plusfoto 08.02.2021 13:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 (edytowane) @ALL Zgodnie z wyliczeniami moja pompka przy większych mrozach powinna włączać grzałkę i to powinno być ze 30-50h w ciągu roku. Ale patrzę a pompka nie chce jej włączyć a jednocześnie widzę, że ma problemy żeby przy obecnych -11 dojechać z temperaturą w domu do ustawionych 24. Do -7 włącznie pompka daje radę ogrzać chałupę do 24. Ale przy -11 to maks. 23stopnie i nie może się przebić wyżej. Jak w takiej sytuacji wymusza się wspomaganie pracy za pomocą grzałki, żeby od -8 stopni grzałka startowała ze wspomaganiem a nie od -20. Rozumiem że pompa chodzi 24h/doba i jednocześnie nie jest w stanie osiągnąć zadanej temp. wynikającej z krzywej. Edytowane 8 Lutego 2021 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lubuszmen 08.02.2021 13:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 (edytowane) Rozumiem że pompa chodzi 24h/doba i jednocześnie nie jest w stanie osiągnąć zadanej temp. wynikającej z krzywej. Tak powinna mieć wg krzywej na zasilaniu 40 a ma 36 oraz 30.5 na powrocie Mam włączoną grzałkę zarówno na CWU jak i CO. Nie rozumiem tych durnowatych opisów funkcji w Service Cloud Wychodzi mi, że to jest w sekcji: Konfiguracja / Instalator / Ustawienia Pracy / temp. zewn. wł. grzania: ustawiłem -7st. - jak niżej na zdjęciu Edytowane 8 Lutego 2021 przez Lubuszmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 08.02.2021 13:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 (edytowane) Tak powinna mieć wg krzywej na zasilaniu 40 a ma 36 oraz 30.5 na powrocie W podłogę puszczasz 36 -40 stopni? Chyba masz jakiś bufor po drodze. Jeśli tak to po pierwsze skręć kaloryfer bo on może mocno wychładzać a po drugie sprawdz zawór mieszający bo pewnie go masz w obiegu podłogówki i zobacz co na nim jest ustawione Edytowane 8 Lutego 2021 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 08.02.2021 13:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Quest czy ghost ? Ale nick zastrzeżony [ATTACH=CONFIG]452784[/ATTACH] A to moje slynne zdjęcie "kotłowni" [ATTACH=CONFIG]452785[/ATTACH] Masz zużycie od ponad 6000 do 7500kWh/rok CO + CWU Czy to jest aż taki sukces ?????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lubuszmen 08.02.2021 13:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 W podłogę puszczasz 36 -40 stopni? Chyba masz jakiś bufor po drodze. Tak moja podłogówka była liczona 20 lat temu pod kocioł kondensacyjny z temp. 37 stopni z rozstawem rurek 15cm pod panelami i 22cm pod płytkami i przez 20lat sobie świetnie radziła. Nie mam żadnego bufora, podłoga w tych warunkach rzadko była cieplejsza niż 27 stopni a jak miała 29 w najtęższe mrozy to wszyscy sobie to ciepełko chwalili Nie mam zaworów mieszajacych - maksymalnie prosty układ, który świetnie działał przez 20lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 08.02.2021 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 (edytowane) Masz zużycie od ponad 6000 do 7500kWh/rok CO + CWU Czy to jest aż taki sukces ?????? A skąd wziąłeś te bzdurne dane ? Od marca 2013r do dzisiaj sprzed chwili, stosunek c.o/cwu to 60/40: Edytowane 8 Lutego 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jacekss 08.02.2021 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 U Was przez anhydryt(lub cienką wylewkę betonową)temp.zasilania szybko wzrasta przez szybkie nagrzanie pomieszczenia i pompa robi STOP bo nie możecie zapodać wyższej KG bo by Was zagotowało I tak w kółko,kilkanaście start/stopów na dobę czyli jednak doświadczenie w zakresie wylewki anhydrytowej... ZEROWE czytanie ze zrozumieniem ---- "PAŁA" EOT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 08.02.2021 