Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Wiesz co naprawdę cenię twą znajomość w temacie PC jak i audytów. Ale to co napisałeś to wybacz lecz przemilczę lecz postaram się krótko wytłumaczyć.

Na dzień dzisiejszy jak są takie temp na zewnątrz jakie są gdzie temp oscyluje na poziomie +17*C a teraz o 23.00 jest +8*C dla mnie nie ma sensu grzać na harmonogramie bo i po co? jak w domu w południe było 24 * a teraz ( godz 23.00 jest 23,6* ) Wczoraj był deszcz to też inna temp. Jestem ciepłolubny .W związku z powyższym na dziś lepiej mi jest włączyć PC z poziomu smartfona na pewien czas niż ustawiać harmonogram .PC w tamtym sezonie była testowana na różne sposoby z różnymi deltami od 3 do bodajże 10 aby ustawić optymalną delte przy której PC będzie pracować idealnie. Jak nastaną temp zimowe to zapewne będzie to hulało tak jak było poprzedniej zimy. Bezobsługowo. No chyba jest to jasne. Na dziś wygląda to inaczej od 1 do 5 godz. lub wcale nie grzeję. Mam sprawdzone PC może i 1 tydz. i 1 mies. pracować i tak zaliczy 1 Start i Stop. Inaczej bedzie pracować X godz. czy to 5 czy 150 i będzie 1 Start i 1 Stop No chyba że zapodam harmonogram a w nim będzie 3 x grzanie /doba po 5 godz. to Startów bedzie 3 lecz gdybym ją włączył 1 listopada i wyłączył 30 to będzie miała 720h pracy i 1 Start /Stop. To wszystko są moje doświadczenia z grzania grzałką które opisywałem w postach wyżej.

PS a odnośnie domu ( krótko ) -- Co sie stanie jak dom mur pojedynczy 1 x ceramika Max nie ocieplisz tylko zamieszkasz w nim i będziesz go ogrzewał???? ( krótka odpowiedź ) co bedzie?

I taki sam dom mur dwuwarstwowy ( tak mieszkają niektórzy ludzie do dziś ) -też w nim zamieszkasz i będziesz go ogrzewał?

Jakie będą efekty takiego zamieszkania?.

Mi odpowiadać nie musisz A reszcie ? nie wiem jak chcesz?

 

Problem z taktowaniem, nie tylko w wysokich temperaturach zewnetrznych, ale głownie wynika z mocy minimalnej PC i projektowego obciązenia cieplnego i ogolnie stra budynku. Te dwie rzeczy sa nierozerwalnie ze sobą zwiazane. Ty posiadasz T-Cap mocy chyba 9 kW (tak dokladnie nie wiadomo bo stopka została usunieta, raczej nieprzypadkowo) , ten model ma stosunkowo niewielki zakres modulacji bo jest to zmodyfikowany T-Cap 12 lub 16 kW (producent nie chce sie pochwalic dokladnie ktory to model). Szacuje sie ze moc minmalna T-Cap 9 kW to ok 4 kW, dla porównania Daikin Altherma 8 kW to 1,8 kW. Róznica znaczna nie odzwierciedlajaca róznicy mocy obydwu modeli. Przy stosunkowo wysokich temperaturach zewnetrznych straty sa dosc małe, dlatego nie ma fizyczne mozliwosci aby pompa o duzej mocy minimalnej nie taktowała.

Co do duzych róznic temperatur miedzy dniem a noca to te róznice w dmoach nowych ocieplonych wg aktualnych WT stablizacja temperatur wewnetrznych jest duza nie ma potrzeby duzych kombinacji z harmonogramem. Problem jest wiekszych w domach popularnie zwanych durszlakami czyli o stratach znacznie wiekszych niz w nowych domach. Jezeli chodzi o te nieszczesne bezobsługowe ogrzewanie i sterowanie nim, to ja w wielu przypadkach stosuje regulację strefową poszczegolnych pomieszczen. Dla takich własnie temperatur sprawdza sie to bardzo dobrze. Oczywiscie nie jest mozliwa praca pompy ciagła, ale nie bawie sie harmonogramy. Dla inwestora jest to calkowicie bezobsługowa obsługa, raz ustawia i zapomina o regulacji. Co najwazniejsze to prawidłowy dobór mocy pompy, pompy o mozliwie małej mocy minimalnej.

