Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Nie mam jednostki jednowentylatorowej ,więc nie jestem w stanie tego przetestować ,ale:

 

"...Wyłączenie grzałki spowoduje tyle , że tą energię co odebrał z wody gaz do defrostu parownika sprężarka musi dodać po defroście ( a tak robiła to grzałka) , i dodatkowo jeszcze dodać energii na ogrzanie domu . Wiec na pewno będzie pracować dłużej/ wyższych częstotliwościach po defroście , a czy to wpłynie na jej "żywotność" ? Również pomiędzy defrostami ( jeśli jest mały zład wody i wpłyneło to widocznie na obniżenie temperatury zładu) może być krótszy czas ( skoro sprężarka będzie działać na wyższych częstotliwościach to szybciej się zaszroni).

.

"...Najważniejsze , żeby zapewnić przepływ jak największego zładu wody podczas defrostu ( np nie tylko z bufora ,wyłączając obiegówkę za buforem - to niedopuszczalne)..."

.

 

Obecnie wszystkie obiegi są otwarte na maxa, temp. zasilania to 29st. , powrotu 26st. Przy defroście temp. powrotu spada do 25.75-25.50 st.

Wyłączę grzałkę i będę obserwował jak zmieni się temp. powrotu i praca sprężarki.

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Mam pytanko

w środę będę montował bufor 200l

chciałbym by pompa grzała bufor do temp z krzywej np38 st i wyłączyła się

w pokojach mam głowice i chciałbym ustawić je na 22st teraz mam na maxa otwarte i jadę na harmonogramie bo w domu dość ciepło

zostawię tylko 2 drabinki otwarte na max w łazienkach a reszta jak spadnie temp to puści wodę na grzejniki

czy można grzać bufor do temp zadanej np i pompa się wyłączy,nie chcę by heblowała wodę przez bufor tylko coą nak na zasadzie zbiornika cwu

w buforze mam 4 wyjscia na czujniki temp

czy trzeba termistory zainstalować czy po czujniku też da radę grzać

czekam na info i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Mam pytanko

w środę będę montował bufor 200l

chciałbym by pompa grzała bufor do temp z krzywej np38 st i wyłączyła się

w pokojach mam głowice i chciałbym ustawić je na 22st teraz mam na maxa otwarte i jadę na harmonogramie bo w domu dość ciepło

zostawię tylko 2 drabinki otwarte na max w łazienkach a reszta jak spadnie temp to puści wodę na grzejniki

czy można grzać bufor do temp zadanej np i pompa się wyłączy,nie chcę by heblowała wodę przez bufor tylko coą nak na zasadzie zbiornika cwu

w buforze mam 4 wyjscia na czujniki temp

czy trzeba termistory zainstalować czy po czujniku też da radę grzać

czekam na info i pozdrawiam

 

Masz na pewno dużo możliwości . Przede wszystkim , czy instalujesz go szeregowo , czy równolegle. Każdy ma swoje zalety , szeregowy na wyjściu z układu CO (na wejściu do pompy) ma tę zaletę , że nie trzeba drugiej obiegówki. Równolegle potrzebna jest druga obiegówka ( albo i obiegówki ) ,i może służyć jako sprzęgło ( rozdzielać kilka obiegów). Również do pompy ciepła równolegle możesz podłączyć tak jak to sobie Panasonic wymyślił ( Opcjonalna płyta , czujnik temperatury w buforze , i czujnik temperatury na odpływie za obiegówką) , bądź bez tych "dodatków" . W pierwszej metodzie da się tym "bardziej sterować " przez PC , drugi sposób ( może wcale nie gorszy) , to pompa traktuje taki układ bez wiedzy ,że jest bufor ,i grzeje normalnie do ustawionej temperatury docelowej .(w pierwszej temperatura docelowa zawsze jest przynajmniej większa o 2 stopnie i dodatkowo można ustawić deltę na bufor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałką 3 kw. Załączyć Ci się przy defróście max na 5 min. To ile tych kWh pochłonie że tak psioczysz na nią? Niech tych defektów będzi 12 dziennie to roczny koszt ni przekroczy 150 zł. To opłaca się kombinować?