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Tak moja podłogówka była liczona 20 lat temu pod kocioł kondensacyjny z temp. 37 stopni z rozstawem rurek 15cm pod panelami i 22cm pod płytkami i przez 20lat sobie świetnie radziła. Nie mam żadnego bufora, podłoga w tych warunkach rzadko była cieplejsza niż 27 stopni a jak miała 29 w najtęższe mrozy to wszyscy sobie to ciepełko chwalili Nie mam zaworów mieszajacych - maksymalnie prosty układ, który świetnie działał przez 20lat W seri J masz ustawienia jeszcze z warunkami zalaczania sie grzalki nie tylkk od temp.zewnetrznej tylko np.ile stopni ma brakowac wlasnie od rzeczywistej do zadanej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 08.02.2021 13:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 U Was przez anhydryt(lub cienką wylewkę betonową)temp.zasilania szybko wzrasta przez szybkie nagrzanie pomieszczenia i pompa robi STOP bo nie możecie zapodać wyższej KG bo by Was zagotowało I tak w kółko,kilkanaście start/stopów na dobę Głupoty --Mam grzejniki i już nie raz pisałem że PC może chodzić i parę tygodni i się ani razu nie wyłączy pomimo grzejników. ( sprawdzone) PC tylko moduluje i jak jest na krzywej bez harmonogramu to pracuje non stop. Pracowałem z różnymi deltami od 4 do 10 i cały czas moduluje. Muszę ją puścić na harmonogramie by nie przegrzewać domu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 08.02.2021 13:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Koniec okienka południowego się zbliża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 08.02.2021 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 A skąd wziąłeś te bzdurne dane ? Od marca 2013r do dzisiaj sprzed chwili, stosunek c.o/cwu to 60/40: [ATTACH=CONFIG]452810[/ATTACH] Przestań błaznować Bo idiotów przed sobą nie masz. Zryty czerep masz i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 08.02.2021 14:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Przestań błaznować Bo idiotów przed sobą nie masz. Zryty czerep masz i tyle Pytam się skąd wziąłeś te bzdurne dane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 08.02.2021 14:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 Pytam się skąd wziąłeś te bzdurne dane ? A ty skąd wziołeś podlicznik Przy zużyciu 1500kWh /rok KUPIŁEŚ PC???????????????????????? No fakt ja mam 700kWh/rok i też kupiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lubuszmen 08.02.2021 14:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 (edytowane) W seri J masz ustawienia jeszcze z warunkami zalaczania sie grzalki nie tylkk od temp.zewnetrznej tylko np.ile stopni ma brakowac wlasnie od rzeczywistej do zadanej W którym miejscu mogę te warunki zdefiniować ? Czy to te przy krzywej kompensacji ? Edytowane 8 Lutego 2021 przez Lubuszmen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 08.02.2021 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 (edytowane) A ty skąd wziołeś podlicznik Przy zużyciu 1500kWh /rok KUPIŁEŚ PC???????????????????????? No fakt ja mam 700kWh/rok i też kupiłem. Co ???? A stąd Patrz, nawet z pęknięta obudową kupiłem Edytowane 8 Lutego 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 08.02.2021 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 W którym miejscu mogę te warunki zdefiniować ? Czy to te przy krzywej kompensacji ? [ATTACH=CONFIG]452814[/ATTACH] No w sterowniku w menu tam gdzie sie ustawia krzywa i temo.zewn wlaczenia grzalki . W smart nie wiem bo nie posiadam tak jak serii J ale to chyba to ustawia sie roznice miedzy faktyczna temp.a ta zadana wynikajaca z krzywej czyli masz np.ustaeione 4st to jak zadana jest 35 a ty masz 33 i nie moze wiecej dobic to grzalka sie nie wlaczy musiala by byc zadana 37 ,no i jeszcze czas sie chyba