Masz doswiaczenie z własnym domem, podaj chociaz orientacyjnie jakie moce sa mu konieczne przy okreslonych temperaturach zewnetrznych. Majac pomiary wynikajace z zalaczania mocy grzałek ze skoiem 1 kW mogles to w miare dokladnie okreslic.

Co sie stanie gdy zamieszkam w domu calkowicie nieocieplnym? poza brakiem komfortu i kosmicznymi kosztami ogrzewania to w zasadzie nic. Nie wiem po co to pytanie, nikt tak dzisiaj nie buduje. ow brak komfortu jest pojeciem szerokim i nie bede go tu rozwijał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może dorzucę swoje dane. Mam od sierpnia serię J 9kW all on one.w ostatnich dniach zauważyłem, że potrafi zejść z mocą pobierana z siedzi do 400W i pompować w podłogi max 2,5kW. Więc jednowentylatorowa jednostka 9 kW do tyłu zejdzie. Dom nieocieplony jeszcze, trwają prace wykończeniowe wewnątrz. Obecnie maluję pomieszczenia. Niecałe 150m² użytkowej, po podłogach 180m² + garaż i kotłownia nieogrzewane. Sterowanie krzywą grzewczą. W środku przyjemne 21 ⁰C . W gatkach i koszulce można siedzieć. W październiku piżarło 520 kWh.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z taktowaniem, nie tylko w wysokich temperaturach zewnetrznych, ale głownie wynika z mocy minimalnej PC i projektowego obciązenia cieplnego i ogolnie stra budynku. Te dwie rzeczy sa nierozerwalnie ze sobą zwiazane. Ty posiadasz T-Cap mocy chyba 9 kW (tak dokladnie nie wiadomo bo zosstopkatała usunieta, raczej nieprzypadkowo) , ten model ma stosunkowo niewielki zakres modulacji bo jest to zmodyfikowany T-Cap 12 lub 16 kW (producent nie chce sie pochwalic dokladnie ktory to model). Szacuje sie ze moc minmalna T-Cap 9 kW to ok 4 kW, dla porównania Daikin Altherma 8 kW to 1,8 kW. Róznica znaczna nie odzwierciedlajaca róznicy mocy obydwu modeli. Przy stosunkowo wysokich temperaturach zewnetrznych straty sa dosc małe, dlatego nie ma fizyczne mozliwosci aby pompa o duzej mocy minimalnej nie taktowała.

Co do duzych róznic temperatur miedzy dniem a noca to te róznice w dmoach nowych ocieplonych wg aktualnych WT stablizacja temperatur wewnetrznych jest duza nie ma potrzeby duzych kombinacji z harmonogramem. Problem jest wiekszych w domach popularnie zwanych durszlakami czyli o stratach znacznie wiekszych niz w nowych domach. Jezeli chodzi o te nieszczesne bezobsługowe ogrzewanie i sterowanie nim, to ja w wielu przypadkach stosuje regulację strefową poszczegolnych pomieszczen. Dla takich własnie temperatur sprawdza sie to bardzo dobrze. Oczywiscie nie jest mozliwa praca pompy ciagła, ale nie bawie sie harmonogramy. Dla inwestora jest to calkowicie bezobsługowa obsługa, raz ustawia i zapomina o regulacji. Co najwazniejsze to prawidłowy dobór mocy pompy, pompy o mozliwie małej mocy minimalnej.

Masz doswiaczenie z własnym domem, podaj chociaz orientacyjnie jakie moce sa mu konieczne przy okreslonych temperaturach zewnetrznych. Majac pomiary wynikajace z zalaczania mocy grzałek ze skoiem 1 kW mogles to w miare dokladnie okreslic.

Co sie stanie gdy zamieszkam w domu calkowicie nieocieplnym? poza brakiem komfortu i kosmicznymi kosztami ogrzewania to w zasadzie nic. Nie wiem po co to pytanie, nikt tak dzisiaj nie buduje. ow brak komfortu jest pojeciem szerokim i nie bede go tu rozwijał

 

Witam!

W ramach wyjaśnienia- Jeżeli chodzi o moją stopkę to nie ja ją usunąłem- teraz jest już widoczna. Zostałem zablokowany za wpis. ( Gdzie są ci szczekacze ) -bez podawania Nicków NO ale ów szczekacze mogli pisać ( głupi ) na mój temat i jakoś zablokowani nie byli.

