ainsztain 24.01.2021 09:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Dokładnie. Około -8 -10 C pompa osiąga punkt biwalentny i tyle. Nie ma co podnosić temperatury bo przy tych 61 Hz nic więcej nie wyciśnie, a w czasie grzania CWU daje radę. Poprzedniej zimy w ogóle nie było sprawy.Nie jest to wielki i częsty problem (miałem przy okazji szansę w końcu użyć kominka), ale może ktoś zna rozwiązanie.Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 24.01.2021 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Dokładnie. Około -8 -10 C pompa osiąga punkt biwalentny i tyle. Nie ma co podnosić temperatury bo przy tych 61 Hz nic więcej nie wyciśnie, a w czasie grzania CWU daje radę. Poprzedniej zimy w ogóle nie było sprawy. Nie jest to wielki i częsty problem (miałem przy okazji szansę w końcu użyć kominka), ale może ktoś zna rozwiązanie. Z góry dziękuję. Kupić pompę o takiej mocy żeby nie trzeba było dogrzewac domu kominkiem lub świeczka, grzałka tudzież inna farelka ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ainsztain 24.01.2021 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Ponad 10 000 zl dopłaty do T-CAP-a nigdy nie zużyję, nawet gdybym miał się dogrzewać farelką. Zawsze uważałem, że jak nie znam odpowiedzi to siedzę cicho a nie pier... bez sensu. Dzięki Arturo. Szacun za Twoją wielką wiedzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziomas1 24.01.2021 10:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Jak chciałeś sterować grzałką to trzeba było se kupić kociołek elektryczny a nie pompę ciepła Nie wiem co Wy macie z tą grzałką, nie załącza się to znaczy, że nie musi się załączać i że pompa nie wymaga wspomagania. Takie kombinacje żeby samemu wymuszać grzanie grzałką są głupie poprostu. Mam wrażenie, że koniecznie chcesz nabijać liczbę postów. Jakbyś czytał dokładnie wcześniejsze posty uważnie to wiedzialbys że użytkownicy poszukiwali na ten temat odpowiedzi. Twoja szkoła dobierania pompy jest trochę inna niż rekomendowana obecnie przez producentów i instalatorow i uwierz mi że włączenie się grzalki na kilkadziesiat godzin w roku nikogo nie zrujnuje. Nie każdy też ma taki dom akumulator jak Ty. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 24.01.2021 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Dokładnie. Około -8 -10 C pompa osiąga punkt biwalentny i tyle. Nie ma co podnosić temperatury bo przy tych 61 Hz nic więcej nie wyciśnie, a w czasie grzania CWU daje radę. Poprzedniej zimy w ogóle nie było sprawy. Nie jest to wielki i częsty problem (miałem przy okazji szansę w końcu użyć kominka), ale może ktoś zna rozwiązanie. Z góry dziękuję. No a grzalki co nie zalaczyly sie ? Powinno pomóc Ci grzalkami dogrzać tylko jak miales za nisko ustawiona krzywa to sie nie zalaczyly bo w seri H musi byc chyba 8st roznicy miedzy zadana a ta co pompa osiaga zeby sie zalaczyly . Z tym baniakiem cwu to jest tak ze normalnie jak masz mala roznice mieszy temp.w baniaku a ta co ustawiles to tez Ci bedzie grzala np.na 35hz ale jak spuscisz duzo wody i ta roznica bedzie duza to poleci na np.75hz . Podobnie moze byc z grzaniem na c.o jak pompa wie ze ma podbic o 4st to nie wkreca sie za wysoko ale moze jakby poczuła ze ma podbic o 20st to moze by poszla na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 24.01.2021 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 (edytowane) Dokładnie. Około -8 -10 C pompa osiąga punkt biwalentny i tyle. Nie ma co podnosić temperatury bo przy tych 61 Hz nic więcej nie wyciśnie, a w czasie grzania CWU daje radę. Poprzedniej zimy w ogóle nie było sprawy. Nie jest to wielki i częsty problem (miałem przy okazji szansę w końcu użyć kominka), ale może ktoś zna rozwiązanie. Z góry dziękuję. PC miałeś dobieraną na podstawie wyliczeń czy 'na oko'? Z tego co widzę to grzałka ma ledwie 3kW w tej PC a zakres roboczy -20. Może za mało na zapotrzebowanie domu? Ja mam wg OZC przy -18 3,2kW a grzałki w PC 6kW..na wszelki wypadek. Edytowane 24 Stycznia 2021 przez Pytajnick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 24.01.2021 11:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Mam wrażenie, że koniecznie chcesz nabijać liczbę postów. Jakbyś czytał dokładnie