Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

no tak tylko idąc tym tropem, PC która taktuje 2x na godzinę też pracuje CIĄGLE pomiędzy tymi włączeniami ;) problem taki ze ma więcej włączeń niż godzin pracy ;)

 

No i MI właśnie o to chodziło

No twoim przykładzie Jak grzałeś w godz. od 4.00- do 9.00 To PC powinna mieć 1 START STOP -bo to inwenter który moduluje mocą I ma pracować i grzać dom I w tym przypadku PC ma w DUPIE jaki kto ma dom WAŻNE by MOC odbiorników np. grzejników byla = lub> od jej mocy PC

Mało istotne jest to jak układ ( CO ) jest zimny bo ona goni do osiagnięcia zadanych parametrów Czyli np. temp 40*C i delty 5

Jak to osiągnie -to zaczyna pomału schidzic z mocą aż do min mocy . I TU WŁAŚNIE POJAWIA SIĘ PROBLEM którego wiekszość nie pojmowała

I śmiem twierdzic że dalej nie pojmuje.

PS . Masz P cap to rewelacyjna PC i nie zamienił bym jej na żadną inną. U ciebie też zda egzamin

Mi by też wystarczyła no nie 7kW lecz 9kW zwykła tylko po co jak ta jest o niebo lepsza.

jest na zewnątrz (-15) czy tam -20 masz zawsze stałą moc Nie masz problemów z defrostami , mgłami i innymi usrojstwami.

U siebie osobiście jak były mrozy -18 a i więcej też włączyłem ją bez żadnych harmonogramów i czy tam sterowników Pracowała przez tydzień 24/24 zaliczając 1 Start stop to jest wspaniałe

Bo ci co ona im udaje ze pracuje to na godz mają po 2 starty co dobowo daje 48 razy JAK TAKIE COŚ MOŻNA TOLEROWAĆ Skoro PC robi 2 wył /h to czeka aż woda ostygnie do zadanych parametrów i w tym czasie nie grzeje A jak nie grzeje to i temp. w domu nie podnosi.

Edytowane przez -voymar-
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew temu co pisze Andrzej bardziej bym się skłaniał (w moim przypadku) ku wymianie PC na J5 niż na grzebanie przy grzejnikach ...... i mam podejrzenie graniczące z pewnością że byłoby lepiej, gdyż jak pisze sam Andrzej 80% sezonu przypada na temp > -2 .....

W twoim przypadku ani wymiana pompy ani grzejników jest nieopłacalna, więc jeżeli chcesz mniej zał/wył, to po prostu załóż termostat pokojowy i podnieś krzywą. A właściwie nie całą krzywą, tylko zwiększ minimalną temperaturę, żeby krzywa zaczynała się np. od -1/33 zamiast +10/28.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku ani wymiana pompy ani grzejników jest nieopłacalna, więc jeżeli chcesz mniej zał/wył, to po prostu załóż termostat pokojowy i podnieś krzywą. A właściwie nie całą krzywą, tylko zwiększ minimalną temperaturę, żeby krzywa zaczynała się np. od -1/33 zamiast +10/28.

 

podniesienie krzywej nic nie DA

-Jak pojmujesz działanie to Da do pierwszego nagrzania (CO ) czyli jak PC startuje z wody w ( CO ) powiedzmy z +20*C i stara krzywa była +28 a nowa będzie +33*C to tylko wydłuży czas do pierwszego wyłączenia

np. z 20 do 28*C grzała 50min to po nowym ustawieniu będzie grzała 1h 15min czyli 75min kolejne wył. będą takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W twoim przypadku ani wymiana pompy ani grzejników jest nieopłacalna, więc jeżeli chcesz mniej zał/wył, to po prostu załóż termostat pokojowy i podnieś krzywą. A właściwie nie całą krzywą, tylko zwiększ minimalną temperaturę, żeby krzywa zaczynała się np. od -1/33 zamiast +10/28.