Ja z FM pomału się wycofuję bo na dziś nie jest mi już potrzebne. PC mam pracuje wyśmienicie tak że te 6 lat śledzenia wątku jak i własne doświadczenia z grzaniem grzałką spowodowały to że dziś mam urządzenie które WYŚMIENICIE PRACUJE.

Co do domów dzisiejszych to zgoda to co piszesz ( brak komfortu i koszty ) jak by był nieocieplony. Ja dodam jeszcze to że: Jak byś taki domek z MAX 33cm nie ocieplił i w nim zamieszkał to przy niskich temp koszty ogrzewania by były b.duże to jeszcze na ścianach zapewne pojawiła by się woda lub szron,lecz bardziej woda.To tak na marginesie Jaka jest różnica między domami.

Wracając do tematu PC- Tak grzejąc grzałką mogłem dokładnie ustalić zapotrzebowanie jak być pewnym że PC NIE BĘDZIE TAKTOWAĆ i tak jest. Są na FM ludzie którzy nie wiem z jakich powodów nie przyjmują tego do wiadomości i nie wierzą że tak może być jak im PC potrafi zaliczyć 2 STARTY w ciągu 1h lub 19/doba

Ja pracowałem z róznymi mocami na ( CO ) od 3,5kW do nawet 17KW bo tyle miałem konfiguracji. Z racji tego że jestem ciepłolubny to w domu musi być min 22,8*C --do nawet 24*C Temp. idealna jaką staram się utrzymywać to 23*C--23,6*C ( Nawet i maju jak nie ma 23*C to odpalam CO ) Wracając do mocy to po różnych ustawieniach w okresie zimowym gdzie temp na zewnatrz była -dzień ( -16*C ) noc ( -20 -22*C ) i utrzymując wewnątrz 23*C pracowała grzałka 6kW na 230m2 przy 40*C na zasilaniu domu. Pamiętam jeden rok w którym temp w nocy spadła poniżej ( -26*C ) to trzeba było dać7kW Jeszcze mam spory mostem ok 10m2 ( wymaga docieplenia ) jak również strop bo jest za mało. Lecz jakoś oszczędności z tego zapewne będą znikome do poniesionych kosztów docieplenia. Tak że na dziś jest jak jest. Przez cały okres grzewczy tak jak mówiłem moce były różne lecz 6kW dawało fajne parametry pracy. Sterował ( CO ) SALUS i zadane parametry trzymał.

Na RA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dacie jakies podpowiedzi i wskazowki? Dzis od rana 0-1* , najzimniejszy dzien w tym roku, powoli sie zaczyna...

T-CAP 9kw split 3 fazowy, srednio wyszlo 2kw na godzine, 17kw przez 8h wdg apki pobrala (3 fazowa pompa wiec nie duza roznica z podlicznikiem) i w domu wcale jakos goraco nie bylo, ok 21*, a ustawione grzanie na 22* na termostacie przeniesionym z pompy (zrobiona kalibracja temp).

Rano byl tez defrost, ale wydaje mi sie ze i tak sporo pobrala? Krzywa -15/48 i 15/33 delta 5, ale wroce spowrotem na 8 chyba.

Szukam oszczedniejszych ustawien i aby szybciej dobijala do 22, bo czuje ze pelne 24h musialby chodzic aby dobic do tej temp.. Do tej pory grzalem harmonogramem 3h w nocy i pozniej od 16.00 do 22 i to wystarczało. Dom ok 200m grzania, raczej dobrze ocieplony, grzejniki zeliwne. Dochodzą jeszcze schody i klatka (gdzie sa małe grzejniki alu 10 zeberek) i piwnica pomieszczenie grzane gdzie jest pompa, ale tego już tak nie licze dodatkowo.

Jakies podpowiedzi co do ustawien?

Dzis puscilem bez trybu cichego zobaczyc, a wczesniej chodzila na Tryb cichy 3.

 

Puscic ją 24h aby ciagle chodzila i dom sie dobrze wygrzal jak sadzicie? jakies wskazowki? bo przyznam, ze troche mnie dzis pobor zaskoczyl, a wcale dom nie jest mocno cieplo.

 

Ile wam T-Capy pobieraja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dacie jakies podpowiedzi i wskazowki? Dzis od rana 0-1* , najzimniejszy dzien w tym roku, powoli sie zaczyna...