 

U mnie na dzień dzisiejszy praca grzałki to prawie 10% ogólnej pracy pompy. Może to wynika z tego, że wciąż wygrzewam dom? i pompa chodzi na prostej praktycznie non stop jeśli sam jej nie wyłączę.

grzałka_PC.JPG

 

Z poniższego załącznika widać, że podwyższone zużycia trwa 15 min.

grzałka_PC_1.JPG

 

Może nie potrzebnie kombinuje, ale chce sprawdzić jak będzie się zachowywać pompa/sprężarka bez grzałki przy defroście.

Jeśli są osoby, które wyłączają pompę na kilka godzin taryfy dziennej, zmuszając sprężarkę do startu w temp. powrotu na pewno grubo poniżej 27 stopni to czemu miało by ją zbytnio obciążać start w temp. do takowej zbliżonej.

 

Czy są osoby, które mają Panasa High Performance i próbowały takiego zabiegu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MIG25

Myślę o równoległym połączeniu tzn(jesli dobrze myślę),na tej samej wysokości podłączyć zasilanie z pompy i zasilanie ogrzewania,są 4 wejscia i 4 wyjscia w buforze pod kątem 100 stopni ,nie naprzeciw siebie

na zasilaniu domu zaraz za buforem przełożę jedną pompkę bo mam 2,jedna grzejniki druga podłogówka

czy zasilanie podłogi podpiąć trochę niżej niż zasilanie grzejników?

czy po rozszerzeniu o płytę( opcjonalną)pompa będzie grzała bufor do zadanej i wyłączy się(obiegówka w pompie też),czy będzie mieliła wodę

czy można mierzyć tem[ przez czujnik czy muszą być termistory

jeszcze jedno

jak masz ustawioną grzałkę w pompie,bo ja załączanie grzałki od -13 st ale w funkcji wymuś pracę grzałki miałem automatycznie a w instrukcji jest domyślnie ręczne

będę podłączał smart cloud bo nie wiem czy mi czasem nie załączała się grzałka bo coś te COPy niskie

jak ty masz ustawione u siebie

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na dzień dzisiejszy praca grzałki to prawie 10% ogólnej pracy pompy. Może to wynika z tego, że wciąż wygrzewam dom? i pompa chodzi na prostej praktycznie non stop jeśli sam jej nie wyłączę.

[ATTACH=CONFIG]451361[/ATTACH]

 

Z poniższego załącznika widać, że podwyższone zużycia trwa 15 min.

[ATTACH=CONFIG]451362[/ATTACH]

 

Może nie potrzebnie kombinuje, ale chce sprawdzić jak będzie się zachowywać pompa/sprężarka bez grzałki przy defroście.

Jeśli są osoby, które wyłączają pompę na kilka godzin taryfy dziennej, zmuszając sprężarkę do startu w temp. powrotu na pewno grubo poniżej 27 stopni to czemu miało by ją zbytnio obciążać start w temp. do takowej zbliżonej.

 

Czy są osoby, które mają Panasa High Performance i próbowały takiego zabiegu ??

 

Ja mam caly czas wylaczoną grzałkę ,grzeje tylko w taniej ,zasil ok.31 pow 26 po przerwach startuje z wodą 22st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kaloryferów i termostatów to trudno mi się wypowiadać , ale wydaje mi się ,że to tak samo powinno być wyregulowane/zkryzowane i stały przepływ ,a nie termostaty.

A ja zastanawiałem się nad tym czy nie lepiej byłoby po prostu usunięcie zaworów termostatycznych z kaloryferów ? I tak są cały czas otwarte na max, sterowanie temperaturą odbywa się poprzez KG na pompie a sam fakt, że są zamontowane zawory powoduje spadek przepływów wody przez instalację.

Czy warto rozważyć usunięcie zaworów ?

 

Ciesz się ,że Tobie tylko grzałka się załącza... W jednostkach dwuwentylatorowych wtedy Deice Mode 1 staje , a robi się Deice Mode 2 ....

Ja "oszukuję" czujniki temperatury wody właśnie po to ,żeby pokazywały temperaturę o 4 stopnie wyżej i pompa robiła defrost w Mode 1....