 

Oczywiście że nieopłacalna, no może wymiana jednego grzejnika nikogo by nie zrujnowała, pytanie tylko czy wymiana jednego grzejnika cokolwiek by zmieniła. Miałem zamiar zamienić grzejniki garażowy z łazienkowym (800 vs 1200 - mogło by być 1-2 stopnie cieplej w łazience - jest tak jak w całym domu), ale pomyślałem że skontaktuję się z moim instalatorem i jeśli weźmie ode mnie w rozliczeniu obecny grzejnik v22 800x600 to zamienię go na v33 800x600 - zobaczymy.

 

Na ten moment przeszedłem na sterowanie termostatem pokojowym, z tym że temp. zew. spadła i akurat teraz zarówno na samej krzywej jak i na termostacie jest OK, PC pracuje ciągle za wyjątkiem defrostów. Więc czekam na wyższe temperatury zewnętrzne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. z 20 do 28*C grzała 50min to po nowym ustawieniu będzie grzała 1h 15min czyli 75min kolejne wył. będą takie same.

Nieprawda, kolejne również będą rzadzsze, bo grzejniki oddadzą więcej ciepła.

 

Założenie, grzejniki, PC pracuje ciągle, ciągle czyli 24h/24h - 7d/7d za wyjątkiem jednego epizodu CWU dziennie (1-1,5h), krzywa jest ustawiona tak że grzejniki nie są w żaden sposób dławione - otwarte na MAX, szałas szkieletowy (brak akumulacji ciepła)

 

Pytanie czy na pewno chcemy, żeby pompa tak pracowała? Jeżeli założymy, że sprężarka wytrzymuje średnio 50000 zał/wył i 100000h godzin pracy, to raczej należy dążyć do 1250 zał/wył i 2500h pracy na sezon, niż np. 200 zał/wył i 5000h godzin pracy na sezon. Dzięki temu pompa powinna posłużyć 2 razy dłuzej.

Zwłaszcza, że do tego potrzebna jest mała pompa, żeby mogła odpowiednio nisko modulować, więc jak przyjdzie mróz to grzałka zeżre ogromne ilości kwh.

Edytowane przez Gepam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, do tej pory w mojej opinii nie jest źle - czytając inne komentarze i wyniki tu i na innych forach, dla jednowentylatorowej mam 1663h / 1557 cyki - od 25 maja, CO włączone we wrześniu.

12. października miałem wynik 250h pracy / 270 cykli. (CWU raz dziennie z harmonogramu)

Przyjmując że jesteśmy w połowie sezonu CO (lub ciut dalej) to na cały rok będzie coś w okolicach 3000/3000 jak sądzę. PC może popracować i powyżej 50 tys. cykli jak również spitolić się przy 30 tys. nie mam na to wpływu - więc się tym nie przejmuję.

 

Zaakceptowałbym PC której grzałka włącza się w okolicach -10 stopni. To są epizodyczne ostatnio (3-4 lata) temperatury w moim regionie. Poza tym średnia temperatura się podnosi więc być może czas na zmiany parametrów doboru PC, nie można jednocześnie krzyczeć że temp średnia się podnosi i ciągle dobierać PC do coraz niższych temp. zewnętrznych.

 

Poza tym staram się w pierwszej kolejności zadbać o komfort cieplny w domu a dopiero później o stosunek godzin pracy do cykli PC.

Czyli komfort kosztem cykli pracy nie odwrotnie.

Edytowane przez a.gwozdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym średnia temperatura się podnosi więc być może czas na zmiany parametrów doboru PC, nie można jednocześnie krzyczeć że temp średnia się podnosi i ciągle dobierać PC do coraz niższych temp. zewnętrznych.

Średnia średnią, ale lokalnie nadal może przymrozić i nikt nie zagwarantuje, że najbliższe zimy będą tak samo ciepłe jak ostatnie. Jak ktoś ma tylko pompę jako jedyne źródło ogrzewania, to pytanie czy warto ryzykować.

 

Poza tym staram się w pierwszej kolejności zadbać o komfort cieplny w domu a dopiero później o stosunek godzin pracy do cykli PC.

Czyli komfort kosztem cykli pracy nie odwrotnie.

Przy optymalnie dobranej histerezie termostatu pokojowego komfort raczej nie powinien mocno spaść (np. Electrobock FRT7B2 ma histerezę regulowaną od 0,1 do 6 st więc można sobie dobrać w punkt). Ale ogólnie masz rację, pompa ma służyć tobie, a nie ty pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, kolejne również będą rzadzsze, bo grzejniki oddadzą więcej ciepła.