wcześniejsze posty uważnie to wiedzialbys że użytkownicy poszukiwali na ten temat odpowiedzi. Twoja szkoła dobierania pompy jest trochę inna niż rekomendowana obecnie przez producentów i instalatorow i uwierz mi że włączenie się grzalki na kilkadziesiat godzin w roku nikogo nie zrujnuje. Nie każdy też ma taki dom akumulator jak Ty. Pozdrawiam Nie ma żadnej "szkoły dobierania pompy ",moc grzewczą każdego urządzenia dobiera się do obciążenia cieplnego domu, tylko tyle. Pompa ciepła to jest takie samo urządzenie jak np. kocioł gazowy. Nikt przy zdrowych zmysłach nie kupi kotła z mocą do -10st.C a poniżej tej temperatury włączy se farelke czy przejdzie na kocioł elektryczny. Czasami zdrowych zmysłów brakuje ludziom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 24.01.2021 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Podobnie moze byc z grzaniem na c.o jak pompa wie ze ma podbic o 4st to nie wkreca sie za wysoko ale moze jakby poczuła ze ma podbic o 20st to moze by poszla na maxa Dokładnie tak jest,ale to też jakaś "nowa szkoła grzania" na niskich ustawieniach KG... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ainsztain 24.01.2021 11:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 PC miałeś dobieraną na podstawie wyliczeń czy 'na oko'? Z tego co widzę to grzałka ma ledwie 3kW w tej PC a zakres roboczy -20. Może za mało na zapotrzebowanie domu? Ja mam wg OZC przy -18 3,2kW a grzałki w PC 6kW..na wszelki wypadek. Na podstawie wyliczeń i to chyba dobrych skoro niewielkie niedogrzanie pojawiło się gdy średnia dobowa wyniosła -11 C (a rano było -19 C). Za to przy -19 C nie było żadnych problemów opisywanych tutaj przez niektórych. Stąd nie zgłaszam problemu bo jestem z tego wyboru pompy bardzo zadowolony. Skoro jednak ktoś twierdzi, że w serii H 9 i 7 kW to te samo urządzenie to 9 kW jednostka przy -15 C daje 1 kW więcej mocy niż moja- może da się to z mojej to jakoś wycisnąć? Nawet jak się nie da to też jest dla mnie OK. Pytam o "udoskonalenie" a nie naprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ainsztain 24.01.2021 11:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 No a grzalki co nie zalaczyly sie ? Powinno pomóc Ci grzalkami dogrzać tylko jak miales za nisko ustawiona krzywa to sie nie zalaczyly bo w seri H musi byc chyba 8st roznicy miedzy zadana a ta co pompa osiaga zeby sie zalaczyly . Z tym baniakiem cwu to jest tak ze normalnie jak masz mala roznice mieszy temp.w baniaku a ta co ustawiles to tez Ci bedzie grzala np.na 35hz ale jak spuscisz duzo wody i ta roznica bedzie duza to poleci na np.75hz . Podobnie moze byc z grzaniem na c.o jak pompa wie ze ma podbic o 4st to nie wkreca sie za wysoko ale moze jakby poczuła ze ma podbic o 20st to moze by poszla na maxa Grzałki mam wyłączone, bo przez poprzedni sezon nigdy nie miałem potrzeby skorzystania z nich. Co do włączania się pompy podczas grzania CWU chyba nie jest ważna różnica między nastawą a CWU. Gdy wyłączyłem w harmonogramie grzanie CWU i ponownie ją włączyłem to na początku nastawa była 43 C a rzeczywista około 20 C i mimo to pompa pracowała na spokojnie z mocą około 3,5 kW. Natomiast zaczynamy się kąpać i temperatura zaczyna spadać to początkowo pompa pracuje z mocą 3-4 kW, natomiast jak mimo tego nadal spada to nawet jak CWU ma jeszcze ponad 30 stopni to już zaczyna pracować z mocą maksymalną (nawet ponad 10 kW, przy zewnętrznej około 0 C). Tak więc wydaje mi się że nie chodzi o różnicę miedzy nastawą a istniejącą tylko stwierdzenie, że mimo normalnej pracy temperatura CWU wciąż spada (dzieje się tak nawet latem). Dla pewności wyłączę na próbę krzywą grzewczą i dam w mrozy maksa nastawy ręcznie na podłogówkę i zobaczę co się stanie. Dotychczas jednak w przypadku podłogówki mimo, że ze spadkiem temperatury zewnętrznej pompa nie jest w stanie utrzymać zadanej zostaje przy swoich 61 (czasem 65 ??) Hz.. Sorry za długi wywód, ale chciałem to w miarę czytelnie opisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 24.01.2021 11:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 (edytowane) Na podstawie wyliczeń i to chyba dobrych skoro niewielkie niedogrzanie pojawiło się gdy średnia dobowa wyniosła -11 C (a rano było -19 C). No to