 

O co chodzi z tymi Mode 1 i Mode 2 ? Też mam 2 wentylatory ale jakoś wcześniej nie spotkałem się z tymi pojęciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zastanawiałem się nad tym czy nie lepiej byłoby po prostu usunięcie zaworów termostatycznych z kaloryferów ? I tak są cały czas otwarte na max, sterowanie temperaturą odbywa się poprzez KG na pompie a sam fakt, że są zamontowane zawory powoduje spadek przepływów wody przez instalację.

Czy warto rozważyć usunięcie zaworów ?

 

Nie qmam co ma krzywa grzania do temperatury w pokojach/na grzejnikach ?

U mnie termostaty jak najbardziej działają - w sypialni jest chłodniej niż w gościnnym, jak inaczej chcesz kontrolować temperaturę per pokój/piętro ?

 

PS

dodam: mam na górze 3 pokoje+przechodnia łazienka za którą jest pralnia a w niej grzeję minimalnie (bo po co)

Czyli jest 5 kaloryferów podłączonych do rozdzielacza na piętro, jak jeden się odetnie termostatem, to jest obieg w pozostałych - jak inaczej to sterować ?

Edytowane przez pawelszo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie qmam co ma krzywa grzania do temperatury w pokojach/na grzejnikach ?

U mnie termostaty jak najbardziej działają - w sypialni jest chłodniej niż w gościnnym, jak inaczej chcesz kontrolować temperaturę per pokój/piętro ?

 

 

No prawidłowo, jak chcesz mieć jedną strefę zimniejszą od innej to musisz przymknąć głowice. Krzywa dba o to żeby odpowiednio podbić temp na zasilaniu grzejników jak np temp spadnie do -10st...wtedy żeby utrzymać zadaną temp w pokoju musimy dostarczyć więcej energii bo więcej jej tracimy i o to dba krzywa...

całe to sterowanie mocno xię komplikuje gdy masz rekuperacje...ciężej jest utrzymać zadane temp w pokojach bo jest ciągła wymiana powietrza i nawiewane jest zimniejsze a ta ciągła wymiana dąży do tego żeby wyrównać temperaturę w całym domu. Dla mnie sytuacja idealna ale inni mogą miećc z tym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do MIG25

Myślę o równoległym połączeniu tzn(jesli dobrze myślę),na tej samej wysokości podłączyć zasilanie z pompy i zasilanie ogrzewania,są 4 wejscia i 4 wyjscia w buforze pod kątem 100 stopni ,nie naprzeciw siebie

na zasilaniu domu zaraz za buforem przełożę jedną pompkę bo mam 2,jedna grzejniki druga podłogówka

grzejniki i podłogówka będą musiały mieć swoje osobne obiegówki

czy zasilanie podłogi podpiąć trochę niżej niż zasilanie grzejników?

Tak by wynikało z rozkładu temperatur w buforze

czy po rozszerzeniu o płytę( opcjonalną)pompa będzie grzała bufor do zadanej i wyłączy się(obiegówka w pompie też),czy będzie mieliła wodę

Pewnie to będzie zależało od trybu grzania , ale można się spodziewać ,że jak tylko spadnie temperatura w buforze , to pompa włączy się ,żeby go zagrzać ,a skoro będzie czujnik w buforze , do obiegówka w pompie nie będzie musiała chodzić.

czy można mierzyć tem[ przez czujnik czy muszą być termistory

Termostor to czujnik ,wiec za bardzo nie rozumiem pytania . Przy opcjonalniej płycie i buforze będą podtrzebne co najmniej dwa termistory (jeden w buforze , drugi na wyjsciu z bufora). A jeśli będziesz chciał tworzyć dwie strefy , to jeszcze dodatkowo trzeci termistor ( na wyjsciu z bufora na każdej ze stref).

I to nie takie zwykłe termistory(np. 10kOhm ) , tylko termistory NTC 6,5kOhm , do kupienia tylko u Panasonica za niemałe pieniądze...

 

jak masz ustawioną grzałkę w pompie,bo ja załączanie grzałki od -13 st ale w funkcji wymuś pracę grzałki miałem automatycznie a w instrukcji jest domyślnie ręczne

Ta funkcja o, której piszesz , to jest automatyczne włączenie pompy ciepła tylko na grzałkach w przypadku jakiegoś błędu ,który uniemożliwia pracę na sprężarce.( czyli pojawia się błąd , sprężarka się wyłącza ,i cała jednostka zewnętrzna , a w jednostce wewnętrznej zostaje włączona obiegówka i grzałka). Więc albo pompa sama to zrobi, albo będziesz to mógł zrobić ręcznie.