 

 

 

Pytanie czy na pewno chcemy, żeby pompa tak pracowała? Jeżeli założymy, że sprężarka wytrzymuje średnio 50000 zał/wył i 100000h godzin pracy, to raczej należy dążyć do 1250 zał/wył i 2500h pracy na sezon, niż np. 200 zał/wył i 5000h godzin pracy na sezon. Dzięki temu pompa powinna posłużyć 2 razy dłuzej.

Zwłaszcza, że do tego potrzebna jest mała pompa, żeby mogła odpowiednio nisko modulować, więc jak przyjdzie mróz to grzałka zeżre ogromne ilości kwh.

 

Kolego # gepan- dopóki moc grzejników nie będzie większa od mocy PC w jakiej pracuje to to nic nie zmieni.

Jak PC taktowała tak taktować będzie. I i ten czas będzie taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, do tej pory w mojej opinii nie jest źle - czytając inne komentarze i wyniki tu i na innych forach, dla jednowentylatorowej mam 1663h / 1557 cyki - od 25 maja, CO włączone we wrześniu.

12. października miałem wynik 250h pracy / 270 cykli. (CWU raz dziennie z harmonogramu)

Przyjmując że jesteśmy w połowie sezonu CO (lub ciut dalej) to na cały rok będzie coś w okolicach 3000/3000 jak sądzę. PC może popracować i powyżej 50 tys. cykli jak również spitolić się przy 30 tys. nie mam na to wpływu - więc się tym nie przejmuję.

 

Zaakceptowałbym PC której grzałka włącza się w okolicach -10 stopni. To są epizodyczne ostatnio (3-4 lata) temperatury w moim regionie. Poza tym średnia temperatura się podnosi więc być może czas na zmiany parametrów doboru PC, nie można jednocześnie krzyczeć że temp średnia się podnosi i ciągle dobierać PC do coraz niższych temp. zewnętrznych.

 

Poza tym staram się w pierwszej kolejności zadbać o komfort cieplny w domu a dopiero później o stosunek godzin pracy do cykli PC.

Czyli komfort kosztem cykli pracy nie odwrotnie.

 

Nie wiem co lepsze ,ale jak byś grzał krócej a wyższymi parametrami to te defrosty PC jednowentylatorowa być może robiła by to na wodzie. ( powrót =,> 27*C) A tym samym miała by mniej stop startów .

Nie znam PC J jednowentylatorowej i jej specyfikacji pracy więc nie dyskutuję więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnia średnią, ale lokalnie nadal może przymrozić i nikt nie zagwarantuje, że najbliższe zimy będą tak samo ciepłe jak ostatnie. Jak ktoś ma tylko pompę jako jedyne źródło ogrzewania, to pytanie czy warto ryzykować.

 

 

Bez ryzyka, piszę o sytuacji że w II Strefie przy -18 PC + grzałka ogarnia temat.

Jak przez 4h będzie -21 to co się stanie - ano nic, najwyżej spadnie w domu temperatura o 0,4 stopnia.

 

Na razie jadę na czujniku Pansowym PAW-A2W-TSRT + ustawienie : termostat wew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co lepsze ,ale jak byś grzał krócej a wyższymi parametrami to te defrosty PC jednowentylatorowa być może robiła by to na wodzie. ( powrót =,> 27*C) A tym samym miała by mniej stop startów .

Nie znam PC J jednowentylatorowej i jej specyfikacji pracy więc nie dyskutuję więcej.

 

Wyższym parametrem czyli niższym COP.

 

Wrzucam wykres z defrostu przy -10 imho temp zasilania i powrotu były powyżej 27 a i tak był ten deicemode który robi z zatrzymaniem sprężarki. Może ktoś znający J się wypowie czy to jest możliwe żeby był defrost w J bez stopu sprężarki.

Dodam że to jest 18 grudzień i pierwsze mrozy poważne - tu była jeszcze wysoka (za wysoka) krzywa - przed modyfikacjami docelowymi

 

Czy ta temperatury wody to jest OK ?? Przy ustawieniu na termostat wew ?? czy czegoś mi brakuje w konfiguracji czy to tak jest ?

