Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Piec ( ekogroszek ) to mało sterowne urządzenie więc jakie parametry podawałeś wtedy?

W zależności od temperatury na dworze (okresowo) zmieniałem temperaturę docelową na piecu w granicach 58stopni jesien/wiosna do 80st ostra zima - co przekładało się na temp. wody w instalacji oczywiście po uprzednim podmieszaniu w zaworze 4-way..

OP na parterze: na trzech obiegach ograniczałem ręcznie przepływ na przepływomierzach (w zasadzie doszedłem do takich ustawień, że tylko na wiosnę trzeba było mocniej skręcić bo było gorąco a cały pozostały okres jechało na jednym ustawieniu) Dodadtkowo cała isntalacja OP na powrocie miała zawór RTL z ograniczeniem temp.

OP w lazience ne piętrze - podłączona do powrotu grzejników z piętra - ograniczona RTLem na końcu pętli OP

wsyzstkie grzejniki były ustawione termostatami i większość z nich miała harmonogram zmiany temperatury w zależ. od czasu i dnia.

Po instalacji pompy ciepła w zasadzie wszystko zostało tak samo.

Parę postów wyżej napisałeś Cyt Jeżeli tak zrobię to będzie za gorąco - nie puszczę przecież 40 stopni na podłogówkę .. a w zimie te 40 stopni i tak będzie za mało na grzejniki.

Tak jak piszesz, mogę spróbować tak zrobić ale co dalej? odkręcę te szklanki na podłogówce i co dalej mam ustawiać, żęby podłoga nie parzyła a grzejniki ogrzewały? Co sprawdzać?

-czy w twojej instalacji ( CO ) są dwa piony? ( 2 zasilania -osobno dla OP i grzejników? )

- Jak idzie zasilanie -bo robili też tak ze z grzejników powrotem szło na OP. Jak jest u ciebie?

Bo nie ukrywam że jedno z drugim się kłóci ( stare ogrzewanie a obecne na PC )

są trzy piony 1. OP parter z trzema pętlami 2. wszytkie grzejniki na parterze 3. cała góra grzejników i OP górnej łazienki wpięta w powrót tyhch górnych grzejników.

 

 

Aha.. jeszcze jedno bo chyba gdzieś to pominęliśmy w dyskusji: Ja mam teraz za pompą bufor 50l i dopiero z bufora idzie wszystko na te 3 piony. Więc jakiekolwiek przepływy tu chyba nie mają znaczenia (pod warunkiem, że instalacja PC została poprawnie wykonana)

Edytowane przez boru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wice wersa. Zrobiliście tu aferę bo trafil się taki gość co mu PC nie taktuje i on jest niespela ..... bo dał 1k więcej za montaż a dziś ma wyśmienitą pracę urządzenia.Ja pracowałem 4 lata na zwykłej grzałce już o tym pisałem więc doświadczenie miałem i wiedziałem że PC też będzie pracować SUPER.

Co ja mam ci tłumaczyć?????? Sterownik wewnętrzy PC ? Jak go jakiś skośny japończyk zaprogramował???? A po cholerę mi to wiedzieć

Podałem podstawowe zasady ale one do was nie trafiają. W ogóle na nich się nie skupiliście bo trzeba gonić gościa.

Kończę .Bo to strata czasu przynajmniej z wami dyskutować. Po prostu nie reagujmy na siebie tak jak było wcześniej lepiej to będzie dla obu stron.

 

Kiedy cokolwiek napisałem coś o Twoim nietaktowaniu? Nic nie musisz tłumaczyć. Nie pytałem także o żaden sterownik wewnętrzny. Podstawowe zasady w/g Ciebie to zdać się na instalatora. Na czym tu się skupiać? Na obcinaniu pazurów, gites i paniał? Ja Ciebie nie gonię, zrozum to wreszcie. Jeżeli nie chcesz dyskutować, to po co tu jesteś?