T-CAP 9kw split 3 fazowy, srednio wyszlo 2kw na godzine, 17kw przez 8h wdg apki pobrala (3 fazowa pompa wiec nie duza roznica z podlicznikiem) i w domu wcale jakos goraco nie bylo, ok 21*, a ustawione grzanie na 22* na termostacie przeniesionym z pompy (zrobiona kalibracja temp).

Rano byl tez defrost, ale wydaje mi sie ze i tak sporo pobrala? Krzywa -15/48 i 15/33 delta 5, ale wroce spowrotem na 8 chyba.

Szukam oszczedniejszych ustawien i aby szybciej dobijala do 22, bo czuje ze pelne 24h musialby chodzic aby dobic do tej temp.. Do tej pory grzalem harmonogramem 3h w nocy i pozniej od 16.00 do 22 i to wystarczało. Dom ok 200m grzania, raczej dobrze ocieplony, grzejniki zeliwne. Dochodzą jeszcze schody i klatka (gdzie sa małe grzejniki alu 10 zeberek) i piwnica pomieszczenie grzane gdzie jest pompa, ale tego już tak nie licze dodatkowo.

Jakies podpowiedzi co do ustawien?

Dzis puscilem bez trybu cichego zobaczyc, a wczesniej chodzila na Tryb cichy 3.

 

Puscic ją 24h aby ciagle chodzila i dom sie dobrze wygrzal jak sadzicie? jakies wskazowki? bo przyznam, ze troche mnie dzis pobor zaskoczyl, a wcale dom nie jest mocno cieplo.

 

Ile wam T-Capy pobieraja?

 

Nie znam twego domu. Ale albo zaczniesz grzać i będzie ciepło albo będzie tak jak jest.

Ile razy trzeba ci to tłumaczyć? Przecież już o to pytałeś. Ustaw (+ 10/ 40 ) i ( -10/ 46 ) delta ja mam na 5. Ja też grzałem temp 35-37*C tak bedzie ciepło ale to zależy od mocy grzejników. Jak się chce ogarnąć dom w 10 czy tam 12h to trzeba dać wyzsze parametry- Tak myślę. Skoro grzałeś Kopciuchem to wiesz jak grzałeś? Tu spróbuj podobnie co do czasu grzania jak i parametrów. Jak będzie za ciepło to będziesz obniżał parametry. Przecież to nie jest trudne aby dojść do ideału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17kw przez 8h a w rzeczywistości pewnie jakieś 18.5kw przy 0* to jest normalny wynik na T-CAP ?

Czy może chodzić o to że chałupa "wyziębiona"?

no liczyłem gdzie do 1.5kw na godzine

 

Co to znaczy normalny? Każdy dom jest inny. Dla jednego dom "raczej dobrze ocieplony" to 10 cm na ścianie. Do tego grzejniki i wyższa temperatura zasilania, a jednocześnie za oknem najgorsze warunki dla PC, bo blisko zera i wysoka wilgotność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany mają 60cm grubości (stare budownictwo), w tym 15cm to styropian, strop 35cm styropianu i 5cm wylewki na to. Okna 3 szybowe z ciepłym montażem.

Troche mostków termicznych zostałow tym roku polikwidowane. Poddasze nieogrzewane i nieocieplone tylko (tylko obicie deskami i blachodachówka).

 

Normalny miałem na myśli rozsądny, w granicach rozsądku, nie wychodzący poza typowa sklale, porównywalny u innych etc. Dużo osób tu ma t-capy więc można by było porównać wyniki.

 

Voymar- podniosłem wyżej krzywą, zostawie na dobe niech chodzi i wygrzeje dom dobrze. A ile Tobie zjada teraz przy 0* na dworzu powiedzmy przez 8h ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17kw przez 8h a w rzeczywistości pewnie jakieś 18.5kw przy 0* to jest normalny wynik na T-CAP ?

Czy może chodzić o to że chałupa "wyziębiona"?

no liczyłem gdzie do 1.5kw na godzine

 

Hm 1,5kW/h ? To co ty chcesz mieć COP=6 przy 0*C? Raczej niemożliwe Ja mam obecnie COP 4,5-- 4,8 Choć przez dość długi czas podczas pracy PC pobiera od1,2kW- do 1,4kW ale nie przy 0*C tylko ( 2--6*C )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany mają 60cm grubości (stare budownictwo), w tym 15cm to styropian, strop 35cm styropianu i 5cm wylewki na to. Okna 3 szybowe z ciepłym montażem.

