codix 29.12.2021 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2021 (edytowane) Termostat zewnetrzny nie wpływa na modulację pompy,pompa o nim nie wie dopuki termostat jej nie rozłączy Na samej krzywej pompa Ci sie nie wyłaczała w dziennym okienku tylko pompowała Ci ciepło w budynek czesto przy dużo lepszym COP niż w nocy i przegrzewała go do 24st przez co być może mniej w nocy musiała pracować . Na termostacie wyłączało Ci już przy 23,5st i mogłeś przez to nie wykorzystywać w pełni tego dziennego okienka a mogło się nawet zdarzać że słoneczko przez okna nagrzewało Ci powietrze w domu nie powodując załączenia pompy wogóle albo prawie wogóle w dziennym okienku a posadzka cały czas stygnie potem wieczorem miała co nadrabiać . Powinieneś w dziennym okienku też podbijać temperaturę na termostacie tak aby napewno chodziła przez całe okienko A tak poza konkursem to jak ustrzeliłeś 3 okresy testowe z identycznymi ilosciami godzin o jednakowej temp.zewnętrznej,jednakowe zyski słoneczne i bytowe,takie same wiatry itp oraz taki sam stopień zmagazynowanej energ np.w posadzce przy przejściu z jednego okresu do następnego ?? Edytowane 29 Grudnia 2021 przez codix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Arturo1972 30.12.2021 01:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) Widze, że wiekszość doświadczonych użytkowników tego forum, jedzie według podejscia number 1. Jest to naturalna kolej rzeczy, w nowych domach z podłogówką a nawet powiem, że to wynika z logiki dla każdego,który posiada rozum Jak widać od 6 lat po Polsce pisowskiej, różnie z tym bywa(z rozumem) Ale do sedna, naturalną rzeczą jest, że w nocy jest zimniej niż w dzień, naturalną rzeczą jest, że w dzień świeci słońce, które ogrzewa dom przez przeszklenia. Naturalną rzeczą jest, że wtedy nie będzie potrzebne ogrzewanie i pompa się nie załączy. Co przy nowym domu,z podłogówką oznacza, że jak zajdzie słońce to energii (ciepła) brakuje. Dlatego po pierwszym sezonie testowym w G11 i pracą pompy wg sterownika pokojowego ,wyrzuciłem ten sterownik na półkę, zapodałem sobie taryfę G12W i tak od 8 lat śmigam wg KG Dodam do tego, że u mnie pompa nie ma na celu "grzania",to wyrażenie może być obowiązujące dla starych domów gdzie z węgla przechodziło się na pompę. W moim przypadku pompa mi jedynie uzupełnia energię czyli jest takim niby "prostownikiem" akumulatora. I dlatego niezależnie od temp. na zewnątrz, "prostownik" ładuje energię zawsze w przedziale tańszej taryfy,. Edytowane 30 Grudnia 2021 przez Arturo1972 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pytajnick 30.12.2021 08:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Jest to naturalna kolej rzeczy, w nowych domach z podłogówką a nawet powiem, że to wynika z logiki dla każdego,który posiada rozum Jak widać od 6 lat po Polsce pisowskiej, różnie z tym bywa(z rozumem) Ale do sedna, naturalną rzeczą jest, że w nocy jest zimniej niż w dzień, naturalną rzeczą jest, że w dzień świeci słońce, które ogrzewa dom przez przeszklenia. Naturalną rzeczą jest, że wtedy nie będzie potrzebne ogrzewanie i pompa się nie załączy. Co przy nowym domu,z podłogówką oznacza, że jak zajdzie słońce to energii (ciepła) brakuje. Jak się ma czujnik temperatury na ścianie północnej i dostosuje się wpływ termostatu wewnętrznego na sterowanie pompą, to się takich problemów nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 30.12.2021 13:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) Panowie potrzebuje wiecej info jak przerobić ten chłodzący zasilanie bufor.. Przerobienie rurek ogarne. Kwestia jak podłączyć Salusa. Próbowałem tylko wyłączyć pompkę na obiegu wtórnym, Ktoś tutaj pisał - że ta pompka może być za słaba w porównaniu z pompą w jednostce zewnętrznej przez co woda za bardzo miesza się z buforze i to może chłodzić zasialnie rozdzielacza i jednocześnie ocieplać powrót. Pomyślałem wiec że wyłacze pompkę by woda przez nią swobodnie przepływała... Pompę odłączyłem poprzez