Swoją drogą to widzę, że strasznie Cię męczy temat taktowania. Nie bardzo rozumiem, skoro ten problem u Ciebie nie występuję.

To może wrzuć zdjęcie z ilości przepracowanych godzin i ilości załączeń sprężarki. Wtedy raz na zawsze udowodnisz wszystkim, że masz wszystko super zainstalowane.

Sam jestem ciekaw, jak można nie mieć defrostów i stopu sprężarki po zakończeniu grzania CWU. Z tego co było wcześniej podawane, Twoja PC moduluje się do minimalnej mocy 4kW. Co chwilę powtarzasz, że jak odpalisz ją jesienią i wyłączysz wiosną to będziesz miał 1 start sprężarki. OK. Wieżę Ci. Tylko dom 200m2, który posiada tak duże zapotrzebowanie jest po prostu zwany durszlakiem i sam to potwierdzasz. Więc nie obrażaj się tak i nabierz trochę dystansu do siebie. Świat kręci się dalej.

A i jeszcze jedno skąd wiesz, że dałeś 1k więcej za montaż? Uwierz mi, że na tym nie oszczędzałem. Dałem się nawet naciągnąć na moduł do WiFi za 500zł do wersji J. Zaufałem osobie, która budowała mi dom. Instalatorem był tzw. Pro instalator Panasonic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od temperatury na dworze (okresowo) zmieniałem temperaturę docelową na piecu w granicach 58stopni jesien/wiosna do 80st ostra zima - co przekładało się na temp. wody w instalacji oczywiście po uprzednim podmieszaniu w zaworze 4-way..

OP na parterze: na trzech obiegach ograniczałem ręcznie przepływ na przepływomierzach (w zasadzie doszedłem do takich ustawień, że tylko na wiosnę trzeba było mocniej skręcić bo było gorąco a cały pozostały okres jechało na jednym ustawieniu) Dodadtkowo cała isntalacja OP na powrocie miała zawór RTL z ograniczeniem temp.

OP w lazience ne piętrze - podłączona do powrotu grzejników z piętra - ograniczona RTLem na końcu pętli OP

wsyzstkie grzejniki były ustawione termostatami i większość z nich miała harmonogram zmiany temperatury w zależ. od czasu i dnia.

Po instalacji pompy ciepła w zasadzie wszystko zostało tak samo.

są trzy piony 1. OP parter z trzema pętlami 2. wszytkie grzejniki na parterze 3. cała góra grzejników i OP górnej łazienki wpięta w powrót tyhch górnych grzejników.

 

 

Aha.. jeszcze jedno bo chyba gdzieś to pominęliśmy w dyskusji: Ja mam teraz za pompą bufor 50l i dopiero z bufora idzie wszystko na te 3 piony. Więc jakiekolwiek przepływy tu chyba nie mają znaczenia (pod warunkiem, że instalacja PC została poprawnie wykonana)

 

No mają i nie mają . Jak układ jest zimny to nie mają po rozgrzaniu układu i uzyskaniu temp. z zadanej krzywej np.40 może już mieć znaczenie .

Bo jak będzie słaby odbiór z bufora to układ PC-- buror moze się przegrzewać.

Aha jeszcze jedno jak on jest wpięty --szereg czy ( równolegle -dwa obiegi pierwotny i wtórny? ) Na dziś tyle bo muszę opuścić forum ,brak czasu. Podyskutujemy jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest obieg pierwotny PC-buffor i wtórny buffor-CO. W drugim obiegu jest też pompka Wilo.

Pisząc, że przepływy nie mają tu większego znaczenia chodizło mi o przepływy w obiegu pierwotnym.

Oczywiście jeżeli w obiegu wtórnym grzejniki się pozamykają i podłogówka jest zdławiona to nie odbierze ciepła jeżeli jest go zbyt dużo. Ale właśnie chodzi o to, żeby tak ustawić PC aby tego ciepła nie produkowała za dużo kiedy grzejniki się zamykają czyli jeżeli na dworze robi się cieplej.