Defrost grudzień -10.jpg

Konfiguracja - tetrmostat - temp wody.JPG

Edytowane przez a.gwozdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez ryzyka, piszę o sytuacji że w II Strefie przy -18 PC + grzałka ogarnia temat.

Jak przez 4h będzie -21 to co się stanie - ano nic, najwyżej spadnie w domu temperatura o 0,4 stopnia.

 

Na razie jadę na czujniku Pansowym PAW-A2W-TSRT + ustawienie : termostat wew.

Zamarznąć nie zamarazniesz, ale prądu nażre. Zwłaszcza, że mniejsza pompa to także praca z wyższą częstotliwością sprężarki = większe szronienie = więcej defrostów, a każdy defrost to chwilowy brak ogrzewania. Do tego CWU będzie się bardzo długo dogrzewać i znowu na te 2h zostajesz bez ogrzewania itd. Grzałka lubi to ;)

 

się wypowie czy to jest możliwe żeby był defrost w J bez stopu sprężarki.

 

Wg @MiG25 i @bocian_koh nie, zawsze musi być stop.

Edytowane przez Gepam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co on Guru jest?

 

Ja ma J jedno wentylatorową i nigdy nie widziałem defrostu bez stopu.

 

Nie, po prostu pamiętam że ma J i tak pisał. Specjalnie dla ciebie poprawiłem post ;)

 

A czy wiadomo już coś więcej o tych nowych pompach generacji K i L? Wygląda na to że w końcu będzie jakiś postęp, bo generacja J to tak średnio udana moim zdaniem.

https://www.aircon.panasonic.eu/PL_pl/happening/aquarea-k-l-series/

Edytowane przez Gepam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Doskonała integracja łączności, z możliwością włożenia modułu Wi-Fi do jednostki wewnętrznej "

 

Czyli nie będzie rozłączało modułu tylko domyślnie nie będzie działać przez brak zasięgu ;), a żeby podłączyć kabel trzeba będzie pchać łapy do środka ;)

 

No i "kluczowa" i niezwykle istotna zmiana ;) :

"Ulepszony projekt z nową jednostką wewnętrzną zaprojektowaną tak, aby idealnie pasowała do estetyki domu, doskonała w połączeniu z jednostką zewnętrzną w kolorze antracytowej szarości "

 

Nie mogę się doczekać na serię 'GOLD' dla tych mających czym i chcących się pochwalić ;)

Edytowane przez a.gwozdz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaka może być przyczyna że pompa zamiast zadanej delty 7*C na ogrzewaniu, trzyma deltę 5*C?

Próbuję różnych ustawień, jednym z nich jest zwiększenie delty. Zdaję sobie sprawę, że 7*C to trochę za duża delta dla ogrzewania podłogowego ale przy okazji zmieniłem ustawienia na rotametrach i chciałbym zobaczyć efekt ze zwiększoną deltą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaka może być przyczyna że pompa zamiast zadanej delty 7*C na ogrzewaniu, trzyma deltę 5*C?

Próbuję różnych ustawień, jednym z nich jest zwiększenie delty. Zdaję sobie sprawę, że 7*C to trochę za duża delta dla ogrzewania podłogowego ale przy okazji zmieniłem ustawienia na rotametrach i chciałbym zobaczyć efekt ze zwiększoną deltą.

 

A zapewne taka że: odbiorniki (Podłoga) nie odbierają produkowanej energii cieplnej z PC i PC podnosi temp aż zacznie się wyłączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Voymar: dziękuję, ale to nie jest przyczyna.

Pompa się nie wyłącza i pracuje równomiernie.

Zmniejszona delta na ogrzewaniu (zadane 7*C, utrzymywane 5*C) jest przez niemal cały czas pracy pompy (harmonogram, 14 godzin pracy dziennie). Czasami zmniejsza się do 4*C. Gdy pompa startuje po przerwie wynikającej z harmonogramu, to przez krótki czas pojawia się delta 6*C, po czym szybko wchodzi na 5*C i tak trzyma.

Edytowane przez Navy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...