rzeczywiście "dobre" były te wyliczenia Nie piszcie proszę takich bzdur. Edytowane 24 Stycznia 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 24.01.2021 11:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Na podstawie wyliczeń i to chyba dobrych skoro niewielkie niedogrzanie pojawiło się gdy średnia dobowa wyniosła -11 C (a rano było -19 C). Za to przy -19 C nie było żadnych problemów opisywanych tutaj przez niektórych. Stąd nie zgłaszam problemu bo jestem z tego wyboru pompy bardzo zadowolony. Skoro jednak ktoś twierdzi, że w serii H 9 i 7 kW to te samo urządzenie to 9 kW jednostka przy -15 C daje 1 kW więcej mocy niż moja- może da się to z mojej to jakoś wycisnąć? Nawet jak się nie da to też jest dla mnie OK. Pytam o "udoskonalenie" a nie naprawę. Nic nie wymyslisz w seri H 7 i 9kw ma dokladnie identyczne flaki sprezarke takiej samej wielkosci wymiennik itp. Poprostu w 7kw programowo obnizyli obroty i tyle. Bys musial soft zmienic Jak bg to bylo takie proste obejscie tego to by wszystkim 7kw zakladali j potem cziptuning Jedyne to tak jak pisalem mozesz sobie spróbowac ustawic na wieksze max.obroty pompi obiegowej i ustawic bardzo wysoko krzywa i zobaczysz czy poleci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 24.01.2021 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Na podstawie wyliczeń i to chyba dobrych skoro niewielkie niedogrzanie pojawiło się gdy średnia dobowa wyniosła -11 C (a rano było -19 C). Za to przy -19 C nie było żadnych problemów opisywanych tutaj przez niektórych. Stąd nie zgłaszam problemu bo jestem z tego wyboru pompy bardzo zadowolony. Skoro jednak ktoś twierdzi, że w serii H 9 i 7 kW to te samo urządzenie to 9 kW jednostka przy -15 C daje 1 kW więcej mocy niż moja- może da się to z mojej to jakoś wycisnąć? Nawet jak się nie da to też jest dla mnie OK. Pytam o "udoskonalenie" a nie naprawę. Skoro obliczenia były dla -20 a masz niedogrzane to jest OK? Ale skoro wyłączyłeś grzałki a ktoś licząc brał je pod uwagę to możemy sobie gdybać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 24.01.2021 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Grzałki mam wyłączone, bo przez poprzedni sezon nigdy nie miałem potrzeby skorzystania z nich. Co do włączania się pompy podczas grzania CWU chyba nie jest ważna różnica między nastawą a CWU. Gdy wyłączyłem w harmonogramie grzanie CWU i ponownie ją włączyłem to na początku nastawa była 43 C a rzeczywista około 20 C i mimo to pompa pracowała na spokojnie z mocą około 3,5 kW. Natomiast zaczynamy się kąpać i temperatura zaczyna spadać to początkowo pompa pracuje z mocą 3-4 kW, natomiast jak mimo tego nadal spada to nawet jak CWU ma jeszcze ponad 30 stopni to już zaczyna pracować z mocą maksymalną (nawet ponad 10 kW, przy zewnętrznej około 0 C). Tak więc wydaje mi się że nie chodzi o różnicę miedzy nastawą a istniejącą tylko stwierdzenie, że mimo normalnej pracy temperatura CWU wciąż spada (dzieje się tak nawet latem). Dla pewności wyłączę na próbę krzywą grzewczą i dam w mrozy maksa nastawy ręcznie na podłogówkę i zobaczę co się stanie. Dotychczas jednak w przypadku podłogówki mimo, że ze spadkiem temperatury zewnętrznej pompa nie jest w stanie utrzymać zadanej zostaje przy swoich 61 (czasem 65 ??) Hz.. Sorry za długi wywód, ale chciałem to w miarę czytelnie opisać. To jak bedzie np.plus 5st to jak w baniakj bedziesz mial 40st to ustaw 45st i delte na 3st zeby Ci sie napewno wlaczyla tylko nie wymuszaj grzania cwu przyciskiem w menu . Niech sie samo wlaczy czy to ze spadku delty czy przez harmonogram to poleci na 35hz . A potem zrob to samo ustaw 45st a w baniaku zrob 20st i dopiero wlacz grzanie cwu np.poprzez harmonogram i pijdzie na 75hz. Do tego jeszcze dochodzi zaleznosc jaka jest temp.na zewnatrz. Sytuacja taka jaka opisujesz to co innego pompa przed grzaniem cwu probkuje co i jak i okresla z jaka czestotliwoscia ma wystartowac robi tak ale jak Ty kej w tym czasie spuszczasz wode to zmieniasz jej dane wyjsciowe ona czuje ze cos jest nie tak i sie podkreca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 24.01.2021 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Skoro obliczenia były dla -20 a masz niedogrzane to jest OK? Ale skoro wyłączyłeś grzałki a ktoś licząc brał je pod uwagę to możemy sobie gdybać. Jezeli ktos sobie zarzyczy dobór pompy w sposób mono to dobiera sie pompe dla jego strefy np.