 

Natomiast ustawienie temperatury , to wspomaganie pompy grzałkami ( najprawdopodobniej wtedy , kiedy będzie działała na full a i tak nie będzie w stanie podnieść temperatury) , ja mam to ustawione na 5 , grzałki w stanie gotowości ( ikonki na wyświetlaczu) ,ale i tak nigdy grzałki CO nie były używane . Grzałka na CWU ma u mnie 9h , ale to wszystko na sterylizację.

 

będę podłączał smart cloud bo nie wiem czy mi czasem nie załączała się grzałka bo coś te COPy niskie

jak ty masz ustawione u siebie

pozdrawiam

Jak nie masz ikonek na wyświetlaczu to przy dwuwentylatorowej raczej nie ma szans ,żeby się grzałka włączyła. ( przy jednowentylatorowej mimo ,że nie ma ikonki , to podczas defrostu moze sie grzałka załączać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O co chodzi z tymi Mode 1 i Mode 2 ? Też mam 2 wentylatory ale jakoś wcześniej nie spotkałem się z tymi pojęciami.

 

W jednostkach dwuwentylatorowych są dwa trybu odladzania , Mode 1 to odszraniane poprzez zład wody (obiegówka załącza się na max , pompa "odwraca się" i zaczyna grzać na zewnętrz , chłodzić w środku).

Mode 2 , będzie ,jak pompa wykryje temperaturę wody w objegu ( czujnik na wejsciu pompy) , poniżej 27 stopni. Wtedy w dwuwentylatorowej jednostce sprężarka i wentylatory się zatrzymją , obiegówka w jedn. wewnętrznej również , a sprężarka zacznie nagrzewać jednoskę zewnętrzną "parami gazów". Trwa to cholernie długo ( min 15min, w porównianiu do Mode 1 ok 5min).

Również podczas Mode 1 wszystko może się zatrzymać i przejść Mode 2 , jeśli temperatura wody za wymiennikiem spadnie poniżej 23 stopnie .Wtedy jednostka zewnętrzna dokończy się rozmrażać w Mode 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

jestem nowy na forum i interesuje mnie, czy ktoś z forumowiczów posiada we wschodniej okolicy Warszawy T-CAPa? Zastanawiam się nad tą pompą, ale martwię się o hałas przy granicy działki - pompa byłaby w odległości ok. 3,5m od granicy.

 

Pc posiada atesty i jak komuś się nie podoba to niech nie słucha, 2 sprawa pc jest głośna w silne mrozy a wtedy okna są zamknięte wiec nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie qmam co ma krzywa grzania do temperatury w pokojach/na grzejnikach ?

U mnie termostaty jak najbardziej działają - w sypialni jest chłodniej niż w gościnnym, jak inaczej chcesz kontrolować temperaturę per pokój/piętro ?

Krzywa grzewcza wpływa na temperaturę zasilania tych grzejników więc to oczywiste, że ma wpływ. Po prostu w 2 pomieszczeniach grzejniki są prawdopodobnie zbyt małe i trochę nie dogrzewają (pozostałość po kotle na ekogroszek i znacznie wyższych temperaturach zasilania).

Mam oczywiście świadomość, że mogę wymienić grzejniki (np. na 3-płytowe) lub dodać kolejne ale próbuję znaleźć też inne rozwiązania. Zawory termostatyczne w tych pomieszczeniach zawsze są na max otwarte więc nie są w ogóle używane do regulacji a podejrzewam, że zmniejszają przepływ.

 

 

W jednostkach dwuwentylatorowych są dwa trybu odladzania , Mode 1 to odszraniane poprzez zład wody (obiegówka załącza się na max , pompa "odwraca się" i zaczyna grzać na zewnętrz , chłodzić w środku).