 

poniżej ostatnie 24h.

68aab3af8de4c2f8gen.png

Edytowane przez boru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest obieg pierwotny PC-buffor i wtórny buffor-CO. W drugim obiegu jest też pompka Wilo.

Pisząc, że przepływy nie mają tu większego znaczenia chodizło mi o przepływy w obiegu pierwotnym.

Oczywiście jeżeli w obiegu wtórnym grzejniki się pozamykają i podłogówka jest zdławiona to nie odbierze ciepła jeżeli jest go zbyt dużo. Ale właśnie chodzi o to, żeby tak ustawić PC aby tego ciepła nie produkowała za dużo kiedy grzejniki się zamykają czyli jeżeli na dworze robi się cieplej.

 

poniżej ostatnie 24h.

68aab3af8de4c2f8gen.png

 

W ramach wyjaśnienia i uporządkowania

Jak jechałeś na eko grochu to dla pieca węglowego nie miało to znaczenia jak tam podawałeś parametry przy PC robi się problem z odbiorem-to Fakt

Dalej- po kiego licha w domu potrzebne ci są termostaty? termostaty to daje się w bloku aby ci zamykały grzejniki - bo za słono się płaci spółdzielni.

Tobie wystarczą same zaworki termostatyczne ustawione na ( N ) lub tak kryzowane aby na tym co są najbliżej źródła zasilania były np na 3 a te co są dalej na 5 kolejny na 7 itd. mozna też wszystkie ustawić na ( N ) i skręcać ich tym czerwonym korkiem. Po co płacić za głowice?

Przy mieszanym ( CO ) jest właśnie problem z zasilaniem bo --grzejnik chce więcej a OP mniej. Piszesz tak

 

Cyt. Ale właśnie chodzi o to, żeby tak ustawić PC aby tego ciepła nie produkowała za dużo kiedy grzejniki się zamykają czyli jeżeli na dworze robi się cieplej.

 

W tym przypadku zalatwi sprawę harmonogram lub odpowiednia krzywa. Ale są nieprawidłowości co do zasilania ( inne temp. -grzejniki i OP )

I to zawsze będzie się gryzło przy PC.

W twoim przypadku Ja widzę tylko jedno rozwiązanie --skoro masz trzy układy zasilania 1-- PO , 2 -- grzejniki i 3 --grzej+OP -to na każdy z tych układów powinna być osobna pompka.

Jak dobrze to zrozumiałem to od zasilania czyli z obiegu wtórnego ( bufora ) wychodzą ci 3 zasilania ? czy wychodzi jedno następnie masz pompkę WILO i za tą Wilo dopiero rozdzielacz na 3 zasilania?????

bo jeżeli tak jest --to jedna Wilo pcha na 3 układy wodę -a to jest źle .Jest źle przy twoim układzie . Rozumiesz o co chodzi?

Jak byś miał za buforem 3szt. Wilo i 3 osobne zasilania to wtedy::::: na pionie od (OP) zaraz za buforem dajesz Wilo następnie zawór termostatyczny . Na drugim układzie druga Wilo . Zaraz Zaraz ---tobie by dwie Wilo wystarczyły. ( bo masz OP + grzejniki+ grzejniki i na powrocie z grzejników zasilanie na 3 układ ( CO ) -podłogówka. Czyli dwie pompki Wilo )

Jeżeli by tak to zrobić to PC pracowała by nawet z prostą lub jak wolisz z krzywą dla grzejników np 45*C lecz za buforem na OP jest zawór termostatyczny który puszcza wodę na OP 30*C a grzrejniki mają45*C

Bardzo namieszane to (CO ) masz. Przy ogrzewaniu mieszanym robi sie trochę inaczej-nie powiem jest to kosztowne ale działa perfekcyjnie..