-20 aby bez grzalek to wyrobila ale przeważnie dobiera sie w sposob rownolegly do punktu biwalencji ktory jest tez rózny dla różnej strefy i do tego punktu pompa ma dawac rade sama potem musi miec pomoc grzalek i cala filozofia. Jak wylaczyl grzalki to w tym caly problem. Jedni wola przeplacic 10tys i grzac tylko pompa drudzy wola dac 10tys mniej i w ciagu 10lat dogrzac grzalka która zurzyje 200zl przez te 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ainsztain 24.01.2021 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Pytajnick: Obliczenia nie były dla minus 20 C. Miałem na myśli problemy, że niektórym pompy przestały działać mimo że nie było -23 C. Pompa pracowała normalnie, nie wydawała żadnych dziwnych dźwięków, tylko z mniejszą wydajnością. Grzałki miałem wyłączone bo tak ustaliliśmy z instalatorem, że je włączę, przecież wiem gdzie. Wcześniej nie było potrzeby. Dzięki codix za Twoje sugestie. Nawet jak nie pójdzie to i tak jestem zadowolony z wyboru. Płacę za prąd mniej niż poprzednio za ekogroszek, pompa kosztowała mnie niecałe 7 000 wraz z nowym wymiennikiem CWU 300 l (do pompy ciepła i solara). Oczywiście z dopłatami. O komforcie obsługi i braku syfu w kotłowni nie wspomnę. Zakup większej pompy za cenę droższego prądu w najzimniejsze dni też policzyłem że się nie kalkulował (w mojej skromnej opinii- wiem że są inne jak widać, ale każdy dudek swój czubek chwali). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ainsztain 24.01.2021 12:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 (edytowane) Jezeli ktos sobie zarzyczy dobór pompy w sposób mono to dobiera sie pompe dla jego strefy np.-20 aby bez grzalek to wyrobila ale przeważnie dobiera sie w sposob rownolegly do punktu biwalencji ktory jest tez rózny dla różnej strefy i do tego punktu pompa ma dawac rade sama potem musi miec pomoc grzalek i cala filozofia. Jak wylaczyl grzalki to w tym caly problem. Jedni wola przeplacic 10tys i grzac tylko pompa drudzy wola dac 10tys mniej i w ciagu 10lat dogrzac grzalka która zurzyje 200zl przez te 10 lat. Dzięki raz jeszcze. Jaśniej bym tego nie ujął. Na dworze mam jeszcze 2 m3 drewna. Kupiłem 7 lat temu 4 m3 do kominka i w tym tempie jeszcze "na trochę" wystarczy bez dodatkowego kosztu (bo o tamtym już zapomniałem). Edytowane 24 Stycznia 2021 przez ainsztain Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mundi73 24.01.2021 14:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Witam . Jedno pomieszczenie miałem niedogrzane. Grzejnik 180cm C33 . Zasilanie dolne .Zamienilem na krzyżowe.Pomogło. Kiedyś w przyszłości podczas remontu zmienił bym alupex z 16 na 22 ale z tego co widzę głowice termostatyczne do usuniecia by były ponieważ tam prześwit minimalny i nic by nie dały zwiększone średnice zasilania. Pytanie do kolegów na samych grzejnikach którym pompa nie taktuje. Czy macie głowice czy bez głowic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BikeBarian 24.01.2021 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Witam . Jedno pomieszczenie miałem niedogrzane. Grzejnik 180cm C33 . Zasilanie dolne .Zamienilem na krzyżowe.Pomogło. Kiedyś w przyszłości podczas remontu zmienił bym alupex z 16 na 22 ale z tego co widzę głowice termostatyczne do usuniecia by były ponieważ tam prześwit minimalny i nic by nie dały zwiększone średnice zasilania. Pytanie do kolegów na samych grzejnikach którym pompa nie taktuje. Czy macie głowice czy bez głowic? Czy krzyżowe to masz na myśli to: u mnie sa glowice ale ustawilem na "6" czyli na najwieksza temp i trzymalem sie krzywej grzewczej. W najwieksze mrozy (-15st) puszczalem nie wiecej jak 37st (C22) ale my nie jestesmy miarodajni bo lubimy jak w nocy mamy 19 max 20st do spania. Dzieciaki tez w takich temp spia i nie narzekaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mundi73 24.01.2021 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2021 Może źle się wyraziłem. Ale miałem na myśli zasilanie od góry z jednej A powrót na dole z drugiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.