Mode 2 , będzie ,jak pompa wykryje temperaturę wody w objegu ( czujnik na wejsciu pompy) , poniżej 27 stopni. Wtedy w dwuwentylatorowej jednostce sprężarka i wentylatory się zatrzymją , obiegówka w jedn. wewnętrznej również , a sprężarka zacznie nagrzewać jednoskę zewnętrzną "parami gazów". Trwa to cholernie długo ( min 15min, w porównianiu do Mode 1 ok 5min).

Również podczas Mode 1 wszystko może się zatrzymać i przejść Mode 2 , jeśli temperatura wody za wymiennikiem spadnie poniżej 23 stopnie .Wtedy jednostka zewnętrzna dokończy się rozmrażać w Mode 2.

 

Dzięki za ciekawe info na temat mojej pompy ! :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzywa grzewcza wpływa na temperaturę zasilania tych grzejników więc to oczywiste, że ma wpływ. Po prostu w 2 pomieszczeniach grzejniki są prawdopodobnie zbyt małe i trochę nie dogrzewają (pozostałość po kotle na ekogroszek i znacznie wyższych temperaturach zasilania).

Mam oczywiście świadomość, że mogę wymienić grzejniki (np. na 3-płytowe) lub dodać kolejne ale próbuję znaleźć też inne rozwiązania. Zawory termostatyczne w tych pomieszczeniach zawsze są na max otwarte więc nie są w ogóle używane do regulacji a podejrzewam, że zmniejszają przepływ.

Dzięki za ciekawe info na temat mojej pompy ! :-)

 

Rozwiązałem ten problem w iny sposób...krzywą na podłogówkę mam ustawioną na +10/25 i -20/35 a na grzejniki które mam tylko na poddaszu i jeden w garażu daje parametr +15/30 i -20/40 i do tego założyłem klimę kanałową na całe poddasze. Klima teraz jest głównym medium grzewczym i w cieplejsze dni po prostu się nie załącza bo grzejniki dają radę. Do tego chce dać termostat , który w jak tylko załączy się klima i zacznie grzać odłączy strefę grzejnikową od PC. Dzięki temu PC grzeje wodę w podłogówce na niskim parametrze a klima baaardzo szybko nagrzewa poddasze co w połączeniu z rekuperacją robi rewelacyjną robotę. Muszę jeszcze ogarnąć jak wysterować reku w zależności od załączenia klimy tzn chciałbym żeby zwiększył obroty jak się klima załączy...jest opcja sterowania 0-10V lub inne api srapi ale nie znam się na tym za dobrze a nie mam czasu żeby zgłębić temat...jest ktoś na forum chętny do pomocy ??, ew. mógłbym powiązać reku z termostatem na poddaszu który jak tylko da sygnał do PC że jest ciepło (tożsame z załączoną klimą) mógłby też wysterować reku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam małe pytanie. Od 2 tygodni posiadam Panasonic SDC 5 kW seria J + zasobnik CWU 200L powierzchnia wężownicy 2 m2. OZC z ciepło właściwe 4,3 kW dla -16 st C. Dom 150 m2 powierzchni grzanej budowa 2018 r. Posadzka styropian grafit 20 cm, ściany styropian grafit 25 cm, poddasze wełna 40 cm. Jest rekuperacja Vaillanta VAR 360/4. W lipcu zamontowana fotowoltaika 9 kWP z uwagi na to skłoniliśmy się co do instalacji PC PW. Kierując się OZC doliczyliśmy kW potrzebne na CWU i założyliśmy 5,5 kW dla -16 st. Praca monoenergetyczna równoległa punkt biwalencji -5 st C. Generalnie przez te 2 tygodnie tempteraury od -1 do +4 w domu jest cieplo. Praca ciągła - ustawiona krzywa grzewcza -16/35 st +15/27 st. Zakładaliśmy 22 st i tyle jest we wszystikich pomieszczeniach. Moje wątpliowości budzi ciągła praca PC. Pompa pracuje praktycznie ciągle z modulacją 30-60 Hz i przez 15 dni pracy nastukała 340 h. WIem że przy instalacji firma opierała się na tabelach doboru pomp ciepła Panasonic. Czy Panów zdaniem nie jest to pompa zbyt słaba?. Czy praca ciągła w obecnych warunknach ( niestety nie wiem jak będzie w okresie przejściowym ) nie skróci drastycznie żywotnośći PC? Zużycie dobowe pomiędzy 17-22 kW CO+CWU. Będę wdzieczny za opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam małe pytanie. Od 2 tygodni posiadam Panasonic SDC 5 kW seria J + zasobnik CWU 200L powierzchnia wężownicy 2 m2. OZC z ciepło właściwe 4,3 kW dla -16 st C. Dom 150 m2 powierzchni grzanej budowa 2018 r. Posadzka styropian grafit 20 cm, ściany styropian grafit 25 cm, poddasze wełna 40 cm. Jest rekuperacja Vaillanta VAR 360/4. W lipcu zamontowana fotowoltaika 9 kWP z uwagi na to skłoniliśmy się co do instalacji PC PW. Kierując się OZC doliczyliśmy kW potrzebne na CWU i założyliśmy 5,5 kW dla -16 st. Praca monoenergetyczna równoległa punkt biwalencji -5 st C. Generalnie przez te 2 tygodnie tempteraury od -1 do +4 w domu jest cieplo. Praca ciągła - ustawiona krzywa grzewcza -16/35 st +15/27 st. Zakładaliśmy 22 st i tyle jest we wszystikich pomieszczeniach. Moje wątpliowości budzi ciągła praca PC. Pompa pracuje praktycznie ciągle z modulacją 30-60 Hz i przez 15 dni pracy nastukała 340 h. WIem że przy instalacji firma opierała się na tabelach doboru pomp ciepła Panasonic. Czy Panów zdaniem nie jest to pompa zbyt słaba?. Czy praca ciągła w obecnych warunknach ( niestety nie wiem jak będzie w okresie przejściowym ) nie skróci drastycznie żywotnośći PC? Zużycie dobowe pomiędzy 17-22 kW CO+CWU. Będę wdzieczny za opinie.

