, że po moich ostatnich obserwacjach zużycia prądu przez pompę a włąściwie grzałkę podczas defrostu trochę się zniesmaczyłem(załącznik).

Pompa HP niby przystosowana do domów niskoenergetycznych a grzałka odpala przy tak wysokiej temp, powrotu??

Próbowałem nawet ustawić temp. zasilania na tyle wysoko aby powrót nie spadał poniżej 27 st. ale wtedy w domu robi się sauna przy obecnych temp. zew.

Zasiałeś ziarno nadziei...

grzałka_PC.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MIG25 skoryguj jeśli źle zrozumiałem.

Jest możliwość wyłączenie grzałki tak aby nie była odpalana przy każdym defroście (w momencie kiedy temp.powrotu jest poniżej 27st.)

 

Jeśli tak, to proszę rozwiej pewne moje wątpliwości.

1. Czy jednocześnie nie będzie załączana przy spadku temp. zew. poniżej wskazanej w ustawieniach?

2. Czy aby nie wpłynie to negatywnie na żywotność sprężarki ?

3. Czy gwarant(Instalator) może mi to wytknął przy ewentualnym serwisie/usterce?

4. W którym miejscu w menu serwisowym/ewentualnie Service cloud ja wyłączyć??

 

Przyznam szczerze, że po moich ostatnich obserwacjach zużycia prądu przez pompę a włąściwie grzałkę podczas defrostu trochę się zniesmaczyłem(załącznik).

Pompa HP niby przystosowana do domów niskoenergetycznych a grzałka odpala przy tak wysokiej temp, powrotu??

Próbowałem nawet ustawić temp. zasilania na tyle wysoko aby powrót nie spadał poniżej 27 st. ale wtedy w domu robi się sauna przy obecnych temp. zew.

Zasiałeś ziarno nadziei...

[ATTACH=CONFIG]451356[/ATTACH]

 

Nie mam jednostki jednowentylatorowej ,więc nie jestem w stanie tego przetestować ,ale:

Ad.1. Raczej tak , grzałka nie będzie używana w ogóle.

Ad.2. Nikt nie wie co wpływa na obniżenie "żywotości" sprężarki. Czy wysoka ,czy niska częstotliwość , czy w ogóle brak jej działania.... Najpewniej wszystko po trochu , I wg mnie nie należy patrzeć na to w jaki sposób działa sprężatka , tylko ,czy robi to "ekonomicznie" . Jednemu w dzień stoi a gna na wysokich obrotach w drugiej taryfie , drugiemu jednostajnie cały dzień...

Wyłączenie grzałki spowoduje tyle , że tą energię co odebrał z wody gaz do defrostu parownika sprężarka musi dodać po defroście ( a tak robiła to grzałka) , i dodatkowo jeszcze dodać energii na ogrzanie domu . Wiec na pewno będzie pracować dłużej/ wyższych częstotliwościach po defroście , a czy to wpłynie na jej "żywotność" ? Również pomiędzy defrostami ( jeśli jest mały zład wody i wpłyneło to widocznie na obniżenie temperatury zładu) może być krótszy czas ( skoro sprężarka będzie działać na wyższych częstotliwościach to szybciej się zaszroni).

Ad.3. Instalator/Gwarant może wszędzie szukać dziury , więc trudno powiedzieć na jakiego trafiłeś. Na pewno byłaby dyskusja , gdyby wymiennik zamarzł i go rozsadziło ( ale grzałka i tak by na to nie pomogła , bo ona jest za wymiennikiem , i nagrzewa wodę trafiającą do CO ).

Najważniejsze , żeby zapewnić przepływ jak największego zładu wody podczas defrostu ( np nie tylko z bufora ,wyłączając obiegówkę za buforem - to niedopuszczalne).

Ad.4 Przy wyłączonej pompie trzeba nacisnąć jednocześnie przyciski przez przynajmniej 10s : Przycisk menu+ strzałka w lewo + strzałka w dół.

 

Ciesz się ,że Tobie tylko grzałka się załącza... W jednostkach dwuwentylatorowych wtedy Deice Mode 1 staje , a robi się Deice Mode 2 ....

 

Ja "oszukuję" czujniki temperatury wody właśnie po to ,żeby pokazywały temperaturę o 4 stopnie wyżej i pompa robiła defrost w Mode 1....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...