Robisz dwie instalacje ( na dziś nikt tak nie robi ) ale się robiło. Jak? a no tak----- robiłeś cały dom grzejniki + dodatkowo cały dom ( OP ) i tak jak był okres przejściowy hulały grzejniki--- bo szybko się nagrzewa popracuje 2 lub 3 godz i w domu ciepło. Jak przyszły mrozy i sroga zima --odpalałeś OP ustawiałeś harmonogram i po sprawie.

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam za buforem jedną pompkę i dopiero za pompką jest to rozdzielone na trzy obiegi. Póki co nie będę tam wstawiał pompek, bo to strasznie dużo roboty by było pomijając już koszt pompek.

Głowice i harmonogram na grzejniki ma sens ponieważ w dzień w pokojach praktycznie nikt nie przebywa więc po co tam grzać? Głowice ustawione są na kilka stopni mniej niż w godzinach kiedy pokoje są użytkowane lub na weekend przez całe dni. Salon, kuchnia i łazienka są w tygodniu używane też w dzień. Również na noc głowice obniżają temperaturę w domu. Grzanie non stop na taką samą temperaturę w całym domu wg mnie jest nie ekonomiczne. Chyba, że czegoś nie rozumiem - czego?

Przepływ.....Dalej do mnie nie dociera to, że trzeba wymusić większy przepływ czy więcej energii trzeba odebrać z pompy. Wychodzę z założenia, że aktualnie moja instalacja odbiera tyle ciepła ile potrzebuje przy zachowaniu optymalnej temperatury w pomieszczeniach. Dając dodatkowe pompki czy w inny sposób zwiększając przepływ zwiększam tym samym moc układu czyli więcej ciepła jest dostarczane do CO. OP więcej ciepła nie przyjmie bo są założone RTLe. Grzejniki więcej ciepła nie przyjmą bo jak zwiększy się temperatura w pomieszczeniu to głowica zamknie grzejnik. A jakbym odkręcił RTLe czy wywalił głowice to po co mam mieć w domu cieplej niż mam (a mam optymalnie)

Gdzie jest błąd?

Edytowane przez boru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj miałem serwis robiony przez instalatorów, podczas którego trochę podrążyłem temat taktowania. Otrzymałem informację, że Panasonic dopuszcza taktowanie pompy na poziomie 40 załączeń dziennie (!) i nie widzi nic w tym złego.

Oprócz tego instalator zalecił zmniejszenie delty do 5stopni - wg niego powinno być lepiej niż 8. Powinna mniej taktować.

 

Jeszcze raz poproszę o wyjaśnienie co to jest ta deltaT. Jest to różnica między temperaturą w którym miejscu?

Gdzie są dokładnie czujniki które tą deltę określają?

Edytowane przez boru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Między temperaturą wody wyjściowej a wejściowej. Czyli o ile temperaturę wody "podniesie" pompa ciepła. Stąd ze wzoru , że jeśli ma być niższa delta , a moc pompy ma się nie zmienić , to musi być większy przepływ.

A czujniki są tam , gdzie nazwa na to wskazuje, wejściowy jest na wymienniku , a wyjściowy zaraz za grzałką.

Edytowane przez MiG25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktoś tu dyskutował na temat podobieństw poszczególnych modeli. Dla przykładu podam przypadek: SDC0709J3E5 / UD07JE5. To jest akurat moja pompa - 7kW. Czyli zwiększając jej przepływ do uzyskania mocy 9kW będzie to tak zwane "dopuszczalne podkręcenie". Wymiennik płytowy jednostki wewnętrznej w końcu jest projektowany do odebrania 9kW - SDC0709J3E5?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktoś tu dyskutował na temat podobieństw poszczególnych modeli. Dla przykładu podam przypadek: SDC0709J3E5 / UD07JE5. To jest akurat moja pompa - 7kW. Czyli zwiększając jej przepływ do uzyskania mocy 9kW będzie to tak zwane "dopuszczalne podkręcenie". Wymiennik płytowy jednostki wewnętrznej w końcu jest projektowany do odebrania 9kW - SDC0709J3E5?