 

Sa dwa wyznania jedne ze pompa moze chodzic na okrętkę i tu wyznawcy twierdza ze jak im siadzie po 10latach to sobie kupia nowa bo wtedy bedzie kosztowac 5tys.

Druga opinia wiaze sie z np.wyswietlanym ostrzerzeniem w programie doborowym panasonica ze praca przekroczy 2200godzin na rok oraz artykulami gdzie wypowiada sie np.kierownik firmy alpha inotec (duzy producent pomp)który mówi o tym ze wiekszosc producentów przyjmuje od 1700-2600 godzin pracy na rok oraz wykresy które pomazuja ze pompa ma najlepsza sprawnosc na obrotach od 30hz do 70hz a nie kiedy bidaczy na najmniejszych modulacjach.

 

Jaką droga pójdziesz Ty to Twój wybór.

Jak chcesz skrócic czas pracy to podnies krzywą szybciej nagrzeje sie dom szybciej wylaczy sie pompa .

Mozliwe ze jeszcze dom nie wygrzany pierwszy rok grzania jest najgorszy potem juz tylko z górki.

W której strefie mieszkasz ze do minus 16 byla dobierana,jak 1 lub2 to powinno być ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa dwa wyznania jedne ze pompa moze chodzic na okrętkę i tu wyznawcy twierdza ze jak im siadzie po 10latach to sobie kupia nowa bo wtedy bedzie kosztowac 5tys.

Druga opinia wiaze sie z np.wyswietlanym ostrzerzeniem w programie doborowym panasonica ze praca przekroczy 2200godzin na rok oraz artykulami gdzie wypowiada sie np.kierownik firmy alpha inotec (duzy producent pomp)który mówi o tym ze wiekszosc producentów przyjmuje od 1700-2600 godzin pracy na rok oraz wykresy które pomazuja ze pompa ma najlepsza sprawnosc na obrotach od 30hz do 70hz a nie kiedy bidaczy na najmniejszych modulacjach.

 

Jaką droga pójdziesz Ty to Twój wybór.

Jak chcesz skrócic czas pracy to podnies krzywą szybciej nagrzeje sie dom szybciej wylaczy sie pompa .

Mozliwe ze jeszcze dom nie wygrzany pierwszy rok grzania jest najgorszy potem juz tylko z górki.

W której strefie mieszkasz ze do minus 16 byla dobierana,jak 1 lub2 to powinno być ok

 

 

 

Mieszkam w 1 strefie. Podniose troche KG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...