odpięcie od niej zasiania - brązowa, pojedyńcza kostka na zdjęciu. Samo odłaczenie zasilania pompki wtórnej nie pomogło bo pompa ciepła się zatrzymuje... Tu widać podłączenie pompki z salusem i potem jak kabelki idą dalej do jednostki zewnętrzej. Jak to przerobić? Z tego co znalazłem na forum salus powinien być podłaczony do płyty do złącz ROOM TERMO 1 L i N - OK - ale które kable z SALUSA? Wychodzą mi tam 2 niebieskie i jeden brązowy... i jeszcze jedno - co by było jakbym tylko połaczył ze sobą obie rurku u góry bufora - nie ruszając wcale powrotu z podłogówki (słabe dojście tam mam) wchodzącego do bufora oraz powrotu z bufora do PC?? Zamiast pompki wsadziłbym kawałek rurki. Minus takie ze przy takim podłączeniu oba powroty są od spodu bufora - górne przyłącza bym zaślepił. Pisaliście tu że lepiej by powrót podłaczyć do bufora na przeciewległe przyłącza... Edytowane 30 Grudnia 2021 przez uciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 30.12.2021 14:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Co do salusa , to najlepiej byłob kompletnie go zdemontowac i włożyć do jednostki wewnetrznej podłączając pod to złącze. rozbierz go i będziesz widział ,gdzie podłącza się zasilanie ( w salusie będzie tak samo jak w pompie N i L) , a gdzie styk NO i COM. NO łączysz z zaciskiem H w pompie , a COM mostkujesz z L. A przez bufor jakby tylko dołem woda przepływała , no to cały zład bufora powyżej byłby nie wykorzystany , a do tego powoli b się też nagrzewał od powracającej wody.. Generalnie to już lepiej byłoby go w ogóle wyciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 30.12.2021 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) Co do salusa , to najlepiej byłob kompletnie go zdemontowac i włożyć do jednostki wewnetrznej podłączając pod to złącze. rozbierz go i będziesz widział ,gdzie podłącza się zasilanie ( w salusie będzie tak samo jak w pompie N i L) , a gdzie styk NO i COM. NO łączysz z zaciskiem H w pompie , a COM mostkujesz z L. Ok H to złącze HEAT? W instrukcji Salusa widzę 2 możliwości podłączenia - czym one się różnią? To co Ty napisałeś to chyba opcja nr 1 z COM zmostkowanym z L Edytowane 30 Grudnia 2021 przez uciu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek2504 30.12.2021 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Prawidłowy sposób podłączenia to wersja druga. Styk bez napięciowy.Normalnie nie powinno się zasilać termostatu z płyty głównej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 30.12.2021 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) T-CAP 9kw split gen H - pompa praktycznie w ogóle się nie wyłącza, na defrostach sprężarka nie staje, przy CWU nieraz też nie.Czy ilość godzin pracy nie jest za duża co do startów? bo jak za dużo godzin to też może być jakoś niezdrowo? chodzi mi o czas godzin żywotności sprężarki za duże zdjęcie i nie chce się link wkleić lol https://i.imgur.com/XfdcCvH.jpg Edytowane 30 Grudnia 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 30.12.2021 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 T-CAP 9kw split gen H - pompa praktycznie w ogóle się nie wyłącza, na defrostach sprężarka nie staje, przy CWU nieraz też nie. Czy ilość godzin pracy nie jest za duża co do startów? bo jak za dużo godzin to też może być jakoś niezdrowo? chodzi mi o czas godzin żywotności sprężarki za duże zdjęcie i nie chce się link wkleić lol https://i.imgur.com/XfdcCvH.jpg U...Stary-u Voymara będziesz Prymusem ! A poważnie wg mnie chodzi o to , by PC : -jak najrzadziej wykonywała cykle on/off w zadanym cyklu grzania -no i chodzi o by jak najrzadziej w ogóle się załączała względem komfortu termicznego (CWU pomijam-zużywasz ile zużywasz , i to Twoje...) W skrócie chodzi o jak najniższe koszty (kWh) oraz jak najmniejsze zużycie sprzętu (czyli cykle on/off oraz moto godziny) Wg mnie to tyle i aż tyle... Tymczasem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 30.12.2021 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 W uzupełnieniu ...wg mnie lepiej jest by PC pracowała jak najmniejszą ilość godzin niż tłuc się 24h/dzień.Oczywiście bez cykli on/off co 20min... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 30.12.2021 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) W uzupełnieniu ... wg mnie lepiej jest by PC pracowała jak najmniejszą ilość godzin niż tłuc się 24h/dzień. Oczywiście bez cykli on/off co 20min... A u Ciebie wyłacza się T-CAP ? też bym wolał aby się wyłączał, no ale chodzi cały czas, przerwy sobie robił nieraz jak było 5* na dworzu. mam ok 210m2, same grzejniki (90% żeliwne , 10% alu), bez reku, bufor 100l (zlad wody 270l w instalacji + 100l bufor =370l - był wpuszczany inhibitor i czyszczenie instalacji), 300l CWU, 12cm styro, strop 35cm styro, okna 3 szyby z ciepłym montażem, chyba troche lepiej ocieplony niż u Ciebie. Tylko u mnie w domu 21.2-22.2* gdzieś. https://cieplo.app/wynik/c5nb pompa chodzi od maja 2021 CWU, od połowy września zaczęło sie CO, ale nie codziennie, od listopada gdzieś codziennie i do dziś pobrała 2600kw z podlicznika. Jak to oceniasz z tych info co podałem? Coś jest nie tak z instalacją czy dom tyle ciepła potrzebuje? mostków pewnie troche jeszcze jest, troche się wyeliminowało w tym roku. W tej chwili jade Prosta 40-42* zależnie od temp na dworzu, delta 5. A Ty jakie masz ustawienia? Na grzejniki musze podać minimum 37* aby te żeliwne coś się nagrzewały, mimo że są duże 20 żeberek na pokój 20m2. Mam w tym roku założone zawory i głowice termostatyczne. Przy 0* podaje 41* i w domu jest 21-22*. Ciągle mam wrażenie że słabo grzeje instalacja... czy podaje za niską temp? czy błąd jest gdzie indziej. Patrzy człowiek i liczy te zużycie bo nie wie finalnie ile wyjdzie, mimo że mam foto 9.5kwp. Acha przepływ w menu instalatora na wyłączonej pompie wdg testu 40l/min x096. Przy pracującej ukryte menu 18-25l/min zależnie od produkcji energii przez pompe, więc przepływy chyba Ok ? tylko to jest między buforem a pompą prawda? Edytowane 30 Grudnia 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 30.12.2021 18:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Prawidłowy sposób podłączenia to wersja druga. Styk bez napięciowy.Normalnie nie powinno się zasilać termostatu z płyty głównej. Czyli gdzie to wpiać do jedn wewnętrznej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 30.12.2021 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 A u Ciebie wyłacza się T-CAP ? też bym wolał aby się wyłączał, no ale chodzi cały czas, przerwy sobie robił nieraz jak było 5* na dworzu. mam ok 210m2, same grzejniki (90% żeliwne , 10% alu), bez reku, bufor 100l (zlad wody 270l w instalacji + 100l bufor =370l - był wpuszczany inhibitor i czyszczenie instalacji), 300l CWU, 12cm styro, strop 35cm styro, okna 3 szyby z ciepłym montażem, chyba troche lepiej ocieplony niż u Ciebie. Tylko u mnie w domu 21.2-22.2* gdzieś. https://cieplo.app/wynik/c5nb pompa chodzi od maja 2021 CWU, od połowy września zaczęło sie CO, ale nie codziennie, od listopada gdzieś codziennie i do dziś pobrała 2600kw z podlicznika. Jak to oceniasz z tych info co podałem? Coś jest nie tak z instalacją czy dom tyle ciepła potrzebuje? mostków pewnie troche jeszcze jest, troche się wyeliminowało w tym roku. W tej chwili jade Prosta 40-42* zależnie od temp na dworzu, delta 5. A Ty jakie masz ustawienia? Na grzejniki musze podać minimum 37* aby te żeliwne coś się nagrzewały, mimo że są duże 20 żeberek na pokój 20m2. Mam w tym roku założone zawory i głowice termostatyczne. Przy 0* podaje 41* i w domu jest 21-22*. Ciągle mam wrażenie że słabo grzeje instalacja... czy podaje za niską temp? czy błąd jest gdzie indziej. Patrzy człowiek i liczy te zużycie bo nie wie finalnie ile wyjdzie, mimo że mam foto 9.5kwp. Acha przepływ w menu instalatora na wyłączonej pompie wdg testu 40l/min x096. Przy pracującej ukryte menu 18-25l/min zależnie od produkcji energii przez pompe, więc przepływy chyba Ok ? tylko to jest między buforem a pompą prawda? Dużo danych ,ale po kolei... 