 

Mam do Ciebie takie pytanie offtopic dla samego Panasonica. Wg stopki masz dom szkieletowy prefabrykowany i ja taki teraz buduję. Powiedz mi czy grzejesz ciągle czy wg harmonogramu? Co do zasady szkielet nie ma akumulacji żadnej poza ogrzewaniem podłogowym. Dlatego też ja planuję 8cm jastrychu cementowego. Planowałem grzać w drugiej taryfie ale nie wiem jak to sie ma do rzeczywistości. Dom ma zapotrzebowanie na poziomie Ep=54kWh i wyposażony będzie w rekuperacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Ciebie takie pytanie offtopic dla samego Panasonica. Wg stopki masz dom szkieletowy prefabrykowany i ja taki teraz buduję. Powiedz mi czy grzejesz ciągle czy wg harmonogramu? Co do zasady szkielet nie ma akumulacji żadnej poza ogrzewaniem podłogowym. Dlatego też ja planuję 8cm jastrychu cementowego. Planowałem grzać w drugiej taryfie ale nie wiem jak to sie ma do rzeczywistości. Dom ma zapotrzebowanie na poziomie Ep=54kWh i wyposażony będzie w rekuperacje

 

W/g harmonogramu. Mam taryfę G11. Grzeję tylko w dzień. Raczej grzanie nocne by się u mnie nie sprawdziło. Dom stoi na płycie fundamentowej. Następnie 15cm styropianu. Podłogówka zatopiona jest w 50mm anhydrytu. Temperatura po nocy spada o 1 st.

Ten wskaźnik EP nie ma tu żadnego znaczenia. W mojej ocenie jego sens jest podobny do ograniczeń emisyjności CO2 przez krowy, które jedzą karmę z wodorostów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasady szkielet nie ma akumulacji żadnej poza ogrzewaniem podłogowym.

Dlatego też ja planuję 8 cm jastrychu cementowego.

Planowałem grzać w drugiej taryfie ale nie wiem jak to sie ma do rzeczywistości.

Aby w pełni korzystać z ogrzewania w II-taryfie ;

- warto zrobić wylewki cementowe > 10 cm grubości,

- wykonać OZC budynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktoś tu dyskutował na temat podobieństw poszczególnych modeli. Dla przykładu podam przypadek: SDC0709J3E5 / UD07JE5. To jest akurat moja pompa - 7kW. Czyli zwiększając jej przepływ do uzyskania mocy 9kW będzie to tak zwane "dopuszczalne podkręcenie". Wymiennik płytowy jednostki wewnętrznej w końcu jest projektowany do odebrania 9kW - SDC0709J3E5?

 

To ,że jest ten sam wymiennik płytowy ,to wcale nie znaczy ,że zwiększając przepływ po jednej stronie( po stronie wody) będziesz miał większą moc, musisz go zwiększyć też z drugiej strony , czyli najprościej mówiąc zwiększyć częstotliwość sprężarki , a to jest zaszyte w firmware...

Możesz dla testów się pobawić i zwiększać moc oszukując czujnik temperatury zewnętrznej ( np chłodzić go gazem od zapalniczki) , sprężarka wtedy przyspieszy i zacznie generować wyższe moce. No ale nie radzę tego stosować permanentnie , i nie kupować pomp o mniejszej mocy i "podkręcać".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g harmonogramu. Mam taryfę G11. Grzeję tylko w dzień. Raczej grzanie nocne by się u mnie nie sprawdziło. Dom stoi na płycie fundamentowej. Następnie 15cm styropianu. Podłogówka zatopiona jest w 50mm anhydrytu. Temperatura po nocy spada o 1 st.