Troche mostków termicznych zostałow tym roku polikwidowane. Poddasze nieogrzewane i nieocieplone tylko (tylko obicie deskami i blachodachówka).

 

Normalny miałem na myśli rozsądny, w granicach rozsądku, nie wychodzący poza typowa sklale, porównywalny u innych etc. Dużo osób tu ma t-capy więc można by było porównać wyniki.

 

Voymar- podniosłem wyżej krzywą, zostawie na dobe niech chodzi i wygrzeje dom dobrze. A ile Tobie zjada teraz przy 0* na dworzu powiedzmy przez 8h ?

 

Nie mam jeszcze 0*C To nie ma co porównywać bo to nic nie da. Musiał bym zapisać i liczyć grzanie 8h Ja trzymam w domu 23---23,6*C na 230m2 jest różnie z tymi (kWh). Raz jest 8kWh/doba innym razem 11kWh ,13kWh było też 15 .Tylko te dane to dobowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Fanek , to że pompa teraz pokazuje zużycie pokrywające się z licznikiem , to nie znaczy ,że tak będzie później. Pompa nie liczy zużycia energii podczas defrostu , więc jeśli będzie ich więcej ,tym więcej energii spowotem trafi na zewnątrz do rozmrożenia lodu. Więc patrząc na realne zużycie nie patrz na aplikację , tylko na podlicznik.

No i jeśli podnosisz krzywą ,to jasne że pierwszego dnia będzie zużycie wyższe. Dlatego sugerowanie się , że dziś pompa zużyła 150% zakładanej średniej nic nie znaczy , bo jutro może to będzie 75% , a pojutrze 90%.... Nie ma co panikować i tak często grzebać i sugerować się zużyciem , tylko raczej komfortem i ustawić tak ,żeby w domu było optymalnie ( bo 21 to nie wiem ,czy jest ok) , poczekać 3 dni i wtedy patrzeć.

Generalnie czy pompa będzie pracowała na full , czy minimum zużyje w miarę podobną ilość prądu produkując tle samo energii , tyle że różny będzie czas. Co robi różnicę , to to ,że w pewnych warunkach przy pracy na full parownik momentalnie zajdzie lodem , a przy pracy na minimum może się okazać ,że nie ma potrzeby robić defrostu w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mig wiem z tym podlicznikiem, ale niecodziennie chce się latać do piwnicy to spisywać. Robie to tylko gdy testuje, wiec odczyt z apki takie odniesienie.

 

Panowie powiedzcie jeszcze jedno jak to jest - sterownik z pompy przeniesiony do salonu (na przejściu korytarza dokładnie) i ustawiony jako termostat wewnętrzny.

Na nim zadaje temp aby pompa przestała grzać, dałem 22* i dalej grzeje - nie wyłacza się. Mam też małe termometry w całym domu od xiaomi spięte pod bramkę i podgląda na telefonie, sterownik z pompy skalibrowany w w ukrytym menu. Musi być temp o 1* wyższa od zadanej aby przestała pompa grzać czy robie jeszcze coś nie tak? Teraz pompa pracuje 24h bez żadnego stopu, sprężarka zatrzymała się tylko 1 raz na grzanie CWU i raz w nocy, w łazience to już stanowczo za ciepło jest, chyba domek się wygrzał.

 

Sterownik pokazuje w tej chwili 22, termometr przy niej 22.2, ustawione aby przy 22 się wyłączyła a sprężarka chodzi dalej (patrzyłem nie chodzi o pompke obiegową, wentylatory się kręcą na dworzu) i wyższej temp w domu już nie trzeba bo jest odczuwalnie za ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mialem ustawione jako termostat i sie z tego szybko wycofalem. To ma za duża histeryzę.

Samą temperaturą wody nie dałem rady wytrzymać bo nie wiem po co to miesza cały czas pompą obiegową. Szkoda mi było jej na "puste" przebiegi

 

U. mnie skończyło się na sonoffie robiącym za element wykonawczy z kliku czujników w domu. Mam po prostu zrobioną czujkę typu min w Home Asssitancie a sonoff włacza się jak temperaratura spadnie niżej.