1.przy defroście sprężarka chyba tylko zwalnia (może tylko na moment się wyłącza-nie pamiętam) 2.w domu mam zadana temp na termostatcie pokojowym w dzień 22-22,6 s i w nocy 23.30 do 4.00 obniżenie do 21 st. 3.PC się wyłącza częściej kiedy jest cieplej np co 2 godziny , a kiedy jest bardzo zimno np tylko przy obniżeniu (ale jak idą ruskie mrozy , to PC idzie bez termostatu-przełącznik w odbiorniku radiowym termostatu) 4.PC pobiera tyle ile dom potrzebuje ,ale...jak masz za słaby przepływ w systemie, to możesz mieć po prostu za małą moc i wtedy chałupa dłużej się nagrzewa 5.zaczałbym od podnoszenia temp na CO-obrazowo jeśli dasz za niska temp na grzejnikach , to PC będzie pykać cały dzień. Ale jak podniesiesz trochę temp , to wzrasta szansa na wył się PC - wtedy jednak może się pojawić zjawisko chłodu przy zimnych grzejnikach ,ale tej samej temp. Wtedy trzeba indywidualnie to ustawić 6.moja KG CO 41 st /zewn 10st , CO 49st/zewn -11st , 7.przepływ na buforze jest nie istotny-na obiegówce wtórnej nie masz przepływu ? Nowa Wilo ma np... 8.jak jest zimno , to musisz grzać tak ,aby było ciepło...truizm-ale czasem o tym zapominamy... W tym roku u mnie jest rekord grudnia na PC od 7 lat-wyjdzie coś 1450kWh...ale w chałupie ciepło Ot , i co... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 30.12.2021 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 W uzupełnieniu-jestem zwolennikiem ustawiania PC na grzejnikach wg zasady (chyba mojej) :-kiedy jest ciepło długie wyłączenia na wyższej temp -kiedy jest chłodno rzadsze wyłączeniaTo jest indywidualna sprawa-każdy prawie inaczej odczuwa tę zależność-pogadaj z małżonką i jak zaakceptuje , to tak ta zostaw:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Fanek 30.12.2021 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) Ok dzięki, musze to na spokojnie jeszcze pomyśleć 6.moja KG CO 41 st /zewn 10st , CO 49st/zewn -11st to kurcze wysoką KG dajesz, ja +15/35 i -15/45 wcześniej na takiej jechałem i sterownik jako termostat ale histereza taka że się nie wyłączała pompa, albo nie właczała Pozniej przeszedłem na samą KG, a teraz na Prosta. A Twoja pompa wyłacza się jak jest poniżej 0 w ogóle czasami? i jeśli tak to na ile czasu gdzieś? Salusa używasz? Aha jaką delte ustawiłeś? Edytowane 30 Grudnia 2021 przez Fanek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ziomas1 30.12.2021 20:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Ok dzięki, musze to na spokojnie jeszcze pomyśleć 6.moja KG CO 41 st /zewn 10st , CO 49st/zewn -11st to kurcze wysoką KG dajesz, ja +15/35 i -15/45 wcześniej na takiej jechałem i sterownik jako termostat ale histereza taka że się nie wyłączała pompa, albo nie właczała Pozniej przeszedłem na samą KG, a teraz na Prosta. A Twoja pompa wyłacza się jak jest poniżej 0 w ogóle czasami? i jeśli tak to na ile czasu gdzieś? Salusa używasz? Będę się powtarzał oczywiście różni użytkownicy mają różne zdanie na ten temat w sumie to do końca nie wiem kto ma rację. Podczas przeglądu pompy przez serwis pytałem właśnie o to i mimo, że nic nie wspominałem o żadnych netach odpowiedź brzmiała mniej więcej: "Panie nie czytaj Pan głupot w necie, najlepiej, żeby pompa właczyła się jesienią a wyłączyła wiosną to dla pompy byłoby idealnie pompa chodzi wtedy na niskim parametrze mniej się szroni ma mniejszy przebieg przy dużej ilości godzin pracy i niskich obrotach niż miałaby pracować na maksa a w krótkim czasie." U mnie np. T-cap (układ mieszany) do + 6 jesienią chodził w harmonogramie przez 10 godz na dobę i było git. Ale od grudnia chodzi non stop. i Np dzisiaj +4 wyłącza się co jakiś czas na 30-45 min a potem pracuje z 1,5 godz. Około +3 jeżeli nie ma słońca to chodzi już cały czas. Myśle, że nie ma się co bać ciągłej pracy - pompa pracuje na niższym parametrze a komfort w domu większy choć może się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiG25 30.12.2021 20:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) Prawidłowy sposób podłączenia to wersja druga. Styk bez napięciowy.Normalnie nie powinno się zasilać termostatu z płyty głównej. Ale bez problemu z płyty głównej można zasilać 3kW grzałkę , no i mniejsze obciążenia w stylu zawory trójdrożne ,dwudrożne oraz dodatkowe obiegówki. ? A dwa , jeśli w tym złączu jest N i L do do czego ono mogłoby służyć , jak nie do zasilania termostatu ? Wg schematu obwód zabezpieczony jest bezpiecznikiem szklanym bezpiecznikiem 6,3A , i tym samym obwodem są zawór trójdrogowy , zawór dwudrogowy i dodatkowe obiegówki. Wg mnie bez problemu można podłączyć termostat (który może mieć max 10W) , zwłaszcza jeśli się nie ma dodatkowych obiegówek... EDIT: jest jeszcze jednen argument , żeby to zrobić z pompy... Jeśli zrobisz to z zewnętrznego obwodu ( jakiegoś gniazdka) ,istnieje duże ryzyko że będzie to inna faza , przez co w tym salusie może się okazać , że masz dwie fazy i 400V... Edytowane 30 Grudnia 2021 przez MiG25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 30.12.2021 20:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Ok dzięki, musze to na spokojnie jeszcze pomyśleć 6.moja KG CO 41 st /zewn 10st , CO 49st/zewn -11st to kurcze wysoką KG dajesz, ja +15/35 i -15/45 wcześniej na takiej jechałem i sterownik jako termostat ale histereza taka że się nie wyłączała pompa, albo nie właczała Pozniej przeszedłem na samą KG, a teraz na Prosta. A Twoja pompa wyłacza się jak jest poniżej 0 w ogóle czasami? i jeśli tak to na ile czasu gdzieś? Salusa używasz? Aha jaką delte ustawiłeś? Mój model F ma stałą deltę 5K ,u syna na sdc 9kW H ustawiłem drltę 4K (także bufor ,układ mieszany). PC nie wyłącza się „sama” gdzieś poniżej -8/-10st. Do zera do 10st od kilku do ok 10 razy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobrow 30.12.2021 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 Będę się powtarzał oczywiście różni użytkownicy mają różne zdanie na ten temat w sumie to do końca nie wiem kto ma rację. Podczas przeglądu pompy przez serwis pytałem właśnie o to i mimo, że nic nie wspominałem o żadnych netach odpowiedź brzmiała mniej więcej: "Panie nie czytaj Pan głupot w necie, najlepiej, żeby pompa właczyła się jesienią a wyłączyła wiosną to dla pompy byłoby idealnie pompa chodzi wtedy na niskim parametrze mniej się szroni ma mniejszy przebieg przy dużej ilości godzin pracy i niskich obrotach niż miałaby pracować na maksa a w krótkim czasie." U mnie np. T-cap (układ mieszany) do + 6 jesienią chodził w harmonogramie przez 10 godz na dobę i było git. Ale od grudnia chodzi non stop. i Np dzisiaj +4 wyłącza się co jakiś czas na 30-45 min a potem pracuje z 1,5 godz. Około +3 jeżeli nie ma słońca to chodzi już cały czas. Myśle, że nie ma się co bać ciągłej pracy - pompa pracuje na niższym parametrze a komfort w domu większy choć może się mylę Nie chciałbym oceniać Twojego instslatora ,ale trochę się nie trzyma „kupy” jego stwierdzenie : mniejszy przebieg przy pracy ciągłej… No nie halo- albo większy przebieg i praca ciągła,albo mniejszy przebieg i przerwy w pracy… A po wtóre- Arturo miał do czynienia z dwoma autoryzowanymi instalatorami…a zupełnie inne światy… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uciu 30.12.2021 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2021 (edytowane) Prawidłowy sposób podłączenia to wersja druga. Styk bez napięciowy.Normalnie nie powinno się zasilać termostatu z płyty głównej. Czyli tak będzie poprawnie. L zasialnie spoza jednostki wewnętrznej (tak to podłączył instalator z tego jest tez obecnie zasilana pompa na obiegu wtórnym, którą mam zamiar wywalić) N zostawiam tam gdzie jest podpięte przez instalatora NO i COM podpinam pod płytę jak pisaliście pod Heat i L i powinno być ok Czekam teraz na graty instalacyjne i przerabiam - zobaczymy jak zmieni się praca Panasa. Edytowane 30 Grudnia 2021 przez uciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.