Ten wskaźnik EP nie ma tu żadnego znaczenia. W mojej ocenie jego sens jest podobny do ograniczeń emisyjności CO2 przez krowy, które jedzą karmę z wodorostów. :)

 

mój przykład z życia jak kiedyś miałem gruntówkę. Po przejściu na g12 (bez w) nie robiąc aboslutnie nic rachunki mi spadły o 10%

 

możesz sobie policzyć czy nie będzie taniej przymusowo ładować między 13 a 15 w dzień a w nocy tylko tak aby temperatra nie spadała. Ewntualnie na odpowiednią ilość godzin przed końcem 2 taryfy (czyli 6 rano) wymusić grzanie. Raczej będzie taniej sumarycznie. A na bank będzie sporo taniej w okreach przejściowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś ktoś tu dyskutował na temat podobieństw poszczególnych modeli. Dla przykładu podam przypadek: SDC0709J3E5 / UD07JE5. To jest akurat moja pompa - 7kW. Czyli zwiększając jej przepływ do uzyskania mocy 9kW będzie to tak zwane "dopuszczalne podkręcenie". Wymiennik płytowy jednostki wewnętrznej w końcu jest projektowany do odebrania 9kW - SDC0709J3E5?

 

To raczej nic nie da. Odbierzesz szybciej ciepło ale coś je nadal musi wyprodukować. A 7ka wkręca sprężarkę mniej niż 9ka. Jedyne co imho spowodujesz to taktowanie. Może jakbyś na silę wgrał oprogramowanie z 9ki do 7ki to by zadziałało ale to już duże ryzyko wtopy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam za buforem jedną pompkę i dopiero za pompką jest to rozdzielone na trzy obiegi. Póki co nie będę tam wstawiał pompek, bo to strasznie dużo roboty by było pomijając już koszt pompek.

Głowice i harmonogram na grzejniki ma sens ponieważ w dzień w pokojach praktycznie nikt nie przebywa więc po co tam grzać? Głowice ustawione są na kilka stopni mniej niż w godzinach kiedy pokoje są użytkowane lub na weekend przez całe dni. Salon, kuchnia i łazienka są w tygodniu używane też w dzień. Również na noc głowice obniżają temperaturę w domu. Grzanie non stop na taką samą temperaturę w całym domu wg mnie jest nie ekonomiczne. Chyba, że czegoś nie rozumiem - czego?

Przepływ.....Dalej do mnie nie dociera to, że trzeba wymusić większy przepływ czy więcej energii trzeba odebrać z pompy. Wychodzę z założenia, że aktualnie moja instalacja odbiera tyle ciepła ile potrzebuje przy zachowaniu optymalnej temperatury w pomieszczeniach. Dając dodatkowe pompki czy w inny sposób zwiększając przepływ zwiększam tym samym moc układu czyli więcej ciepła jest dostarczane do CO. OP więcej ciepła nie przyjmie bo są założone RTLe. Grzejniki więcej ciepła nie przyjmą bo jak zwiększy się temperatura w pomieszczeniu to głowica zamknie grzejnik. A jakbym odkręcił RTLe czy wywalił głowice to po co mam mieć w domu cieplej niż mam (a mam optymalnie)

Gdzie jest błąd?

 

Skoro w pokojach nie ma nikogo ,lub w ogóle nie ma nikogo w domu to po co grzać ? to po pierwsze .Obniżanie temp o kilka stopni to błąd Po co tak robić? By PC później musiała nadganiać temperaturę?

Wystarczy jak ci tak wygodniej --ustawić PC by załączała się 1 lub 2 godz. przed przyjściem domowników do domu i pracowała do godz, o której kładziesz się spać. Rano załączała się 2 godz. przed wstawaniem.

Tylko z podłogą może to być problem trzeba by metodą prób i błędów tak dobrać godz pracy aby w domu cały czas było komfortowo.

Nikt nie mówi by grzać 24/24h skoro nie chcesz lub dom tego nie potrzebuje.