 

To samo można osiągnąć dowolnym programowalnym zewnętrznym termostatem tylko w głupszy sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to tak , wyłaczy się ,gdy na sterowniku będzie 23 stopnie , i ponownie załączy się jesli będzie 21 stopni. Juz sama t histereza jest duża ,i być moze przy kaloryferach się ona nie zwiekszy tragicznie , ale już przy podłogówce robi się dramat ... Pompa wyłącza się przy 23 , ale bezwładność powoduje ,że za chwilę wejdzie 24 , i to samo w drugą stronę , zanim zacznie robić się cieplej to temperatura może i do 20 spaść.

Wszystko to wina całego podejścia Panasonica ,że temperatury są liczbami całkowitymi. W J też tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, czyli zostaje mi w zasadzie jedna nastawa 21* na cały dzień, chciałem na noc dać niższą temp bo lepiej się śpi jak jest chłodniej, ale jak patrzyłem historie godzinową to temp w nocy zeszła o 3-4 rano do 21.1* najmniej, czyli na sterowniku było te 20* bo idealnie dopasować się go nie da.

 

Więc zostaje 21* na cały dzień albo ustawić kilka okienek grzania harmonogramem na cały dzień z przerwami powiedzmy 2h.

Jak to widzicie? czy są jeszcze jakieś osoby tu z T-Capem i termostatem pokojowym z pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam T-Capa, ale grzeje termostatem wewnętrznym. Grzeję drugi rok. Poznałem swój dom na tyle, że mam odpowiednio dopasowaną krzywą, aby grzać tylko w dzień. Robię to tak, że od powiedzmy o 7 rano harmonogram wymusza 23st C. Po 3 godzinach dogrzewam CWU. Wtedy przeważnie mam 1 cykl pracy sprężarki. Następnie jak świeci słońce to CO dogrzewam około 18 kończąc CWU między godziną 20-23. Jak nie ma słońca to jeszcze z 1,5h w dzień. Dziennie to około 3 cykle pracy sprężarki.

Odnośnie termostatu. Też do końca nie wiem jak on działa. Raz przy nastawie 23 potrafi dalej grzać, innym razem nie jestem w stanie przy 23 wymusić grzania nastawiając 23. Wtedy nastawiam 24.

Ogólnie to jestem maniakiem i cały czas mam podgląd do Service Cloud. W kompie i w telefonie :yes:

Jakiś czas temu wrzuciłem warunki grzania CO. Pytałem czy ktoś ma wersję rozszerzoną, Bez echa.

Może ktoś posiada te warunki? Znalazłem je jakiś czas temu na grupie FB. Chyba tam będę musiał zadać to pytanie.

Pozdrawiam. Udanego Świętowania Dnia Niepodległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik czuje połówki stopnia bo też o te połówki można go skalibrować tylko pokazuje pełne stopnie.

Z tego co pamiętam w H potrafiło się wyłączyć grzanie wcześniej nie tak że dopiero o stopień jak przekroczy.

Napewno jak przebiło o stopień to stawała obiegówka a tak kręciła się cały czas.Podejrzewam że jak osiągneła 0,5st więcej niż nastawiona to się wyłączała spreżarka.

 

Za mało czasu na to poświęciłem bi praktycznie od razu poszłem w termostat zewnętrzny.

 

 

Natomiast seria J już dziala inaczej podobno sie uczy utrzymywania stałej temperatury tylko trzeba jej dac kilka dni bez grzebania i ciągłego zmieniania temperatury i ustawien.

 

Mam podgląd na jedną J-ke na wewnętrznym termostacie i na bank przy nastawie 23st utrzymuje ją i nie przebija na 24 a przy tym kilkukrotnie przestaje grzać i coś tam grzeje.

Zmienia przy tym sama nastawy temperatury wody docelowej np.z 36st na 20st. Potem jak startuje to nie na maksa a operuje tą docelową tzn.nie ustawia odrazu docelowej na 36st. Tylko wraz z nagrzewaniem się wody w obiegu podnosi o stopień docelową od tych 20st do 36st.

Robi tak jakby delikatny start.

 

Ale też nie zawsze zachowuje sie tak samo .

Żeby poznac dokładnie jej zachowanie musiałbym ja mieć u siebie a niestety to nie moja pompa a właściciel za dużo pstryka ;) i te zachowania są przeróżne.

Ale napewno Jka coś tam kombinuje i się uczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...