ustawia opoznienia ze dopiero np.jak przez 30min nie moze dobic to dopiero zalaczy i jeszcze roznice kiedy ma wylaczyc. Ale dokladnych zaleznoscj nie znam bo nie studiowalem tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lubuszmen 08.02.2021 14:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 No w sterowniku w menu tam gdzie sie ustawia krzywa i temo.zewn wlaczenia grzalki . W smart nie wiem bo nie posiadam tak jak serii J ale to chyba to ustawia sie roznice miedzy faktyczna temp.a ta zadana wynikajaca z krzywej czyli masz np.ustaeione 4st to jak zadana jest 35 a ty masz 33 i nie moze wiecej dobic to grzalka sie nie wlaczy musiala by byc zadana 37 ,no i jeszcze czas sie chyba ustawia opoznienia ze dopiero np.jak przez 30min nie moze dobic to dopiero zalaczy i jeszcze roznice kiedy ma wylaczyc. Ale dokladnych zaleznoscj nie znam bo nie studiowalem tego O i to wydaje się odpowiedź która coś rozjaśnie. Zastanawiam się kto te instrukcje pisze, chyba jakiś jajogłowy japończyk, a to zawsze powinien być duet: blondynka + jajogłowy. Przy czym blondynka pisze instrukcje a jajogłowy sprawdza czy to jest prawda. Zrobiłem - mam wrażenie takie ustawienia że : - jeśli jest poniżej -6 stopni na dworze - a woda zasilająca po 10 minutach od włączenia pompki w tryb CO - nie zbliży się do tej wynikającej z krzywej grzewczej na 2 stopnie - to włącz grzałkę i napierdzielaj grzałką tak długo aż woda na zasilaniu będzie o 1 stopień mniejsza niż wynikająca z krzywej grzewczej Dobrze to rozkminiłem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TBomek 08.02.2021 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 W którym miejscu mogę te warunki zdefiniować ? Czy to te przy krzywej kompensacji ? [ATTACH=CONFIG]452814[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]452816[/ATTACH] Tak to będzie raczej to bo w mojej serii H w ogóle nie ma tej opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
codix 08.02.2021 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 O i to wydaje się odpowiedź która coś rozjaśnie. Zastanawiam się kto te instrukcje pisze, chyba jakiś jajogłowy japończyk, a to zawsze powinien być duet: blondynka + jajogłowy. Przy czym blondynka pisze instrukcje a jajogłowy sprawdza czy to jest prawda. Zrobiłem - mam wrażenie takie ustawienia że : - jeśli jest poniżej -6 stopni na dworze - a woda zasilająca po 10 minutach od włączenia pompki w tryb CO - nie zbliży się do tej wynikającej z krzywej grzewczej na 2 stopnie - to włącz grzałkę i napierdzielaj grzałką tak długo aż woda na zasilaniu będzie o 1 stopień mniejsza niż wynikająca z krzywej grzewczej Dobrze to rozkminiłem ? [ATTACH=CONFIG]452826[/ATTACH] Musisz przetestowac bo tak to pisza te instrukcje ale juz chyba ruszysz z miejsca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziomas1 08.02.2021 15:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2021 O i to wydaje się odpowiedź która coś rozjaśnie. Zastanawiam się kto te instrukcje pisze, chyba jakiś jajogłowy japończyk, a to zawsze powinien być duet: blondynka + jajogłowy. Przy czym blondynka pisze instrukcje a jajogłowy sprawdza czy to jest prawda. Zrobiłem - mam wrażenie takie ustawienia że : - jeśli jest poniżej -6 stopni na dworze - a woda zasilająca po 10 minutach od włączenia pompki w tryb CO - nie zbliży się do tej wynikającej z krzywej grzewczej na 2 stopnie - to włącz grzałkę i napierdzielaj grzałką tak długo aż woda na zasilaniu będzie o 1 stopień mniejsza niż wynikająca z krzywej grzewczej Dobrze to rozkminiłem ? [ATTACH=CONFIG]452826[/ATTACH] Dobrze to rozkminiles. Dokładnie tak. Proponuję Ci zrobić dociaganie do 0. Ona i tak pogrzeje chwilę i się wyłączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.