Co do przepływu nic nie trzeba wymuszać . PC ma mieć zapewniony min przepływ aby pracowała poprawnie a min przepływ dla każdej z pomp jest inny . Ustawia to instalator przy montażu PC .Resztę roboty robi sama PC w zależności od nastaw jakie TY jej zapodasz. Gdy ustawisz czas działania PC to za pomocą krzywej ustawiasz przy jakich temp. zewnętrznych PC ma podawać wodę w układ i o jakich parametrach. Mając ( metodą prób i błędów ) dobrane parametry wody co do temperatur zewnętrznych ---wiesz ile (*C ) ma mieć woda aby w domu była temp ( X ) --Więc po co ci głowice?

Przykład - Na grzejniki podajesz 40*C Jak na zewnątrz jest np. 0*C i wiesz że w domu wtedy będzie 22*C i ta PC pracuje 10 h przyjmujesz że temp może w domu spaść o 1*C więc po tych 10h pracy robisz PC--STOP i za 5 godz. ponownie robisz Start.

U ciebie problem jest z tym żę --PC dopuki układ jest zimny jest _OK gdy się rozgrzeje to PC nie ma co robić z nadmiarem ciepła a w harmonogramie ma PRACĘ I tu jak nie będzie odpowiedniego odbioru ciepła to będzie to Nijak pracować

Najważniejsze to aby PC miała odbiór produkowanego ciepła Czy to będzie z jak pracuje z mocą 8kW czy 5kW czy 3kW . PC ma mieć gdzie to wpakować .A jak u ciebie głowice zamykają odbiór ciepła to PC zaczyna Taktować --

Podsumowanie:--- Układ powinien być cały czas otwarty aby PC mogła poprawnie pracować .A ty za pomocą czasu pracy, deltą jak i krzywej regulujesz temperaturą w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. PC ma mieć zapewniony min przepływ aby pracowała poprawnie a min przepływ dla każdej z pomp jest inny . Ustawia to instalator przy montażu PC ..

 

Ale możesz przestać pisać te bzdury... Wiem ,że zapłaciłeś o 1000PLN więcej za instalatora , ale nawet on nie jest w stanie ustawić minimalnego przepływu . a co najwyżej maksymalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ,że jest ten sam wymiennik płytowy ,to wcale nie znaczy ,że zwiększając przepływ po jednej stronie( po stronie wody) będziesz miał większą moc, musisz go zwiększyć też z drugiej strony , czyli najprościej mówiąc zwiększyć częstotliwość sprężarki , a to jest zaszyte w firmware...

Możesz dla testów się pobawić i zwiększać moc oszukując czujnik temperatury zewnętrznej ( np chłodzić go gazem od zapalniczki) , sprężarka wtedy przyspieszy i zacznie generować wyższe moce. No ale nie radzę tego stosować permanentnie , i nie kupować pomp o mniejszej mocy i "podkręcać".

 

OK. A co się stanie jak pójdziemy w drugą stronę, czyli np. gdyby okazało się, że ktoś chciałby zmniejszyć moc swojej PC? Wiemy już, że po stronie sprężarki tego nie zrobi. Po stronie wody może zmniejszyć przepływ. Co wtedy by się okazało? Sprężarka generuje pewną moc, a instalacja nie jest w stanie tego odebrać. Taktowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój przykład z życia jak kiedyś miałem gruntówkę. Po przejściu na g12 (bez w) nie robiąc aboslutnie nic rachunki mi spadły o 10%

 

możesz sobie policzyć czy nie będzie taniej przymusowo ładować między 13 a 15 w dzień a w nocy tylko tak aby temperatra nie spadała. Ewntualnie na odpowiednią ilość godzin przed końcem 2 taryfy (czyli 6 rano) wymusić grzanie. Raczej będzie taniej sumarycznie. A na bank będzie sporo taniej w okreach przejściowych

 

Szczerz, nie lubię ograniczeń. Wolę stałą taryfę. Jednostkę wewnętrzną mam w domu. Nie po to zamieszkałem z dala od miasta, żeby mi coś buczało gdy śpię. Poza tym za dnia pracuję w domu a w nocy śpię. Uroki pracy zdalnej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...